Waarom pulseert mijn netwerk?

Pagina: 1
Acties:

• PJKs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-08 16:56

PJKs

Young, Free and Single

Topicstarter
Ik ben 20 GB aan avi's van mijn server naar mijn PC aan het verschepen over een 100 Mbit lan. Verder niets actiefs op het netwerk, beide PC's zijn dedicated aan het versturen. Beide draaien op XP.

De snelheid van het oversturen varieert als volgt:

Afbeeldingslocatie: http://www.pjks.com/heartbeat.jpg

Dus eens in de zeg maar 3 minuten gaat het ineens even een stuk sneller, en dat met regelmatige tussenpozen. Waardoor wordt dat veroorzaakt? :?

ja, graag!

Verwijderd

Kan misschien komen omdat jou hdd niet met 100mbit gaat. De files worden dan even in de wacht gezet of de sneldheid wordt even afgeremd. Denk ik.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

QoS aanstaan toevallig?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• PJKs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-08 16:56

PJKs

Young, Free and Single

Topicstarter
Ja... Nu nog even uitvinden wat het is... 8)7

ja, graag!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 17:40
dat heb ik ook, onder XP.
Als ik files kopieer van een andere windows machine, krijg je een dergelijk patroon.
Wanneer ik files van een linux machine (samba) kopieer, dan is het een stuk rustiger (constant ongeveer 66%, met een afwijking van 1 a 2 %)
van windows => windows gaat het veel onrustiger.
Wanneer je QoS uitzet, gaat het nauwlijks sneller bij mij.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:02
Tja, heeft alles te maken met caching. Als je dit tussen twee linux hosts doet, zal je zien dat het anders verloopt met grote bestanden:
eerst haal je de maximale doorvoer van je ethernet interface of de PCI bus waar ie in zit. Als het geheugen aan de ontvangende kant vol zit met data, gaat linux de boel swappen of trashen naar schijf, en zakt de boel als een pudding inelkaar.

Windows doet dit ietwat constanter, die flusht gewoon vaker de netwerk buffer naar de disk (of die heeft gewoon een kleinere buffer).
Pagina: 1