Windows installeren, zonder fd en bootable cdrom

Pagina: 1
Acties:

• Zynth
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-07 15:30
Mijn pa heeft een laptop gekocht; een DELL Latitude cpi.
Er staat een windows versie op: 2000, maar ik wil er graag 98SE op zetten.
Het probleem is, dat de floppydrive kapot is, en de cd-rom schijnt het booten van cd niet te ondersteunen (terwijl het de originele cd-rom speler is, en je in het bios wél kan instellen; booten van cd/dvd/cd-rw)

Heeft iemand eeeenig idee hoe ik op die bak windows kan gooien??
vage dingen voorstellen mag; via linux, netwerkboot, whatever :)
Ik ben namelijk een beetje out of ideën gerunned :P

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
CD via netwerk overzetten of cd kopieren naar hdd en dan installeren, als je daarmee niet kan booten.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Blizard
  • Niet online
Drastische "oplossing" .. maar windows2000 er ff afpleuren, .. HD in ander sys steken, daar win98 erop en dan 2000 erop.
HD terug in laptop en klaar ?

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dan kan je beter Win2k op de hdd zetten als installer, dus de cd kopieren naar hdd, en dan de hdd bootable maken met bijv Win98, en dan installeren. ALs je 't gaat installeren in een ander systeem, moet je de installatie weer syspreppen, anders krijg je te maken met een foute HAL.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Zynth
  • Laatst online: 29-07 15:30
eh, het moet wel een manier zijn waarbij ik de laptop nog kan opstarten als ik een fout maak.
Ik moet dus bij wat ik ook doe, altijd de win2k opstartprocedure achter de hand houden, anders krijg ik die laptop nooit weer aan :(

---edit

btw,
het is de bedoeling dat er een síngleboot komt met win98, geen dualboot met 2k erbij

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 09:47

mutsje

Certified Prutser

laptop opstarten. op 2e partitie de data kopieren die je nodig hebt om de installatie uit te voeren. dan opstarten in dosmode (F8). Dan naar de partitie waar je install bestanden opstaan en dan installeren.

• Blizard
  • Niet online
mutsje schreef op 11 November 2002 @ 09:43:
laptop opstarten. op 2e partitie de data kopieren die je nodig hebt om de installatie uit te voeren. dan opstarten in dosmode (F8). Dan naar de partitie waar je install bestanden opstaan en dan installeren.
En hoe denk je dit klaar te spelen met enkel win2k op je disk ?! F8 werkte leuk in win98, maar werkt spijtig genoeg niet meer in 2000.

Je gaat zowiezo ff een dualboot hebben (win98 / win2) .. aangezien je de veiligheid wil inbouwen, wanneer er iets misgaat je nog steeds kan terugvallen op je 2000. Misschien moet je maar es searchen, naar downgrade op google of got (zijn al wat topix over geweest dacht ik zo)

Verwijderd

Je zet de map Win98 op een andere partitie... en vanuit daar draai je de setup. Maarre... wat heeft het voor zin om Win98 en Win2000 te gaan draaien? Of is het zo'n slome PC dat 2000 eraf moet???

/me wil voor geen goud terug naar Win98 :)
Pagina: 1