Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Kabeltjes] Wat is het verschil tussen.....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Moguh,

Ik heb de search al gebruikt, kon daar niks vinden maar:

Ik heb hier 2 IDE cables. de ene heeft "grote" groffe kabels erin, en de ander heeft hele fijne kleine kabeltjes erin, en nog veel meer ook. Wat is het verschil tussen die 2? Is de een sneller dan de ander ofzo?

Ik wou graag rounded cables gaan maken, maar dan moet ik natuurlijk wel de beste van de 2 hebben.

Alvast bedankt!

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-11 10:24

Eraser127

Nijkerk

Verwijderd schreef op 10 november 2002 @ 15:05:
Moguh,

Ik heb hier 2 IDE cables. de ene heeft "grote" groffe kabels erin, en de ander heeft hele fijne kleine kabeltjes erin, en nog veel meer ook. Wat is het verschil tussen die 2? Is de een sneller dan de ander ofzo?

Ik wou graag rounded cables gaan maken, maar dan moet ik natuurlijk wel de beste van de 2 hebben.

Alvast bedankt!
die dunne is volgens mij ATA133 ipv. 33

My Discogs

Verwijderd

Topicstarter
Aha... ok bedankt!

Verwijderd

welke kleur hebben de stekkers

Verwijderd

die zoals jij het zegt met die fijne ribbeltjes nemen.

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10 00:20

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Verwijderd schreef op 10 november 2002 @ 15:05:
Moguh,

Alvast bedankt!
|:( pardon

die met dunne, veel kabeltjes ondersteunt vanaf ata 66/100 weet niet zeker en die andere ondersteunt alles daar beneden en niet daarboven. Je moet dus diegene hebben met de dunne, fijne, veel-meer kabeltjes wil je optimale performance uit je controller en HD halen :)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Verwijderd

De ene met dikke noemt men een 40pins kabel voor cd-rom, dvd, writer en de andere noemt men een 80pins kabel voor harde schijven.

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

de dikke zijn dus 40 draadjes = ata 33
en de dunne 80 draadjes = ata33/66/100/133 :)
de 40 gebruik ik meestal voor cd/dvd/cd-rw spelers omdat ze toch niet harder kunnen.
en de 80 voor de hd's :)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• polo1987
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-10 10:06
de ene is een gewone ide kabel tot max. ATA33.
De andere is een 80 wire - 40 pins kabel. die is voor snelheden boven de ATA66. die kabel word dus meestal alleen gebruikt door je HD's.
in die 80 wire - 40 pins kabel zitten dus 2 keer zoveel draadjes om inteferentie tegen te gaan met de hoge snelheden van data transport die gehaald kunnen worden.

Systems Specs

Verwijderd

Topicstarter
ok bedankt voor de info :) dan weet ik nu welke kabeltjes ik ga verknippen heheh :)

Verwijderd

Neem wel ff een SCHERP mes want anders heb je nog wel is kans dat je een paar van die 40 doorsnijd;)
Pagina: 1