Toon posts:

Speakerbouw vragen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem. Ik wil mijn units verzonken in de baffle monteren maar heb geen frees. Heeft iemand toevallig een trucje of een andere methode om toch mijn speakers verzonken in te bouwen? En als ik een frees heb hoe frees ik het adn zo mooi rond uit??

Verwijderd

Bovenfrees lenen/huren bij iemand.

Wat je ook kunt doen is met twee lagen werken. De dikke laag waar je het gat maakt voor de korf/magneet. En een dun laagje met de zelfde dikte als de frontplaat van je units, waaruit je het gat zaagt met ee figuurzaagmachine.

• Fireman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-10-2025

Fireman

We talk about luxury problems

Als je de beschikking hebt over een kolomboormachine dan kan je een soort boor nemen die voorzien is van twee messen.

Ik zal die boor even uitleggen/tekenen want ik weet niet hoe die heet.

In boormachine
|
_________|__________
|..............................|
|..............................| messen anderekant ook (stippels moetje even weg denken)
<- diameter ->
unit

Dan moet je eerst de buitenste doen en dat is tevens de rand waarin de unit te liggen komt.

_____1e
\\\\\\\\|___
\\\\\\\\\\\\\| 2e
\\\\\\\\\\\\\|

resultaat: zuiver rond omdat de boor rond draaid.

Als je dit niet begrijpt moet je het even zeggen. (heel simpele oplossing)

edit:
die tekens worden naar links geschoven :( al morgen een beter tekening maken als je het nog niet snapt, zit nu op mijn werk

Naim Audio SN2 + NDX + Soup (accuton/Thiel)

Verwijderd

Je kunt ook een frees kolom nemen waar je de boor in monteerd. je neemt een oud boortje en zaag het puntje eraf. maak een radiusmal om het gat precies rond te maken.