[IA] Grafische LCD's :: Afhandeling (IA van mail.eve)

Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste
Acties:
  • 1.558 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

iNSaNe-oNe schreef op 21 november 2002 @ 11:39:
Raah! :)

Ik ben inderdaad zo'n persoon die niet kan solderen. De schakelingen die voorbij komen zeggen mij geen drol, maar ik zou wel graag zien dat het probleem opgelost wordt. Ik wacht dan ook in spanning af wat Mail.eve te melden heeft over de 'non-soldering oplossing'...

In hoeverre kan het kwaad om het LCD zonder weerstand te gebruiken? Gaat hij dan binnen de kortste keren dood, of is het gewoon een kwaaltje wat eigenlijk geen kwaad kan?

Ik ben benieuwd...
Vanavond komt het op de het topic te staan.... De oplossing is simpel en kan zonder solderen door iedereen gedaan worden...

Verwijderd

Het komt, het komt, het komt mischien vannavond. :O

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 November 2002 @ 15:27:
Jippie! Hij doet het, ik heb een aantal stromen gemeten, en kwam tot de conclusie dat het backlight teveel stroom trok, en dat het lcd bijna niets gebruikte.
Ik heb dit heeel voorzichtig getest, met een externe voeding, en door steeds ongeveer minder dan een halve seconde aan te zetten.
Ik heb nu dus een weestand tussen de k van het backlight en het draadje gezet, en nu wordt het lcd absoluut niet warm
Ik zal eens kijken voor een digicam !
Zoals het hierboven staat beschreven is de oplossing en de meest simpele en snelle... Thnx It_Is_I

Bij de electronica boer kun je weerstandjes halen van 8 of 10 ohm...

Waarschijnlijk overbodig, maar toch maar even voor alle zekerheid:

HAAL DE STROOM VAN HET LCD EN MAAK DE LPT LOS

SOLDEREN

Je soldeert tussen de K (achterkant LCD links) en het draadje het weerstandje en het probleem is verholpen.

NIET SOLDEREN

Kun je niet solderen dan kan het doormiddel van kroonsteentjes of met tape... Hier dien je dan wel het draadje exact in het midden door te knippen....

Achterkant van het LCD:

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/eeekelen/1lcd.jpg

Vandaag de gehele dag getest en het lcd blijft goed van temperatuur. De 5 volt rechtstreeks op het LCD is goed.

Verwijderd

*** UPDATE ***

Vandaag het goede nieuws ontvangen.... :9~

De eerste partij LCDs Black on White & White on Blue zullen voor de feestdagen arriveren... als alles goed gaat dan is het ook voor deze heerlijke warme, maar waarschijnlijk vooral koude dagen bij jou ook binnen. :9~

Verwijderd

Nou das weer helemaal duidelijk bedankt voor de snelle service
en in Got en met E-mail. _/-\o_

Maar toch nog ff iets, waar heeft Seven NL het nou precies weer over. :?
Is dit van belang, gaat mijn LCD anders
toch nog kapot, bij langdurig gebruik, of zo. 8)7

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 november 2002 @ 20:26:
Nou das weer helemaal duidelijk bedankt voor de snelle service
en in Got en met E-mail. _/-\o_

Maar toch nog ff iets, waar heeft Seven NL het nou precies weer over. :?
Is dit van belang, gaat mijn LCD anders
toch nog kapot, bij langdurig gebruik, of zo. 8)7
Er zijn natuurlijk altijd tweakers die een goede electronische achtergrond hebben.
Je lcd gaat niet kapot... Op den duur OOIT wel eens een keer... Als je er geen rare dingen mee doet, is er geen vuiltje aan de lucht...

De info van Seven is voor gevorderde tweakers onder ons, helaas niet voor mij dus, maar voor vele wel....

Verwijderd

http://members.chello.nl/h.plieger/screen2lcd.zip
Is alweer upgedate naar 0.1, al mensen die hem getest hebben?

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 03-06 21:45

SiGNe

Ook hoi!

Verwijderd schreef op 21 november 2002 @ 20:23:
*** UPDATE ***

De eerste partij LCDs Black on White & White on Blue zullen voor de feestdagen arriveren... als alles goed gaat dan is het ook voor deze heerlijke warme, maar waarschijnlijk vooral koude dagen bij jou ook binnen. :9~
Beterrrr _/-\o_
Hoeveel zwart/witte zijn er eigenlijk besteld?
(Ik hoop 15, dan kan die van mij er nog net bij :P )

Niet?
[Specs]

Verwijderd

Topicstarter
XNDR schreef op 21 november 2002 @ 01:09:
[...]
Wat misschien ook nog wel cool zou zijn... ipv dat het display je muis volgt dat je 'm vast kan zetten op een bepaalde positie... dus bijvoorbeeld dat winamp continu in beeld is.. zou goed werken met een mooie black/white skin...
Verwijderd schreef op 21 november 2002 @ 08:53:
[...]

Jep, dit is een goed idee, maar hoe pak je dat aan? Als de muis aan de zijkant van het lcdscherm is dat ie dan pas begint te scrollen?
Leuk dat je hem al test :)
Ik zal binnenkort eens kijken wat er allemaal mogelijk is
Jouw icoon geeft ook een heel leuk effect als je de brightness wat lager zet, helaas is het niet mogelijk om divxjes te capturen, ik weet niet waarom. Sommige formaten bij de mediaplayer doen het wel
En de screensaver (dat gifje) van powerlcd doet het natuurlijk ook best :)
Helaas is alles nog met 4fps, eens kijken of dat wat opgeshroefd kan worden
PS ik wil ook wel pics zien ! (ffkes een digicam lenen)
Ik zou dat scrollen helemaal disabelen(met vinkje natuurlijk, voor de mensen die wel willen scrollen ;) )
Dat ie geen DIVX afspeelt heeft te maken met DirectX, dat is een soort hardware accellerated layer bovenop je normale screen output...

Verwijderd

Aha, een accelerated layer :P
Nu kan je door "mouse as midpoint" uit te zetten, met de muis over het lcd scherm, als ie bij de randen komt scrollt hij
Bij return to castle wolfenstein speelt ie het intro filmpje trouwens redelijk af :)
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/h.plieger/screenie.JPG

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2002 21:21 ]

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:57

Rannasha

Does not compute.

Verwijderd schreef op 21 november 2002 @ 20:23:
*** UPDATE ***

Cool... kun je ook aangeven of iedereen die een BoW besteld hadden er ook dan eentje krijgen, en als niet dan wie wel :)

|| Vierkant voor Wiskunde ||

• MaNDaRK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:50
_/-\o_

Meer hoef ik er niet aan toe tevoegen, goed werk heren!

• Der_Rudy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-09-2022

Der_Rudy

Thats me....

Seven_NL prima schemaatje zo, that must do the trick....

ik moet nog effe wachten op mijn LCD's maar is de moeite waard als het goed is.....

alleen is wachten zo MOEILIJK........

www.haller.nl nu op een Compaq Proliant DL380 2xPIII 933MHz / 1GB / Smart Array controller / Raid 5 met 8 stuks 36,4 en 4 stuks 18,2 GB schijfjes... en draaiend achter een APC 2200 UPS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over het schema van mij:
Er hangt een voorgeschiedenis aan, ik heb al eens een gfxLCD gehad en deze zonder iets aan mijn PC gehangen.
Maar niet elke PC voeding levert exact 5V, tis meestal iets hoger of lager.
Ik had dus het probleem dat de chips op het display bloed heet werden, zo danig dat het display na een paar uur nix meer deed.
Door dus die schakeling ervoor te zetten ben je er zeker van dat je de boel niet opgeblaast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 November 2002 @ 20:16:
[...]

NIET SOLDEREN

Kun je niet solderen dan kan het doormiddel van kroonsteentjes of met tape... Hier dien je dan wel het draadje exact in het midden door te knippen....

Achterkant van het LCD:

[afbeelding]

Vandaag de gehele dag getest en het lcd blijft goed van temperatuur. De 5 volt rechtstreeks op het LCD is goed.
Ik niet snap. Ik zie alleen een grote rode pijl en iets zwarts om een draadje. :?
Kun je een closeup maken van de oplossing? Ik wil de patch beeldvullend zien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSaNe-oNe
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:48

iNSaNe-oNe

Ja, ik ben pluizig en blauw!

Verwijderd schreef op 21 November 2002 @ 18:39:
[...]

Vanavond komt het op de het topic te staan.... De oplossing is simpel en kan zonder solderen door iedereen gedaan worden...
OK, maar dan nog steeds van mij de vraag:
In hoeverre kan het kwaad om het LCD zonder weerstand te gebruiken? Gaat hij dan binnen de kortste keren dood, of is het gewoon een kwaaltje wat eigenlijk geen kwaad kan?

Daarnaast: hoe kom ik aan een weerstand? Ik heb geen idee waar ik die kan bestellen. En om nu 10 EUR uit te geven aan een internetbestelling heb ik geen zin in voor één enkele weerstand...

Bestaat er een mogelijkheid om het LCD te retourneren naar jou, mail.eve, tegen betaling van verzendkosten naar jou (en dus de verzendkosten van jou terug naar mij voor jouw rekening), zodat jij het weerstandje er tussen kan zetten?

Ik hoor het graag...

... en oranje! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:56

Vliegvlug

Flight Simple

Weerstandje kan je gewoon bij de elektro boer om de hoek halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iNSaNe-oNe schreef op 22 november 2002 @ 10:20:
[...]

OK, maar dan nog steeds van mij de vraag:

Daarnaast: hoe kom ik aan een weerstand? Ik heb geen idee waar ik die kan bestellen. En om nu 10 EUR uit te geven aan een internetbestelling heb ik geen zin in voor één enkele weerstand...

Bestaat er een mogelijkheid om het LCD te retourneren naar jou, mail.eve, tegen betaling van verzendkosten naar jou (en dus de verzendkosten van jou terug naar mij voor jouw rekening), zodat jij het weerstandje er tussen kan zetten?

Ik hoor het graag...
Je mag het retouren, maar de verzendkosten visa versa zul je dan zelf moeten betalen...

Een weerstandje van 5, 6, 8 fo 10 ohm kost bij de electroboer maar 0,05 eurocent... De kosten van verzenden staan in het geheel niet in het contrast met de kosten van het weerstandje....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 November 2002 @ 09:49:
[...]

Ik niet snap. Ik zie alleen een grote rode pijl en iets zwarts om een draadje. :?
Kun je een closeup maken van de oplossing? Ik wil de patch beeldvullend zien ;)
LET OP DIT IS EEN VOORBEELD KIJK NIET NAAR DE KLEUR VAN HET KABELTJE

De pijl geeft hier aan dat het gaat om dat draadje. Als je niet kunt solderen of wilt solderen:

1: Haal het LCD los van de computer.
2: Knip dat draadje exact doormidden.
3: Neem een kroonsteentje verbind de ene kant van de kabel met het weerstandje
4: verbind de andere kant van de kabel ook met het weerstandje...

Zie onder de foto´s (vergeet niet krimpkous of het weerstandje af te plakken)

Zo ziet het aan de rechterkant uit:
Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/eeekelen/2lcdweer.jpg
Zo ziet het aan de linkerkant uit:
Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/eeekelen/3lcdweer.jpg
Zo ziet het totaal eruit:
Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/eeekelen/1lcdweer.jpg
Het draadje op het lcd (k):
Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/eeekelen/5lcdweer.jpg
Totaal beeld zoals het eruit moet zien (zonder krimpkous of tape)
Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/eeekelen/4lcdweer.jpg

Zoals je ziet is het echt simpel zelfs voor een n00b zoals ikzelf.

Solderen is natuurlijk een betere oplossing, maar niet voor iedereen weggelegd. Wanneer je kiest voor de niet soldeer optie, vergeet vooral niet alles goed af te tapen, dit voorkomt kortsluiting.

Veel plezier allemaal.

Bij alle andere lcds met led backlight is dit probleempje verholpen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2002 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 november 2002 @ 11:00:
[...]

De pijl geeft hier aan dat het gaat om dat draadje. Als je niet kunt solderen of wilt solderen:

1: Haal het LCD los van de computer.
2: Knip dat draadje exact doormidden.
3: Neem een kroonsteentje verbind de ene kant van de kabel met het weerstandje
4: verbind de andere kant van de kabel ook met het weerstandje...

Zie onder de foto´s (vergeet niet krimpkous of het weerstandje af te plakken)

Zo ziet het aan de rechterkant uit:
[afbeelding]
Zo ziet het aan de linkerkant uit:
[afbeelding]
Zo ziet het totaal eruit:
[afbeelding]
Het draadje op het lcd (k):
[afbeelding]
Totaal beeld zoals het eruit moet zien (zonder krimpkous of tape)
[afbeelding]

Zoals je ziet is het echt simpel zelfs voor een n00b zoals ikzelf.

Solderen is natuurlijk een betere oplossing, maar niet voor iedereen weggelegd. Wanneer je kiest voor de niet soldeer optie, vergeet vooral niet alles goed af te tapen, dit voorkomt kortsluiting.

Veel plezier allemaal.

Bij alle andere lcds met led backlight is dit probleempje verholpen.
Dit begrijp ik. Thanx! _/-\o_
Ik cross in mijn lunch pauze naar de lokale electronica zaak en haal de nodige onderdelen.
Lekkerrrr knutselen dit weekend.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trouwens,
Moet hoeveel watt moet de weerstand zijn 1/4 of 1/8?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tak77
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-06-2022
ik heb een 10 ohm weerstandje tussen gezet volgens de kroonsteentjes-methode. Wat me meteen opviel is dat de backlight minder licht werd.. toen ik het voor het eerst aansloot was een echte lichtbron..maar nu minder. zie alleen verschil tussen letters en achtergrond.. komt dat doordat ik iets verkeerd heb gedaan of te 'zware'weerstandje heb genomne??

DUAL AMD XP 2200+ -> MP 2600+ :) (16x133) MSI K7D-L rev 1.0 bios 1.83b Cpu1: 61 C, Cpu2:65 C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je kunt dat weerstandje toch ook wel in de draad solderen, zodat je niet bij het printje in de buurt hoeft te komen? (solderen op de plek van de kroonsteentjes dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik niet snap. Ik zie alleen een grote rode pijl en iets zwarts om een draadje.
Dat zwarte is krimpkous, niet geleidend matriaal wat om de weerstand is gezet om kortsluiting te voorkomen.
** De naam krimpkous omdat het krimpt als je het warm maakt. **
dus zie dat zwarte als de weerstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:58

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

even...

Zorg er wel voor dat de weerstand afgeplakt wordt met isolatie tap of met gewone plakband zodat de weerstand geen contact kan maken met de rest van de print anders is deze DOOD!

En waarom die weerstand? Nou makkelijk! De LCD's gebruiken een LED "schijnwerper" als lichtbron (groen op zwart dan hé). Deze ledjes werken onder een iets lager voltage als 5v, normaal gesproken bij de meeste van deze backlight modules wordt er een weerstand al ingebouwd of een kleine mini potmeter, helaas bij deze dus niet. Daarom moet je met een kleine weerstand de stroom verminderen.

Antwoord op de vraag: gaat mijn lcd kapot bij langdurig gebruik:
Ja! De ledjes die in de light module zitten zullen doorbranden, of langzaam zo heet worden dat de gel waarin ze liggen zwart wordt, je zult donkere plekken in je belichting krijgen, en op de den duur als je lcd té lang aan staat zullen de ledjes een voor een doorbranden, per doorgebrand ledje krijgen de anderen meer stoom waardoor zij sneller kapot gaan...

Probeer het zelf maar eens met een gewoon ledje uit, teveel stroom erop, andere veel fellere en helderdere kleur maar hij wordt langzaam wel warmer tot ie op een gegeven moment door smelt.

Daarom wordt je LCD dus warm...

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De backlight wordt inderdaad minder, je kun een lagere weerstandje 5 of 6 ohm er tussen zetten, dan licht het wat meer op.... Dit is geen enkel probleem. Aan een potmeter variant wordt gewerkt, dan kun je de backlight regelen.

Ik heb er zelf een tussen zitten van 6 ohm, en die draait nu al 28 uur. Wordt geheel niet warm, en geeft een heel rustig beeld.....

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2002 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tak77
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-06-2022
oki.. thx.. dan ga ik ook voor 6 ohm

DUAL AMD XP 2200+ -> MP 2600+ :) (16x133) MSI K7D-L rev 1.0 bios 1.83b Cpu1: 61 C, Cpu2:65 C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jazz
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-04 13:28
okay mail.eve ik wil er ook eentje maar nu heb ik begrepen dat voor een zwart-groen display met alle opties en verzendkosten binnen nederland de prijs € 117.45 is?? (mail adress is bananacrasher@hotmail.com)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jazz schreef op 22 November 2002 @ 18:33:
okay mail.eve ik wil er ook eentje maar nu heb ik begrepen dat voor een zwart-groen display met alle opties en verzendkosten binnen nederland de prijs € 117.45 is?? (mail adress is bananacrasher@hotmail.com)
Dat klopt, maar dan is ie geheel kant en klaar..... De prijs is alleen omhoog gegaan door de componenten, en het soldeerwerk. De eerdere inkoopactie wisten we niet hoeveel tijd en werk hier in ging zitten. Ik kan je vertellen heel veel. Maar je kan ook een ongesoldeerde versie nemen, dan is ie goedkoper, echter de verzendkosten blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jazz
wat is de levertijd voor een zwart-groene op het moment?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jazz schreef op 22 november 2002 @ 18:49:
wat is de levertijd voor een zwart-groene op het moment?
Na volgende week (eerst de mensen van 26-11 versturen), na betaling 4 werkdagen, 5e werkdag in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nieuwe feature @ PowerLCD:

[rml]XNDR in "[ LCD] Software voor GfX LCD's (t6963c) d"[/rml]

Tipje van de sluier:

Afbeeldingslocatie: http://www.digiboy.nl/dev/powerlcd/imageloader/framed/imageloader3.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun_de_Haas
  • Laatst online: 23-07-2024

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[zonder dit dit hele topic doorgelezen te hebben modus]

Kan er nog besteld worden?

[/zonder dit dit hele topic doorgelezen te hebben modus]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zag geen email adres in je profile, dus dan maar fff op deze manier:
http://www.grafisch-lcd.com voor bestellingen plaatsen en http://www.modwarehouse.com/ia voor meer informatie en pix ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is een potmeter van 4*20 LCD ook te gebruiken? Als ik de potmeter "voluit zet" wordt mijn mijn grafische LCD dan nog te warm? Sorry voor al deze vragen, maar wil mijn dure grafische LCD niet opblazen.. :)

Zo ja... Hoe sluit ik die aan?

Oude topic van mij over 4*20 LCD toen: Wat moet ik morgen halen bij CONRAD voor mijn LCD?/

"...Je hebt dus een potmeter van 10 kOhm nodig (kilo-ohm=1000 ohm) en 1tje van 100 Ohm."

hoe zit een potmeter er trouwens uit (kan iemand a.u.b. pix posten?)? :P

DigiBoy...kun je meer info geven please? Please keep it simpel.

p.s. Hoe kan ik zien hoe "zwaar" een weerstandje is?

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2002 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oja, ik heb nog 1 vraagje... :)

Het lcd is al helemaal voor-gesoldeerd he, maar hoe moet ik nu de parallele stekker erin krijgen omdat die aan de buitenkant v.d. kast zit en ik geen "gat" aan de achterkant heb. Kan de "stekkerdoos" waar ik hem moet inpluggen ook omgedraaid worden in de kast (dus naar binnen toe). Hoe heb jullie dit opgelost of wat is de beste oplossing hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 November 2002 @ 17:53:

Het lcd is al helemaal voor-gesoldeerd he, maar hoe moet ik nu de parallele stekker erin krijgen omdat die aan de buitenkant v.d. kast zit en ik geen "gat" aan de achterkant heb. Kan de "stekkerdoos" waar ik hem moet inpluggen ook omgedraaid worden in de kast (dus naar binnen toe). Hoe heb jullie dit opgelost of wat is de beste oplossing hiervoor?
Tja, ik heb hem gewoon via de achterkant door een slot laten lopen. Wellicht een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 november 2002 @ 17:53:

Je kan denk ik het beste zo'n slotplaatje pakken van je case.. boor daar een 8mm gat in, zaag dan voorzichtig aan de bovenkant een sleufje van 2 mm, daar kan je kabel doorheen gehaald worden... daarna zou ik voor de zekerheid fff wat tape om die cable heen doen.. tegen beschadiging (door de scherpe randjes van de slotplate)... Daarna stekker in LPT aansluiting proppen en slotplaatje vast zetten: Voila!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nieuws van het PowerLCD front: MovieLoader van is klaar:
[rml]XNDR in "[ LCD] Software voor GfX LCD's (t6963c) d"[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heel erg mooi XNDR!!! Ziet er erg leuk uit...deze week hopelijk maar eens testen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*** UPDATE ***

De userlist is weer klaar..... en geupdate...

Morgen gaat de volgende zending hier weer de deur uit. De mensen die hem komen ophalen graag even via de mail laten weten wanneer en hoelaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen dit ziet er zo top uit op het lcd........ TE GEK...

_/-\o_ Mr. ChronoM
_/-\o_ XNDR
_/-\o_ Myself >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looki
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-12-2024

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

Na de kerst vakantie heb ik weer geld :).. dan komt er echt een LCD (werkt dit ook op een SED1335? .. ik wil namelijk een 320x240 hebben.. anders is het scherm zo klein :)

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat hebben de tweakers met hun scherm gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

Ik wil mail.eve nog bedanken voor de snelle afhandeling van mijn geld terug storten. Nogmaals sorry dat ik ben afgehaakt.

Ik zie iig dat er nog een hoop enthousiastelingen zijn.

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 26 November 2002 @ 23:18:
Wat hebben de tweakers met hun scherm gedaan?
JA!!! Voor de dag met die pix! We zitten al dagen te wachten :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun_de_Haas

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

Net thuis gekomen, inprikken en...

... hij doet het!! >:) Yes, yes, yes, errug gaaf zo'n lcd'tje. Super bedankt mail.eve en xndr.

[edit] hier stond onzin...

[ Voor 97% gewijzigd door Beun_de_Haas op 27-11-2002 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beun_de_Haas schreef op 26 November 2002 @ 23:38:
Net thuis gekomen, inprikken en...

... hij doet het!! >:) Yes, yes, yes, errug gaaf zo'n lcd'tje. Super bedankt mail.eve en xndr.
Waar blijven die pix nou?? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun_de_Haas

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

lol!

[edit] ...

[ Voor 129% gewijzigd door Beun_de_Haas op 27-11-2002 00:02 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockster
  • Laatst online: 21:13
mail.eve, heb je de lcd's op de 26e verstuurd?

* Rockster hoopt ze deze week binnen te hebben, dan kan het knutselen beginnen :Y)

Mitsu PUHZ-SHW112YAA + ERSC-VM2C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun_de_Haas

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

Pics volgen nadat het lcd'tje is ingebouwd (incl. dual parallele pci kaart). Wordt sowieso 'ns tijd dat ik die bak hier op got gooi...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rockster schreef op 26 November 2002 @ 23:48:
mail.eve, heb je de lcd's op de 26e verstuurd?

* Rockster hoopt ze deze week binnen te hebben, dan kan het knutselen beginnen :Y)
Ze zijn vandaag verstuurd, op de valreep, dus of morgen danwel overmorgen heb je ze binnen. Morgen komen ook weer de track en trace codes op de userlist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beun_de_Haas schreef op 26 november 2002 @ 23:58:
Pics volgen nadat het lcd'tje is ingebouwd (incl. dual parallele pci kaart). Wordt sowieso 'ns tijd dat ik die bak hier op got gooi...
K dan! Ben erg benieuwd! Ga je zelf ook nog die illuminated buttons erin modden? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockster
Verwijderd schreef op 27 november 2002 @ 00:02:
[...]

Ze zijn vandaag verstuurd, op de valreep, dus of morgen danwel overmorgen heb je ze binnen. Morgen komen ook weer de track en trace codes op de userlist.
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roeligan schreef op 26 november 2002 @ 23:23:
Ik wil mail.eve nog bedanken voor de snelle afhandeling van mijn geld terug storten. Nogmaals sorry dat ik ben afgehaakt.

Ik zie iig dat er nog een hoop enthousiastelingen zijn.
Thnx mate.... als je je nog wil bedenken... ze liggen nu op voorraad... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun_de_Haas

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

De hoek waarin de lcd nog te lezen is, is veel groter dan ik dacht!! Dit geeft weer nieuwe mogelijkheden qua inbouw...

[edit] uiteraard wordt de boel nog aangevuld met een paar van die waanzinnige knoppies ;) Helaas zijn die alleen blauw :X

xndr kan jij misschien nog regelen dat ik beta tester wordt voor powerLCD 2...

[ Voor 47% gewijzigd door Beun_de_Haas op 27-11-2002 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beun_de_Haas schreef op 27 November 2002 @ 00:05:
De hoek waarin de lcd nog te lezen is, is veel groter dan ik dacht!! Dit geeft weer nieuwe mogelijkheden qua inbouw...

[edit] uiteraard wordt de boel nog aangevuld met een paar van die waanzinnige knoppies ;) Helaas zijn die alleen blauw :X

xndr kan jij misschien nog regelen dat ik beta tester wordt voor powerLCD 2...
Hmm.. ik acht die kans heel erg klein... zeker als je dit soort vragen op GoT stelt ;)
Ik ben trouwens niet de persoon die daarover gaat... Je zal daarvoor toch echt even bij Mr.ChronoM aan moeten kloppen... Aan de andere kant gaat het erg goed met PowerLCD 2.0... Mr.C verwacht dat ie rond de jaarwisseling de 2.0 release officieel kan uitbrengen :D (dus nog een maandje wachten ongeveer)

Het is Mr.C vandaag trouwens gelukt om op een andere manier van de MBM info gebruik te maken (tot op heden was het namelijk nog niet gelukt om de MBM gegevens in powerlcd 2.0 te krijgen) De nieuwe versie zal dus ook MBM info op je LCD kunnen weergeven!!! :D _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun_de_Haas

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

In mijn enthousiasme ben ik hier natuurlijk weer vanalles op got aan 't spuien... ;)

...ik zie idd op de site dat er geen beta testen meer bij kunnen... Maar goed, powerLCD 1 ziet er zeer zeer gelikt uit. Versie 2 wordt naar het klinkt helemaal >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

***** ik zie nog steeds geen pics !!! *****

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croccifixio
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-04 12:36
***** ik heb nog steeds geen LCD !!! *****

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSaNe-oNe

iNSaNe-oNe

Verwijderd schreef op 27 November 2002 @ 19:26:
***** ik heb nog steeds geen weerstand van je mogen ontvangen !!! *****

Nee, serieus. Mail.eve, je zou hem maandag voor 17:00 uur op de post doen, maar ik heb nog niets mogen ontvangen. Heb je hem inmiddels verstuurd naar me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockster
Mail.eve, heb je de track&trace codes al?
* Rockster wil graag zijn lcd'tje tracken :P

• Beun_de_Haas

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

Verwijderd schreef op 27 november 2002 @ 19:26:
Beun heeft geen geld meer voor een digicam na het kopen van z'n lcd ;)

• jazz
wat dachten jullie ervan om hem op je computer te zetten? Ik bedoel er een soort houdertje voor in elkaar te klussen en dan zo schuin:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
           \\
            \\    <--- LCD
             \\
             / \
|-----------------|
|                 |
|  /---\          |
| |     |         |
| |     |         |
| |     |         |
| |     |         |
| |     |_____    |
| |           \   |
| |            |  |
|  \__________/   |
|                 |
|_________________|
 ()             ()

dat scheelt iig 3 5,25" bays.. (afmetingen PCB zijn 144x105mm)

Verwijderd

iNSaNe-oNe schreef op 27 November 2002 @ 20:51:
[...]

***** ik heb nog steeds geen weerstand van je mogen ontvangen !!! *****

Nee, serieus. Mail.eve, je zou hem maandag voor 17:00 uur op de post doen, maar ik heb nog niets mogen ontvangen. Heb je hem inmiddels verstuurd naar me?
Oeps die ben ik voor jou vergeten 8)7

Verwijderd

Rockster schreef op 27 november 2002 @ 22:50:
Mail.eve, heb je de track&trace codes al?
* Rockster wil graag zijn lcd'tje tracken :P
Let vandaag goed op de PTT.......

• iNSaNe-oNe

iNSaNe-oNe

Verwijderd schreef op 28 november 2002 @ 05:39:
[...]

Oeps die ben ik voor jou vergeten 8)7
Kan gebeuren. :)

Doe je hem vandaag nog op de post?

Verwijderd

Ik heb nog geen tijd gehad om het display in te bouwen ... vanavond ff wat pics maken van het losse display.

Verwijderd

Ben ik nu de eerst met PICS ? :D

Vandaag zijn bij mij 2 LCD's aangekomen !
Thanks EDWIN ! (de mijne kwamen niet via de post }) )

De doos :
Afbeeldingslocatie: http://chronom.powerlcd.com/LCD/Powertip/IM002835.jpg

De inhoud van de De doos ;)
moet btw wel gezegt worden dat ik nog nooit een LCD gezien heb die ZO goed verpakt is, je mag waarschijnlijk al hard met de doos tegen de muur gooien voor er iets stuk gaat
Afbeeldingslocatie: http://chronom.powerlcd.com/LCD/Powertip/IM002834.jpg

Verder wat pics van het LCD in actie (nogal brakke pics, begrijp echt niet waarom het niet beter lukte, maar goed ...)
Afbeeldingslocatie: http://chronom.powerlcd.com/LCD/Powertip/IM002816.jpg
Afbeeldingslocatie: http://chronom.powerlcd.com/LCD/Powertip/IM002818.jpg
Afbeeldingslocatie: http://chronom.powerlcd.com/LCD/Powertip/IM002820.jpg
Afbeeldingslocatie: http://chronom.powerlcd.com/LCD/Powertip/IM002821.jpg
Afbeeldingslocatie: http://chronom.powerlcd.com/LCD/Powertip/IM002822.jpg
Afbeeldingslocatie: http://chronom.powerlcd.com/LCD/Powertip/IM002828.jpg

En als laatste nog een picje zonder backlight omdat het anders echt niet duidelijk was :
Dit is dus MBM5 info in PowerLCD v2.0 ! (eindelijk)
Afbeeldingslocatie: http://chronom.powerlcd.com/LCD/Powertip/IM002830.jpg

na lang wachten heb ik ook UT2k3 in de game stat info toegevoegd

edit : De beschermfolie die nog op het LCD aanwezig was zou de oorzaak van de slechte pics zijn

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2002 12:02 ]

• iNSaNe-oNe

iNSaNe-oNe

Ff een blonde vraag: hoe heb jij de backlight uit gezet? Toch niet met die potmeter die eraan hangt? :)

Verwijderd

iNSaNe-oNe schreef op 28 november 2002 @ 12:01:
Ff een blonde vraag: hoe heb jij de backlight uit gezet? Toch niet met die potmeter die eraan hangt? :)
héhé dat heb jij snel door ... nee gewoon pic met flits gemaakt hé
naar bijna 1 jaar LCD pics maken ken ik de trucjes al :9

Verwijderd

iNSaNe-oNe schreef op 28 november 2002 @ 12:01:
Potmeter is voor het contrast en niet voor het backlite.... Ik heb btw een potmeter aan mijn backlite gehangen zal het straks laten zien.

Ziehier de potmeter. Dit is een test en het werkt uitstekend. Ik heb er een potmeter tussengezet van 50 Ohm..... helemaal voluit wordt het lcd natuurlijk heet, iets terug een keurig helder LCD. Je kunt op deze manier ook de gehele BACKLIGHT uitzetten.

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/eeekelen/lcdpotmeter.JPG

Hier de juiste kleur van het LCD met Potmeter, let op het beschermfolie zit er nog op dus dat streepje is normaal.

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/eeekelen/lcdkleur.JPG

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2002 18:28 ]

• Der_Rudy
  • Laatst online: 06-09-2022

Der_Rudy

Thats me....

ziet er leuk uit jongens.... kan echt niet meer wachten zeg....

nou ja rond mijn verjaardag eindelijk mijn displaytjes.....

lang zal ik knutselen la la la la la

www.haller.nl nu op een Compaq Proliant DL380 2xPIII 933MHz / 1GB / Smart Array controller / Raid 5 met 8 stuks 36,4 en 4 stuks 18,2 GB schijfjes... en draaiend achter een APC 2200 UPS

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

Verwijderd schreef op 28 November 2002 @ 10:21:
Ben ik nu de eerst met PICS ? :D

Vandaag zijn bij mij 2 LCD's aangekomen !
Thanks EDWIN ! (de mijne kwamen niet via de post }) )

De doos :
[afbeelding]

De inhoud van de De doos ;)
moet btw wel gezegt worden dat ik nog nooit een LCD gezien heb die ZO goed verpakt is, je mag waarschijnlijk al hard met de doos tegen de muur gooien voor er iets stuk gaat
[afbeelding]

Verder wat pics van het LCD in actie (nogal brakke pics, begrijp echt niet waarom het niet beter lukte, maar goed ...)
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

En als laatste nog een picje zonder backlight omdat het anders echt niet duidelijk was :
Dit is dus MBM5 info in PowerLCD v2.0 ! (eindelijk)
[afbeelding]

na lang wachten heb ik ook UT2k3 in de game stat info toegevoegd

edit : De beschermfolie die nog op het LCD aanwezig was zou de oorzaak van de slechte pics zijn
Lukt het nu ook al met mohaa? :9~

• MaNDaRK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:50
Ik ken bijna niet wachten tot mijn schermpje ook binnen is! :D

Goed weerk mail.eve, XNDR & Mr.ChronoM _/-\o_ :Y)

/edit: Whoei: 1000ste post! :D :D :D :D :D

[ Voor 18% gewijzigd door MaNDaRK op 28-11-2002 22:20 . Reden: 1000ste post! ]

Verwijderd

Rebels schreef op 28 november 2002 @ 21:34:
[...]

Lukt het nu ook al met mohaa? :9~
hmmm ... dat verdient een subtiel antwoord
iets van : Momenteel nog niet, maar dat komt nog :+

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

Wanneer zijn die blauwe er nu eigenlijk precies? :)

Verwijderd

Topicstarter
MaNDaRK schreef op 28 november 2002 @ 22:19:
Ik ken bijna niet wachten tot mijn schermpje ook binnen is! :D

Goed weerk mail.eve, XNDR & Mr.ChronoM _/-\o_ :Y)

/edit: Whoei: 1000ste post! :D :D :D :D :D
Woei! Je zit teveel op GoT! :P
Hoe zit het nou met de PowerLCD 2.0 SDK (skin development kit) ?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2002 23:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Rebels schreef op 28 november 2002 @ 22:59:
Wanneer zijn die blauwe er nu eigenlijk precies? :)
Precies weten we het niet.. ligt er een beetje aan:

Hoe snel is de douane?
Hoe snel is de leverancier?
Zit er nog een weekend tussen?

Maar we hopen nog steeds dat we halverwege december de shipment binnen hebben... Als er nieuws is zullen we dat zeker met jullie delen...

Als alles meezit heeft iedereen rond de kerst zijn LCD in huis :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"***** ik heb nog steeds geen weerstand van je mogen ontvangen !!! *****

Nee, serieus. Mail.eve, je zou hem maandag voor 17:00 uur op de post doen, maar ik heb nog niets mogen ontvangen. Heb je hem inmiddels verstuurd naar me?"

Ik heb de mijne (weerstand) ook nog niet...was vorige week vrijdag al verstuurd. :?

Hopelijk zit hij vandaag (vrijdag 29-11) bij de post en kan ik dit weekend eindelijk mijn lcd inbouwen. :P

...verkeerde adres misschien? :)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2002 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 november 2002 @ 23:03:
[...]
Precies weten we het niet.. ligt er een beetje aan:

Hoe snel is de douane?
Hoe snel is de leverancier?
Zit er nog een weekend tussen?

Maar we hopen nog steeds dat we halverwege december de shipment binnen hebben... Als er nieuws is zullen we dat zeker met jullie delen...

Als alles meezit heeft iedereen rond de kerst zijn LCD in huis :D
De bedoeling is dat iedereen zijn lcd voor de kerst heeft, dwz bijna iedereen. Want nog niet iedereen heeft betaald of bijbetaald....

Dit geld voor zowel de blauwe en zwarte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuasaR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:53

QuasaR

One ring to rule them all

Mail.eve, sorry dat het zo lang bij mij heeft geduurt maar het geld is net overgemaakt dus je zult het 1 deze dagen wel krijgen.

Daddy of 3 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockster
Ik heb hem net binnen gekregen! Bedankt mail.eve, hij is om te :9~
Ik zal zorgen dat ik morgen wat foto's online zet :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSaNe-oNe

iNSaNe-oNe

GODFLESH schreef op 29 november 2002 @ 00:21:

Ik heb de mijne (weerstand) ook nog niet...was vorige week vrijdag al verstuurd. :?

Hopelijk zit hij vandaag (vrijdag 29-11) bij de post en kan ik dit weekend eindelijk mijn lcd inbouwen. :P

...verkeerde adres misschien? :)
Nope, nog steeds niets.

Mail.eve, kun je wat duidelijker zijn dan alleen melden dat je het vergeten bent... verstuur je hem nog of niet? :?

[ Voor 3% gewijzigd door iNSaNe-oNe op 29-11-2002 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun_de_Haas

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

iNSaNe-oNe schreef op 29 november 2002 @ 18:45:
[...]

Nope, nog steeds niets.

Mail.eve, kun je wat duidelijker zijn dan alleen melden dat je het vergeten bent... verstuur je hem nog of niet? :?
dit menen jullie niet...

...al deze moeite voor een weerstandje van 0,05 pleuro, die je op de hoek bij je lokale electronicaboer kan halen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSaNe-oNe

iNSaNe-oNe

Beun_de_Haas schreef op 29 November 2002 @ 20:03:
[...]

dit menen jullie niet...

...al deze moeite voor een weerstandje van 0,05 pleuro, die je op de hoek bij je lokale electronicaboer kan halen :/
De kosten zijn het niet, nee. Maar wel de tijd die erin gestoken moet worden, en die heb ik niet. Wel heb ik aangeboden om de porto voor het weerstandje te betalen.

Let wel: er wordt een compleet all-in non-soldering LCD aangeboden, waar helaas een onvolkomendheid is geslopen (het LCD wordt te heet). Dan ben ik vrij principieel, en laat ik het door de leverancier (mail.eve) oplossen, door hem mij dat weerstandje op te sturen. Gelukkig heb ik hier in mijn buurt iemand gevonden die kan solderen, anders had ik een probleem.

Vandaar 'al die moeite'. Niet iedereen is een soldeer-goeroe en heeft er evenveel tijd voor om bij de locale electronicaboer (ik weet niet eens waar die zit) een weerstand te halen. Vandaar mijn verzoek aan mail.eve, waarvan hij gelukkig heeft toegzegd dat hij die wil inwilligen. _/-\o_

Alleen, ik heb hem nog niet, vandaar de berichten hier. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockster
Mail.eve, hij werkt geweldig, maar 1 vraagje: waar is dat knopje eigenlijk voor :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iNSaNe-oNe schreef op 29 November 2002 @ 20:56:
[...]

De kosten zijn het niet, nee. Maar wel de tijd die erin gestoken moet worden, en die heb ik niet. Wel heb ik aangeboden om de porto voor het weerstandje te betalen.

Let wel: er wordt een compleet all-in non-soldering LCD aangeboden, waar helaas een onvolkomendheid is geslopen (het LCD wordt te heet). Dan ben ik vrij principieel, en laat ik het door de leverancier (mail.eve) oplossen, door hem mij dat weerstandje op te sturen. Gelukkig heb ik hier in mijn buurt iemand gevonden die kan solderen, anders had ik een probleem.

Vandaar 'al die moeite'. Niet iedereen is een soldeer-goeroe en heeft er evenveel tijd voor om bij de locale electronicaboer (ik weet niet eens waar die zit) een weerstand te halen. Vandaar mijn verzoek aan mail.eve, waarvan hij gelukkig heeft toegzegd dat hij die wil inwilligen. _/-\o_

Alleen, ik heb hem nog niet, vandaar de berichten hier. :)
STOP

Het is NON-PROFIT actie.... ik soldeer de schermen als hobby..... Dat er een onvolkomendheid in zat, was nog niet te voorzien.... Echter ik heb een kant en klare oplossing aangegeven.... Ik heb naar 2 mensen het weerstandje gestuurd, twv 0.05 eurocentjes.. Maar kom nu niet met IK VERHAAL HET OP DE LEVERANCIER.... Ik ben gebaad bij goede aflevering, maar don´t push it....

Ik heb ook niet alle tijd van de wereld.... Dus geef elkaar een hand en los dit probleem even zelf op..... immers lcd´s solderen kost minimaal 20 minuten, dan nog testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rockster schreef op 29 November 2002 @ 21:25:
Mail.eve, hij werkt geweldig, maar 1 vraagje: waar is dat knopje eigenlijk voor :?
Druk er eens op?? :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rockster schreef op 29 November 2002 @ 21:25:
euh ik denk dat het een reset knopje is
>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rockster schreef op 29 november 2002 @ 21:25:
*Druk op de knop*
*ff wachten*
*KABOEM*

héhé ik denk dat het de self distruct button is :+

sorry, kon het niet laten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSaNe-oNe

iNSaNe-oNe

Verwijderd schreef op 29 november 2002 @ 21:50:
[...]

STOP

Het is NON-PROFIT actie.... ik soldeer de schermen als hobby..... Dat er een onvolkomendheid in zat, was nog niet te voorzien.... Echter ik heb een kant en klare oplossing aangegeven.... Ik heb naar 2 mensen het weerstandje gestuurd, twv 0.05 eurocentjes.. Maar kom nu niet met IK VERHAAL HET OP DE LEVERANCIER.... Ik ben gebaad bij goede aflevering, maar don´t push it....

Ik heb ook niet alle tijd van de wereld.... Dus geef elkaar een hand en los dit probleem even zelf op..... immers lcd´s solderen kost minimaal 20 minuten, dan nog testen.
Mail.eve, voel je niet aangevallen. Het enige waar ik over 'zeur' en uitleg over heb proberen te geven aan GODFLESH, is over het feit dat ik nog geen weerstand heb gezien. Dat het niet meteen is verstuurd geeft niets, alleen vraag ik je dan wanneer je wel gaat versturen.

Ennehm, ik VERHAAL niets op je als leverancier, ik zei dat we samen tot een oplossing moeten komen. Dat hebben we m.i. gedaan door jou mij een weerstand toe te sturen. Alleen, dan moet ik hem ook krijgen. :)

Je haalt overigens wel een leuk punt aan door te zeggen dat deze IA op NON-PROFIT basis gebeurt. Allemaal leuk en aardig, maar je adverteert met een IA waarin je meld dat het LCD kant-en-klaar afgeleverd wordt. Dat is ook gebeurd, alleen is er een onvolkomenheid in geslopen wat niet jouw schuld is. Maar soldeer-n00bs zoals ik hebben dan wel een probleempje, snappu.

Om een lang verhaal kort te maken: er is geen probleem. Nogmaals niets anders dan lof over deze IA, mail.eve. _/-\o_

Vind je me nu een lastige klant als ik vraag waar mijn weerstandje blijft? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jazz
gozer haal dr dan zelf eentje... geez move yur hiney to your local elektronica store voor die paar pleurocentjes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSaNe-oNe

iNSaNe-oNe

jazz schreef op 30 november 2002 @ 00:11:
gozer haal dr dan zelf eentje... geez move yur hiney to your local elektronica store voor die paar pleurocentjes..
Gozer, daar heb ik geen tijd voor, zoals ik al eerder zei in een posting hiervoor. En ik weet niet waar de electrotoko zit die ze verkoopt. "Bestel dan op internet" hoor ik je dan al zeggen... ik ga geen EUR 5 - 10 uit geven aan administratie en bezorgkosten voor een weerstand van 5 centen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jazz
iNSaNe-oNe schreef op 30 November 2002 @ 00:16:
[...]

Gozer, daar heb ik geen tijd voor, zoals ik al eerder zei in een posting hiervoor. En ik weet niet waar de electrotoko zit die ze verkoopt.
woon je in/bij een grote stad?

Gouden Gids
Scoot
in Arnhem Radio Piet
in Ede de Eijlander

knock yurselv out :)

of w8 op mail.eve :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoef alleen maar te weten of hij nu verstuurd is of niet....ik wacht nu al 8 dagen op dat weerstandje en mijn LCD ligt nog steeds op mijn tafel hier.

Ik vind het heel leuk als je hem wil opsturen, maar zeg nu dan even of hij wel/niet verstuurd is. Ik zit nu misschien te wachten op iets wat niet komt.

..maar nu even ander onderwerp...kan iemand even de soldeerschema's van de LCD hier online zetten? Een bekende van mij vroeg hier om. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockster
Verwijderd schreef op 29 November 2002 @ 22:38:
[...]

euh ik denk dat het een reset knopje is
>:)
:P Dat heb ik proefondervindelijk ook uitgevonden jah :+ Maar nu mijn vraag iets anders gesteld: Waarom heeft een LCD een resetknop nodig? :? Als ik tijdens het draaien van powerlcd erop druk, dan blijft ie blank....

Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.