.
Titel vind ik niet echt genoeg zeggend hoor...
Vertel eerst maar eens wat vesa is
Vertel eerst maar eens wat vesa is
The devil is in the details.
Verwijderd
Vanuit de FaQChecklist
Ook willen we even duidelijk maken dat we mensen niet kunnen helpen zonder dat we (genoeg) informatie hebben. Aan 'help hij doet het niet' hebben we natuurlijk niks.
Daarom kan je hier onder de lijst met gegevens vinden die wij graag van je zouden willen weten, des te eerder is het probleem opgelost:
Game: Naam, Versie (Bijvoorbeeld CS 1.4 of 1.5)
Probleem: Vastlopen, Niet opstarten, Error, Etcetera
Besturingssysteem: Windows 9x/ME/2000/XP, Linux, Unix, Etcetera
Moederbord: Merk, Volledige naam, Processor (AMD of Pentium?)
Processor: AMD/Pentium, Snelheid
Videokaart: Merk, Versie, Overclockt of niet
Drivers: Naam, Versie (Het gaat hier om de videokaart drivers)
Geheugen: Merk, Snelheid, Hoeveelheid, Soort (Is het SD-Ram of DDR?)
Geluidskaart: Merk, Volledige naam, Drivers
Voeding: Watt, Merk
Netwerkkaart: Merk, Volledige naam
Eventueel:
Internetverbinding: Provider, Pakket, Snelheid
Sommige dingen hebben nou niet gelijk te maken met spellen, maar dat sluit niet uit dat deze problemen zouden kunnen veroorzaken.
Probeer het ook op een andere computer en/of ander besturingssysteem als je daar over beschikt.
Vertel ook wat je zelf allemaal hebt uitgeprobeerd om het probleem proberen te verhelpen.
Owjah nou ik ben weer ff niet helemaal duidelijk
iig Ik wil duke3d weer spelen op winxp.
Alleen krijg ik vesa(super-vga) niet aan de praat. Weet iemand hoe je dit wel aan de praat krijgt? Pc specs doen niet echt ter zaken afgezien van mn gforce2 gts.
Alleen krijg ik vesa(super-vga) niet aan de praat. Weet iemand hoe je dit wel aan de praat krijgt? Pc specs doen niet echt ter zaken afgezien van mn gforce2 gts.
.
Verwijderd
Probeer eens om DirectDraw en Direct3D versnelling uit te zetten in DxDiag (uitvoeren --> dxdiag / beeldscherm) Tovert alles op je beeld in 640x480 volgens mij; zo ouderwets en compatibel als de tering.
Nope. Dit werkt helaas nog steeds nietVerwijderd schreef op 10 November 2002 @ 16:23:
Probeer eens om DirectDraw en Direct3D versnelling uit te zetten in DxDiag (uitvoeren --> dxdiag / beeldscherm) Tovert alles op je beeld in 640x480 volgens mij; zo ouderwets en compatibel als de tering.
.
Er zitten meestal bij deze oude spellen een appart vesa programma bij, kun je hier iets mee detecteren
Ja als iemand vesa emulatie ken vinden voor w2k /xp dan zou ik dat ook zeer op prijs stellen.
Normaal gesproken werken die ouwe dos spellen niet omdat ze direct de hardware aanspreken wat jammergenoeg niet kan in nt5.
Maargoed maybe dat er een soort vesa to directx wrapper uit is??
Normaal gesproken werken die ouwe dos spellen niet omdat ze direct de hardware aanspreken wat jammergenoeg niet kan in nt5.
Maargoed maybe dat er een soort vesa to directx wrapper uit is??
Hmz, ik ben even aan het zoeken gegaan, ik ben iets zeer interesants tegen gekomen, ik denk dat je er wel wat aan hebt 
http://www.advsys.net/ken/build.htm
Hier kun je wat patches downloaden voor Duke3D waaronder een patch voor de build engine voor vesa2.0 onder XP
http://www.advsys.net/ken/build.htm
Hier kun je wat patches downloaden voor Duke3D waaronder een patch voor de build engine voor vesa2.0 onder XP
Thnx die vesa patch werkt perfect!
nu nog geluid, zelfs met vdmsound krijg ik het niet aan de praat.
Wat voor geluidskaart gebruik je, ik zie hem zo niet in je sig staan...Unique schreef op 12 November 2002 @ 00:01:
Thnx die vesa patch werkt perfect!
awe64
/edit: owjah andere dos spellen doen ut wel gewoon met geluid via vdm.. zoals dott, samnmax etc
In duke3d krijg ik geen general midi en geen soundfx aan de praat, die het beiden wel doen bij andere spelle.
/edit: owjah andere dos spellen doen ut wel gewoon met geluid via vdm.. zoals dott, samnmax etc
In duke3d krijg ik geen general midi en geen soundfx aan de praat, die het beiden wel doen bij andere spelle.
Pagina: 1