Ik heb vorige week een systeem gekocht en nu zie ik een verschil met wat er in windows xp wordt aangegeven en bij het opstarten. Hoe kom ik er nu achter welke processor ik heb. De winkel zegt dat er een AMD XP 2400+ processor in zit. Dit wordt er ook aangegeven wanneer de computer opstart. Maar in windows staat er AMD XP 1800+ en op 1.5 GHz. Wie heeft er nu gelijk, of wordt mijn processor nu gedown "clockt"
als zoiets al wel bestaat?
Dan zou ik ff teruggaan naar die winkel gaan
Ow, k zie nu dat hij het in DOS wel goed aangeeft; probeer dan ff Sisoft Sandra.
Ow, k zie nu dat hij het in DOS wel goed aangeeft; probeer dan ff Sisoft Sandra.
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1 | Stevens Super Flight '25
Verwijderd
dat komt door de rating van amd jouw cpu is te vergelijken met een p 4 op die snelheid. maar dit soort vragen staan of in de search vermeld of in de faq of in de sticky topics boven aan de lijst.
dat van1800+ naar 1,5 komt door het hierboven.
maar dat andere is gewoon oplichting
of een foutje
dat van1800+ naar 1,5 komt door het hierboven.
maar dat andere is gewoon oplichting
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2002 14:25 . Reden: niet goed gelezen ]
Haal de koeler eraf en kijk wat op de core staat
Verwijderd
Haal anders de koeler eraf en kijk wat er op de processor staat. Staat er 2400 of 1800 verwerkt in het typenummer.
In de winkel kunnen ze je alsnog een loer draiien. Maar ik denk dat de winkel een fout heeft gemaakt. Windows heeft voor zover geen problemen met herkennen van de juiste AMD processor.
Kijk ook anders of de dip-switch op 133MHz staat ipv 100MHz (raadpleeg je mobo-boekje).
In de winkel kunnen ze je alsnog een loer draiien. Maar ik denk dat de winkel een fout heeft gemaakt. Windows heeft voor zover geen problemen met herkennen van de juiste AMD processor.
Kijk ook anders of de dip-switch op 133MHz staat ipv 100MHz (raadpleeg je mobo-boekje).
Ok het begint duidelijk te worden, maar hoe kan het dan zijn dat hij bij het opstarten dan wel XP 2400 + aangeeft?
Verwijderd
Probeer eens een biosflashOk het begint duidelijk te worden, maar hoe kan het dan zijn dat hij bij het opstarten dan wel XP 2400 + aangeeft?
Kop op, gebruik eens je Tweakerlogica 
Haal de koeler af, lees de core uit en je weet al meer dan genoeg..
Da's echt een erg basic topic: dicht.
Haal de koeler af, lees de core uit en je weet al meer dan genoeg..
Da's echt een erg basic topic: dicht.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()