[WC] wie helpt me op weg?

Pagina: 1
Acties:

• Drobanir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:13

Drobanir

Meukposter / BBG'er

Duckduck is my friend

Topicstarter
Ik zou graag met water koeling aan de gang gaan maar ik weet niet zo goed wat/waar/hoe. Er is zo verschrikkelijk veel te lezen (en soms spreekt men elkaar tegen!) dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

Neem een site als dangerden. verschillende koel bloks om van te kiezen, maar welke moet je nemen? En als je er eentje wilt bestellen krijg je een partij vragen voor je kiezen:
- Processor type: AMD/Intel, lucite top of copper top?
- Tops: none, extra top met 1/2" of 3/8" fitting
- fitting: chrome/copper/propylene
- extra o ring: ja/nee
- mounting hardware: noirmal/stainless/extra
- socket wrench: ja/nee
En je begrijpt, dan ben ik de weg kwijt... :?

Wat ik nodig heb is no-nonsense advies, liefst in een email oid dan een elle lange draad hier.

There is no future in timetravel. Mijn waterkoeling-inbouw-fotoverslag (oud!).

Verwijderd

Drobanir schreef op 10 november 2002 @ 17:47:
Wat ik nodig heb is no-nonsense advies, liefst in een email oid dan een elle lange draad hier.
Dan zit je hier IMO niet goed. Dit is een discussieforum, waar het juist nodig is dat mensen elkaar tegenspreken. En zeker e-mailend advies doen we niet aan.

Ik raad je aan om gewoon topics door te gaan lezen, en zodoende je eigen mening vormen.

Verwijderd

Bedoel je soms dat je engels niet goed is ofzo? Want mij lijken die dingen erg duidelijk als je snapt wat er staat. Wat je weten moet is,
-welke cpu heb je (AMD of Intel dus)
-helemaal geen, of een deksel met een half inch of drie-achste aansluiting
-wil je een doorzichtige of koperen deksel, wil je chroom, koper of plastic aansluiting
-extra afsluitring (voor beide deksels)
-bevestigings materiaal, normaal, rvs of ene extra set
-gereedschap

T is dus heel simpel, die aansluitingen weet je welke je nodig hebt als je ook weet wat voor slangen en ander materiaal je gaat gebruiken (pomp/radiator/evt reservoir) en wat daar de aansluitmaten van zijn.

• Drobanir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:13

Drobanir

Meukposter / BBG'er

Duckduck is my friend

Topicstarter
Okay, ik zal iets duidelijker zijn. Sorry hiervoor, ik ben nieuw op dit terrein :).
Als ik op deze pagina kijk: http://www.dangerden.com/mall/maze3.asp en ik ga voor een 478 P4, dan heb ik de volgende vragen

- een doorzichtige deksel helpt te zien of de boel vies wordt/dicht slibt door corrosie, nietwaar? Maar scheelt dit nog in warmte afvoer ten opzichte van een koperen deksel?
- onder tops: is dit een extra deksel voor als je later wilt veranderen?
- fitting: maakt het uit of je voor een chroom, koper of plastic aansluiting kiest? Ik zou persoonlijk voor koper gaan.
- extra o-ring: handig als je hem een keer open wilt/moet maken. Maar loop je dan geen risoco dat ie gaat lekken? En droogt die ring niet uit in de tussentijd? (ik zie mezelf dat ding het eerst jaar niet openmaken)
- mounting hardware: is plastic, ik neem aan dat het de moeite waard is om dat in staal te nemen?
- halverwege de pagina hebben ze het over een "socket hold down block" is dat voor als je geen 4 gaten in je moederbord hebt?

Voor alle duidelijkheid ik heb een dichte kast en hoe het er uit ziet maakt mij dus geen fluit uit.

There is no future in timetravel. Mijn waterkoeling-inbouw-fotoverslag (oud!).

• TDLofCC
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02-2024

- een doorzichtige deksel helpt te zien of de boel vies wordt/dicht slibt door corrosie, nietwaar? Maar scheelt dit nog in warmte afvoer ten opzichte van een koperen deksel?

Nee, in benches maakte dat niks uit qua temp.
D8 ik nl ook ... mar las later dat dit nix uitmaakt.

- onder tops: is dit een extra deksel voor als je later wilt veranderen?

Lijkt mij wel ...

- fitting: maakt het uit of je voor een chroom, koper of plastic aansluiting kiest? Ik zou persoonlijk voor koper gaan.

Tja ... zal ook geen bal uitmaken qua temps ... alleen monteren denk ik

- extra o-ring: handig als je hem een keer open wilt/moet maken. Maar loop je dan geen risoco dat ie gaat lekken? En droogt die ring niet uit in de tussentijd? (ik zie mezelf dat ding het eerst jaar niet openmaken)

Zou ik niet aan beginnen nee ... wederom eigen keuze.

- mounting hardware: is plastic, ik neem aan dat het de moeite waard is om dat in staal te nemen?

Tja ... denk niet dat ze je zooi zullen verkopen ... dus zal ook weer niks uitmaken

- halverwege de pagina hebben ze het over een "socket hold down block" is dat voor als je geen 4 gaten in je moederbord hebt?

idd :P

Correct me if I'm wrong pls :P

Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.

Verwijderd

Extra top is vooral handig als je voor de doorzichte variant gaat, als je die te strak zou monteren komen er nl barsten in en dus lekkage, en t is vrnl leuk om t te zien, volgens mij kun je dichtslibben pas zien als je m openmaakt en echt inspecteert
Volgens mij zijn dat geen echt koperen fittingen maar een legering, koper is nl best zacht.
Uitdrogen van de ring kun je verhelpen door talkpoeder, silicone-vet of een beetje (sla?)olie, eenmaal opgesloten komt t alleen aan de buitenste rand in aanraking met lucht, een reserve ring op maat is nooit verkeerd, mits je die goed bewaard
Stalen aansluiting is steviger maar daar kun je dus ook wel weer teveel kracht mee op je onderdelen zetten (als je een echte rauwdouwer bent ;) ) Ik heb mn Klaxx GF4 blok met 2 plstic boutjes en moertjes zitten en net iets te strak gedaan waardoor mn videokaart een beetje krom loopt...
Socket hold down blok staat een foto bij en is zo te zien alleen voor een AMD (en/of socket 7)
Pagina: 1