Directe kabel verbinding

Pagina: 1
Acties:

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-08 10:39
Meeste topicstarters in de search posten uiteindelijk niet hun antwoord :X

Gast win95, Host 98se.

Alles geinstalleerd, en ik heb er een speciale kabel voor ;)

Ik zet ze bijde aan, vervolgens maken ze verbindign met elkaar, en ze reageren dus ook. daarna gaan ze wachtwoorden controlleren (ingesteld op 'qwerty') ik tik dat in op de gast. en dan verbreekt hij de verbinding.

In het venster om wachtwoord in te tikken op de gast moet ik intikken:

-naam:
-wachtwoord (qwerty)
-aanmeldingsdomein: ?wat moet hier?

Ik wou het ook al tussen winxp en win95 proberen, maar winXp geeft me alleen de mogelijkheid om voor paraelle poort te kiezen, geen serieel |:(

Kabel is goed, heb hem eerder getest.

voor de zeikers onder ons, een goedkoop pcmcia netwerkkaartje ben ik nog niet tegengekomen, en voor 50mb ga ik niet een 90€ duur 3com 2e hands kaartje kopen 8)7 tevens, voor de search roepers, probeer het antwoord eens te vinden dan :7

Wat moet ik intikken bij aanmeldings domein

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

[zeikermode]
koop een pcmcia kaartje, zet je zooi over en breng het kaartje terug; want hij deed het niet of vraag iemand in de buurt of je ff zijn pcmciakaartje mag gebruiken
[/zeikermode]

verder zou ik echt niet weten hoe je dit zou moeten doen; zovaak werk ik niet met directe kabelverbindingen...

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Icey
Spider.007 schreef op 10 november 2002 @ 16:33:
[zeikermode]
koop een pcmcia kaartje, zet je zooi over en breng het kaartje terug; want hij deed het niet of vraag iemand in de buurt of je ff zijn pcmciakaartje mag gebruiken
[/zeikermode]

verder zou ik echt niet weten hoe je dit zou moeten doen; zovaak werk ik niet met directe kabelverbindingen...
meeste kaartjes in de winkel zijn tegenwoordig cardbus...

ik kan de laptop hdd in me eigen pc hangen, probleem, office 97 map is groter dan de hdd, terwijl na de instalatie hij genieg heeft aan de 400 mb :) en ik heb geen idee welke dingen ik moet kopieren... win95 was makkelijk, dat was gewoon drivermap en win95 map :P

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

ik snap niet precies wat je nou wilt kopieren; maar helpt compressie je ook niet verder? Wil je Office kopieeren van de laptop naar een desktop?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Icey
Spider.007 schreef op 10 November 2002 @ 16:43:
ik snap niet precies wat je nou wilt kopieren; maar helpt compressie je ook niet verder? Wil je Office kopieeren van de laptop naar een desktop?
van office cd naar hdd, vervolgens setup starten en dan de map weer weggooien..

believe me, I did it before :P alleen toen had ik een pcmcia netwerkkaartje..

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

http://www.funprice.nl/li...twerk%20%7C%20SCSI%20Kits
50 Euro

www.alternate.nl 40 euro (zie onder)
Sitecom Datatransfer Interface Type
Prijs
Info
Wizard
Order

Cardbus PC Card Fast Ethernet
10/100 Mbps UTP PCMCIA EUR 39.00
Excl. BTW: EUR 32.77

5 minuutjes ......... beter searchen ........ stja je vroeg er letterlijk om :*)

Iperf

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
USB 10/100 NIC'je kan je ook gebruiken als je een USB aansluiting erop hebt zitten :)
Kosten ook iets van 35euro.

Tevens kan ik hier via XP wel kiezen voor zowel seriele poort als paralelle poort.
Voorderest moet het gewoon werken via directe kabelverbinding, heb dit zelf ook al eens gedaan.

Weet niet of het relevant is omdat het wel een erg oude methode is, maar heb je op beide pc's dezelfde werkgroep gebruikt ? En nergens een firewall tussen ?

Verwijderd

Enforcer schreef op 10 november 2002 @ 18:13:
USB 10/100 NIC'je kan je ook gebruiken als je een USB aansluiting erop hebt zitten :)
Yeah sure! Onder Windows 95 :D
Icey schreef op 10 november 2002 @ 15:49:
Ik wou het ook al tussen winxp en win95 proberen, maar winXp geeft me alleen de mogelijkheid om voor paraelle poort te kiezen, geen serieel |:(
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/edschouten/netwerkscreenie.jpg

Ehm... Ik zie hier toch duidelijk wel zelfs 2 seriele poorten in dit lijstje :Z

• Allochtoon
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Allochtoon

bakhar

probeer je het nou via je paralle poort? ik vind het maar onduidelijk.
-edit- o ik zie het al, je kan proberen via dos met laplink alles over te zetten.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Windows 95 ondersteund usb .. naar gelang welke versie je hebt kost het wat meer of minder moeite. maar het gaat zeker!

Iperf

• Icey
Verwijderd schreef op 10 november 2002 @ 18:20:
[...]

Yeah sure! Onder Windows 95 :D

[...]

[afbeelding]

Ehm... Ik zie hier toch duidelijk wel zelfs 2 seriele poorten in dit lijstje :Z
Dat moet ik hebben, Ik kan alleen maar voor paraell kiezen, maar ik heb een seriele kabel (speciaal kabeltje). Ik heb wel een paraelle kabel, maar dat is geen speciale, dus denk niet dat dat werkt :(

• Icey
fish schreef op 10 November 2002 @ 18:28:
Windows 95 ondersteund usb .. naar gelang welke versie je hebt kost het wat meer of minder moeite. maar het gaat zeker!
zitten geen usb poortjes op me laptop, en om enkel een keertje een office map te kopieren... ga ik geen pcmcia usb kaartje kopen :P

voor de kleine word documentjes heb ik me diskette station

• Icey
dankzij de helpfuncie van windows heb ik het voor mekaar kunnen krijgen dat ik een seriele poort heb :P

Als u tijdens het maken van een directe verbinding bent aangemeld op uw computer als beheerder of lid van de groep Administrators, wordt er een lijst van verbindingsapparaten weergegeven waaruit u kunt kiezen. Deze lijst bevat alle parallelle poorten voor de computer, infrarood poorten die zijn geïnstalleerd en ingeschakeld en COM-poorten. Als u tijdens het maken van een directe verbinding bent aangemeld als een gebruiker die geen lid is van de groep Administrators, bevat de lijst van verbindingsapparaten de parallelle poorten voor de computer, de infrarood poorten die zijn geïnstalleerd en ingeschakeld en de COM-poorten die zijn geconfigureerd met nulmodem. Als u een COM-poort moet gebruiken voor een directe verbinding, vraagt u de systeembeheerder om een van de COM-poorten op uw computer te configureren met een nulmodem met behulp van Telefoon- en modemopties in het Configuratiescherm.

Ik hou jullie op de hoogte :)

• Icey
Het is me gelukt!!!!

Hij had telkens last van wachtwoorden, en toen in winXP aangezet dat hij aan rechtstreeks aangeloten apparaten geen wachtwoiord moet vragen (palmtops enzo).

en walla :D internet @ oude laptop :P
Pagina: 1