[xp] delayed write failed in een netwerk

Pagina: 1
Acties:

• thurik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-01-2023
ik heb een wlan netwerk met drie xp pro computers, als ik files "trek" van een computer naar degene waar ik achter zit is er geen probleem als ik files groter dan ongeveer 8000k "duw" kijg ik de"windows delayed write failed" message en in event viewer event id 50: "{Delayed Write Failed} Windows was unable to save all the data for the file \Device\LanmanRedirector. The data has been lost. This error may be caused by a failure of your computer hardware or network connection. Please try to save this file elsewhere." in mijn wired netwerk heb ik hetzelfde probeem, ik heb een oplossing gevonden voor win2k maar niet voor xp,
help!!

• InSPiRE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-03 20:19
foutje....

• thurik
de oplossing voor win2k staat bij MS knowledgebase Q321733 ,
maar ik heb xp
nadere analyse toont dat files vanaf 8200k problemen gaan vertonen,
heeft niemand een oplossing
help!!!

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-09 19:10

Kabouterplop01

chown -R me base:all

my computer---> manage--->device manager--->properties IDE schijf, write caching aanvinken

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

leuk, maar da's voor direct hardware , niet over een netwerk.

q321733 artikel workaround
1. Start Registry Editor (Regedt32.exe).
2. Locate and then click the enablesecuritysignature value under the following key in the registry:
HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\lanmanserver\parameters

3. On the Edit menu, click DWORD, type 0, and then click OK.
AFAIK zou je die ook kunnen gebruiken op winXP.

[ Voor 88% gewijzigd door alt-92 op 24-11-2002 21:36 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Kabouterplop01

Kabouterplop01

Ja want je slaat je files op in een wirelessnetwerkkaart????
Duplex settings???

• Kabouterplop01

Kabouterplop01

Ik probeer altijd eerst zelf en daarna Microschoft
Backslash i'm sorry...you're right!

• thurik
backslash32, bedank voor de tip, maar deze is alleen waar voor win2k, bij xp staat deze parameterwaarde al op 0,
kabouterplop01, wat bedoel je met het opslaan van files in een wirelessnetwerkkaart, ook bij mijn gewone netwerkkaart (dus niet wireless) doet hetzelfde probleem zich voor,
willen jullie nog eens meedenken, ik zit echt vast, dank

• thurik
ik heb een wlan netwerk met drie xp pro computers,
als ik files "trek" van een computer naar degene waar ik achter zit is er geen probleem,
als ik files "duw" groter dan ongeveer 8000k kijg ik de "windows delayed write failed" message en in event viewer event id 50: "{Delayed Write Failed} Windows was unable to save all the data for the file \Device\LanmanRedirector. The data has been lost. This error may be caused by a failure of your computer hardware or network connection. Please try to save this file elsewhere."
in mijn wired netwerk heb ik hetzelfde probeem,
de oplossing voor win2k staat bij MS knowledgebase Q321733,
dezelfde oplossing voor xp gaat niet op want de parameterwaarde is al juist,
overigens,
als ik files "druk" naar een win2k computer gaat alles goed,
mijn conclusie is dat het hier gaat om een xp bug wanneer xp het os is van de ontvangende" computer,
heeft iemand een idee in welke richting ik moet zoeken

• thurik
ik heb een netwerk met drie xp pro computers,
als ik files "trek" van een computer naar degene waar ik achter zit is er geen probleem, als ik files "duw" groter dan ongeveer 8k kijg ik
"windows delayed write failed" message en in event viewer event id 50: "{Delayed Write Failed} Windows was unable to save all the data for the file \Device\LanmanRedirector. The data has been lost. This error may be caused by a failure of your computer hardware or network connection. Please try to save this file elsewhere."
de oplossing voor win2k staat bij MS knowledgebase Q321733,
dezelfde oplossing voor xp gaat niet op want de parameterwaarde is al juist,
overigens,
als ik files "druk" naar een win2k computer gaat alles goed,
mijn conclusie is dat het hier gaat om een xp bug wanneer xp het os is van de "ontvangende" computer,
het is geen nic probleem want het treedt op in zowel mijn wireless als mijn wired netwerk,
heeft iemand een idee in welke richting ik moet zoeken,
ik gebruik hetzelfde user account met administrator rights,
heeft het iets met beveiliging te maken,
of met share properties

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Zet je write caching eventjes uit van je rdr. [google=utilizentcaching]

• thurik
dank elevator
echter
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Rdr
bestaat niet in xp
en
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Lanmanworkstation\parameters
met toevoeging van
UtilizeNTCaching with type REG_DWORD met waarde 0 of 1 helpt niet
heb je nog meer suggesties,
wat denk je van het gegeven dat files tot 8k geen problemen geven,
dat moet toch iets betekenen
wanhoop naakt

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Het lijkt net op mijn probleem dat ik ook ervaar en al besproken heb met elevator. Heb jij enige relevante entry's in je eventlog ?

Het rare bij mij is dat het optreed van windows xp clients naar w2k server (netwerkverbindingen haperen ff en vallen weg) maar omgekeerd vanop de server mapping naar de client, gebeurt het nooit.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• thurik
heb jij ook een omslagpunt bij 8k: onder 8k geen probleem vanaf 8k delayed write failed en dan alleen bij files drukken naar een xp systeem

• Kabouterplop01

Kabouterplop01

Thurik, ik bedoelde dat de files die je over het netwerk drukt op je harde schijf worden opgeslagen. Met de workaround die ik beschreef kun je wat je stuurt cachen voordat je het schrijft.(Op je schijf) Heb je wireless te maken met een ontvangstbuffer? misschien kun je die groter maken. Of je netwerk half duplex maken.. (Ik leer hier ook van !!)

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Zelf met een gelijkaardig probleem zittend was ik nog een s op zoek en kwam ik dit tegen http://www.windowsxp.nu/beta/Asp/Results.asp?newsID=15

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• thurik
kabouterplop01,
ik kan geen ontvangstbuffer vinden vinden bij de configuratie van mijn wlan card, zou ik dat ergens in het registry kunnen manipuleren,
communiceren op half-duplex helpt ook niet,
is de onvanger win2k dan hebik geen probleem,
tomsworld,
ik krijg op beide computers regelmatig event id 10010: The server {80EE4902-33A8-11D1-A213-0080C88593A5} did not register with DCOM within the required timeout.

• thurik
eindelijk opgelost:
op mijn netwerkcomputers log ik in met dezelfde account name en password met admin rights,
zonder activated guest account kon ik niet onderling uploaden,
wel downloaden,
als ik de guest account activeer kan ik WEL uploaden,
wat betekent dit nu voor de instellingen,
hoe gevaarlijk is het om een guest account geactiveerd te laten,
zou er een workaround zijn zonder geactiveerd guest account
Pagina: 1