Toon posts:

UT 2003 installatie problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gister UT 2003 gekocht, alleen ik kamp al vanaf het begin met problemen.

Na gister UT 2003 geinstalleerd te hebben, begon ik met spelen, al snel liep hij vast, na opnieuw opstarten viel UT steeds sneller uit, mijn complete PC werd gereboot. In eerste instantie dacht ik dat het aan mijn hardware lag, aangezien ik gister ook een nieuwe AMD 2000+ processor en een extra 256 SDR RAM heb aangeschaft, na een hoop gedoe bleek dit niet zo te zijn, en heb ik mijn harde schijf geformatteerd, aangezien heel de pc raar begon te doen.

Nadat ik windows had geinstalleerd heb ik na wat onderzoek op enkele tech forums van Unreal verricht en kwam ik een dergelijk probleem tegen, er werd gezegt automatisch bij rebooten uit te zetten, ik had dit dus uitgezet voordat ik UT weer installeerde, maar het lukt me nou geeneens meer om UT te installeren! Bij CD 2, loopt mijn pc vast, krijg ik een blauw scherm en moet ik mijn pc opstarten.

In het blauwe scherm, staat een heel verhaal over een fout op de pc, en dat het misschien helpt als ik caching en/of schaduwcopien uitzet.. dit werkt niet, als ik dit in mijn BIOS disable krijg ik het blauwe scherm weer, al voordat ik windows heb kunnen opstarten.

Hoe kan ik UT toch installeren? Mijn specs zijn: AMD 2000+, 512 SDR Ram, Kyro I 64 mb grafische kaart, ECS KS75A mobo, dus het zou gewoon moeten werken, het ligt ook niet aan mijn specificaties maar aan de instellingen van mijn pc ofzo, ik heb UT 2003 al kunnen spelen, voordat hij begon te flippen en het installerenginge eerst goed, maar nu loopt hij in het midden van cd2 bij het installatie proces vast. Mijn versie van UT is legaal.

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-02 22:55
dude, je 3d kaart is sterk veroudert, daar kan je ut2003 niet/voor geen meter mee spelen. Koop een GeForce 4 TI ofzo want zo kom je zoiezo niet verder.

Welk OS gebruik je btw?

Verwijderd

Topicstarter
Windows Xp Professional nederlands.

Het ligt niet aan mijn 3d kaart, ik heb de demo al helemaal kapotgespeelt afgelopen week. Ik krijg de foutmelding nu overigens ook op andere momenten :|

• Novah
Is je processor niet te heet?
Maar ik snap niet dat jij kan spelen met zon oude 3d kaart, ik bedoel.. ut2003 is meer gericht op geforce 3 en 4 en met andere kaarten draait ie niet echt goed heb ik zelf ondervonden.

Ik zou eens temps checken en kijken of hij niet te heet is.

Verwijderd

Ik denk eerder dat het een software/driver conflict is. Maar echt zeker durf ik het niet te zeggen.

Verwijderd

Topicstarter
"Ik denk eerder dat het een software/driver conflict is. Maar echt zeker durf ik het niet te zeggen."

ZOu kunnen, ik weet het niet, en Novah, ik heb geen behoefte aan een betere 3d kaart, speel niet zoveel games op mijn pc en is het geld dus niet waard. Hij zou het moeten doen en doet het ook, het is waarschijnlijk een probleem met mijn registry of iets, er word in de foutmelding ook gesproken over schaduwcopien en cachen...ik denk dat er iets anders fout zit..

• Novah
Nee klopt, maar wat je daarvoor had, tijden het gamen blue screens enzo geven duidelijk aanwijzingen naar te hete proc of brakke 3d kaart.

Maar dat je niet kan installen, zou dat aan drivers liggen? Nah het zou kunnen natuurlijk, updaten die hele zooi dan maar zou ik zeggen.

Verwijderd

Kijk anders in je bios naar de cache opties, of heb je dat al gedaan? Alle cache opties even aan en dan weer uit.

Ook handig is 't om de known issues op de cd door te lezen. Staat vaak wel een aanwijzing in.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb cachen al uitgezet eerder, maar mijn pc begon alleen maar erger te flippen, ik kreeg de foutmelding al voordat ik windows had opgestart waardoor ik geeneens xp inkwam..dus heb ik hetmaarw eer ge enabled.

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:15
probeer het eens zonder dat nieuw reepje geheugen, of draai anders ff memtest

want ik zou haast denken dat je ram brak is

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Verwijderd

Topicstarter
TLRnZ, ik heb dat daarnet idd gedaan, en mijn RAM blijkt idd brak. ALhoewle het eerder leek van niet :S.

Maar hij viel wederom uit toen ik eenmaal aan het spelen was, toen heb ik in mijn BIOS de setting van 133/133 mhz naar 100/100 gehaalt, hierdoor ging ik van 1.6 ghz naar 1.25 ghz, maar UT 2003 doet t wel uitstekend nou.

Alleen dit is wel nogal vervelend omdat ik wel gewoon op 1.6 wil kunnen draaien, is het een logische verklaring dat mijn gare 250 watt kastje niet genoeg voeding in zich heeft om mijn processor op volle kracht te kunnen trekken?

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:15
je kan natuurlijk ook dat brak reepje ram eruit halen en daarna kijken of het systeem wel stabiel is op 133fsb, voeding kun je natuurlijk op dezelfde manier testen

maar als memtest aangeeft dat je geheugen idd niet goed is, dan is het simpelweg garantie claime

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Pagina: 1