[ALPHA PAL8045] past dit blok op de Epox 8K3AE?

Pagina: 1
Acties:

• EmilneM
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-09-2023
in de compatability guide komt dit bord niet voor bij de 'compatible' en 'not compatible' moederborden?

heeft iemand ervaring met deze combinatie?

• EmilneM
weet iemand waar ik kan vinden op welke mobo's de alpha pal8045 past? op de alpha site staat een lijstje dat al lang niet meer actueel is. wil vooral weten of deze heatsink op de epox ep-8k9a of 8k3ae past.

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-12-2025
EmilneM schreef op 11 november 2002 @ 20:03:
weet iemand waar ik kan vinden op welke mobo's de alpha pal8045 past? op de alpha site staat een lijstje dat al lang niet meer actueel is. wil vooral weten of deze heatsink op de epox ep-8k9a of 8k3ae past.
Ik daar ook al een paar keer naar gevraagt over e-mail en (voor verschillende mobo's) bv bij een MAX2 zeggen ze van; kijk maar naar de MAX terwijl dat kwa lay-out een compleet ander mobo is. Bij de andere zeiden ze gewoon dat ze dat niet wisten. Het beste is ff om op google naar Alpha pal 8045 + gewenste mobo te zoeken en dan kijk je of je gasten vind die zo'n combinatie hebben.

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:53

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Hij past in ieder geval op de 8KHA+, ik weet niet in hoeverre deze layout hetzelfde is, maar ik denk dat het wel past.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Nah dan ga je naar google, en zoek je een plaatje ervan, en tada:

Afbeeldingslocatie: http://www.hardwares.de/reports/cebit/2002/bilder/8k3a.jpg

En wat zie je dan? 4 gaten rond de socket!!! :D :D :D

HIJ PAST YEAH!!

(die is de +, maar als je gewoon wat sites afgaat waar ze ém verkopen, dan kan je ook plaatjes kijken, en ja hij past)

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:44
vaag .. ik heb ook een k3a+ maar mijn northbridge sink is zilver kleurig :?

• EmilneM
Verwijderd schreef op 11 November 2002 @ 22:22:
Nah dan ga je naar google, en zoek je een plaatje ervan, en tada:

[afbeelding]

En wat zie je dan? 4 gaten rond de socket!!! :D :D :D

HIJ PAST YEAH!!

(die is de +, maar als je gewoon wat sites afgaat waar ze ém verkopen, dan kan je ook plaatjes kijken, en ja hij past)
bedankt voor je reactie, maar 4 gaten rond de socket wil nog niet zeggen dat de alpha, die bekend staat als één van de grootste cpu-heatsinks, op het mainboard past.

daarnaast is dit een foto van de 8k3a+ en niet de 8k9a of 8k3ae waar ik naar vroeg, de 8k3a+ staat ook vermeld in de compatability guide op de alpha site..........de 8k9a en 8k3ae daarentegen niet.

natuurlijk heb ik naast GoT ook Google en andere forums gebruikt om mijn vraag te beantwoorden, jammergenoeg kreeg ik het antwoord niet via deze bronnen. dan rest alleen nog deze vraag te stellen op een forum als GoT.

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Epox emailen denk ik dan als niemand het kan bevestigen, die gasten weten ut in ieder geval zeker ?!
In ieder geval op de Epox 8K3A past ie wel (heb um zelf ook, zie specs)

• EmilneM
Enforcer schreef op 11 november 2002 @ 22:56:
Epox emailen denk ik dan als niemand het kan bevestigen, die gasten weten ut in ieder geval zeker ?!
In ieder geval op de Epox 8K3A past ie wel (heb um zelf ook, zie specs)
heb ze al gemaild maar nog geen antwoord, en vraag me af of ze het ook weten....neem aan dat ze niet alle heatsinks op het bord testen.

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10:20

botoo

💀 too old to die young

4 gaten alleen is nog geen passing, op de 8KHA+ paste de 8045 ook maar net (enige Dremel aanpassing was wel zo prettig).
Zo te zien lijkt het wel mogelijk, maar ook hier kan vijl of Dremel misschien nodig zijn om het koelblok helemaal vrij te houden van de condensators.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~van.der.heyden/zooi/alpha_epox_10.gif
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~van.der.heyden/zooi/alpha_epox_07.gif

[ Voor 0% gewijzigd door botoo op 11-11-2002 23:26 . Reden: duidelijkere pics ]

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• kleinelievewolff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:18
Ik heb zelf een Epox 8KTA3+ en daar paste hij ook net niet op. Het wegdremelen van een hoekje van de heatsink was echter genoeg :+ Dan heb je alleen je fan maar met 3 schroeven ipv 4 aan de heatsink vastzitten, maar dat mag de pret niet drukken.

• EmilneM
kleinelievewolff schreef op 12 November 2002 @ 16:04:
Ik heb zelf een Epox 8KTA3+ en daar paste hij ook net niet op. Het wegdremelen van een hoekje van de heatsink was echter genoeg :+ Dan heb je alleen je fan maar met 3 schroeven ipv 4 aan de heatsink vastzitten, maar dat mag de pret niet drukken.
freestyler?? wat kan je?

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:29
heb er nog een liggen. iemand nog interesse? :)
stap over naar p4 namelijk

• twit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-02 22:33
mail mij even op eliminator@home.nl ben sinds 2 dagen in het bezit van de bekende koperen zalman waaier maar veel mensen zeggen dat die totaal nie geschikt is voor overklokken...

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

• EmilneM
patryk schreef op 12 November 2002 @ 20:29:
heb er nog een liggen. iemand nog interesse? :)
stap over naar p4 namelijk
welke heb je precies liggen?

• PhuSioN
EmilneM schreef op 12 November 2002 @ 22:40:
[...]

welke heb je precies liggen?
alpha 8045t (duh :) )

• PhuSioN
eliminator007 schreef op 12 november 2002 @ 21:48:
mail mij even op eliminator@home.nl ben sinds 2 dagen in het bezit van de bekende koperen zalman waaier maar veel mensen zeggen dat die totaal nie geschikt is voor overklokken...
you've got mail

Verwijderd

http://www.micforg.co.jp/en/mb_inf_pal8045e.html#epox

Compatibility chart, volgens mij is hij compatible. gefeliciteerd 8).. alpha rules :P

• EmilneM
Verwijderd schreef op 13 November 2002 @ 12:23:
http://www.micforg.co.jp/en/mb_inf_pal8045e.html#epox

Compatibility chart, volgens mij is hij compatible. gefeliciteerd 8).. alpha rules :P
en waar baseer je dat op?? allebei de gevraagde types staan er niet tussen (niet bij compatible en niet bij not compatible......

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Mocht het niet gaan passen.. Een Swiftech MCX462 past wel, want die voldoet aan de AMD afstands-specificaties (Volgens swiftech). Dat is ongeveer een zelfde blok als de alpha.

• EmilneM
8k3ae is van de baan maar kan nog steeds nergens vinden of de alpha op de 8k9a past.

is het trouwens de moeite om 20 euro extra te betalen voor agp 8x?

twijfel tussen epox 8k5a en 8k9a. volgens pricewatch is verschil 20 euro en het grootste verschil tussen deze bordjes is de agp8x ondersteuning op de 8k9a.
Pagina: 1