hoe zit dat nou met die adsl -> ethernetmodem ?

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

• hilbren
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-08 18:13
kan je die ethernetmodem gewoon bij je switch erbij prikken of moet je een computer met twee netwerkkaarten hebben om de internetaansluiting te delen over het netwerk ?

en is het misschien voordeliger als je zelf gewoon een adslmodem koopt in de winkel, zo ja wat is dan de betere modem of waar moet ik in ieder geval op letten als ik zo'n ding koop

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
zoek maar eens "adsl modem tweak", daarna kun je hem erbij prikken

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

je kan die switch ook gewoon vervangen door een hardware router met ingebouwde switch :)
of een router/modem/switch combinatie :)
2 netwerk kaarten is irritant want dan moet je dus altijd een pc aan laten staan :)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• hilbren
chucky666 schreef op 10 november 2002 @ 17:12:
2 netwerk kaarten is irritant want dan moet je dus altijd een pc aan laten staan :)
dat ben ik met je eens...
chucky666 schreef op 10 november 2002 @ 17:12:
je kan die switch ook gewoon vervangen door een hardware router met ingebouwde switch :)
of een router/modem/switch combinatie :)
maar ik zoek wel een soort van goedkope oplossing aangezien die routers 200 pleuro's kosten...

maar als ik het goed begrijp zijn die ethernet modems normaal niet te gebruiken als je hem gewoon op de switch prikt ?

dan snap ik het nut niet echt van zo'n modem :? je moet dus speciaal voor die modem een netwerkkaart gaan kopen |:( hadden ze daar niet beter een geheel van kunnen maken :?

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

hilbren schreef op 10 november 2002 @ 17:25:
[...]

dat ben ik met je eens...

[...]

maar ik zoek wel een soort van goedkope oplossing aangezien die routers 200 pleuro's kosten...

maar als ik het goed begrijp zijn die ethernet modems normaal niet te gebruiken als je hem gewoon op de switch prikt ?
als het goed is moet het te doen zijn , maar ik had hetzelfde en het was mij niet gelukt met een hub of een switch :(
ik liep toen op de beurs en zag een unex breedband router voor 110 euro, en heb die er tussen gegooid en draaien :)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

je kan die modem tweaken zo dat je hem wel in je switch kan prikken

• hilbren
misschien op de hcc 8)

Verwijderd

moet je effe zoeken met adsl modem tweak dan kost het je 0.000 pleuro's
en het werkt lekker

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-08 11:15
gevonden met de brakke searchengine: http://www.weethet.nl/dutch/adsl_mxstream_alcatelhack.asp

• hilbren
ok thanks, maar dat ding kost iets van 200 euro als je bij je provider besteld, is dat ding niet ergens goedkoper te krijgen ?
deze bijvoorbeeld Sweex ADSL Router + 4 poorts Switch

zijn er misschien ook gewoon ethernet modems te koop die deze hack niet nodig hebben om goed te kunnen werken

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:52
Hoe deel ik Internet ? :)

Je kunt je ethernet modem tweaken naar een router :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.