4point surround set van Creative probleempje

Pagina: 1
Acties:

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
He ik heb al ruim 2,5 jaar de 4point surround setje van creative. Maar ik heb eigenlijk altijd al 1 probleempje hiermee gehad.

Namelijk dat als ik de boxen een tijdje niet gebruikt ze vanzelf in een soort slaap mode gaan. Dit is erg irritant want als ik een mail prog open heb staan en ik krijg een mailtje dan wil ik dat wel horen. Om ze weer uit die zogenaamde slaap mode te halen moet ik even wat geluid afspelen en de volume even omhoog doen. Zijn er meer mensen met dit probleempje en weet iemand wat ik hieraan kan doen?

thanks

Assume there are no rules and it's one big free for all

• mikenl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-11-2023

mikenl

BMW 730i

Ja heb ik ook exact hetzelfde, maar nee ik weet niet wat je eraan kan doen.

Who the *&#@ is PEER and why does he reset my connection all the time ?

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

ik heb dat setje ook met een live en nergens last van :)
wat voor OS heb je nu en vroeger :?
wat voor soundcardje heb je :?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Alpha-sphere
Ik had win 98, ME, 2000 en nu Winxp prof. Bij al die OSsen had ik dat probleem. Ik heb een Audigy player en daarvoor een PCI 128 met allebei de geluidskaarten had ik het probleem. Is echt klote man. Als het niet op te lossen is dan haal ik wel nieuwe boxen.

• FastBunny
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Zal wel niet de FPS1000 zijn, want degene die ik heb van Cambridge SoundWorks (Creative Labs) blijven gewoon aan en hebben geen slaapmodus :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• jfeelders
  • Laatst online: 12-08 06:07

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

FastBunny schreef op 10 November 2002 @ 18:12:
Zal wel niet de FPS1000 zijn, want degene die ik heb van Cambridge SoundWorks (Creative Labs) blijven gewoon aan en hebben geen slaapmodus :)
Ja inderdaad, ik heb ook de FPS-1000 en ik heb geen last van een slaapmodus. Welk setje heb je?

• Alpha-sphere
Het is de PCworks 4pointsurround van creative

Deze is het
Afbeeldingslocatie: http://www.aost.sumy.ua/img/guide/Speaker/creative-4ps.jpg

• mikenl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-11-2023

mikenl

BMW 730i

Jah i.d.d die heb ik ook , ook hetzelfde verhaal met verschillende besturingssytemen,eerst een gewone live player, later een 5.1 .
Met een ander 5.1 speaker setje geen enkel probleem.
Volgens mij zijn er ook verschillende versies van, met deze heb ik ook soms last van radio zenders die hij oppikt.

Who the *&#@ is PEER and why does he reset my connection all the time ?

• Alpha-sphere
Ik ga maar de Logitech Z680 halen dit schiet niet op en dan kan ik ook genieten van Dolby bij m'n dvd's

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-08 16:11
Alpha-sphere schreef op 10 november 2002 @ 21:44:
Ik ga maar de Logitech Z680 halen dit schiet niet op en dan kan ik ook genieten van Dolby bij m'n dvd's
Als je het geld ervoor hebt... :)

Maar doe in godsnaam die FPS 1000 de deur uit, ik heb hetzelfde gedaan en heb nu tijdelijk mijn stereo aan de pc hangen, want uit die FPS 1000 komt zulk lelijk geluid... Als je eenmaal wat beters gehoord heb, wil je echt nooooit meer terug naar dat blikkerige geluid van die speakertjes.

Kijk ook voor de gein even of je daadwerkelijk 5.1 wil, anders is de Logitech Z-560 een goede aanrader (4.1).

• FastBunny

FastBunny

Give it the Works !

Alpha-sphere schreef op 10 november 2002 @ 19:47:

Deze is het
[afbeelding]
Lijkt wel verdomd veel op mijn setje, maar die laat ik s'nachts ook gewoon aan en als ik mijn pc opstart heb ik gewoon meteen weer normaal audio hoor :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-08 16:21
Alpha-sphere schreef op 10 November 2002 @ 19:47:

Deze is het
[afbeelding]
Dat is de FPS 1000. Ik snap er niks van. Een slaap stand bij de speakers nog nooit van gehoord. Het kon ook wel eens software geregeld zijn... Ik heb ze wel eens de hele avond aan staan. Maar de volgende morgen werken speakers wel.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• Alpha-sphere
Als de pc opnieuw opstart heb ik dat probleem weer niet. Dan doet ie het gewoon.

• FastBunny

FastBunny

Give it the Works !

Denk dat je beter bij de geluidskaart kunt gaan kijken :)

Staat je geluidskaart zo dat ie in 'slaapstand' uitgeschakeld mag worden ?

• jfeelders
  • Laatst online: 12-08 06:07

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Ja, misschien een IRQ-probleemje? Staat je geluidskaart samen met veel andere apparaten op een gedeeld interrupt? Geef hem dan eens zijn eigen interrupt... Kan schelen.

• Trek Y11
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-08 05:39

Trek Y11

Eat my shorts

Dit is van bepaalde series een feature, ivm EPA regels in US moesten die dingen na tijdje uitgaan, ik had deze versie ook en werd er gek van.

Ik had echter het geluk dat mijn Subwoofer niet goed was afgeschermd, ik kon radiozenders horen (dacht eerst dat het de buren waren :) ).

Via creative toen een nieuwe sub gekregen probleem was weg en geen slaapstand meer.

Misschien is het een eenvoudig cirquit wat je kan verwijderen.

What if this weren't a hypothetical question?

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 15:44
TrekY11 schreef op 12 november 2002 @ 13:56:
Dit is van bepaalde series een feature, ivm EPA regels in US moesten die dingen na tijdje uitgaan, ik had deze versie ook en werd er gek van.
Ik had echter het geluk dat mijn Subwoofer niet goed was afgeschermd, ik kon radiozenders horen (dacht eerst dat het de buren waren :) ).
Via creative toen een nieuwe sub gekregen probleem was weg en geen slaapstand meer.
Misschien is het een eenvoudig cirquit wat je kan verwijderen.
LOL, dit heb ik ook gehad, heb nog als een debiel die draden met zo'n magneet ring lopen afschermen en de draden ingekort, maar nee hoor, nix hielp :)
Pagina: 1