Toon posts:

[ Gentoo ] Konq crasht

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik al een hele tijd gentoo met KDE3.0.4 (en voorgangers).
Sinds 2 weken heb ik echter problemen met konq.
Als ik ermee browse dan hangt de PC (en kan ik niets meer doen)
totdat op een gegeven moment konqueror wordt afgesloten en ik weer normaal kan voortdoen.
Hetzelfde probleem heb ik wanneer ik konq als filemanager gerbuik:
alles lukt , inclusief preview van pics ed, maar wanneer ik op een pic of een html pagina klik om deze te openen dan crasht hij weer.

In het begin vond ik het niet zo erg omdat ik toch ging updaten nr kde3.1rc2 en opera als browser gebruik.
Maar (je voelt het al aankomen..) nu met kde3.1rc2 heb ik exact hetzelfde probleen.
Konqueror vreet gedurende 2 minuten alle resources weg en verdwijnt dan ( het enigste wat op de console gedropt wordt is "Killed" ).

Zou het kunnen dat er iets fout met een of andere lib die konq gebruikt (bijvoorbeeld voor images ofzo..)?
Het lijkt mij niet dat de fout bij kde/qt ligt aangezien het 2 totaal verschillende versies zijn.

Wat denken jullie ervan , want aan dit probleem begin ik mij nu wel serieus te ergeren.

Verwijderd

Ik denk dat je even op http://bugs.gentoo.org en http://forums.gentoo.org moet kijken of iemand anders dit probleem ook heeft. En als niemand dit probleem heeft, dan kan je het beste een bugreport indienen. Dan word het voor je uitgezocht. Gebruik je trouwens Gentoo 1.4rc1 of een andere versie?

Verwijderd

Topicstarter
ja daar had ik al gezocht maar niets vergelijkbaars gevonden.(op gentoo forum heb ik nu ook een thread lopen maar daar is nog niets nuttigs uitgekomen)

Het probleem doet zich ook voor met html-pages waar geen images in staan , dus het probleem zal ook niet daar liggen zoals ik aanvankelijk dacht..
Het vreemde is ook dat de previews in de filemanager het wel goed doen (ook van html).
Maar zodra ik erop klik loopt mijn geheugen blijkbaar vol ( er is plots heel veel schijf activiteit, dus ik veronderstel dat hij begint te swappen ) en wordt konq dus gekilled na ong 2 min.( ik krijg ook geen kde crash screen btw)

Ik draai Gentoo 1.4rc1 btw.

• mpol
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01 18:45

mpol

root@localhost

Als kde met debugging is gecompileerd zou ik hem vanuit een terminal starten, en kijken of je daar foutmeldingen krijgt.
Ook zou je top op de achtergrond kunnen draaien. Misschien gebruikt hij al je geheugen (echt en virtueel) net zolang tot de OOM killer in de kernel het proces killt.
Het zou misschien een plugin zijn. Als kde gecompileerd is met gcc 3.2 dan kun je problemen krijgen met flash of java, als die met gcc 2.95 of 2.96 gecompileerd zijn.

https://timelord.nl

Verwijderd

Topicstarter
de enigste foutmelding die ik op de console krijg is:
code:
1
Killed

(deze lijkt mij eerder van de kernel ofzo afkomstig dan van konq , niet?)
Ik heb alle plugins al eens uitgezet want was ook in die richting aan het denken, maar dit hielp niks.
In top zie ik bovenaan een kdeinit-proces (dat 75% van het geheugen wegneemt) en kswapd als ik konq start.
Daarna stopt top met updaten totdat konq wordt afgesloten.

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-05 12:50

wzzrd

The guy with the Red Hat

heb je alleen stable packages op je bak staan of ook testing?

met iets als
code:
1
ACCEPT_KEYWORDS="~i386"
in je make.conf dus...

[ Voor 0% gewijzigd door wzzrd op 11-11-2002 13:31 . Reden: Verduidelijkt ]

Verwijderd

Topicstarter
zowel kde3.0.4 als kde3.1rc2 (manueel ge-unmasked dus niet via ACCEPT_KEYWORDS="~i386" als dat ertoe doet).
maar het probleem was er al voordat ik kde3.1rc2 installeerde (was eigenlijk een van de redenen waarom ik de upgrade deed ipv te wachten op final: hopende dat de fout opgelost zou zijn).
ik kan natuurlijk verkeerd zijn maar daarom denk ik dus dat de fout niet bij Qt / kde ligt ..

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-05 12:50

wzzrd

The guy with the Red Hat

Ik heb er iig. geen last van en ik gebruik wel dat ACCEPT KEYWORDS ding...
Overigens moet je dan nog steeds KDE 3.1_RC1 unmasken.

Verwijderd

Topicstarter
nee op gentoo fora ook niemand tegengekomen die er last van heeft.
kde3.0.4 (en zijn voorgangers) hebben maanden lang goed gewerkt.
Dus ik moet ergens iets verkeerd gedaan hebben. (kan mij iig ni herinneren dat
het sinds een update van iets groots/belangrijks als Qt , gcc, XFree,..
de mist is ingegaan. En van compiler optimalisaties etc ben ik afgebleven.
dus ik zou echt niet weten waar het probleem ligt :(
Pagina: 1