[IA] Grafische LCD's :: Afhandeling (IA van mail.eve)

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste
Acties:
  • 1.560 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-09 15:10
Dubbel post

[ Voor 99% gewijzigd door Underground75 op 13-01-2003 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
Verwijderd schreef op 13 January 2003 @ 11:22:
[...]

Ff reageren als collega display programmeur ;)

Gelijk heb je, maar je moet het wel binnen proporties houden vind ik. De eerste versie van LiQuiD-MP3 was al meer dan een jaar geleden gemaakt en je wilt niet weten hoeveel uur erin zit. En toch vraag ik er geen geld voor, want ik krijg er wel degelijk wat voor terug wat mij veel meer waard is dan geld, namelijk erkenning.
Die erkenning uit zich in het feit dat vele mensen m'n plugin gebruiken en dankbare mailtjes sturen om te vertellen hoe geweldig ze het vinden. Daarnaast krijg ik van mensen en distributeurs/fabrikanten displays toegestuurd om support daarvoor toe te voegen. Dit betekend voor mij dat die mensen vertrouwen hebben in het werk waar ik mee bezig ben. Kijkend naar geld, hoef ik dus sommige displays dan ook niet zelf te kopen en dat zou je kunnen zien als betaling.
Dit alles bij elkaar is voor mij voldoende. Per slot van rekening is het een hobby (alhoewel ik een dergelijk iets wel als werk zou willen hebben >:)) en dan zijn de vele uren niet zo erg want je hebt er plezier in :Y)
Ik denk dat we hier maar heel weinig aan toe kunnen voegen behalve dan _/-\o_ _/-\o_ Respect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Undertaker schreef op 13 January 2003 @ 11:28:
[...]

Ik denk dat we hier maar heel weinig aan toe kunnen voegen behalve dan _/-\o_ _/-\o_ Respect
Ja ik wil hier graag wat aan toevoegen.... dit is OFF TOPIC... Het gaat hier om de laatste afhandeling van de laatste LCDs en niet zozeer om de software... En ik vind het allemaal prachtig dat deheren dit bewerkstelligen, de een voor de fun en erkenning, de ander voor een extraatje... Beide zijn heel goed bezig, zonder zouden wij niet kunnen. Voor beide heb ik dus zeer veel respect, maar nu weer terug naar het TOPIC...

Duz Zotty Liquid-mp3 _/-\o_

Duz Mrr.ChronoM PowerLcd V2.0 _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSaNe-oNe
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:17

iNSaNe-oNe

Ja, ik ben pluizig en blauw!

True! LCD-software ontwikkeling kun je volgen in [rml][ LCD] Software voor GfX LCD's (t6963c) deel 3[/rml]

... en oranje! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:44

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

moet ik mijn postbode vandaag al ronselen om te kijken of ie mijn LCD niet stiekum zelf in zijn zak steekt mail.eve :? >:)

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zwahiel schreef op 13 January 2003 @ 14:38:
moet ik mijn postbode vandaag al ronselen om te kijken of ie mijn LCD niet stiekum zelf in zijn zak steekt mail.eve :? >:)
Ik denk dat het LCD net zo snel naar jou komt als de betaling naar mij >:) Nee alles gaat van de week weer de deur uit.. Je kan het volgen straks via de USERLIST..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Verwijderd schreef op 13 januari 2003 @ 15:42:
[...]

Ik denk dat het LCD net zo snel naar jou komt als de betaling naar mij >:)
:'( :'( ;( :/ :'( :'( ;( :/ :'( :'( ;( :/ :'( :'( ;( :/ :'( :'( ;( :/ :'( :'( ;( :/ :'( :'( ;( :/
Nee alles gaat van de week weer de deur uit.. Je kan het volgen straks via de USERLIST..
:) :*

RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Der_Rudy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-09-2022

Der_Rudy

Thats me....

Zotty Rules.... _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

ik moet zeggen dat Liquid mp3 nu echt super strak is...
en dat je het voor de hobby doet helemaal perfect..

Ben nu zelf ook bezig om thuis te raken in het proggen en zo,,, maar dat valt nog niet mee en dat zal nog wel een decenia duren voor ik op zotty's nivo zit..

so al my respect..

maar goed 1 ding is wel zo, voor powerLCD gaan we straks allemaal gewoon betalen omdat het proggie het waard is en de service bij bugs en andere problemen gaat ook wel goed komen, daar ben ik niet bang voor...

dus ook veel respect voor het team van PowerLCD..

Ga vooral door en laat je door de negatieve berichten niet uit het veld slaan.....

www.haller.nl nu op een Compaq Proliant DL380 2xPIII 933MHz / 1GB / Smart Array controller / Raid 5 met 8 stuks 36,4 en 4 stuks 18,2 GB schijfjes... en draaiend achter een APC 2200 UPS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*** UPDATE ***

Halverwege volgende week komen alle soorten LCD´s weer volop binnen, dus direkt weer uit voorraad te verkopen.... Als het meezit zal donderdag de eerste zending weer naar de mensen vertrekken .. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 03-06 21:45

SiGNe

Ook hoi!

Hoe kan ik trouwens mijn zwart/witte LCD inverteren?
Welke kabels moet ik dan omwisselen?

Niet?
[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SiGNe schreef op 16 January 2003 @ 11:30:
Hoe kan ik trouwens mijn zwart/witte LCD inverteren?
Welke kabels moet ik dan omwisselen?
Aan de kabels HELEMAAL niets doen, anders gaat je LCD kapot... Het inverten gaat software matig... en ja dat kan met powerlcd V2.0 >:) Sorry nog heeeel even wachten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, mischien ben ik er een beetje laat mee maar kan ik nog een lcd bestellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 January 2003 @ 18:13:
Hallo, mischien ben ik er een beetje laat mee maar kan ik nog een lcd bestellen...
moet je ff op www.grafisch-lcd.com kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:16

charrel

Cortisol4life..

check de site op de 1e pagina, dat kan nog! Oh, lol, weer te laat.
Maar gewoon bestelluh dus, ze zijn vet.

[ Voor 44% gewijzigd door charrel op 16-01-2003 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Der_Rudy

Der_Rudy

Thats me....

Ja lekker weer te laat ..... man der zit een dikke 2 uur tussen die posts ?????????

maar helpt in ieder geval weer voor de teller.

zijn er nog mensen bezig met het usb2lcd project van zotty ????

www.haller.nl nu op een Compaq Proliant DL380 2xPIII 933MHz / 1GB / Smart Array controller / Raid 5 met 8 stuks 36,4 en 4 stuks 18,2 GB schijfjes... en draaiend achter een APC 2200 UPS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*** UPDATE ***

Het systeem draait weer op volle toeren. Ik had een systeemcrash gehad waardoor het niet mogelijk was om nog iets te kunnen doen, de laptop bood wel wat vervanging maar niet voldoende. Het systeem draait dus weer 100%, en er zijn geen belangrijke gegevens verdwenen, dankzij de externe hd... Er zijn inmiddels veel emails binnengekomen, deze worden zo spoedig mogelijk beantwoord.

Character LCD bestellers: Bestellingen gaan vandaag de deur uit.

Nog wat nieuws aan het front:

Voorzijde:
Afbeeldingslocatie: http://www.modwarehouse.com/ia/img/ALschermMWHvoor.jpg
Geheel kant en klaar, knopjes naar keuze zijn zelf gemakkelijk aan te brengen, e gaatjes zijn we voor geboord op 3 mm.

Zij aanzicht:
Afbeeldingslocatie: http://www.modwarehouse.com/ia/img/ALschermMWHzij.jpg
Als je dit standaardje gaat gebruiken dan verdient het wel aanbeveling om de gesoldeerde aansluiting aan de voorzijde van de print, te beschermen bij voorkeur met silicone. Dit voorkomt kortsluiting.

Achterkant:
Afbeeldingslocatie: http://www.modwarehouse.com/ia/img/ALschermMWHachter.jpg

De volgende keer zal ik een kant en klaar scherm laten zien.

[ Voor 111% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2003 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

nice :)

is dat alu of gewoon plaatwerk?

[ Voor 72% gewijzigd door zwahiel op 17-01-2003 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gewoon plaatwerk zo te zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 januari 2003 @ 17:51:
gewoon plaatwerk zo te zien :)
Het is 100% alluminium... dus lekkerlicht, nadeel is wel dat iedere vingertje goed zichtbaar is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Der_Rudy

Der_Rudy

Thats me....

mmmm zelf gemaakt of laten maken ????? is wel errug lief... als je hem heb laten maken kan hij dan ook in RVS ?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Der_Rudy schreef op 17 January 2003 @ 21:57:
mmmm zelf gemaakt of laten maken ????? is wel errug lief... als je hem heb laten maken kan hij dan ook in RVS ?????
Ik heb ze laten maken. Ik kan het vragen of ze dat ook hebben... je hoort nog van me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TakeAway
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:50
Ziet er strak uit, nu m'n lcd nog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
Verwijderd schreef op 17 January 2003 @ 11:17:
*** UPDATE ***

Nog wat nieuws aan het front:

Voorzijde:
[afbeelding]
Geheel kant en klaar, knopjes naar keuze zijn zelf gemakkelijk aan te brengen, e gaatjes zijn we voor geboord op 3 mm.

Zij aanzicht:
[afbeelding]

Achterkant:
[afbeelding]

De volgende keer zal ik een kant en klaar scherm laten zien.
Dit ziet er erg goed uit, persoonlijk vind ik dit mooier dan plexi. Komen deze ook op de site te staan om te bestellen?

[ Voor 4% gewijzigd door Underground75 op 18-01-2003 06:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LCD in een Hema fotolijstje geplakt.
Lijstje is van (geborsteld) RVS dus kunnen er geen vette vingers 'inbranden'
Simpel maar strak.
Zie:

http://members.chello.nl/m.overwater

Echt Hema ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2003 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Der_Rudy

Der_Rudy

Thats me....

en in 1 keer bijna de goede maat.......

o ja voor degene die mij wel eens mailde zie mijn gegevensvoor tijdelijk ander mail adres......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMinD
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-06-2024

DaMinD

Leeg

Verwijderd schreef op 18 January 2003 @ 08:17:
Simpel maar strak.
Zie:

Echt Hema ;)
Ziet er strak uit man :)
Hoe je tenminste niet zelf te gaan zagen we schuren !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wow milox mooi afgewerkt
echt hema :D

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2003 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Verwijderd schreef op 18 januari 2003 @ 08:17:
Simpel maar strak.
Zie:

Echt Hema ;)
Wat een super idee d:)b

Ik ga ook maar eens langs de hema :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bartjuh schreef op 18 January 2003 @ 13:38:
[...]
Ik heb nu een dremel, mag ik me nu een echte tweaker noemen ??
Niet als je 'm niet gebruikt natuurlijk! }) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-08 17:40

ReseTTim

Chocolate addicted

Verwijderd schreef op 10 January 2003 @ 18:25:
neej niet met paypal ;)
en al zeker niet voor belgen en nederlanders
Ik weet nog niet precies hoeveel, maar zal zeker niet meer worden dan 20€, mss komt er een lanceringsprijsje voor de vroege kopers
ok jij wilt er wat op verdienen maar 20,= sorry hoor fl 44,= vind ik wel een beetje erg veel van het goede... denk dat de kans is dat er meer gekopieerd wordt. ik vind iig 5,= zoals ik ergens al gelezen heb een mooi bedrag eigenlijk nog best veel. BaSieP heeft zijn progjes toch ook freeware gemaakt...

* ReseTTim vind je dat het prijs wel wat lager mag..
bij een lagere prijs krijg je ook meer mensen die de software gaan gebruiken kortom je hebt meer winst dan..

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ReseTTim schreef op 18 January 2003 @ 16:17:
[...]

ok jij wilt er wat op verdienen maar 20,= sorry hoor fl 44,= vind ik wel een beetje erg veel van het goede... denk dat de kans is dat er meer gekopieerd wordt. ik vind iig 5,= zoals ik ergens al gelezen heb een mooi bedrag eigenlijk nog best veel. BaSieP heeft zijn progjes toch ook freeware gemaakt...

* ReseTTim vind je dat het prijs wel wat lager mag..
bij een lagere prijs krijg je ook meer mensen die de software gaan gebruiken kortom je hebt meer winst dan..
\

Klopt niet helemaal wat je zegt met de winst... Als je de prijs verlaagt heb je juist minder winst nodig, immers je opstart kosten moeten ook betaald worden etc..
Als je het 5 euro maakt heb je 4 kopers nodig voor hetzelfde geld en bedrag, maar ook 4 handelingen voor registratie etc... Als je er 1 verkoop voor 20 euro heb je maar 1x die administratieve handeling, dus meer winst... Je hoeft niet altijd de goedkoopste te zijn... En ja het is waar dat BassieP zijn Smartie gratis heeft gemaakt... maar dat is de keuze van de programmeur... En de keuze van de gebruikers is om te bepalen of zij het er voor over hebben ja danwel neen....

Ik vind zelf de prijs van 20 euro niet veel, kijk maar om je heen wat het gemiddelde pakket shareware kost... maar ja ik kan niet in iemand zijn porttemetniks kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Undertaker schreef op 18 January 2003 @ 06:45:
[...]

Dit ziet er erg goed uit, persoonlijk vind ik dit mooier dan plexi. Komen deze ook op de site te staan om te bestellen?
Ja ze komen vanaf morgen op de site te staan.. .dan kun je er ook eentje helemaal kant en klaar bewonderen....

Prijs is nog niet bekend, maar zal tussen de 5 en 10 euro pst liggen... zonder potmeters en knopjes en schakelaartjes...
Er zal ook een allin pakket gemaakt worden...

Allin pakket:

LCD standaard
4 x Powerlcd knopjes
1 x serieel stekker met behuizing
1 x 1,20 m voor aansluiting met ser poort
1 x resetknop
1 x aan/uit schakelaar lcd
1 x aan/uit schakelaar backlight
1 x potmeter stalen as 10k voor contrast
1 x potmeter stalen as 100 ohm voor backlight

Dus reken maar uit wat dat ongeveer moet gaan kosten?

Iemand een idee, ja mail me dat dan even naar lcd@chello.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Verwijderd schreef op 18 januari 2003 @ 14:17:
[...]

Niet als je 'm niet gebruikt natuurlijk! }) :P
Hehe, ik heb hem al wel gebruikt, om bij me server een blowhole aan de voorkant en een aan de achterkant te boren/slijpen/zagen :)
Voor (in) en achter (uit) een 80mm fan.

Eerst wat ervaring op doen met me server, dan durf ik het pas aan met m'n kast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07-2024
* BasieP vind het associaal dat iemand voor zulke software geld durft te vragen.
dat mensen geld geven omdat ze dankbaar zijn voor je software. best

maar mensen verplichten te betalen, en dus comercieel bezig zijn vind ik associaal
ik heb ERG veel uren programmeertijd in smartie zitten, en vraag er helemaal niks voor

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

BasieP schreef op 18 January 2003 @ 17:03:
* BasieP vind het associaal dat iemand voor zulke software geld durft te vragen.

maar mensen verplichten te betalen, en dus comercieel bezig zijn vind ik associaal
ik heb ERG veel uren programmeertijd in smartie zitten, en vraag er helemaal niks voor
Werkt smartie ook met grafische lcd's met t6963c ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

KUT !
Me lcd backlight begint te knipperen de hele tijd :S
Ik hoop niet dat ie kapot aan het gaan is ofzo :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSaNe-oNe

iNSaNe-oNe

Hoe bedoel je, 'knipperen'?

Ikzelf heb hetzelfde, maar alleen als mijn CPU-load bijzonder hoog zit (bijvoorbeeld door een distributed.net-client op de achtergrond te draaien, waardoor de load 100% wordt op de CPU).

Sluit ik die client, dan heb ik nergens last meer van.

Nu dan de hamvraag: heb jij ook zoiets draaien (Seti@home, d.net, etc. ) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dit probleem heeft waarschijnlijk met je voeding te maken:

CCFL Probleem

Zelfde verhaal daar... Check dus even je hardware en je voltages, waarschijnlijk is dit probleem zo opgelost met een andere voeding....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Der_Rudy

Der_Rudy

Thats me....

ik ben het niet helemaal eens met het bovenstaande, als je al kijkt hoeveel vraag er is naar PowerLCD, dan maak je met 5 € net zo veel winst als met 20 € alleen heb je 4 keer zoveel mensen blij gemaakt, ik weet 100% zeker dat er veeeel minder mensen het progsel aanschaffen als het bedrag op 20 € staat.

Ik koop het proggie toch wel hoor maar ja maar 1 exemplaar op mijn server ga ik LCDstudio draaien en mijn andere Grafische LCD gaat 99% aan de slag met LiQuidMP3 en uiteraard mijn 4x20 met LCD Smartie.....

en anders had ik op de 3 grafische allemaal Power LCD willen draaien....en had ik er nog 1 of 2 LCD's bijgekocht....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Der_Rudy schreef op 18 January 2003 @ 23:58:
ik ben het niet helemaal eens met het bovenstaande, als je al kijkt hoeveel vraag er is naar PowerLCD, dan maak je met 5 € net zo veel winst als met 20 € alleen heb je 4 keer zoveel mensen blij gemaakt, ik weet 100% zeker dat er veeeel minder mensen het progsel aanschaffen als het bedrag op 20 € staat.

Ik koop het proggie toch wel hoor maar ja maar 1 exemplaar op mijn server ga ik LCDstudio draaien en mijn andere Grafische LCD gaat 99% aan de slag met LiQuidMP3 en uiteraard mijn 4x20 met LCD Smartie.....

en anders had ik op de 3 grafische allemaal Power LCD willen draaien....en had ik er nog 1 of 2 LCD's bijgekocht....
De winst berekening klopt niet helemaal, mensen blij maken wel. Echter het is aan de programmeur wat hij er graag mee wilt doen. Immers het gaat niet illegaal, maar geheel legaal, dus ook via BTW etc...
Ik begrijp ook wel dat mensen voor 5 euro eerder aangezet worden tot koop, maar dat zet niet echt veel zoden aan de dijk... daar kan Microsoft toch ook niet rijk van worden >:) of is die al rijk 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Der_Rudy schreef op 18 January 2003 @ 23:58:

Als je PowerLCD 1 keer hebt aangeschaft mag je het zo vaak installeren als je wilt.. Al zet je het op 100 webservers o.i.d. De licentie is dus persoonsgebonden, en niet per installatie, zoals bij alle andere software... De prijs van 20 euro die genoemd werd was een maximale prijs, dat wil dus niet zeggen dat PowerLCD uiteindelijk echt zoveel gaat kosten...

Waarom moet er dan betaald worden voor de software?

Volgens ons is dit de enige manier om te zorgen dat we genoeg tijd kunnen vrijmaken om te werken aan support voor meerdere controllers en resoluties, nieuwe skinpacks, nieuwe features, regelmatige updates en eventuele bugfixes, e.d.

We zijn al vanaf afgelopen zomer bezig om PowerLCD 2.0 te maken tot wat het vandaag is geworden, en we zijn ook van plan om er minstens nog zoveel tijd in te steken om PowerLCD nog beter te maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Der_Rudy

Der_Rudy

Thats me....

Kijk, ik hoor nu voor het eerst dat er een echt bedrijf voor opgezet gaat worden das natuurlijk een heel ander verhaal, maar blijft wel dat je natuurlijk bij 4 personen meer kosten hebt kwa porto en zo als je het dan opstuurt, als je het via internet distribueert valt dat ook weg en heb je alleen nog je administratieve kosten, de rest blijft gelijk.
dan kan 20 euro een mooi bedrag zijn als de service goed is...

verder ben ik ook heel blij te horen dat de licentie persoonsgebonden is, reden is te lezen in bovenstaande postings...

wat ik wel vindt is dat er door mede gebruikers genoeg aan skinpacks en ondersteunings aanpassingen gedaan zal worden en dat het voor jullie niet heel veel meer als een hobby zou moeten zijn..

maar goed ik sta als het goed is al op de lijst voor een vroeg exemplaar (tweede om precies te zijn) en ik wil er gewoon 20 € voor geven hoor (wel met BTW bonnetje graag kunnen we het hier mooi weer aftrekken....)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 januari 2003 @ 18:25:
Ik weet nog niet precies hoeveel, maar zal zeker niet meer worden dan 20€, mss komt er een lanceringsprijsje voor de vroege kopers
Komt er alleen een betaal versie? of is het meer een shareware product wat je na XX dagen moet betalen, of met limited features oid? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

iNSaNe-oNe schreef op 18 January 2003 @ 20:06:
Hoe bedoel je, 'knipperen'?

Ikzelf heb hetzelfde, maar alleen als mijn CPU-load bijzonder hoog zit (bijvoorbeeld door een distributed.net-client op de achtergrond te draaien, waardoor de load 100% wordt op de CPU).

Sluit ik die client, dan heb ik nergens last meer van.

Nu dan de hamvraag: heb jij ook zoiets draaien (Seti@home, d.net, etc. ) ?
Raar genoeg doet ie het nou niet meer sinds ik me pc heb opgestart... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSaNe-oNe

iNSaNe-oNe

Verwijderd schreef op 18 January 2003 @ 23:13:

CCFL Probleem
Ik heb een LCD met LED-backlight. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Verwijderd schreef op 18 January 2003 @ 23:13:

CCFL Probleem

Zelfde verhaal daar... Check dus even je hardware en je voltages, waarschijnlijk is dit probleem zo opgelost met een andere voeding....
Hij werkt nou gewoon goed enzo...

Misschien dat de voeding te warm werd :?
Chieftec 340watt, de fan van de voeding draait bij mij wel altijd erg langzaam en weinig flow, maar wel lekker stil ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

woei ... hele discusie hier over PowerLCD v2

We gaan ff een paar dingen duidelijk maken, waarom ik dat nu doe is heel simpel, ik ben er nog niet zolang uit hoe het nu werkelijk gaat worden. (zwahiel vond het jammer dat je Inet nodig had om te kunnen reggen en ik maak graag mensen blij op mijn manier, heb dus ff 3 dagen een volledig nieuw reg systeem gemaakt die zonder Inet werkt.)

Wat de bedoeling is :
PowerLCD gaat 20€ kosten (binnen 2 weken beslis ik nog ff of er een lanceringsprijs komt, binnen 2 weken moet het nu echt helemaal af zijn ook !)

In eerst instantie komt er nog geen limited versie of iets dergelijks, omdat ik in eerst instantie wil op de voet opvolgen of er problemen ontstaan bij het verspreiden enzo, het volgende werk is dan een shareware versie of één met minder functionaliteiten ofzo.

Het verspreiden zal ook in eerst instantie via internet gebeuren (download, mail, ...). Als het een beetje goed gaat naar mijn zin wil ik graag uitkijken om het op CD te laten drukken voor de liefhebbers en er dus voor zorgen dat de gebruiker kan kiezen hoe hij zijn versie wil hebben (makkelijk voor de buitenlanders die nog in landen wonen waar breedband niet zo goedkoop en vanzelfspreken us).

de wettelijke kant :
Dit alles kan uiteraard NIET illegaal gebeuren, dit wil ik vanaf nu ook heel duidelijk stellen en staat voor mij volledig vast. Ik verkoop niet zolang het niet legaal kan (anders PowerLCD is eigenlijk af op enkele heel kleine details na). Wat ik nodig heb is BTW nummer, inschrijving in handelsregister, sociale verzekering, ik moet het niet allemaal opnoemen, maar dit alles kost me toch wel ff een serieuse cent. Daarom dat ik het idee van 5 of 10€ nogal erg vind, hiermee kan ik mijn maandelijkse bijdrage aan de belgische staat betalen en mss nog een paar werkuren verantwoorden, maar echt veel zou ik er echt niet aan overhouden dan.

Hoe het nu concreet zal gaan :
Het bestellen, betalen, ... zal allemaal verlopen via internet en overschrijvingen. Aan paypal doe ik momenteel niet omdat ik nog niet echt overtuigd ben van hun manier van werken. Ik moet een VISA kaart nemen en zei houden geld af per betaling dacht ik. Voor iedereen komt het logischer uit als je kan werken via gewone overschrijvingen in je EIGEN land. Er kan dus gewerkt worden via een nederlandse en belgische bank. Voor mensen buiten de EU is het dus iets duurder maar voorlopig is het zo en niet anders ...

Zodra je PowerLCD besteld ontvang je dus een mailtje met betalings gegeven, wanneer de betaling binnen is krijg je een UserID en serial. De licentie voorwaarden zijn kort smane gevat als volgt : Je betaald 1 keer, je mag het installeren zoveel als je maar wil als het maar op je eigen PC's is. dus server, mp3bak, divxbak en workstation = no problem. Daarbij is er mogelijkheid tot support via mail en word er zeker binnen de 24h geantwoord. (ts. 17h en 23h iedere dag beantwoord ik nu ook mijn mails al).
Een UserID en serial zijn geldig voor alle updates van v2.0 tot v2.99 om het zo te stellen

zow ... is dat ook weer achter de rug.
nog ff kort waarom het dus zeker niet onder de 15€ kan : ik start een bedrijf en dat kost geld... :+ en zeg nu zelf software die je oneindig veel mag installen voor 20€ is al helemaal zeldzaam...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is zover mensen! www.modwarehouse.com is live!
Vanaf nu is het mogelijk om altijd LCD's te bestellen tegen IA prijzen :D
Binnenkort zijn er ook character LCD's tegen erg aantrekkelijke prijzen te bestellen, vergelijkbaar met de IA van de Crystalfontz LCD's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RooT
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-08 19:08
Heel leuk die site... maar er staat geen lijstje meer bij wanneer de bestelde personen die de lcd nog steeds niet hebben (zoals ik) 'm ongeveer kunnen verwachten.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RooT schreef op 21 January 2003 @ 00:17:
Heel leuk die site... maar er staat geen lijstje meer bij wanneer de bestelde personen die de lcd nog steeds niet hebben (zoals ik) 'm ongeveer kunnen verwachten.. :)
Gaat geregeld worden, don't worry :P

Nog fff wat anders! Wie kan er hier een beetje proggen? Heb weer wat leux bedacht:

Afbeeldingslocatie: http://www.modwarehouse.com/xndr/LCDconcept/DSC00007.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.modwarehouse.com/xndr/LCDconcept/DSC00009.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.modwarehouse.com/xndr/LCDconcept/DSC00011.JPG

Lijkt me errug stoer om een klein progje te hebben die alleen deze info output...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSaNe-oNe

iNSaNe-oNe

Verwijderd schreef op 18 januari 2003 @ 16:42:
[...]
[Standaardjes]
Ja ze komen vanaf morgen op de site te staan.. .dan kun je er ook eentje helemaal kant en klaar bewonderen....
Mail.eve, wanneer was je van plan om dit online te zetten? Ik heb nl. nogal interesse. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door iNSaNe-oNe op 21-01-2003 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iNSaNe-oNe schreef op 21 januari 2003 @ 10:03:
[...]

Mail.eve, wanneer was je van plan om dit online te zetten? Ik heb nl. nogal interesse. ;)
Mail me maar even....

==========================================================
Het topic is weer toegankelijk, er waren wat vragen vanuit de crew van GoT, deze zijn weer verduidelijk van beide zijde. Afspraken zijn, geen SPAM, en wanneer het laaste LCD eruit is dan sluiten we het topic.
==========================================================

Het standaardje geheel af:
Voorkant:
Afbeeldingslocatie: http://www.modwarehouse.com/ia/img/lcdscherm1.jpg

Ivm kortsluiting gevaar, een dun laagje plastic (dokument hoesje) tussen het lcd en het aluminium gedaan:
Afbeeldingslocatie: http://www.modwarehouse.com/ia/img/lcdscherm2.jpg

Twee potmeters, 10k voor contrast & 100 Ohm voor de backlight:
Afbeeldingslocatie: http://www.modwarehouse.com/ia/img/lcdscherm3.jpg

De twee rechtse schakelaars voor aan uit LCD en aan uit Backlight. De twee knopjes daarnaast, voor en achteruit bladeren Powerlcd, de twee daaropvolgend, Powerlcd opstarten & beeld stil op LCD. Laatste knopje, reset LCD:

Afbeeldingslocatie: http://www.modwarehouse.com/ia/img/lcdscherm4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Zeg waar heb je de nieuwe userstatus neer gepoot?

Ik zou wel willen weten wanneer ik mijn LCD'tje kan verwachten namelijk, op Modwarehouse staat namelijk niets behalve een verwijzing naar grafisch-lcd.com en daar staat weer een link naar MWH! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zwahiel schreef op 22 January 2003 @ 01:00:

Ik zou wel willen weten wanneer ik mijn LCD'tje kan verwachten namelijk, op Modwarehouse staat namelijk niets behalve een verwijzing naar grafisch-lcd.com en daar staat weer een link naar MWH! :(
oeps ff nog laten fiksen... komt eraan... je kunt me ook mailen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Verwijderd schreef op 22 January 2003 @ 01:01:
[...]

oeps ff nog laten fiksen... komt eraan... je kunt me ook mailen >:)
mail mail mail.... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
Ik heb PowerLCD 2.0 besteld en nu vraag ik me af hoe ik dat met die knopjes moet gaan doen, komt daar nog een howto over of iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
The Undertaker schreef op 22 January 2003 @ 18:55:
Ik heb PowerLCD 2.0 besteld en nu vraag ik me af hoe ik dat met die knopjes moet gaan doen, komt daar nog een howto over of iets?
Je kunt deze info terug vinden op het PowerLCD forum.. in de Alpha thread, daar wordt het aangekondigd...

Hier nog ff het schema:

Afbeeldingslocatie: http://www.swen.uwaterloo.ca/~drayside/altinput/Wiring.png

Pin1 => knopje => Pin4
Pin6 => knopje => Pin4
Pin8 => knopje => Pin4
Pin9 => knopje => Pin4

CD = carrier detect
dsr = data set ready
cts = clear to send
RI = ring indicator

1 = CD = prev
6 = DSR = Play/pauze
8 = CTS = next
9 = RI = mni/max

Er kunnen dus 4 buttons aan gehangen worden, zoek ff naar een pic van een rs232 connector en je bent eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
THNX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RooT
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-08 19:08
zwahiel schreef op 22 januari 2003 @ 01:00:

idd, heb je misschien een datum ofzo wanneer je 'm verwacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XNDR is me veel voor met zo'n dingen :p
Ik heb nog het leuke nieuws dat er normaal volledige support zal komen voor CrystalFontz. (wat inhoud dat bijna alle bestaande controllers ondersteund zullen worden)

Er zijn ook al 3 skinz !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 January 2003 @ 22:35:
XNDR is me veel voor met zo'n dingen :p
Ik heb nog het leuke nieuws dat er normaal volledige support zal komen voor CrystalFontz. (wat inhoud dat bijna alle bestaande controllers ondersteund zullen worden)

Er zijn ook al 3 skinz !
Ik wil wel wat shotjes zien van skins hoor :)
leuk om een beetje af te kijken enzo :P

Heb ze al gevonden, en ik heb ook al de voorkeur voor eentje :P

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2003 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier wat pics dus:

Afbeeldingslocatie: http://www.dutchgamerz.net/powerlcd/news/SkinPics/Ice1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.dutchgamerz.net/powerlcd/news/SkinPics/Ice2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.dutchgamerz.net/powerlcd/news/SkinPics/xndr1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-09 06:33

klaaz

it's me!

BasieP schreef op 18 January 2003 @ 17:03:

Als iedere potentiele ondernemer zo dacht dan zag onze wereld er heel anders uit. Geld vragen voor verrichte werkzaamheden associaal. :)

Wakker worden joh. Ik prijs jouw ideeën over je eigen programma en het feit dat je het gratis aanbied. Veel lof daarvoor. Maar ga niet eigenhandig uitmaken hoe een ander hierin te werk moet gaan, noem het zeker niet asociaal. Als de ontwikkelaar van PowerLCD besluit geld te vragen voor zijn programma dan koop je het of je laat het links liggen, jouw keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Der_Rudy

Der_Rudy

Thats me....

Klaaz als je goed gelezen had waren dit soort postings juist niet meer gewenst, hoe zal ik het zeggen een afgesloten hoofdstuk, iedereen mag vinden wat hij vind.

Impressive pic's jongens ziet er super uit (pic's gepost door ispierings)
roept wel weer een vraagje op... die ijskristallen skin vallen die kristallen ook echt naar beneden (scrollende skin)??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Der_Rudy schreef op 23 January 2003 @ 06:01:
roept wel weer een vraagje op... die ijskristallen skin vallen die kristallen ook echt naar beneden (scrollende skin)??
Die ice Skin is van mij, ik zit nog in versie 1.0 final nu, maar dat is een van de dingen waar ik nog aan werken ga :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Wat ik me trouwens al een poos afvraag, waar zijn de LCD's uit de IA eigenlijk besteld? Waar komen ze vandaan?
Of ben ik gewoon blind en heb ik hier overheen gekeken.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Creepy schreef op 23 januari 2003 @ 15:24:
Wat ik me trouwens al een poos afvraag, waar zijn de LCD's uit de IA eigenlijk besteld? Waar komen ze vandaan?
Of ben ik gewoon blind en heb ik hier overheen gekeken.
Zo jij ook eens hier kijken 8)7

En btw heb je nog wat kunnen doen aan de ondersteuning 128x128?

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2003 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Nu online

Creepy

Verwijderd schreef op 23 January 2003 @ 16:29:
[...]

Zo jij ook eens hier kijken 8)7

En btw heb je nog wat kunnen doen aan de ondersteuning 128x128?
;)

Na het fijne verkeerde schema van je-weet-wel-wie is dat ding waarschijnlijk toch overleden.. want het LCD doet na hersolderen met het correcte schema nog steeds helemaal niks (backlight spring niet eens aan.. initten doet niet, constrast regeling doet niks). En van je-weet-wel-wie krijg ik ook niet zoveel response meer...

Maaruh.. ben ik nu echt zo blind geweest wat betreft mijn vorige vraag? :?

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Creepy schreef op 23 januari 2003 @ 16:43:
[...]

;)

Na het fijne verkeerde schema van je-weet-wel-wie is dat ding waarschijnlijk toch overleden.. want het LCD doet na hersolderen met het correcte schema nog steeds helemaal niks (backlight spring niet eens aan.. initten doet niet, constrast regeling doet niks). En van je-weet-wel-wie krijg ik ook niet zoveel response meer...

Maaruh.. ben ik nu echt zo blind geweest wat betreft mijn vorige vraag? :?
Dat is jammer, de mijne doet het wel, ik kan powerlcd zien, alleen helaas voor de helft, dus ga ik bij hem aankloppen voor support...

Nee je bent niet blind, maar is niet aan de orde, de gevens zijn bij Phreak bekend, dus niet aan de orde tijdens deze afhandeling. Ze komen van Powertip, en via tussenhandel bij onze tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Nu online

Creepy

Verwijderd schreef op 23 januari 2003 @ 17:19:
[...]

Dat is jammer, de mijne doet het wel, ik kan powerlcd zien, alleen helaas voor de helft, dus ga ik bij hem aankloppen voor support...
Beter.. dan is in elk geval het schema nu goed ;)
Nee je bent niet blind, maar is niet aan de orde, de gevens zijn bij Phreak bekend, dus niet aan de orde tijdens deze afhandeling. Ze komen van Powertip, en via tussenhandel bij onze tweakers.
Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Creepy schreef op 23 January 2003 @ 17:47:
[...]

Beter.. dan is in elk geval het schema nu goed ;)

[...]

Dank!
Wil je het schema hebben? Voor alle zekerheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eve je hebt meel van lcd@chello.nl :)
ik kan niet wachten op de lcd haha, vandaar even vragen of je je mail wil checken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 januari 2003 @ 18:29:
eve je hebt meel van lcd@chello.nl :)
ik kan niet wachten op de lcd haha, vandaar even vragen of je je mail wil checken
Kheb niets ontvangen 8)7 :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Der_Rudy schreef op 23 januari 2003 @ 06:01:
Klaaz als je goed gelezen had waren dit soort postings juist niet meer gewenst, hoe zal ik het zeggen een afgesloten hoofdstuk, iedereen mag vinden wat hij vind.

De skinz kunnen niet bewegen en daar is momenteel 1 belangrijke reden voor, nl :
Ik ben bij v2.0 ervan uitgegaan dat PowerLCD zo weinig mogelijk CPU kracht mocht gaan gebruiken. Wanneer je bewegende beelden op het LCD toont is dat al terug onmogelijk. daarom zit het er niet in, ik weet niet of ik het nog ga maken. Er zijn iig dingen die belangrijker zijn dan dit natuurlijk..

wil je even een mailtje sturen met je adres enzo, zoals op powerlcd.com staat, kan ik dat aanvullen in m'n db

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Nu online

Creepy

Verwijderd schreef op 23 January 2003 @ 17:48:
[...]
Wil je het schema hebben? Voor alle zekerheid?
Ow.. dat zou fijn zijn.. kan ik alsnog ff kijken of het klopt. Ik heb mijn schema in elkaar gezet a.d.v. een schema van Zotty en de pin-lay-out van dit LCD, maar de kans dat ik een fout heb gemaakt bestaat natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Creepy schreef op 23 January 2003 @ 18:50:
[...]

Ow.. dat zou fijn zijn.. kan ik alsnog ff kijken of het klopt. Ik heb mijn schema in elkaar gezet a.d.v. een schema van Zotty en de pin-lay-out van dit LCD, maar de kans dat ik een fout heb gemaakt bestaat natuurlijk.
Mail me nog even je mail adres door info@modwarehouse.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Der_Rudy

Der_Rudy

Thats me....

Mr.Chronom ik heb eindelijk mijn mailserver weer draaien (haller.nl) dus ik ga straks jouw even een mailtje sturen....
mmmm lijkt mij echt super als op de achtergrond de ijskristallen kunnen scrollen zijn toch maar een paar pixels.........

maar goed ben al aan het aftellen op de kalender.......
(kan je misschien 1 keer een uitzondering maken en alvast een exemplaar verkopen en hem na de 10de pas boeken ????????)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens mij heb je nu nog niets of wel.. heb net gemeeld.
hmm zo niet dan mail ik wel naar info@modwarehouse.com
want ik wil een lcd bestelle!!! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croccifixio
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-04 12:36
mail.eve, heb je toevallig het schemaatje voor het dimmen van de backlight? Ik neem aan dat er naast de 100Ohm potmeter nog wat onderdeeltjes nodig zijn, zoals weerstandjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 January 2003 @ 19:26:
[...]

volgens mij heb je nu nog niets of wel.. heb net gemeeld.
hmm zo niet dan mail ik wel naar info@modwarehouse.com
want ik wil een lcd bestelle!!! :o
LCD kun je bestellen via MWH....dan komt het allemaal goed.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-TheGrimReaper- schreef op 23 januari 2003 @ 19:30:
mail.eve, heb je toevallig het schemaatje voor het dimmen van de backlight? Ik neem aan dat er naast de 100Ohm potmeter nog wat onderdeeltjes nodig zijn, zoals weerstandjes.
Met het dimmen van jouw lcd, volstaat een potmeter van 100 ohm, en ik zal daarvoor nog een weerstand zetten van 15ohm... meer is er niet nodig....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croccifixio
Verwijderd schreef op 23 januari 2003 @ 20:37:
[...]

Met het dimmen van jouw lcd, volstaat een potmeter van 100 ohm, en ik zal daarvoor nog een weerstand zetten van 15ohm... meer is er niet nodig....
OK, bedankt.

Nog een vraagje daarover. Aangezien de potmeter twee ingangen heeft waartussen de uitgang bepaald wordt, op welke van de twee ingangen moet dan de weerstand? Ik neem aan op de ingang die het maximum van de uitgang bepaalt. En de low ingang op de grond.

[ Voor 32% gewijzigd door Croccifixio op 23-01-2003 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-TheGrimReaper- schreef op 23 januari 2003 @ 20:57:
[...]

OK, bedankt.

Nog een vraagje daarover. Aangezien de potmeter twee ingangen heeft waartussen de uitgang bepaald wordt, op welke van de twee ingangen moet dan de weerstand? Ik neem aan op de ingang die het maximum van de uitgang bepaalt. En de low ingang op de grond.
1 2 3
| | |
-- --
| | Dit is een potmeter (denkbeeldig :9~ )
-----------

Je hebt alleen 1 en 2 nodig, pin 3 kun je vergeten...

Zet de weerstand aan pin1, en sluit pin 2 weer met je witte draad van de backlight. Op deze manier voorkom je dat bij het voluit zetten van de potmeter, je backlight kapot gaat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croccifixio
Verwijderd schreef op 23 januari 2003 @ 21:14:
[...]

1 2 3
| | |
-- --
| | Dit is een potmeter (denkbeeldig :9~ )
-----------

Je hebt alleen 1 en 2 nodig, pin 3 kun je vergeten...

Zet de weerstand aan pin1, en sluit pin 2 weer met je witte draad van de backlight. Op deze manier voorkom je dat bij het voluit zetten van de potmeter, je backlight kapot gaat....
OK, even recapituleren: witte draad doorknippen, weerstand ertussen plakken, deze aansluiten op pin1 en pin 2 weer verbinden met het andere uiteinde van de witte draad die leidt naar de backlight.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-TheGrimReaper- schreef op 23 January 2003 @ 21:23:
[...]

OK, even recapituleren: witte draad doorknippen, weerstand ertussen plakken, deze aansluiten op pin1 en pin 2 weer verbinden met het andere uiteinde van de witte draad die leidt naar de backlight.
Ja idd, de juiste manier, vergeet niet de andere weerstand welke onder de krimpkous zit te verwijderen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croccifixio
Verwijderd schreef op 23 januari 2003 @ 21:37:
[...]

Ja idd, de juiste manier, vergeet niet de andere weerstand welke onder de krimpkous zit te verwijderen.....
Ook belangrijk om te weten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

belangrijk

Er loop op dit moment een topic waar ik ook jullie graag van op de hoogte wil stellen:

[rml]mail.eve in "[ OC&E] LCD verkoop... te commercieël?"[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Verwijderd schreef op 24 januari 2003 @ 02:12:
belangrijk

Er loop op dit moment een topic waar ik ook jullie graag van op de hoogte wil stellen:

[rml]mail.eve in "[ OC&E] LCD verkoop... te commercieël?"[/rml]
dit is 't hele topic, idd misschien wel even makkelijk om door te lezen!

En nu niet meteen beginnen te blaaten wat 't allemaal wel niet is, maar onderbouw je mening en geef je mening over 't fenomeen! Over deze IA is genoeg gezegd en gesproken door Mail.Eve en mij, dat is afgelopen, 't gaat dus om de tendens binnen de IA's van OC&E!

[rml][ OC&E] LCD verkoop... te commercieël?[/rml]

Even wat over reacties!
Geef alleen je reactie als je daadwerkelijk ook iets te vertellen hebt! 't is geen HK in dat topic en dat 't schoon blijft zou wel erg opprijs gesteld worden door mij en ik denk ook wel Mail.Eve en XNDR!

misschien ontneem ik Phreak hier wat werk, maar ik doe 't stiekem toch :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croccifixio
mail.eve, ik zit nog even naar de backlight te kijken, maar is het niet zo dat de potentiometer op de rode draad moet worden aangesloten ipv op de witte draad?

De rode draad is namelijk op pin 2 van het LCD aangesloten, die weer aangesloten is op de 5V van de molex; de witte draad is aangesloten op pin 1 van het LCD, die weer aangesloten is op de grond van de molex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-TheGrimReaper- schreef op 24 januari 2003 @ 11:04:
mail.eve, ik zit nog even naar de backlight te kijken, maar is het niet zo dat de potentiometer op de rode draad moet worden aangesloten ipv op de witte draad?

De rode draad is namelijk op pin 2 van het LCD aangesloten, die weer aangesloten is op de 5V van de molex; de witte draad is aangesloten op pin 1 van het LCD, die weer aangesloten is op de grond van de molex.
Hoi het kan op een van die twee?.... Maakt eigenlijk niet zoveel uit... ik doe hem zelf altijd op de aarde..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croccifixio
Verwijderd schreef op 24 January 2003 @ 11:11:
[...]

Hoi het kan op een van die twee?.... Maakt eigenlijk niet zoveel uit... ik doe hem zelf altijd op de aarde..
Hhmmm.....ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

He verdamme :(

m'n schermpje deed het een week perfect, maar nou begint ie te flikkeren :?

ik heb een blue/white inverted,
dat witte flikkert nou :(

ik heb alle connecties al nagekeken ,als ik aan de kabels zit ofzow maakt dat niks uit

lijkt een spannings probleem, maar heeft het meer dan een week perfect gedaan :'(

[ Voor 57% gewijzigd door Rebels op 24-01-2003 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSaNe-oNe

iNSaNe-oNe

Rebels schreef op 24 January 2003 @ 11:21:

Heb je wat aan de info in de volgende post? http://gathering.tweakers...message/16805683#16805683

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMinD
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-06-2024

DaMinD

Leeg

Rebels schreef op 24 January 2003 @ 11:21:
He verdamme :(

Ja dat heb ik nu ook ! Deed het bij mijn eerst ook perfect.

Het flikkeren valt wel mee maar er is toch iets niet goed of wel ?
Bij mijn zij ook alle contacten nog goed en ik heb geen rare dingen met het schermpje gedaan :'(

Een of andere storing in de inverter ?
Ik weet het niet .... :'(

iNSaNe-oNe was net iets eerder.

[ Voor 6% gewijzigd door DaMinD op 24-01-2003 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebels

Rebels

watev?!

DaMinD schreef op 24 January 2003 @ 14:25:
[...]

Bij mijn zij ook alle contacten nog goed en ik heb geen rare dingen met het schermpje gedaan :'(

Hmm, mijne is met leds d8 ik, zonder inverter dus

maar wat iNSaNe-oNe naar verwijst, heeft te maken met cpuload of de voeding, maar dat is bij mij niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaMinD schreef op 24 January 2003 @ 14:25:
[...]

Dat flikkeren mag eigenlijk niets te maken hebben met de inverter... maar als iemand zo'n inverter naar mij zou terug willen sturen dan kan ik daar naar kijken of de spanning wel goed is? Dus wie van de twee (of allebei) meelt mij daarover even...?

Nog even voor de zekerheid, flikkert het backlight of is het de tekst die flikkert?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2003 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebels

Rebels

watev?!

Verwijderd schreef op 24 January 2003 @ 15:12:
[...]

Dat flikkeren mag eigenlijk niets te maken hebben met de inverter... maar als iemand zo'n inverter naar mij zou terug willen sturen dan kan ik daar naar kijken of de spanning wel goed is? Dus wie van de twee (of allebei) meelt mij daarover even...?

Nog even voor de zekerheid, flikkert het backlight of is het de tekst die flikkert?
tis de tekst,
is niet echt flikkeren, zwakt soms helemaal af, valt bijna helemaal weg :(

en ik heb toch geen inverter?

[ Voor 4% gewijzigd door Rebels op 24-01-2003 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rebels schreef op 24 January 2003 @ 16:01:
[...]

tis de tekst,
is niet echt flikkeren, zwakt soms helemaal af, valt bijna helemaal weg :(

en ik heb toch geen inverter?
Kijk als het de tekst is dan is het wat anders...

1: Aarde, desnoods pin 18 t/m 25 met elkaar verbinden op de lpt stekker en deze vastsolderen aan ijzeren kant van de stekker.
2: Potmeter niet geheel goed, deze potmetertjes zijn eigenlijk brak, maar gezien het budget wel voldoende. Maar je kunt hem toch wel bijstellen met de POTMETER :?
3: Teveel wegtrekkende stroom 5v, dan vervaagd je tekst ook snel

Dan zou jouw probleem verholpen moeten zijn, ben blij dat het dat is :*)

@DaMind

Nu wil ik nog weten van het probleem met de inverter of dat hetzelfde probleem is?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2003 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebels

Rebels

watev?!

Verwijderd schreef op 24 januari 2003 @ 16:11:
[...]

Kijk als het de tekst is dan is het wat anders...

1: Aarde, desnoods pin 18 t/m 25 met elkaar verbinden op de lpt stekker en deze vastsolderen aan ijzeren kant van de stekker.
2: Potmeter niet geheel goed, deze potmetertjes zijn eigenlijk brak, maar gezien het budget wel voldoende. Maar je kunt hem toch wel bijstellen met de POTMETER :?
3: Teveel wegtrekkende stroom 5v, dan vervaagd je tekst ook snel

Dan zou jouw probleem verholpen moeten zijn, ben blij dat het dat is :*)
hmm, ik denk idd dat het de potmeter is,maar ik draai er steeds wat aan, maar steeds komt het probleem weer terug :(
ook vreemd dat ie het een week perfect gedaan heeft

kan ik daar een betere/duurdere voor halen dan? :)

[ Voor 15% gewijzigd door Rebels op 24-01-2003 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rebels schreef op 24 January 2003 @ 16:27:
[...]

hmm, ik denk idd dat het de potmeter is,maar ik draai er steeds wat aan, maar steeds komt het probleem weer terug :(
ook vreemd dat ie het een week perfect gedaan heeft

kan ik daar een betere/duurdere voor halen dan? :)
contrast is een combinatie van factoren, want dat wordt door de interne negatieve voltage geregeld. Wanneer je 5v van je voeding te veel schommelt, dan heb je dit probleem sneller... Ook heeft de aarde hier invloed op..... Ik heb hetzelfe hier met een groen scherm, externe voeding, de een keer perfekt, en dan een andere dag moet ik hem een paar keer bijstellen....??? Potmeter vervangen, en walla het was weer opgelost....

Tuurlijk kan er een betere potmeter op, ik zal voor een stalen as gaan, 10k is voldoende....
Pagina: 1 ... 9 10 Laatste

Dit topic is gesloten.