Toon posts:

[Win2k]Abit Siluro T400 schokkerige DVD playback*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een Abit Siluro T400 (Geforce 2, 64 MB) en DVD playback is erg schokkerig, zowel in Linux als in Windows.

Ik heb al het ganse net afgezocht naar wat het probleem kan zijn en dit heb ik al gevonden:

in Linux moest ik voor het programma'tje Xv de volgende setting afzetten:

XV_DOUBLEBUFFER = 0

(cfr. http://www.dtek.chalmers.se/groups/dvd/faq.shtml)

Daarna werkte alles zoals het moet. Nu werk ik vooral in Windows 2000. Hoe kan ik ditr fixen. Weet iemand een programma waarin je hetzelfde kan afzetten zoals in Linux?

Verwijderd

Wat zijn je systeemspecs?

Verwijderd

Topicstarter
AMD 700Mhz, 128MB RAM, ...

Verwijderd

Topicstarter
Het moet die instelling zijn. Heb de DVD van Hannibal in Linux bekeken met die specifieke setting af en het liep perfect, heel vlotjes ....

Nu alleen in windows nog. Ik heb al zo een paar proggies voor nVidia bekeken maar ik vind die DOUBLE BUFFER setting niet terug (die link die ik aangaf beschrijft het in Linux).

Verwijderd

move VB --> WOS

Verwijderd

Topicstarter
Weet niemand een tweakprogramma waar ik deze setting kan aanpassen?

Verwijderd

Is je cpu-belasting bij gebruik van je dvd-drive erg hoog? Misschien dat dan de dma-mode van je hdcontroller verkeerd staat. Kijk bij de device manager (of apparaatbeheer) bij IDE ATA/ATAPI controllers bji je primaire of secundaire IDE channel, advanced settings of daar 'use dma when available' aanstaat. Zoniet => heel snel aanzetten.

Hopelijk is dit het :)

Verwijderd

Topicstarter
Problem solved :blush:

Erg bedankt :-)
Pagina: 1