Hdd wel op udma100, cd en brander op pio4?

Pagina: 1
Acties:

• hesselbeertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:59
Mijn HDD werkt wel op udma 100 (primary master) maar de cdrom (pri. slave) en de brander (sec. master) willen alleen maar op pio4 lopen. Bios zegt wel udma enabled. Ik draai XP op een kt7 bordje

28 x AUO SunBravo + Fronius Symo 10.0 + Mitsubishi Zubadan 8kw om de stroom weer op te maken...

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Heb je de laatste VIA 4in1 drivers overheen gegooid? Heb je UDMA al via de apparaatbeheer ingesteld? Zie verder ook OM FAQ :)

• hesselbeertje
udma staat ook in appbeheer wel aan je
laatste 4 in 1 zal ik ff proberen ja

28 x AUO SunBravo + Fronius Symo 10.0 + Mitsubishi Zubadan 8kw om de stroom weer op te maken...

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

It sounds like it could be either bad hardware or software

• hesselbeertje
is het dit misschien? [Lite-on 24x10x40x] Wil alleen op PIO :?
nee das het niet, heeft het tot voor een paar weken wel gewoon gedaan
Heb je de laatste VIA 4in1 drivers overheen gegooid? Heb je UDMA al via de apparaatbeheer ingesteld?
ja nu versie 4.43v maar dat mag niet baten

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

hesselbeertje schreef op 10 november 2002 @ 14:09:
[...]

nee das het niet, heeft het tot voor een paar weken wel gewoon gedaan
Als je dat topic doorleest zie je dat het bij mij ook normaal werkte, en toen opeens niet meer.

Probeer ns gewoon de twee IDE-controllers te verwijderen bij apparaatbeheer, en dan te rebooten. Dan worden de drivers opnieuw geinstalleerd, en werkte het bij mij opeens weer wel.

It sounds like it could be either bad hardware or software

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
De eerste cdwriter of dvd die ook werkelijk op dma 100 werkt wil ik zien.

Volgens mij is het nl de max speed van je drive?!

Verwijderd

Als windows (U)DMA errors ondervindt dan schakelt XP automatisch over naar PIO mode, en deze kan je voor geen mogelijkheid dan weer in (U)DMA krijgen. De enigste en (altijd) wrkende oplossing is zoals net al aangegeven je IDE controllers wehgpleuren in Apparaatbeheer en Windows opnieuw starten dan worden ze opnieuw geinstalleerd en zou het weer moet werken.

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ook kan het komen dat na een update van Nero (vanaf 5.5.9x) de boel ineens in PIO staat, ook even Nero er helemaal vanaf gooien zou ik zeggen.

• hesselbeertje
ok excuus het was udma 66 (of 33) maar iig sneller als pio4

• hesselbeertje
De enigste en (altijd) wrkende oplossing is zoals net al aangegeven je IDE controllers wehgpleuren in Apparaatbeheer en Windows opnieuw starten dan worden ze opnieuw geinstalleerd en zou het weer moet werken.
Dat gaan we nu dus ff proberen...

• hesselbeertje
problem solved -->

topic closed -->

thanks guys!!!!

Pagina: 1