Toon posts:

Wire less systm van Trust.. Storing..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi lui,
Heb wireless van trust gekocht. Beeld en geluid is meer dan goed (mijn bescheiden mening) alleen het volgende. Download avi's en (appart) ondertiteling van internet. Bekijk dit (samen) via programma als Radlight of Bplay. AVi en ondertieling worden dan samengevoegd. OP monitor van PC ziet dit er geweldig uit! Alleen via de " trust" komt er op de TV gebrom uit de speaker als de ondertiteling in beeld verschijnt... Zonder ondertiteling is het foutloos... Iemand suggestie of ervaring hoe dit te verhelpen...

Thxs,

Hans
Alkmaar _/-\o_

Verwijderd

Gebrom van speakers heeft vaak te maken met een audio-instelling die op digital of surround staat terwijl er gewoon stereo boxen zijn aangesloten.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2002 14:22 . Reden: typvout :+ ]

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-05 13:32
Verwijderd schreef op 10 november 2002 @ 14:22:
Gebrom van speakers heeft vaak te maken met een audio-instelling die op digital of surround staat terwijl er gewoon stereo boxen zijn aangesloten.
Wat heeft dat te maken met het feit dat het geluid pas gaat brommen als er ondertiteling in beeld komt? :?

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:15

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Verwijderd schreef op 10 November 2002 @ 14:22:
huh? Onzin! 8)7 hoe kom je daar nou weer bij.

Probeer hetvolgende eerst even om uit te sluiten dat het toch (of niet) aan je computer ligt:
Sluit ff een DVD speler of video aan op dat trust setje (aan de zendende kant) en speel een film af met ondertiteling... is het probleem er nu ook of niet?
Zo niet, ligt het aan je computer.
Zo wel: dan is er iets merkwaardigs aan de hand met dat trust setje OF je TV.

Probeer anders ook eens je computer zonder dat draadloze setje op je TV aan te sluiten.

Alles kan stuk.

Verwijderd

Hans,

Ik heb ook een Trust wireless AV set (de 100V) en ik denk dat ik je probleem begrijp.

Zodra er beeldmateriaal met een hoog contrast (witte lijnen bijvoorbeeld) wordt verzonden dan gaat dit storen op het audio kanaal. Wellicht kan je dit voorkomen door de kleur van je ondertiteling te wijzigen naar bijvoorbeeld geel.

Even semi-offtopic. Ik was het stereogeluid toch een beetje zat en ik heb mijn digitale 4.1 speakerset (Altec Lansing ADA885) in de woonkamer geplaatst. Het digitale signaal gaat dan per dun coax kabeltje van de S/Pdif uitgang van mijn soundcard naar de speakerset. Werkt prima, geen kwaliteitsverlies (immers het signaal is digitaal) en geen interferentie van het beeld signaal met het geluid.

Wat met trouwens het meeste stoort aan de wireless video sets is dat ze ontzettend magnatron gevoelig zijn. Zodra een buur een prakkie aan het opwarmen is krijg ik irritante strepen door het beeld.