Ik heb een tijdje mijn cms systeem prima laten draaien op zowel linux als windows.
Sinds vandaag krijg ik opeens iets heel raars. Het komt voor in meerdere scripts op de linux server. Lokaal (windows) doet alles het goed
Voordat ik een update uitvoer doe ik een insert in een 'restore' tabel met de huidige inhoud. Nu bevat die inhoud dus een ' en daar krijg ik een error op. Dit terwijl dit vroeger niet zo was. Ik zou dus elk script kunnen uitvoeren met addslashes, maar vroeger werkte het op die linux machine wel
phpinfo staat hier
volgens mij zou MySQL toch echt automatisch ' moeten escapen, en toch zeker in dit geval. Hoe kan dit nou opeens niet meer werken?
Ik ben vorige week over gegaan op php_safe_mode maar heb deze voor mijn eigen domeinen natuurlijk wel uitgezet.
Sinds vandaag krijg ik opeens iets heel raars. Het komt voor in meerdere scripts op de linux server. Lokaal (windows) doet alles het goed
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| $Query_get_restore = mysql_query("SELECT * FROM page WHERE PageID = '$id'") or die($mysql_error()); if (mysql_num_rows($Query_get_restore)){ $RESTORE = mysql_fetch_array($Query_get_restore); $RESTORE_PageID = $RESTORE["PageID"]; $RESTORE_PageGroupID = $RESTORE["PageGroupID"]; $RESTORE_Title = $RESTORE["Title"]; $RESTORE_PageInhoud = $RESTORE["PageInhoud"]; $RESTORE_Date = $RESTORE["Date"]; mysql_query("INSERT INTO page_restore (PageID, PageGroupID, Title, PageInhoud, Date, Date_Inserted) VALUES ('$RESTORE_PageID','$RESTORE_PageGroupID','$RESTORE_Title','$RESTORE_PageInhoud', '$RESTORE_Date', '$Date_New')") or die(mysql_error()); } $update = mysql_query("UPDATE page SET Title = '$Title_In_Form', PageInhoud = '$PageInhoud_In_Form2', Date = '$Date_New' WHERE PageID = '$id'") or die($mysql_error()); |
Voordat ik een update uitvoer doe ik een insert in een 'restore' tabel met de huidige inhoud. Nu bevat die inhoud dus een ' en daar krijg ik een error op. Dit terwijl dit vroeger niet zo was. Ik zou dus elk script kunnen uitvoeren met addslashes, maar vroeger werkte het op die linux machine wel
phpinfo staat hier
volgens mij zou MySQL toch echt automatisch ' moeten escapen, en toch zeker in dit geval. Hoe kan dit nou opeens niet meer werken?
Ik ben vorige week over gegaan op php_safe_mode maar heb deze voor mijn eigen domeinen natuurlijk wel uitgezet.