windows xp boot niet na processor upgrade

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02 12:08
ik heb sinds een week een nieuwe processor en geheugen ( athlon xp 2400+ , 2x 256 mb pc2700 samsung )
draai nog steeds windows ME, maar ik dacht laat ik eens switchen naar windows xp omdat er nog een ghost image op mijn schijf stondt
heb probleem is dat windows niet wil booten, ik krijg gewoon een zwart scherm en geen boot logo, mijn harde schijf laadt niet verder
heb een kwartier gewacht maar de hdd geeft geen kick
wat zou dit kunnen zijn ?
de image deedt het namelijk nog wel met mijn xp 1800+ en 256mb pc2100 kingston geheugen

• InSPiRE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-03 20:19
Je partitie staat neem ik aan wel als 'Active' ?

• taz3d_nl
ja
ik heb namelijk met windows ME helemaal geen problemen met booten

• InSPiRE
  • Laatst online: 21-03 20:19
Wat heb je verder nog geprobeerd? Heb je al ge-boot van de WinXP CD om zo te kijken of je WinXP wel op die manier kon installeren?

Verwijderd

je moet winxp opnieuw installeren, want dan komen paar nieuwe dll'tjes erbij
had ik toen ook, duron->xp

• taz3d_nl
ik heb een upgrade gedaan vanaf windows ME, een kale XP installatie en gewoon die image die nog op mijn schijf stondt
bij die installs wil hij niet booten na de eerste reset ik heb gebruik gemaakt van de F6 functie om die scsci/raid driver vanaf een floppy te laden en zonder die driver
maar hij laadt gewoon niet
het zelfde probleem heb ik ruim een jaar geleden ook gehad met mijn epox 8kha+ mobo, deze gaf toen een conflict met mijn ati radeon vivo en dit werdt later verholpen met een bios update
maarja die heb ik niet meer ! LOL

• taz3d_nl
niemand die een oplossing weet ?

Verwijderd

Reinstall

mijn XP setup vond het ook niet echt leuk toen ik van een duron 1000 naar een XP2000 ging

en bij een maat van me niet van een XP1700 naar een XP2000 (had zun 1700 doorlaten branden :X )

• taz3d_nl
ik heb geprobeerd windows xp vanuit dos te installeren maar hij doet het gewoon niet
na het laden van de promise driver krijg ik een soort prompt te zien maar hij wil windows niet installeren :(
ik heb een full retail versie xp professional dus het zou moeten lukken eigenlijk

erg vaag !!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Al geprobeerd om twéémaal de Promise driver te laden?

Anders kun je, als je geen gebruik maakt van de RAID functies, de schijf eens op de onboard IDE hangen en daarna XP installeren. Wanneer XP up and running is, dan kun je Promise drivers installeren, herstarten, checken of alles goed is geïnstalleerd, afsluiten, schijf overzetten naar Promise, opstarten :)

• taz3d_nl
BalusC schreef op 14 November 2002 @ 14:17:
Al geprobeerd om twéémaal de Promise driver te laden?

Anders kun je, als je geen gebruik maakt van de RAID functies, de schijf eens op de onboard IDE hangen en daarna XP installeren. Wanneer XP up and running is, dan kun je Promise drivers installeren, herstarten, checken of alles goed is geïnstalleerd, afsluiten, schijf overzetten naar Promise, opstarten :)
hmmm das een goeie
eens ff proberen

• taz3d_nl
nope, werkt ook niet :(
ik heb alles van de promise controller gehaald ( ide3 en ide4 ) en aangesloten op ide 1 en 2
hdd's geven geen kick, ik zie gewoon een zwart scherm met booten en windows laadt niet door

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-08 22:21

amahusu

taking over the world!

mja, ik had ook wat problemen met winxp toen ik van m'n tb1ghz naar m'n xp2100 ging. Toen heb ik gewoon xp opnieuw geinstalleerd (eerst ff sys c: gedaan want ik kreeg een ntldr foutmelding). Nu werkt alles prima.

heb je ook al geprobeerd om gewoon vanaf cd te booten?

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

• taz3d_nl
amahusu schreef op 14 november 2002 @ 17:41:
mja, ik had ook wat problemen met winxp toen ik van m'n tb1ghz naar m'n xp2100 ging. Toen heb ik gewoon xp opnieuw geinstalleerd (eerst ff sys c: gedaan want ik kreeg een ntldr foutmelding). Nu werkt alles prima.

heb je ook al geprobeerd om gewoon vanaf cd te booten?
heb ik ook al geprobeerd
in bios instellen dat ie van cdrom boot en dmv een windows 98 opstart floppy

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-08 11:10

Madrox

Oh, Pharaoh!

format of sys c: is helemaal niet nodig als je vanaf cd kan booten.
Beste is om met fdisk alle partities eraf te halen, rebooten en opnieuw partitie aanmaken.
Als je grote disk heb kan dat wel een tijdje duren vandaar mijn tip:

Maak met fdisk 1 partitie van bijv 8 Gig, zet die actief.
Nu start je op met de XP-cd erin en installeer XP gewoon op c:\

Als je eenmaal in XP ben, kan je met schijfbeheer zelf de rest van je schijf indelen.
Suc6

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Madrox schreef op 15 November 2002 @ 03:09:
format of sys c: is helemaal niet nodig als je vanaf cd kan booten.
Beste is om met fdisk alle partities eraf te halen, rebooten en opnieuw partitie aanmaken.
Gooi dan alleen je active partitie weg, ben je ook klaar.

Heb hier altijd een c: partitie uitsluitend voor het OS en swap. Zodra het echt mis gaar kan die hele partitie zonder problemen weg en staat alle data + applicaties gewoon op andere partities.

de betaler vervuilt

• taz3d_nl
pfffffff :(

heb de c partitie verwijderd en opnieuw aangemaakt maar nog steeds niets :(
toen nog ff een nieuwe multi boot record aangemaakt ( fdisk /mbr ) je weet maar nooit he :)
maar helaas ook niks
toen kreeg ik een ingeving "misschien ligt het aan het pc2700 geheugen" een strip eruit gehaald NIKS alles eruit gehaald en mijn oude kingston 256mb pc2100, NIKSSSSSSSS :(:(

dit probleem heeft dus duidelijk te maken met mijn athlon 2400+ want met de oude 1800+ werkt alles gewoon
ben ten einde raadt damn.....
er moet toch iemand zijn die dezelfde configuratie heeft als mij ????

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-08 11:10

Madrox

Oh, Pharaoh!

taz3d_nl schreef op 14 November 2002 @ 15:54:
nope, werkt ook niet :(
ik heb alles van de promise controller gehaald ( ide3 en ide4 ) en aangesloten op ide 1 en 2
hdd's geven geen kick, ik zie gewoon een zwart scherm met booten en windows laadt niet door
Ehmm, dat is toch geen stripe-config die je verplaatste ?

Zoja, moet je ten alle tijden je HDD's opnieuw indelen en XP er schoon opzetten.

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• taz3d_nl
Madrox schreef op 18 November 2002 @ 17:24:
[...]

Ehmm, dat is toch geen stripe-config die je verplaatste ?

Zoja, moet je ten alle tijden je HDD's opnieuw indelen en XP er schoon opzetten.
whoops !!
dat zou best wel eens kunnen, ik heb ruim een week een msi kt3 ultra2 gehad nadat mijn oude gigabyte ga7vrxp de geest gegeven had
en toen ik dat moederbord voor de eerste keer opstarte wou hij een raid array aanmaken
vervolgens werden de schijven op striping geboot
ik heb sinds die tijd wel een paar keer mijn c schijf geformateerd maar daar raak ik die stripe config niet mee kwijt denk ik ( ben namelijk niet echt bekend met al dat raid gedoe :) )
dus de enige op is alle partities van deze schijf verwijderen dmv fdisk en opnieuw aanmaken met bijvoorbeeld partition magic ?

wat doet deze stripe-config eigenlijk ?

• taz3d_nl
SCHOP !!
reden:

ik heb mijn hdd (40gb maxtor) waar windows op staat met fdisk helemaal schoon gemaakt en geformateerd
schijf aan eerste ide controller gehangen en de rest van de schijven afgekoppeld
windows xp kaal geinstalleerd, maar nog steeds het zelfde probleem :(
hij vraagt naar scsci/raid drivers ( f6 optie ), ik laadt de drivers en dan krijg ik links boven een knipperend streepje te zien en windows laadt gewoon niet verder
normaal moet dan je cdrom weer gaan draaien waarna je voor de eerste keer het windows xp logo ziet
ik snap er helemaal niks meer van :(
ik heb al van alles geprobeerd, maar mijn pc lust gewoon geen windows xp
er moet toch een oplossing zijn of niet ?

• The_Scratcher
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03-2024

The_Scratcher

Commodore 64 wanker

Ik neem al dat je al eens een BIOS update geprobeerd hebt en de laatste BIOS versie hebt? Werken andere OS-sen dan wel nog (bijv. Win 98/Me)?

Intel Core i7-7700K @stock | MSI Z270 Gaming M7 | MSI GTX1080 Gaming X 8G | Corsair DDR4 Vengeance LED 2x8GB 3200 Blue | Samsung 850 Evo 250GB SSD | Crucial MX300 525GB SSD | Corsair RMx Series RM750x | Cooler Master MasterLiquid Pro 280

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:24

-ET-

Phone Home

Misschien andere promise drivers proberen ??

• taz3d_nl
andere os-en werken gewoon tenminste 9x
alles wat met nt te maken heeft werkt niet
ik heb de laatste versie bios voor mijn msi, en ik heb ook al verschillende promise drivers geprobeerd

• taz3d_nl
help me :S

• Supern00b
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-05-2023
Verwijderd schreef op 10 November 2002 @ 17:19:
je moet winxp opnieuw installeren, want dan komen paar nieuwe dll'tjes erbij
had ik toen ook, duron->xp
Dat was inderdaad een update voor, en die had iets te maken met energie beheer of zo. Maar zonder die "patch" moet het ook gaan hoor.
taz3d_nl schreef op 17 november 2002 @ 21:09:
dit probleem heeft dus duidelijk te maken met mijn athlon 2400+ want met de oude 1800+ werkt alles gewoon
ben ten einde raadt damn.....
er moet toch iemand zijn die dezelfde configuratie heeft als mij ????
Weet je dat zeker ? ik bedoel ben je in staat om die 1800 er nog eens terug in te stoppen om te kijken of die dan wel weer werkt ?

[ Voor 29% gewijzigd door Supern00b op 29-12-2002 14:56 ]

Abit KR7A-RAID, Athlon TB-1200, Corsair PC-2400, Hercules Geforce 3 Ti 500 Numero 1 Till 1400MHz 8737 Numero 1 Till 1500 MHz 9013

Verwijderd

* Zoek eens in de MSI nieuwsgroep of post er zelf eens.
* Wat "zegt" de MSI-helpdesk...ze hebben er toch wel e-mail... ;)
Tip:
http://groups.google.com/...s.mainboard.msi-microstar

Verwijderd

zie dat je al behoorlijk lang kampt met dit probleem, Ik heb geen RAID, maar ik heb ook weleens een soortgelijk probleem gehad toen ik met de bios settings van mijn SCSI-kaart had gerotzooid, toen ik die op factory defaults zette was het voorbij.

Verwijderd

gewoon bios resetten defaults.
misschien nog bios update uitvoeren,moet het volgens mij wel goedkomen.
test die andere xp ook eens ,als het niet lukt.

• taz3d_nl
SCHOP !!

ik kon het niet laten en heb nog eens geprobeerd om xp aan de praat te krijgen
heb mijn athlon xp 2400+ verwisseld met een 1800+
and guess what ????????
hij doet het gewoon :S
die xp 2400+ heb ik mijn andere pc gedaan waar een gigabyte ga7vaxp mobo in zit maar daar werkt hij ook niet
duidelijk een processor bug dus !
er zit nog garantie op de processor, heb hem namelijk pas sinds november maar het bedrijf waar ik hem gekocht heet MEMO, en die bestaat niet meer
overgenomen door mycom of zoiets.
hoe verhaal ik nu mijn garantie, want het is wel een erg vaag probleem en niemand heeft het ooit meegemaakt.

[ Voor 11% gewijzigd door taz3d_nl op 09-02-2003 17:26 ]

• dikiedik
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-04-2025

dikiedik

de verkeers ont regelaar

heeft ie al gedaan, maar ik denk dat dit draadje beter naar WOS verplaatst kan worden, omdat 9x wel werkt en alleeen XP niet.

[edit] sorrie te laat [edit]

[ Voor 12% gewijzigd door dikiedik op 09-02-2003 17:52 ]

ride on

• Titanicfanatic
  • Laatst online: 17:49
Is de MEMO winkel waar je hem hebt gehaald nog wel open? Anders gewoon Mycom eens mailen wat er gebeurt met de garantiezaken van de MEMO. De MEMO is na een doorstart onder de Mycom formule verder gegaan, maar de oude garantieafhandelingen moeten dan toch behandeld worden lijkt mij.

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:05
Volgens mij registreerd winxp de s/n van somige hardware (moederbord en proc) zelfs als je te vaak van videokaar switched kan winxp soms niet meer booten. Volgens mij is het enige wat erop zit, opnieuw installeren.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• taz3d_nl
kevinp schreef op 09 februari 2003 @ 17:54:
Volgens mij registreerd winxp de s/n van somige hardware (moederbord en proc) zelfs als je te vaak van videokaar switched kan winxp soms niet meer booten. Volgens mij is het enige wat erop zit, opnieuw installeren.
ik heb al vanalles gerobeerd, upgrade, nieuwe install, xp home, xp pro, schijf fdisken enz enz enz...

Verwijderd

en wat zeggen ze bij Mycom (oude Memo) dan..... ?

• taz3d_nl
nog niks het is zondag he :P
morgen ff bellen

Verwijderd

dat snap ik... maar het topic is al van november 2002..... ;) en Memo is al een poos Mycom .....

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2003 19:22 ]

• Supern00b
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-05-2023
kevinp schreef op 09 February 2003 @ 17:54:
Nope helaas, van proc wisselen moet zonder meer kunnen in dit geval ook videokaarten kan dit normaal geen probleem opleveren

Abit KR7A-RAID, Athlon TB-1200, Corsair PC-2400, Hercules Geforce 3 Ti 500 Numero 1 Till 1400MHz 8737 Numero 1 Till 1500 MHz 9013

Verwijderd

en......
Pagina: 1