[need snel hulp]Vreemd netwerk crash probleem.

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

• RedruM
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-02 15:44
Ben nu bij m'n nichtje een klein netwerkje aan het maken met een windows 98 (first edition) en windows xp computer.
De windows98 pc is de server.. die krijgt via een lancity modem de chello connectie binnen.
Kheb gewoon een netwerkkaartje in de server erbij gezet en eentje in de xp-computer. Toen winroute geinstalleerd op de server pc.
Nu doet internet het wel op de xp-pc maar op de server pc is iets raars aan de hand.
Elke keer als ik naar een url wil gaan bevriest het beeld gewoon en kan ik alleen nog resetten. MSN starten en inloggen werkt wel, dus is er is wel verbinding met internet. Maar zodra ik een site open, gaat et dus mis.
Ik hoop dat iemand snel een oplossing heeft, want ik moet zo weer weg hier.. bvd..

• iNSaNe-oNe
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:11

iNSaNe-oNe

Ja, ik ben pluizig en blauw!

Uhm,

Internet Explorer gaar? Settings verkeerd?

'Exclude this computer from NAT' in WinRoute ingesteld ofzo?

... en oranje! :P

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Probeer eens het Winsock gedeelte opnieuw te installeren op je ServerPC.
Zie Updaten van I&T FaQ: Onderwerpen

De hele lange post onderaan van mij .. lijkt mij dat het winsock gedeelte stuk lijkt ofzo, deze kan je opnieuw installeren door de oplossing te volgen die daar staat vermeldt.

• RedruM
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-02 15:44
weet niet waar het aan lag maar kreeg het niet goed.
Toen ik de NICS verwijderde en reinstallde kreeg ik ubervage errors en pc sloot zichzelf af bij het starten van win98.
Toen maar alles erafgeflikkerd en WinXP erop gezet.. nu is alles in orde :)

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Mooi, afgehandeld, en zet volgende keer niet zo'n ranzig need-snel-hulp in je topic.

Dit topic is gesloten.