Wie herkent deze modem en weet welke drivers?

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008

• DenniZ
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-02-2023

DenniZ

Warrior - Warlock

Topicstarter
Schoonvader heeft weer ergens een modempje op de kop weten te tikken zonder boekjes of cdtjes....

En ik krijg hem niet aan de praat :(

Herkent iemand dit kaartje :

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~denniz/foto2.jpg

Of weet iemand een manier om dit apparaat aan de gang te krijgen zonder de juiste drivers?

bvd! :)

Intel i5 2500k @ 4.5 Ghz | 32Gb DDR3-1600 | N1060GTX 6GD5 OC | ASUS P8Z68 | X-fi X-treme Music 5.1 | CM Storm Sirus 5.1 Headset| IIYama ProLite 2783 | XFX Pro 750w Core Edition | Corsair Graphite 600T Black

Verwijderd

wat staat er op die grote zwarte chip?

• No13
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-07 17:52

No13

/me was here

het nummer op die grote chip met het "Y" logo in google rammen en dan kom je al een heel eind meestal

tis misschien ook handig om te vermelden welk OS het voor is

• Bware81
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-01-2022
ik weet het niet zeker maar volgens mij is het een lucent winmodem 33k. omdat te testen moet je mar ff wat drivers downloaden. kun je het beste doen bij http://www.driverguide.com en dan member login username: drivers password: all

AMD64 XP3000+, 1024MB Kingston, ASUS K8V deluxe SE, ATI Radeon 9800 pro Realtek8139 Nic, ITE RAID contr, 2x 80GB Maxtor,2x 160GB sataMaxtor, NEC1300a DVD-r, Samsung DVD/CD-r combo. 21inch crt Compaq

Verwijderd

Kijk wat er op die grote chip staat (met dat logo erop) en ga daarmee zoeken op www.google.nl....

Verwijderd

In mijn ogen lijkt het idd zoals Bware81 zei op een Lucent. Ik zou anders even langs een computer zaak lopen waar ze veel tweede hands en oude hardware verkopen. Daar kunnen ze misschien wat meer weten.

• TheWarden
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-03-2023
dat lijkt mij op een conexant, die heb ik ook een x gekregen, had er drivers voor gevonden, na veel gezoek.. ik zou zeggen, zoek een serie nummer en dan googlen maar

Mijn Systeem Specs

Verwijderd

Volgens mij is het ook een connexant. Ik heb al us eerder z'on kaartje gehad. Drivers zijn bijna onvindbaar. Maar ik heb ze gevonden. Als je ze wil hebben mag je me mailen.

mark.dijkstra@kooiaap.nl

• sjoerdb2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-05-2025
is het niet een rockwell v 33.6 data/fax/voice? lijkt verdacht veel op een oude van mij

• TheWarden
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-03-2023
jah, idd, dat bedenk ik mij nu ook, een rockwell met een connexant chip.. .maar t moet op de kaart staan, dus kijk daar ff op.

Mijn Systeem Specs

• Pnhers
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-08 22:05

Pnhers

--

He is het niet deze die heb ik ook. alleen bij mij is de chip een beetje geexplodeert door de onweer.

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/Image000.jpg

• MrOizo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09-2025
jeej, wat een scherpe foto 8)7 (maar ik kan hem zo niet echt herkennen)

Verwijderd

Das precies dezelfde die ik ook had. Het is een rockwell met een connexant chip. Probeer gewoon ff te google met : RS56/sp

Dan vind je hem zeker. Zo heb ik hem namelijk ook gevonden.

• DenniZ
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-02-2023

DenniZ

Warrior - Warlock

Topicstarter
Geweldig! Dat is hem! Heb net ff met me schoonvader gebeld en hem laten oplezen wat er op die chip staat >:)

Dank dank dank _/-\o_

Intel i5 2500k @ 4.5 Ghz | 32Gb DDR3-1600 | N1060GTX 6GD5 OC | ASUS P8Z68 | X-fi X-treme Music 5.1 | CM Storm Sirus 5.1 Headset| IIYama ProLite 2783 | XFX Pro 750w Core Edition | Corsair Graphite 600T Black

Verwijderd

any time. veel plezier met het modem :)

Verwijderd

Pnhers schreef op 10 november 2002 @ 13:21:
alleen bij mij is de chip een beetje geexplodeert door de onweer.

[afbeelding]
:D _/-\o_ LOL @ PIC :D

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 november 2002 @ 13:08:
Volgens mij is het ook een connexant. Ik heb al us eerder z'on kaartje gehad. Drivers zijn bijna onvindbaar. Maar ik heb ze gevonden. Als je ze wil hebben mag je me mailen.

mark.dijkstra@kooiaap.nl
laatst ook een pc'tje geinstalleerd met connexant modem voor collega, drivers geinstalleerd, totaal vergeten te testen, maar w98 gaf geen hardware conflicten meer aan.

geef ik die pc af, vraagt tie, werkt alles weer (toen schoot dat testen me te binnen, ik denk |:( |:( |:( ) tuurlijk werkt alles weer, anders zou ik hem niet geven O-) .

3 dagen later nog is gechecked bij hem, gelukkig werkte idd alles goed.... :*)

maar connexant is k*u*t ... probeer gewoon een nieuwe aan te smeren, en zorg dat je er wat winst op draait :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 november 2002 @ 20:05:
[...]

Maar connexant is k*u*t ... probeer gewoon een nieuwe aan te smeren, en zorg dat je er wat winst op draait :P
Hoezo "connexant is k*u*t" ?
is gewoon rockwell :+

Verwijderd

Sitecom

Verwijderd

bij connexant is het belangrijk om te weten of het een "controlless" is dat is het type met de c er achter. Ik heb er een van Applied Data nog wat... en heb er de drivers (win95/98) voor na een tip van de importeur.. (had het modem gekregen)

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-08 06:04

LopeZ

Too much is never enough

/ niet nuttig omhoog gekickt
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.