Internet valt weg met steeds verschillende hardware

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04
Ik zit met een vaag probleem en heb de search gebruikt ja, maar er kwam niet echt iets goed bruikbaars uit (uit de gewone search sowieso niet, en de Omega search gaf wel topics maar geen antwoorden).

Er ligt hier een fijne @home verbinding waarmee je heel snel warez en DivX kunt binnenhalen GoT kunt bekijken O-)

Nu neem ik natuurlijk geen genoegen met zo'n vette verbinding op maar 1 pc, nee, het hele huis moet erop :P. En toen kwam er een probleempje.. De hele geschiedenis volgt nu :).

Een oude P1 machine werd omgetovert tot Freesco machine. Na wat rommelen werkte internet overal met alle mogelijkheden maar 1 probleempje.

Op één computer in het netwerk (degene die ik nou juist het meest gebruik, P3 - zie plaatje) viel het internet om de haverklap weg. Gewoon totaal geen verbinding meer : kick uit IRC, MSN/ICQ disconnect en geen website meer te openen, pingen ook niet meer. Het interne netwerk deed het nog wel (Mp3tje dat IDT C6 van P3 aan het streamen was ging gewoon door etc)!

Na 1000x alle instellingen nalopen wist ik het ook niet meer. Na een tijdje verving ik, min of meer zomaar, de netwerkkaart in die machine en het probleem was vreemd genoeg weg. Constant internet.

Een paar maanden draaide die Freesco router, alles ging prima.

En toen gingen huisgenoten zich ergeren aan het geluid van een machine die constant aanstaat :(. Het moest absoluut stil zijn, en dat vind ik te link want dan kruipen een aantal onderdelen van de freesco router naar de 70 graden.

Dus die vervelende huisgenoten gingen zo'n routerdoosje kopen : een sitecom gevalletje..

Na een hoop gemopper sluit ik het verdraaide ding maar aan, hun allemaal blij dat het zo stil is (ggrrrmmmbl) en ik zit weer met het "knipperlichtinternet" hoor.

Nu valt het internet weer om de zoveel tijd oid weg, ik zie er weinig structuur in. Nu heb ik het ook nog op een andere pc (Athlon XP - zie plaatje).

Dus ik sluit m'n Freesco machine weer aan. Wat blijkt : ik zit nog met knipperlichtinternet. Er is maar 1 ding tijdens het switchen tussen dat sitecom ding en de Freesco machine veranderd, het IP van de Freesco machine in het interne netwerk is veranderd van 192.168.0.10 naar 192.168.0.1 zodat ik dat op de clients niet steeds hoefde te veranderen bij het switchen tussen sitecom/freesco, maar dat lijkt me niet echt de oorzaak van dit probleem :X

Nu kan ik wel weer een hoop netwerkkaarten vervangen en misschien is het prob dan ook wel opgelost, maar ik zou liever de oorzaak van dit probleem te weten komen om het prob permanent op te lossen.

Ik zal nog even een overzichtje maken van de hele situatie hier.

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/w3ird/pics/netwerk.gif

Het probleem was dus vroeger alleen op de P3, maar nu op de P3 én op de Athlon. Het is afaik altijd met een reboot van de client op te lossen, maar dat slaat natuurlijk nergens op. Het komt meestal ook wel terug na een tijdje wachten, soms ook niet (dan moet ik rebooten :().

Het wisselt waar en wanneer het weg is : als het internet op de P3 "op" is kan ik meestal verder op de Athlon. Als het internet daar dan weer "op" is kan ik weer terug naar m'n P3 stappen en werkt het zo onderhand wel weer.

Achter de andere machines (celly 433/celly 366/IDT C6) zit ik niet genoeg te internetten om te zien of het daar ook uitvalt. Daarom zoek ik eigenlijk ook nog een progje dat om de zoveel tijd een pingetje naar een website kan sturen en dat bijhoud in een logfile, zodat ik die machines ook kan testen en kan kijken of er enige structuur zit in het wegvallen.

Als iemand nog meer info wil hebben, vraag maar raak.

Ik vind het zelf een erg vaag probleem, vooral omdat het met zoveel verschillende hardware dus ook altijd maar doorgaat :'(.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icheb
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-09 21:54
Als je niet ook problemen met de freesco machine zou hebben zou ik zeggen dat je de firmware van je router ff moet upgraden *hint*
En zet je DDOS beveiliging eens uit...
Dat was de oplossing bij mijn router die qua config er hetzelfde uitziet als die van W3ird...

Nu kan je natuurlijk ook eens een andere IP range proberen, maar ik denk dat dit weinig uitmaakt...
(wat je ook kan doen is ff die router configgen dat ik er van buiten af inkan, dan wil ik er wel ff naar kijken aangezien de software erin hetzelfde is als die van mij)

sebsoft.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
DoS firewall heb ik nu uitgezet..

Even afwachten dus, ik zeg het wel als het lijkt te helpen :)

[edit]
Internet lag er net weer ff uit.. ping www.google.com duurde een beetje lang :X
Na +/- 20 sec ofzo deed ie het weer..

[edit2]
Trillian doet ook mee:
*** You have been disconnected. Sun Nov 10 23:30:09 2002.
Ik zal even een stukje van een Trillian log hier neerzetten, wel leuk. Was met iemand aan het chatten.
*** You have been disconnected. Sun Nov 10 15:39:59 2002.
*** You have been disconnected. Sun Nov 10 15:47:30 2002.
*** You have been disconnected. Sun Nov 10 17:44:00 2002.
*** You have been disconnected. Sun Nov 10 17:48:28 2002.
*** You have been disconnected. Sun Nov 10 22:02:59 2002.
*** You have been disconnected. Sun Nov 10 22:05:52 2002.
*** You have been disconnected. Sun Nov 10 22:09:01 2002.
*** You have been disconnected. Sun Nov 10 22:13:53 2002.
*** You have been disconnected. Sun Nov 10 22:28:42 2002.
*** You have been disconnected. Sun Nov 10 22:31:50 2002.
*** You have been disconnected. Sun Nov 10 22:36:58 2002. < hier sloot ik volgens mij de Sitecom router weer aan ipv de Freesco router, deze was dus verwacht geloof ik
*** You have been disconnected. Sun Nov 10 22:40:44 2002.
*** You have been disconnected. Sun Nov 10 23:30:09 2002.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-09 08:34
Zit er niet gewoon een draadje ergens los? :) Dat is het enige wat me zo te binnen schiet. Enige is natuurlijk wel dat het dan meestal niet zomaar weer terugkomt, maar misschien is het een heel gammel kabeltje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
eborn schreef op 11 november 2002 @ 18:27:
Zit er niet gewoon een draadje ergens los? :) Dat is het enige wat me zo te binnen schiet. Enige is natuurlijk wel dat het dan meestal niet zomaar weer terugkomt, maar misschien is het een heel gammel kabeltje :)
Denk het niet :)

Op het moment dat internet wegvalt kan ik m'n router nog wel pingen. En vanaf een andere pc kan ik praktisch altijd nog wel op internet (op het moment dat het op een bepaalde machine niet werkt), dus de hele kabelbrij doet het dan nog afaik ;).

Daarnet viel de boel weer weg, maar wou niet terugkomen, hoop kloten, freesco machine weer aansluiten..

Na een tijdje kwam er weer internet op 2 machines (Athlon+IDT) en na het afsluiten van alle IE's op de P3 kwam internet daar ook op terug (WTF?).

De Celly 433 had nog een harde reboot nodig en toen herleefde internet daar ook (allemaal weer op de Freesco machine, arme huisgenoten >:)).

Ik ben eigenlijk benieuwd of het nu blijft werken..
Jullie horen de volgende kick uit IRC nog, als die komt :P (of Trillian.. :P of IE :P)

En toch snap ik er niks van, en ik ben ook bang dat die :'( Sitecom :'( ooit weer moet worden aangesloten :(

Weet niemand waar dit gedoe vandaan komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Die Sitecom zet de MTU standaard op 1500, veel router zetten hier wat lager in. Heb je al geprobeerd met een lagere waarde?

Zijn alle kaarten 10/100? Staat alles op half duplex (en niet op auto of full duplex)?

Zet de Disable Ping From Wan Enable weer eens op Disabled (als test).
Zie
http://www.dslreports.com/tweaks en kijk eens bij
www.speedguide.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Ha, dat was leuk. Ik wou net op internet en kom er met geen mogelijkheid op en kan zelfs m'n router (:( Sitecom :() niet pingen. Ik check alle kabels en snap er geen hout van en uiteindelijk haal ik de stekker maar even uit de router en doe die er weer in.

En hij doet het weer |:( :'(
Ik kon het niet geloven... Een Freesco machine die bijna niets kost waar ik meer dan 2 maanden tegenaan heb gekeken die z'n werk steeds weer perfect deed, en een Sitecom prutding dat binnen 24 uur crasht |:( :'(

De firmware is ondertussen wel geupdate, if anyone cares...
Gianni Rombios schreef op 11 november 2002 @ 23:08:
Die Sitecom zet de MTU standaard op 1500, veel router zetten hier wat lager in. Heb je al geprobeerd met een lagere waarde?
Ik heb hem nu op 750 gezet.
Zijn alle kaarten 10/100? Staat alles op half duplex (en niet op auto of full duplex)?
Zoals in het plaatje te zien zitten er wat 3Com 3C509B kaartjes in het netwerk : 10mbit isa. Vaak is er niet meer nodig, dus waarom duurdere aanschaffen :Y).

Volgens mij zijn alle kaarten wel full-duplex (Parallel tasking op die 3Com kaartjes, dat was Full-duplex volgens mij :Y)), lijkt me trouwens dat ze het helemaal niet zouden doen als ze dat niet aankonden maar er wel op stonden.

Nou ok, ik zal het eens uitzetten :X
Zet de Disable Ping From Wan Enable weer eens op Disabled (als test).
Zie
http://www.dslreports.com/tweaks en kijk eens bij
www.speedguide.net
Disable ping from wan al geprobeerd maar blijkt niet te helpen alas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Ai wat een ellende... Met die MTU bedoelde ik eigenlijk 1050 of hoger, maar met kabel moet het eigenlijk gewoon kunnen die 1500, vooral bij ADSL schijnt het wat kritischer te zijn. Ik zou zo snel mogelijk dat ding proberen te ruilen, ik heb het idee dat er tussen die goedkope routertjes nogal wat slechte exemplaren tussen zitten...

• Mentalist
Hij is vanmiddag weer gecrasht >:) >:)
C:\WINDOWS>ping 192.168.0.1

Pingen naar 192.168.0.1 met 32 byte gegevens:

Timeout bij opdracht.
Timeout bij opdracht.
Timeout bij opdracht.
Timeout bij opdracht.

Pingstatistieken voor 192.168.0.1:
Packets: verzonden = 4, ontvangen = 0, kwijtgeraakt = 4 (100% verlies),
Retourtijd bij benadering in milliseconden:
Minimum = 0ms, Maximum = 0ms, Gemiddeld = 0ms
Zoiets dus :P
Kon weer resetten :(. Sitecom gaat morgen terug. Ik had de prijs voor een echte 3Com of Cisco router al opgezocht, maar respectievelijk 326 en 328 Euro is me toch net iets te gortig :P (al willen de huisgenoten erover denken, gna gna >:), mogen die het betalen >:)).

Ik denk dat de Freesco machine toch aangepast zal worden : passieve AT voeding en 486 plank erin (is nu P1 133@100 die zich niet helemaal lekker passief laat koelen, vooral de VRM's op het mobo vinden het niet leuk). Dan is die helemaal passief.

Zit ik nog met 1 probleem : op die Freesco machine viel na dat gewissel met die Sitecom het internet ook nogal eens weg! Dus het ligt waarschijnlijk nog wel ergens anders aan.

Ik zal nog wel posten als alles weer ligt zoals het hoort (met Freesco machine of 3Com/Cisco :D). Als iemand ondertussen een mogelijk oplossing/oorzaak voor dit probleem weet, zeg het plz :P

Morgen eerst maar terug naar de Dixons :7. Wish me luck :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Sitecom doosje is terug naar de Dixons..

Freesco machine weer aangesloten, maar internet valt nog wel weg (minder dan eerst volgens mij, maar het is niet echt stabiel).

Bovendien lijkt het praktisch altijd weg te vallen zodra ik een ICQ msg stuur... Ik start een icq chat met BalusC om een of ander gaar topic te melden, en haast meteen wanneer ik op Send druk knalt de verbinding eruit, "You have been disconnected".

Wanneer dat over is kan ik wel een tijdje chatten zonder gedisconnect te worden, echter niet zo lang ;(

Heeft er dan niemand een idee waar dat gare gedoe vandaan komt :?
Vóór dat die Sitecom er kwam en zolang Freesco maar up was en bleef werkte het altijd perfect. Toen viel de Freesco machine plots weg (zonder netjes af te sluiten ;() door geklungel met de stekkerdoos om dat Sitecom ding aan te sluiten.. Hmm, da's waar, maar gaat internet vaag doen doordat die machine toen was uitgezet zonder netjes af te sluiten?

Morgen ff nieuwe Freesco flop maken dan toch maar :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
schopje

...en nog steeds valt internet zo nu en dan weg. De floppydrive van m'n router bleek gaar (kon niet eens meer floppydrive mounten ;() dus ik heb daar een andere floppydrive ingezet, nieuwe flop met Freesco gemaakt en alles opnieuw geconfigt just to be sure.

En nog valt het weg... 1x random en wéér een keer toen ik gewoon een ICQtje stuurde naar iemand.

Weet dan echt niemand hoe dit komt... Dit is gewoon zwaar irri en ik kan de oorzaak maar niet vinden... Alsof de router opeens even geen vriendjes meer wil zijn met sommige computers af en toe, nog wel internet doorgeven maar even specifiek niet meer naar een bepaalde machine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Interresant forum. Heb even een search gedaan maar het lijkt erop dat mijn probleem daar ook niet echt bekend is.. ;(
Ach, misschien helpt het daar óók een topic te openen.. Nee, ik geef de moed niet op maar wordt er een beetje maf van dat het probleem geen oorzaak lijkt te hebben.

Dat niemand dit eerder heeft gehad.

Maar het gebeurde ook met die Sitecom router, dan zou het in principe weer geen router prob zijn... Da's ook zo vaag... Aan de andere kant is het de router die internet + bepaalde pc even niet meer met elkaar wil verbinden.

PC zonder internet > ping router werkt, dus verbinding tot router is goed.
Andere pc met internet pakken en ping internet > werkt, dus verbinding router/internet is goed.

Waarom valt de verbinding internet > bepaalde pc dan soms weg? :'(

Als je het probleem logisch elimineert kom je er op uit dat de router dus opeens geen internet meer wil doorgeven aan een bepaalde pc, vaak op willekeurige momenten en daarbovenop wanneer ik iemand een ICQ msg stuur. Dus iets in de router wat rot is.

Maar, hetzelfde, maar dan in grotere mate (naar mijn idee, hoe meet je zoiets? Ik weet niet eens 100% zeker dat het toen erger was eigenlijk. Zoveel scheelde het niet.) gebeurde ook met die Sitecom router. Waaruit je weer op kan maken dat óf beide een foute instelling hadden/stuk zijn (da's nogal sterk), of het probleem ergens anders ligt.

Maar waar ligt het probleem dan...
Ik heb altijd m'n computerproblemen op kunnen lossen, dan weer met en dan weer zonder hulp van anderen, en anders kon ik sowieso altijd de oorzaak of de rotte schakel vinden die het probleem veroorzaakt. Maar zelfs die zie ik nu niet.

Ik zit te denken over een move > A61... Ik denk dat ik dat over een paar dagen maar doe. Misschien loop ik daar iemand tegen het lijf die dit soort dingen kent of nog een goede suggestie heeft... Want ik raak ten einde raad.

Ik zie dat Freesco 0.3 uit is (draai nu 0.2.7). Zucht, waarom ook niet. Maar 0.2.7 zou toch ook al moeten werken.

• Mentalist
Schopje.

Ik probeer vanavond Freesco 0.3 wel maar zie er weinig in als zowel Freesco 2.7 als een Sitecom router toch niet helemaal lekker blijken te werken..

Als iemand nog een suggestie heeft, laat maar horen.

Verwijderd

Hoi ik heb een @home netwerk met Winroute. Een beetje een andere situatie maar bij mij is het ook pas sinds kort erg instabiel geworden. Heel vreemd! Wat mij opvalt is dat de machines met WindowsXP het meeste last lijken te hebben van het gek*t met de DNS van @home. Die heb ik nu handmatig ingesteld en dat lijkt te schelen. Niet meer forwarden die DNS dus maar regelrecht instellen op de computer (194.109.6.66)

• Gianni Rombios
  • Niet online
In hoeverre heb je dit getest: als je de hub en de twee 10 Mbitters er tussenuit haalt en de freesco in de laatste poort van de switch zet?

• Mentalist
Gianni Rombios schreef op 21 November 2002 @ 23:18:
In hoeverre heb je dit getest: als je de hub en de twee 10 Mbitters er tussenuit haalt en de freesco in de laatste poort van de switch zet?
Eeuhm, hoe bedoel je dit precies :?

Wegens het verplaatsen van wat pc's is de 10mbit hub nu uit het netwerk en zit alles op de 100mbit switch, dat wel..

De 2 10mbit computers hangen nog wel aan die switch, maar het internet-wegval probleem is er ook als die computers uitstaan (dan is het lampje op de switch ook uit en "weet" die switch dus niet eens dat er 10mbit spul aan hangt).

De Freesco router zit atm op poort 1.

• Gianni Rombios
  • Niet online
Inderdaad wat onduidelijk gezegd wat je dus al hebt gedaan: kijken of de hub niet de bottleneck is die het internet smoort. Blijkt dus ook niet zo te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Nu draai ik Freesco 0.3, maar hij blijft wegvallen ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
{21:00} *** W3ird_N3rd has quit IRC (Ping timeout)
{21:01} <Alguno> w3ird, ruzie met je internet-verbinding ?
{16:14} *** Disconnected
Session Close: Wed Nov 27 16:14:18 2002

Session Start: Wed Nov 27 16:14:22 2002

{16:24} *** Disconnected
Session Close: Wed Nov 27 16:24:20 2002

Session Start: Wed Nov 27 16:24:27 2002

{16:41} *** Disconnected
Session Close: Wed Nov 27 16:41:36 2002

Session Start: Wed Nov 27 16:41:47 2002

{16:47} *** Disconnected
Session Close: Wed Nov 27 16:47:33 2002

Session Start: Wed Nov 27 16:47:36 2002

{17:42} *** Disconnected
Session Close: Wed Nov 27 17:42:07 2002

Session Start: Wed Nov 27 17:42:17 2002

{18:12} *** Disconnected
Session Close: Wed Nov 27 18:12:42 2002

Session Start: Wed Nov 27 18:13:31 2002

{18:28} *** Disconnected
Session Close: Wed Nov 27 18:28:33 2002

Session Start: Wed Nov 27 18:28:43 2002

{19:29} *** Disconnected
Session Close: Wed Nov 27 19:30:01 2002

Session Start: Wed Nov 27 19:30:10 2002

{19:41} *** Disconnected
Session Close: Wed Nov 27 19:41:53 2002

Session Start: Wed Nov 27 19:42:50 2002
Tot zover een dagje IRCen :z
*** You have been disconnected. Wed Nov 27 17:32:57 2002.
*** BalusC signed on at Wed Nov 27 17:33:41 2002.

*** You have been disconnected. Wed Nov 27 17:39:55 2002.
*** BalusC signed on at Wed Nov 27 17:40:07 2002.

*** You have been disconnected. Wed Nov 27 17:42:22 2002.
*** BalusC signed on at Wed Nov 27 17:42:28 2002.

*** You have been disconnected. Wed Nov 27 18:12:53 2002.
*** BalusC signed on at Wed Nov 27 18:13:37 2002.

*** You have been disconnected. Wed Nov 27 18:22:01 2002.
*** BalusC signed on at Wed Nov 27 18:22:55 2002.

*** You have been disconnected. Wed Nov 27 18:28:46 2002.
*** BalusC signed on at Wed Nov 27 18:28:54 2002.

*** You have been disconnected. Wed Nov 27 19:30:18 2002.
*** BalusC signed on at Wed Nov 27 19:30:25 2002.

*** You have been disconnected. Wed Nov 27 19:42:14 2002.
*** BalusC signed on at Wed Nov 27 19:42:58 2002.

*** You have been disconnected. Wed Nov 27 19:50:47 2002.
*** BalusC signed on at Wed Nov 27 19:50:54 2002.

*** You have been disconnected. Wed Nov 27 20:17:43 2002.
*** BalusC signed on at Wed Nov 27 20:18:12 2002.

*** You have been disconnected. Wed Nov 27 20:21:07 2002.
*** BalusC signed on at Wed Nov 27 20:21:23 2002.

*** You have been disconnected. Wed Nov 27 20:59:47 2002.
*** BalusC signed on at Wed Nov 27 21:00:42 2002.

*** You have been disconnected. Wed Nov 27 21:11:26 2002.
*** BalusC signed on at Wed Nov 27 21:13:33 2002.

*** You have been disconnected. Wed Nov 27 21:18:59 2002.
*** BalusC signed on at Wed Nov 27 21:20:10 2002.
Tot zover een dagje trillian... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Wat is de netwerkkaartsituatie van de Freesco eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Gianni Rombios schreef op 27 November 2002 @ 22:09:
Wat is de netwerkkaartsituatie van de Freesco eigenlijk?
@home > 3Com 3C900B 10mbit pci kaartje
Digital 10mbit pci kaartje > intern netwerk

Newsflash! Freesco 0.3.0 spuwt allemaal errors uit, yes *D

Ik ben even met m'n laptop bij de router gaan zitten en heb alles overgetikt :
MASQ: failed TCP/UDP checksum from <een IP op internet>
IP fw-in deny eth0 UDP 192.168.0.1:3013 255.255.255.255:1434 L=29 S=0x00 I=242 F=0x0000 T=128
IP fw-in deny eth0 UDP 192.168.0.1:21789 255.255.255.255:21789 L=24 S=0x00 I=509 F=0x0000 T=128
IP fw-in deny eth0 UDP 192.168.0.1:17677 255.255.255.255:17677 L=49 S=0x00 I=5252 F=0x0000 T=128
Eindelijk een foutmelding in een beetje tastbare vorm :)

Alleen snap ik er persoonlijk niet zoveel van :X. Maar hier kunnen we tenminste wat mee :).

Ik zal er ook nog mee searchen.. Hmmm, grappig dat Freesco 0.3.0 wel allemaal errors geeft en 0.2.7 niet.

• Lambert
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Als ik je log van je IRC bekijk lijkt dat veel op die van kennisen van mij. Die wonen in vught en ook daar valt stug de connecte om het half uur eruit. Bij hun ligt het gewoon aan @home die daar zeer brak is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Sletje schreef op 28 november 2002 @ 00:12:
Als ik je log van je IRC bekijk lijkt dat veel op die van kennisen van mij. Die wonen in vught en ook daar valt stug de connecte om het half uur eruit. Bij hun ligt het gewoon aan @home die daar zeer brak is.
...en dan zou @home zo bagger zijn, PRECIES vanaf het moment dat ik die Sitecom router ertussen moest zetten. Daarvoor perfect en dan opeens zo bagger.

Neh.

En dan werkt internet toch ook niet meer op een andere pc, op het moment dat het op 1 pc wegvalt?

Weet niemand iets? Steeds dat gedisconnect is echt zwaar irritant, zit ik te chatten op ICQ, zeg ik een paar dingen achter elkaar en krijg maar geen antwoord, blijk ik allang gedisconnect te zijn |:(. Handmatig weer online en dan krijg ik weer een stroom berichten die ik niet meer ontvangen had achter elkaar |:(

Dit is echt niet leuk meer :'(

Ik zoek nu op Google naar die error en hij is bekend. Alleen is er niet echt een oplossing voor te vinden.

http://www.fromscratch.or...shooting.html#Question_10
10) Why do I get the log message "kernel: MASQ: failed TCP/UDP checksum from xxx.xxx.xxx.xxx!"?

This is due to a damaged packet arriving at your machine. This packet didn't quite make it intact across the Internet / your network and the router sees this and tells you. There is nothing you can really do about it and it doesn't cause any problems. It is not a sign that someone is hacking your computer. If you frequently gets lots of these messages, it may mean that you have some bad network cabling or a bad Internet connection.
Ik heb er wél problemen mee (of zou dit nog losstaan van het probleem ook?). Slechte netwerkbekabeling? Een pingetje naar de router werkt altijd, en ik kan eigenlijk altijd vanaf EEN pc op internet. Alleen valt het op een aantal pc's zo nu en dan weg |:(. Op het moment dat het daar weg is werkt het nog wel op een ander machine. Dan is alle kabel goed lijkt me.

En @home werkte altijd perfect tot Freesco z'n uptime van 2 maanden verloor aan die Sitecom doos. Is me iets te sterk dat @home precies vanaf dat moment zó gaar zou zijn geworden. Bovendien is @home nog wel bereikbaar vanaf andere pc's.

[ Voor 45% gewijzigd door Mentalist op 29-11-2002 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Ik heb toch maar even het een en ander getest.

Switch even vervangen door een hub > internet viel weg.

Switch is was dus goed..

@home kabel direct op een pc aangesloten (P3). Ik kon doen wat ik wou, internet viel niet weg!

Alle kabels zijn dus goed. Clients werken ook goed en @home ook (op P3 werkte alles, dus..). Waar zit het prob 'm dan? De router...

Nachtje memtest @ router. >10 uur en 50 passes later nog steeds 0 errors. Nou, dat was het dus niet.

Aangezien mobo en cpu me niet zo waarschijnlijk leken was de volgende gok : netwerkkaarten. Router heeft een Digital 21041 based kaart, die standaard al ondersteund is, en een 3Com 3C900B. Ik dacht dat 3Com kaartjes sowieso wel totaal ondersteund zouden zijn, maar opvallend genoeg staat in de Freesco manual bij standaard ondersteunde kaarten "3c595, 3c900, 3c905" en slaan ze de B versie over. Dus die kaart zal wel als een standaard kaart (NE2000?) oid gepakt zijn.

Ik heb nu die 3C900B vervangen door een 3C509B (jaja, ik heb een ISA kaart voor Freesco geconfigt, schijnt erg moeilijk te zijn :X)

Dus even afwachten hoe het nu draait... Tot nu toe is het nog niet weggevallen *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icheb
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-09 21:54
W3ird_N3rd schreef op 30 november 2002 @ 18:40:
Alle kabels zijn dus goed. Clients werken ook goed en @home ook (op P3 werkte alles, dus..). Waar zit het prob 'm dan? De router...

Nachtje memtest @ router. >10 uur en 50 passes later nog steeds 0 errors. Nou, dat was het dus niet.

Aangezien mobo en cpu me niet zo waarschijnlijk leken was de volgende gok : netwerkkaarten. Router heeft een Digital 21041 based kaart, die standaard al ondersteund is, en een 3Com 3C900B. Ik dacht dat 3Com kaartjes sowieso wel totaal ondersteund zouden zijn, maar opvallend genoeg staat in de Freesco manual bij standaard ondersteunde kaarten "3c595, 3c900, 3c905" en slaan ze de B versie over. Dus die kaart zal wel als een standaard kaart (NE2000?) oid gepakt zijn.

Ik heb nu die 3C900B vervangen door een 3C509B (jaja, ik heb een ISA kaart voor Freesco geconfigt, schijnt erg moeilijk te zijn :X)

Dus even afwachten hoe het nu draait... Tot nu toe is het nog niet weggevallen *D
Van 3com weet ik niet zo vreselijk veel maar het zou kunnen zijn dat die kaart een beetje niet ondersteund of een beetje verrot was (wat ik net op IRC ook al zei :D)

Succes nog met deze test :D
Lukt het niet dan kunnen we op IRC weer verder denken als hier niemand verder nog een idee heeft wat het zou kunnen zijn...

sebsoft.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
filename 3c90x: 3c905B, 3c905C, 3c980, 3c980C, 3c900B. NOTE: this driver is experimental, and covers some cards already supported by 3c59x
Dus voor 3c900B zou je mogelijk beter deze file nemen. (Zit in http://freesco.jason-wong.org/modules-027.zip). Helpt niet veel in het verhaal maar toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:27
k heb de laatste tijd ook veel probs met @home gehoord...

Een maat van me heeft een dual-boot
win me 360Kbps
win 2000 250Kbps
winXP 31Kbps

toch wel vaag, dat ie met xp 10x zo langzaam kan downen dan met me

en een kennis van me heeft dit probleem:

ook een Sitecom router naar 2 pcz

het ene moment is ie gewoon snel (350Kbps)
Het andere moment komt ie niet boven de 10Kbps!
En dan valt @home gewoon weg....

En hij heeft ook al alles geprobeerd...

Ik denk dat t een probleem is met @home zelf...

Zou het niet zo kunnen zijn dat het signaal te zwak wordt ofzo (te lange netwerkkabel, te ver doorgelusd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Gianni Rombios schreef op 30 november 2002 @ 22:36:
filename 3c90x: 3c905B, 3c905C, 3c980, 3c980C, 3c900B. NOTE: this driver is experimental, and covers some cards already supported by 3c59x
Dus voor 3c900B zou je mogelijk beter deze file nemen. (Zit in http://freesco.jason-wong.org/modules-027.zip). Helpt niet veel in het verhaal maar toch...
Waarschijnlijk had het daarmee wel goed gewerkt... Echter, het blijkt al niet meer nodig... Internet is gewoon niet meer weggevallen. Het hele probleem was dus de (brakke support voor) die 3Com 3c900B. Op de 509B die er nu inzit werkt het gewoon perfect :)

* Mentalist happy dat z'n internet het weer goed doet :) :)
SyS_ErroR schreef op 30 November 2002 @ 22:54:
k heb de laatste tijd ook veel probs met @home gehoord...

Een maat van me heeft een dual-boot
win me 360Kbps
win 2000 250Kbps
winXP 31Kbps

toch wel vaag, dat ie met xp 10x zo langzaam kan downen dan met me

en een kennis van me heeft dit probleem:

ook een Sitecom router naar 2 pcz

het ene moment is ie gewoon snel (350Kbps)
Het andere moment komt ie niet boven de 10Kbps!
En dan valt @home gewoon weg....

En hij heeft ook al alles geprobeerd...

Ik denk dat t een probleem is met @home zelf...

Zou het niet zo kunnen zijn dat het signaal te zwak wordt ofzo (te lange netwerkkabel, te ver doorgelusd)
Wat zou je ervan denken om het topic te lezen? ;)

Als je onder het ene OS sneller kunt downen dan onder het andere heb je trouwens gewoon een gare software config...

Check http://www.speedguide.net/. Staan veel tips op...

En die Sitecom router, mijn probleem is nu opgelost met een nieuwe netwerkkaart in de router, dus die Sitecom doos waarmee alles hier ook steeds wegviel was dus domweg defect.

Breng dat kreng zo snel mogelijk terug naar waar ie vandaan komt en zoek een oude computer en maak daar een Freesco router van (met 100% ondersteunde netwerkkaarten, that is! :+). Zal die kennis meer plezier van hebben dan van zo'n eigenwijs Sitecom geval...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Gefeliciteerd! Dat heeft je toch weer mooi 3 weken van de straat gehouden...
Pagina: 1