Dubbel post
[ Voor 99% gewijzigd door Underground75 op 13-01-2003 11:29 ]
[ Voor 99% gewijzigd door Underground75 op 13-01-2003 11:29 ]
Ik denk dat we hier maar heel weinig aan toe kunnen voegen behalve danVerwijderd schreef op 13 January 2003 @ 11:22:
[...]
Ff reageren als collega display programmeur
Gelijk heb je, maar je moet het wel binnen proporties houden vind ik. De eerste versie van LiQuiD-MP3 was al meer dan een jaar geleden gemaakt en je wilt niet weten hoeveel uur erin zit. En toch vraag ik er geen geld voor, want ik krijg er wel degelijk wat voor terug wat mij veel meer waard is dan geld, namelijk erkenning.
Die erkenning uit zich in het feit dat vele mensen m'n plugin gebruiken en dankbare mailtjes sturen om te vertellen hoe geweldig ze het vinden. Daarnaast krijg ik van mensen en distributeurs/fabrikanten displays toegestuurd om support daarvoor toe te voegen. Dit betekend voor mij dat die mensen vertrouwen hebben in het werk waar ik mee bezig ben. Kijkend naar geld, hoef ik dus sommige displays dan ook niet zelf te kopen en dat zou je kunnen zien als betaling.
Dit alles bij elkaar is voor mij voldoende. Per slot van rekening is het een hobby (alhoewel ik een dergelijk iets wel als werk zou willen hebben) en dan zijn de vele uren niet zo erg want je hebt er plezier in
Verwijderd
Ja ik wil hier graag wat aan toevoegen.... dit is OFF TOPIC... Het gaat hier om de laatste afhandeling van de laatste LCDs en niet zozeer om de software... En ik vind het allemaal prachtig dat deheren dit bewerkstelligen, de een voor de fun en erkenning, de ander voor een extraatje... Beide zijn heel goed bezig, zonder zouden wij niet kunnen. Voor beide heb ik dus zeer veel respect, maar nu weer terug naar het TOPIC...The Undertaker schreef op 13 January 2003 @ 11:28:
[...]
Ik denk dat we hier maar heel weinig aan toe kunnen voegen behalve dan![]()
Respect
... en oranje! :P
Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020
Verwijderd
Ik denk dat het LCD net zo snel naar jou komt als de betaling naar mijzwahiel schreef op 13 January 2003 @ 14:38:
moet ik mijn postbode vandaag al ronselen om te kijken of ie mijn LCD niet stiekum zelf in zijn zak steekt mail.eve![]()
Verwijderd schreef op 13 januari 2003 @ 15:42:
[...]
Ik denk dat het LCD net zo snel naar jou komt als de betaling naar mij
Nee alles gaat van de week weer de deur uit.. Je kan het volgen straks via de USERLIST..
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020
www.haller.nl nu op een Compaq Proliant DL380 2xPIII 933MHz / 1GB / Smart Array controller / Raid 5 met 8 stuks 36,4 en 4 stuks 18,2 GB schijfjes... en draaiend achter een APC 2200 UPS
Verwijderd
Niet?
[Specs]
Verwijderd
Aan de kabels HELEMAAL niets doen, anders gaat je LCD kapot... Het inverten gaat software matig... en ja dat kan met powerlcd V2.0SiGNe schreef op 16 January 2003 @ 11:30:
Hoe kan ik trouwens mijn zwart/witte LCD inverteren?
Welke kabels moet ik dan omwisselen?
Verwijderd
moet je ff op www.grafisch-lcd.com kijkenVerwijderd schreef op 16 January 2003 @ 18:13:
Hallo, mischien ben ik er een beetje laat mee maar kan ik nog een lcd bestellen...
[ Voor 44% gewijzigd door charrel op 16-01-2003 23:10 ]
www.haller.nl nu op een Compaq Proliant DL380 2xPIII 933MHz / 1GB / Smart Array controller / Raid 5 met 8 stuks 36,4 en 4 stuks 18,2 GB schijfjes... en draaiend achter een APC 2200 UPS
Verwijderd
[ Voor 111% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2003 11:22 ]
Verwijderd
Het is 100% alluminium... dus lekkerlicht, nadeel is wel dat iedere vingertje goed zichtbaar is...
Verwijderd
Ik heb ze laten maken. Ik kan het vragen of ze dat ook hebben... je hoort nog van me...Der_Rudy schreef op 17 January 2003 @ 21:57:
mmmm zelf gemaakt of laten maken ????? is wel errug lief... als je hem heb laten maken kan hij dan ook in RVS ?????
Dit ziet er erg goed uit, persoonlijk vind ik dit mooier dan plexi. Komen deze ook op de site te staan om te bestellen?Verwijderd schreef op 17 January 2003 @ 11:17:
*** UPDATE ***
Nog wat nieuws aan het front:
Voorzijde:
[afbeelding]
Geheel kant en klaar, knopjes naar keuze zijn zelf gemakkelijk aan te brengen, e gaatjes zijn we voor geboord op 3 mm.
Zij aanzicht:
[afbeelding]
Achterkant:
[afbeelding]
De volgende keer zal ik een kant en klaar scherm laten zien.
[ Voor 4% gewijzigd door Underground75 op 18-01-2003 06:46 ]
Verwijderd
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2003 08:22 ]
Ziet er strak uit manVerwijderd schreef op 18 January 2003 @ 08:17:
LCD in een Hema fotolijstje geplakt.
Lijstje is van (geborsteld) RVS dus kunnen er geen vette vingers 'inbranden'
Simpel maar strak.
Zie:
http://members.chello.nl/m.overwater
Echt Hema
Verwijderd
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2003 13:46 ]
Wat een super ideeVerwijderd schreef op 18 januari 2003 @ 08:17:
LCD in een Hema fotolijstje geplakt.
Lijstje is van (geborsteld) RVS dus kunnen er geen vette vingers 'inbranden'
Simpel maar strak.
Zie:
http://members.chello.nl/m.overwater
Echt Hema
Niet als je 'm niet gebruikt natuurlijk!Bartjuh schreef op 18 January 2003 @ 13:38:
[...]
Ik heb nu een dremel, mag ik me nu een echte tweaker noemen ??
ok jij wilt er wat op verdienen maar 20,= sorry hoor fl 44,= vind ik wel een beetje erg veel van het goede... denk dat de kans is dat er meer gekopieerd wordt. ik vind iig 5,= zoals ik ergens al gelezen heb een mooi bedrag eigenlijk nog best veel. BaSieP heeft zijn progjes toch ook freeware gemaakt...Verwijderd schreef op 10 January 2003 @ 18:25:
neej niet met paypal
en al zeker niet voor belgen en nederlanders
Ik weet nog niet precies hoeveel, maar zal zeker niet meer worden dan 20€, mss komt er een lanceringsprijsje voor de vroege kopers
Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..
Verwijderd
\ReseTTim schreef op 18 January 2003 @ 16:17:
[...]
ok jij wilt er wat op verdienen maar 20,= sorry hoor fl 44,= vind ik wel een beetje erg veel van het goede... denk dat de kans is dat er meer gekopieerd wordt. ik vind iig 5,= zoals ik ergens al gelezen heb een mooi bedrag eigenlijk nog best veel. BaSieP heeft zijn progjes toch ook freeware gemaakt...
* ReseTTim vind je dat het prijs wel wat lager mag..
bij een lagere prijs krijg je ook meer mensen die de software gaan gebruiken kortom je hebt meer winst dan..
Verwijderd
Ja ze komen vanaf morgen op de site te staan.. .dan kun je er ook eentje helemaal kant en klaar bewonderen....The Undertaker schreef op 18 January 2003 @ 06:45:
[...]
Dit ziet er erg goed uit, persoonlijk vind ik dit mooier dan plexi. Komen deze ook op de site te staan om te bestellen?
Hehe, ik heb hem al wel gebruikt, om bij me server een blowhole aan de voorkant en een aan de achterkant te boren/slijpen/zagen
This message was sent on 100% recyclable electrons.
Werkt smartie ook met grafische lcd's met t6963c ??BasieP schreef op 18 January 2003 @ 17:03:
* BasieP vind het associaal dat iemand voor zulke software geld durft te vragen.
dat mensen geld geven omdat ze dankbaar zijn voor je software. best
maar mensen verplichten te betalen, en dus comercieel bezig zijn vind ik associaal
ik heb ERG veel uren programmeertijd in smartie zitten, en vraag er helemaal niks voor
Verwijderd
De winst berekening klopt niet helemaal, mensen blij maken wel. Echter het is aan de programmeur wat hij er graag mee wilt doen. Immers het gaat niet illegaal, maar geheel legaal, dus ook via BTW etc...Der_Rudy schreef op 18 January 2003 @ 23:58:
ik ben het niet helemaal eens met het bovenstaande, als je al kijkt hoeveel vraag er is naar PowerLCD, dan maak je met 5 € net zo veel winst als met 20 € alleen heb je 4 keer zoveel mensen blij gemaakt, ik weet 100% zeker dat er veeeel minder mensen het progsel aanschaffen als het bedrag op 20 € staat.
Ik koop het proggie toch wel hoor maar ja maar 1 exemplaar op mijn server ga ik LCDstudio draaien en mijn andere Grafische LCD gaat 99% aan de slag met LiQuidMP3 en uiteraard mijn 4x20 met LCD Smartie.....
en anders had ik op de 3 grafische allemaal Power LCD willen draaien....en had ik er nog 1 of 2 LCD's bijgekocht....
Als je PowerLCD 1 keer hebt aangeschaft mag je het zo vaak installeren als je wilt.. Al zet je het op 100 webservers o.i.d. De licentie is dus persoonsgebonden, en niet per installatie, zoals bij alle andere software... De prijs van 20 euro die genoemd werd was een maximale prijs, dat wil dus niet zeggen dat PowerLCD uiteindelijk echt zoveel gaat kosten...Der_Rudy schreef op 18 January 2003 @ 23:58:
ik ben het niet helemaal eens met het bovenstaande, als je al kijkt hoeveel vraag er is naar PowerLCD, dan maak je met 5 € net zo veel winst als met 20 € alleen heb je 4 keer zoveel mensen blij gemaakt, ik weet 100% zeker dat er veeeel minder mensen het progsel aanschaffen als het bedrag op 20 € staat.
Ik koop het proggie toch wel hoor maar ja maar 1 exemplaar op mijn server ga ik LCDstudio draaien en mijn andere Grafische LCD gaat 99% aan de slag met LiQuidMP3 en uiteraard mijn 4x20 met LCD Smartie.....
en anders had ik op de 3 grafische allemaal Power LCD willen draaien....en had ik er nog 1 of 2 LCD's bijgekocht....
Verwijderd
Komt er alleen een betaal versie? of is het meer een shareware product wat je na XX dagen moet betalen, of met limited features oid?Verwijderd schreef op 10 januari 2003 @ 18:25:
Ik weet nog niet precies hoeveel, maar zal zeker niet meer worden dan 20€, mss komt er een lanceringsprijsje voor de vroege kopers
Raar genoeg doet ie het nou niet meer sinds ik me pc heb opgestart...iNSaNe-oNe schreef op 18 January 2003 @ 20:06:
Hoe bedoel je, 'knipperen'?
Ikzelf heb hetzelfde, maar alleen als mijn CPU-load bijzonder hoog zit (bijvoorbeeld door een distributed.net-client op de achtergrond te draaien, waardoor de load 100% wordt op de CPU).
Sluit ik die client, dan heb ik nergens last meer van.
Nu dan de hamvraag: heb jij ook zoiets draaien (Seti@home, d.net, etc. ) ?
Ik heb een LCD met LED-backlight.Verwijderd schreef op 18 January 2003 @ 23:13:
Dit probleem heeft waarschijnlijk met je voeding te maken:
CCFL Probleem
Hij werkt nou gewoon goed enzo...Verwijderd schreef op 18 January 2003 @ 23:13:
Dit probleem heeft waarschijnlijk met je voeding te maken:
CCFL Probleem
Zelfde verhaal daar... Check dus even je hardware en je voltages, waarschijnlijk is dit probleem zo opgelost met een andere voeding....
Verwijderd
Gaat geregeld worden, don't worryRooT schreef op 21 January 2003 @ 00:17:
Heel leuk die site... maar er staat geen lijstje meer bij wanneer de bestelde personen die de lcd nog steeds niet hebben (zoals ik) 'm ongeveer kunnen verwachten..
Mail.eve, wanneer was je van plan om dit online te zetten? Ik heb nl. nogal interesse.Verwijderd schreef op 18 januari 2003 @ 16:42:
[...]
[Standaardjes]
Ja ze komen vanaf morgen op de site te staan.. .dan kun je er ook eentje helemaal kant en klaar bewonderen....
[ Voor 4% gewijzigd door iNSaNe-oNe op 21-01-2003 10:03 ]
Verwijderd
Mail me maar even....iNSaNe-oNe schreef op 21 januari 2003 @ 10:03:
[...]
Mail.eve, wanneer was je van plan om dit online te zetten? Ik heb nl. nogal interesse.
Verwijderd
oeps ff nog laten fiksen... komt eraan... je kunt me ook mailenzwahiel schreef op 22 January 2003 @ 01:00:
Zeg waar heb je de nieuwe userstatus neer gepoot?
Ik zou wel willen weten wanneer ik mijn LCD'tje kan verwachten namelijk, op Modwarehouse staat namelijk niets behalve een verwijzing naar grafisch-lcd.com en daar staat weer een link naar MWH!
mail mail mail....Verwijderd schreef op 22 January 2003 @ 01:01:
[...]
oeps ff nog laten fiksen... komt eraan... je kunt me ook mailen
Je kunt deze info terug vinden op het PowerLCD forum.. in de Alpha thread, daar wordt het aangekondigd...The Undertaker schreef op 22 January 2003 @ 18:55:
Ik heb PowerLCD 2.0 besteld en nu vraag ik me af hoe ik dat met die knopjes moet gaan doen, komt daar nog een howto over of iets?
idd, heb je misschien een datum ofzo wanneer je 'm verwacht?zwahiel schreef op 22 januari 2003 @ 01:00:
Zeg waar heb je de nieuwe userstatus neer gepoot?
Ik zou wel willen weten wanneer ik mijn LCD'tje kan verwachten namelijk, op Modwarehouse staat namelijk niets behalve een verwijzing naar grafisch-lcd.com en daar staat weer een link naar MWH!
Verwijderd
Verwijderd
Ik wil wel wat shotjes zien van skins hoorVerwijderd schreef op 22 January 2003 @ 22:35:
XNDR is me veel voor met zo'n dingen
Ik heb nog het leuke nieuws dat er normaal volledige support zal komen voor CrystalFontz. (wat inhoud dat bijna alle bestaande controllers ondersteund zullen worden)
Er zijn ook al 3 skinz !
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2003 23:47 ]
Als iedere potentiele ondernemer zo dacht dan zag onze wereld er heel anders uit. Geld vragen voor verrichte werkzaamheden associaal.BasieP schreef op 18 January 2003 @ 17:03:
* BasieP vind het associaal dat iemand voor zulke software geld durft te vragen.
dat mensen geld geven omdat ze dankbaar zijn voor je software. best
maar mensen verplichten te betalen, en dus comercieel bezig zijn vind ik associaal
ik heb ERG veel uren programmeertijd in smartie zitten, en vraag er helemaal niks voor
Verwijderd
Die ice Skin is van mij, ik zit nog in versie 1.0 final nu, maar dat is een van de dingen waar ik nog aan werken gaDer_Rudy schreef op 23 January 2003 @ 06:01:
Impressive pic's jongens ziet er super uit (pic's gepost door ispierings)
roept wel weer een vraagje op... die ijskristallen skin vallen die kristallen ook echt naar beneden (scrollende skin)??
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Verwijderd
Zo jij ook eens hier kijkenCreepy schreef op 23 januari 2003 @ 15:24:
Wat ik me trouwens al een poos afvraag, waar zijn de LCD's uit de IA eigenlijk besteld? Waar komen ze vandaan?
Of ben ik gewoon blind en heb ik hier overheen gekeken.
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2003 16:38 ]
Verwijderd schreef op 23 January 2003 @ 16:29:
[...]
Zo jij ook eens hier kijken![]()
En btw heb je nog wat kunnen doen aan de ondersteuning 128x128?
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Verwijderd
Dat is jammer, de mijne doet het wel, ik kan powerlcd zien, alleen helaas voor de helft, dus ga ik bij hem aankloppen voor support...Creepy schreef op 23 januari 2003 @ 16:43:
[...]
Na het fijne verkeerde schema van je-weet-wel-wie is dat ding waarschijnlijk toch overleden.. want het LCD doet na hersolderen met het correcte schema nog steeds helemaal niks (backlight spring niet eens aan.. initten doet niet, constrast regeling doet niks). En van je-weet-wel-wie krijg ik ook niet zoveel response meer...
Maaruh.. ben ik nu echt zo blind geweest wat betreft mijn vorige vraag?
Beter.. dan is in elk geval het schema nu goedVerwijderd schreef op 23 januari 2003 @ 17:19:
[...]
Dat is jammer, de mijne doet het wel, ik kan powerlcd zien, alleen helaas voor de helft, dus ga ik bij hem aankloppen voor support...
Dank!Nee je bent niet blind, maar is niet aan de orde, de gevens zijn bij Phreak bekend, dus niet aan de orde tijdens deze afhandeling. Ze komen van Powertip, en via tussenhandel bij onze tweakers.
Verwijderd
Wil je het schema hebben? Voor alle zekerheid?Creepy schreef op 23 January 2003 @ 17:47:
[...]
Beter.. dan is in elk geval het schema nu goed
[...]
Dank!
Verwijderd
Verwijderd
Kheb niets ontvangenVerwijderd schreef op 23 januari 2003 @ 18:29:
eve je hebt meel van lcd@chello.nl
ik kan niet wachten op de lcd haha, vandaar even vragen of je je mail wil checken
Verwijderd
De skinz kunnen niet bewegen en daar is momenteel 1 belangrijke reden voor, nl :Der_Rudy schreef op 23 januari 2003 @ 06:01:
Klaaz als je goed gelezen had waren dit soort postings juist niet meer gewenst, hoe zal ik het zeggen een afgesloten hoofdstuk, iedereen mag vinden wat hij vind.
Impressive pic's jongens ziet er super uit (pic's gepost door ispierings)
roept wel weer een vraagje op... die ijskristallen skin vallen die kristallen ook echt naar beneden (scrollende skin)??
Ow.. dat zou fijn zijn.. kan ik alsnog ff kijken of het klopt. Ik heb mijn schema in elkaar gezet a.d.v. een schema van Zotty en de pin-lay-out van dit LCD, maar de kans dat ik een fout heb gemaakt bestaat natuurlijk.
Verwijderd
Mail me nog even je mail adres door info@modwarehouse.comCreepy schreef op 23 January 2003 @ 18:50:
[...]
Ow.. dat zou fijn zijn.. kan ik alsnog ff kijken of het klopt. Ik heb mijn schema in elkaar gezet a.d.v. een schema van Zotty en de pin-lay-out van dit LCD, maar de kans dat ik een fout heb gemaakt bestaat natuurlijk.
Verwijderd
volgens mij heb je nu nog niets of wel.. heb net gemeeld.
Verwijderd
LCD kun je bestellen via MWH....dan komt het allemaal goed..Verwijderd schreef op 23 January 2003 @ 19:26:
[...]
volgens mij heb je nu nog niets of wel.. heb net gemeeld.
hmm zo niet dan mail ik wel naar info@modwarehouse.com
want ik wil een lcd bestelle!!!
Verwijderd
Met het dimmen van jouw lcd, volstaat een potmeter van 100 ohm, en ik zal daarvoor nog een weerstand zetten van 15ohm... meer is er niet nodig....-TheGrimReaper- schreef op 23 januari 2003 @ 19:30:
mail.eve, heb je toevallig het schemaatje voor het dimmen van de backlight? Ik neem aan dat er naast de 100Ohm potmeter nog wat onderdeeltjes nodig zijn, zoals weerstandjes.
OK, bedankt.Verwijderd schreef op 23 januari 2003 @ 20:37:
[...]
Met het dimmen van jouw lcd, volstaat een potmeter van 100 ohm, en ik zal daarvoor nog een weerstand zetten van 15ohm... meer is er niet nodig....
[ Voor 32% gewijzigd door Croccifixio op 23-01-2003 21:01 ]
Verwijderd
1 2 3-TheGrimReaper- schreef op 23 januari 2003 @ 20:57:
[...]
OK, bedankt.
Nog een vraagje daarover. Aangezien de potmeter twee ingangen heeft waartussen de uitgang bepaald wordt, op welke van de twee ingangen moet dan de weerstand? Ik neem aan op de ingang die het maximum van de uitgang bepaalt. En de low ingang op de grond.
OK, even recapituleren: witte draad doorknippen, weerstand ertussen plakken, deze aansluiten op pin1 en pin 2 weer verbinden met het andere uiteinde van de witte draad die leidt naar de backlight.Verwijderd schreef op 23 januari 2003 @ 21:14:
[...]
1 2 3
| | |
-- --
| | Dit is een potmeter (denkbeeldig)
-----------
Je hebt alleen 1 en 2 nodig, pin 3 kun je vergeten...
Zet de weerstand aan pin1, en sluit pin 2 weer met je witte draad van de backlight. Op deze manier voorkom je dat bij het voluit zetten van de potmeter, je backlight kapot gaat....
Verwijderd
Ja idd, de juiste manier, vergeet niet de andere weerstand welke onder de krimpkous zit te verwijderen.....-TheGrimReaper- schreef op 23 January 2003 @ 21:23:
[...]
OK, even recapituleren: witte draad doorknippen, weerstand ertussen plakken, deze aansluiten op pin1 en pin 2 weer verbinden met het andere uiteinde van de witte draad die leidt naar de backlight.
Ook belangrijk om te weten.Verwijderd schreef op 23 januari 2003 @ 21:37:
[...]
Ja idd, de juiste manier, vergeet niet de andere weerstand welke onder de krimpkous zit te verwijderen.....
Verwijderd
dit is 't hele topic, idd misschien wel even makkelijk om door te lezen!Verwijderd schreef op 24 januari 2003 @ 02:12:
belangrijk
Er loop op dit moment een topic waar ik ook jullie graag van op de hoogte wil stellen:
[rml]mail.eve in "[ OC&E] LCD verkoop... te commercieël?"[/rml]
Verwijderd
Hoi het kan op een van die twee?.... Maakt eigenlijk niet zoveel uit... ik doe hem zelf altijd op de aarde..-TheGrimReaper- schreef op 24 januari 2003 @ 11:04:
mail.eve, ik zit nog even naar de backlight te kijken, maar is het niet zo dat de potentiometer op de rode draad moet worden aangesloten ipv op de witte draad?
De rode draad is namelijk op pin 2 van het LCD aangesloten, die weer aangesloten is op de 5V van de molex; de witte draad is aangesloten op pin 1 van het LCD, die weer aangesloten is op de grond van de molex.
Hhmmm.....ok.Verwijderd schreef op 24 January 2003 @ 11:11:
[...]
Hoi het kan op een van die twee?.... Maakt eigenlijk niet zoveel uit... ik doe hem zelf altijd op de aarde..
[ Voor 57% gewijzigd door Rebels op 24-01-2003 13:29 ]
Heb je wat aan de info in de volgende post? http://gathering.tweakers...message/16805683#16805683Rebels schreef op 24 January 2003 @ 11:21:
m'n schermpje deed het een week perfect, maar nou begint ie te flikkeren
Ja dat heb ik nu ook ! Deed het bij mijn eerst ook perfect.Rebels schreef op 24 January 2003 @ 11:21:
He verdamme
m'n schermpje deed het een week perfect, maar nou begint ie te flikkeren
[ Voor 6% gewijzigd door DaMinD op 24-01-2003 14:27 ]
Hmm, mijne is met leds d8 ik, zonder inverter dusDaMinD schreef op 24 January 2003 @ 14:25:
[...]
Ja dat heb ik nu ook ! Deed het bij mijn eerst ook perfect.
Het flikkeren valt wel mee maar er is toch iets niet goed of wel ?
Bij mijn zij ook alle contacten nog goed en ik heb geen rare dingen met het schermpje gedaan![]()
Een of andere storing in de inverter ?
Ik weet het niet ....
iNSaNe-oNe was net iets eerder.
Verwijderd
Dat flikkeren mag eigenlijk niets te maken hebben met de inverter... maar als iemand zo'n inverter naar mij zou terug willen sturen dan kan ik daar naar kijken of de spanning wel goed is? Dus wie van de twee (of allebei) meelt mij daarover even...?DaMinD schreef op 24 January 2003 @ 14:25:
[...]
Ja dat heb ik nu ook ! Deed het bij mijn eerst ook perfect.
Het flikkeren valt wel mee maar er is toch iets niet goed of wel ?
Bij mijn zij ook alle contacten nog goed en ik heb geen rare dingen met het schermpje gedaan![]()
Een of andere storing in de inverter ?
Ik weet het niet ....
iNSaNe-oNe was net iets eerder.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2003 15:14 ]
tis de tekst,Verwijderd schreef op 24 January 2003 @ 15:12:
[...]
Dat flikkeren mag eigenlijk niets te maken hebben met de inverter... maar als iemand zo'n inverter naar mij zou terug willen sturen dan kan ik daar naar kijken of de spanning wel goed is? Dus wie van de twee (of allebei) meelt mij daarover even...?
Nog even voor de zekerheid, flikkert het backlight of is het de tekst die flikkert?
[ Voor 4% gewijzigd door Rebels op 24-01-2003 16:02 ]
Verwijderd
Kijk als het de tekst is dan is het wat anders...Rebels schreef op 24 January 2003 @ 16:01:
[...]
tis de tekst,
is niet echt flikkeren, zwakt soms helemaal af, valt bijna helemaal weg
en ik heb toch geen inverter?
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2003 16:15 ]
hmm, ik denk idd dat het de potmeter is,maar ik draai er steeds wat aan, maar steeds komt het probleem weer terugVerwijderd schreef op 24 januari 2003 @ 16:11:
[...]
Kijk als het de tekst is dan is het wat anders...
1: Aarde, desnoods pin 18 t/m 25 met elkaar verbinden op de lpt stekker en deze vastsolderen aan ijzeren kant van de stekker.
2: Potmeter niet geheel goed, deze potmetertjes zijn eigenlijk brak, maar gezien het budget wel voldoende. Maar je kunt hem toch wel bijstellen met de POTMETER![]()
3: Teveel wegtrekkende stroom 5v, dan vervaagd je tekst ook snel
Dan zou jouw probleem verholpen moeten zijn, ben blij dat het dat is
[ Voor 15% gewijzigd door Rebels op 24-01-2003 16:32 ]
Verwijderd
contrast is een combinatie van factoren, want dat wordt door de interne negatieve voltage geregeld. Wanneer je 5v van je voeding te veel schommelt, dan heb je dit probleem sneller... Ook heeft de aarde hier invloed op..... Ik heb hetzelfe hier met een groen scherm, externe voeding, de een keer perfekt, en dan een andere dag moet ik hem een paar keer bijstellen....??? Potmeter vervangen, en walla het was weer opgelost....Rebels schreef op 24 January 2003 @ 16:27:
[...]
hmm, ik denk idd dat het de potmeter is,maar ik draai er steeds wat aan, maar steeds komt het probleem weer terug
ook vreemd dat ie het een week perfect gedaan heeft
kan ik daar een betere/duurdere voor halen dan?
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq