Toon posts:

[winxppro] boot.ini

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende boot.ini:
--------------------------------------
[boot loader]
timeout=15
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect
C:\="Microsoft Windows 98"
--------------------------------------
Nu heb ik een nieuwe partitie op mijn tweede schijf aangemaakt. En daar windows op gezet maar wat moet ik nu veranderen? Vroeger was het dus zo:
1ste schijf --> xp --> eerste paritie (FAT32)
1ste schijf --> 98 --> eerste partitie (FAT32)
Nu is het zo:
1ste schijf --> xp --> eerste paritie (FAT32)
2de schijf --> 98 --> eerste partitie (FAT32)

• Diaboluzzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-04-2025

Diaboluzzz

Dreikwarter !

disk(1)partition(1)
disk(0)partition(1) zoiets denk ik.

http://www.NUiPhone.nl/

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

windows 98 kun je niet van 2e hdd booten
dan moet er in je c:\msdos.sys iets van d:\windows (of whatever je win98 hebt geinstalleerd)

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Linkies in de FAQ al gezien? Staat vrij uitgebreidt hoe je die disk()partition() moet instellen.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
blackd schreef op 10 November 2002 @ 18:14:
Linkies in de FAQ al gezien? Staat vrij uitgebreidt hoe je die disk()partition() moet instellen.
Nou duidelijk hoor:
----------------
Hoe moet ik dual booten?
Vaak kiezen mensen ervoor om meerdere besturingssystemen op een systeem te installeren. Dit gaat heel goed, maar er kunnen ook diverse problemen ontstaan. Er zijn diverse oplossingen mogelijk. Als je kiest voor bijvoorbeeld Windows 98 en Windows 2000, dan installeer je eerst Windows 98 op bijvoorbeeld C: en dan Windows 2000 op D:. Na de installatie van Windows 2000 krijg je een leuk bootmenu waaruit je kunt kiezen. Je moet er wel voor zorgen dat je C: niet converteert naar NTFS (tijdens de setup). Doe je dit wel kun je Windows 98 niet meer opstarten en zul je C: moeten formatteren als FAT32. Als je Windows 98 en bijvoorbeeld Windows ME op een systeem wilt gebruiken dan kan dit niet standaard. Hiervoor moet je een speciaal programma installeren dat bootmanager heet. Er zijn veel bootmanagers in omloop. Een voorbeeld is XOSL, maar er zijn er veel meer. XOSL is freeware.

Mocht je na het installeren van Windows 2000 Windows 98 hebben geïnstalleerd en je bootmenu is weg, boot dan vanaf de Windows 2000 CD, kies voor repair en dan voor de optie repair bootmenu.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Pagina: 1