Toon posts:

**Newbie**vraag over w2ks consoles

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
wat heeft een consule eigenluk voor nut in een w2ks ?

ga je er als server van uit dat er computers aan je zitten gebonden en dat deze als bij het opstarten alleen met jouw console kunnen werken.

als iemand me in goede nederlandse taal kan uitleggen hoe en wat, dan zou ik dat zeer op prijs stellen

Bvd Tjalle

• Buzzman
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Vind je het erg als ik je vraag niet echt snap? :P

Heb je het over terminal services ofzo?

Verwijderd

Topicstarter
het console wordt gemaakt met prog mmc.exe en je kunt bepaalde folders in een console zetten waarmee, gebruikers kunnen werken nou snap ik wel hoe een console gemaakt wordt, alleen hoe werkt een gebruiker ermee dat is mijn vraag :)

• Buzzman
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Een gebruiker zal er maar weinig mee werken, een systeembeheerder maar al te veel :)

Je kan gecustomizede mmc maken waarmee je bijvoorbeeld services aankan en IIS, en dat dan remote kan beheren :)

Sja, eigenlijk alles wat je met mmc doet zegmaar :P

• InSPiRE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-03 20:19
Gebruikers maken geen/weinig gebruik van MMC's, systeembeheerders daarin tegen wel. Het is bijvoorbeeld handig om op een server die functioneert als DC, DNS & DHCP server al deze onderdelen in 1 MMC te zetten. Dit voorkomt dat je 3 aparte console's moet openen, wel te verstaan: ADUC, DNS en DHCP.

Ik hoop dat dit antwoord je vraag beantwoord, ik begrijp je vraag niet echt namelijk :?
edit:
Buzzman is veel sneller dan ik met typen!

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Misschien kan je er eens een goed Win2k boek op naslaan, in bijvoorbeeld Win2k server bible staat vrij helder uitgelegd waarom MS met de MMC is gekomen, wat de voordelen daarvan zijn, en hoe dit werkt.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
Tnx 4 replies ik ik werk met het boek netwerkbeheer met w2ks, en heb het hoofdstuk al meerdere malen doorgelezen maar begreep de werking van een console niet echt. dus als ik het goed begrijp heb je een mmc alleen nodig als je bepaalde acties wilt gaan uitvoeren zoals onderhoud en beheer enzo.

is mijn vraag waarvoor gebruiken we consoles daardoor beantwoord?
Pagina: 1