Toon posts:

hoe SCSI-brander in Pro-Liant 2500?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort heb ik een Compaq Pro-Liant 2500 server gekregen van een kennisje (werden vervangen bij zijn werkgever)
Kenmerken: pentium-pro 200, 3 x 64 Mb RAM, 3 x 4,3 GB SCSI, cdrom IDE, 10/100 netwerk built-in.
'k heb nu alles geconfigureerd: de 3 hd's in raid 5, win-xp pro erop en hij draait...
Wat ik ermee wil is het volgende: mijn SCSI Plextor 40x en Plexwriter 8x20 erin hangen en dan die kast als kopieer-kast gebruiken, maar...
de scsi-kaart heeft geen mogelijkheden om er "normale" drives aan te hangen :(
Wie heeft ervaringen met dergelijke servers en is er een oplossing voor mijn uitdaging :)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:49
Hij heeft toch SCSO zeg je?? Waarom kan je er dan geen normale drives aanhangen???

Hoogstens een verloopje van UW -> 50p ofzo, maar verder zie ik het probleem niet.

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-08 11:58

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Ik neem aan dat de harde schijven op de on-board Raid controller zitten... Daarop kun je idd geen niet-hdd apparaten aansluiten... Zit er on-board niet ook een "gewone" scsi controller? Nee? Dan zul je er zelf een extra scsikaart in moeten doen voor je plextors...

• Kippenijzer

Kippenijzer

Zo ik net gelezen heb op de compaq site in de PL2500 handleiding zit er een UW controller onboard -> geen SMART array controller -> er kunnen gewoon 50 pins devices op... Stel je CD en CD-R in op ID 5 en 6 en sluit ze inderdaad aan mbv een 68->50 pins verloopstekkertje... Als je verder geen kaas van SCSI gegeten hebt zou ik daar eerst even over bijlezen, want waarschijnlijk zal aan het einde van de huidige 68 pins kabel een terminator zitten welke wel aan het einde van de kabel moet blijven zitten, zonder daartussen "T-splittsingen" te creeren...

Verwijderd

Topicstarter
In de case zijn geen mogelijkheden aanwezig om iets aan de scsi-kaart te hangen, er zitten alleen 5 bay's aan de voorzijde, waar nu 3 4,3 gb hd's middels insteekkaarten op de controller zitten. verder alleen extern asl voor prn, scn e.d. binnenin dus niets te vinden...

• Kippenijzer

Kippenijzer

Meestal zit er vanaf het mobo een scsi flatcable naar de backplate van de bay's, en daarop zit normaliter hetzij een uitgang voor de 2 normale 5,25" bay's, hetzij een terminator... En anders zou je dus alsnog er zelf een extra SCSI controller in moeten zetten...

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
hang nooit NIET raid schijven/optical drives aan een raid controller, deze kunnen de raid beinvloeden in zowel de betrouwbaarheid als performance.

Verwijderd

Topicstarter
Kippenijzer schreef op 10 November 2002 @ 16:59:
Meestal zit er vanaf het mobo een scsi flatcable naar de backplate van de bay's, en daarop zit normaliter hetzij een uitgang voor de 2 normale 5,25" bay's, hetzij een terminator... En anders zou je dus alsnog er zelf een extra SCSI controller in moeten zetten...
Het zit zo:
er zit een huge pci-kaart in mobo (scsi-controller, i presume), daar vandaan een rounded cable richting die backplate (68-pins), verder geen asl.
Dus moet ik die cable vervangen door een splitter naar 68 + 50, die 68-kabel weer naar de backplate en een 50-kabel voor de 2 plxtrs, of ie dit een mission impossible :)

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:11

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Ja, dat wordt gepruts met SCSI timeouts, CAM errors en dergelijke maar dat zijn eigenlijk funny days voor een Tweaker :)
Pak een El Cheapo kaartje uit Vraag & Aanbod of koop een nieuw kaartje, een 2940U is voldoende voor een CD/R.

Specs ...ik doe er niets meer aan.

• Leon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-04 09:12

Leon

Rise Of The Robots

Scsi is een bus, die mag je dus nooit en te nimmer splitsen.

En aangezien hij gebruik maakt van een backplate lijkt mij de goedkoopste oplossing een xtra scsi adapter erin te zetten :)

Of je moet die backplate vervangen door een "normale" scsi kabel met terminator, voor elke schijf waarschijnlijk een SCA80 -> HD68 converter kopen en 2 HD68 -> 50P converters voor je plextor brander en cd-rom ...

Die 2de is gewoon een brakke oplossing dus.. :P

Eeuwige n00b

• DJSmiley
Uit mn hoofd heeft die 2500 geen isa en/of PCI, alleen MCA (of EISA, dat weet ik niet meer)

Let daar dus ff op als je een extra kaartje koopt

• Aiolos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Hee, zo'n proliant hebben wij ook, als server in een studentenhuis! Zelfde specs. Van de werkgever van de vader van een huisgenoot, werd ook vervangen. :)
DJSmiley schreef op 10 November 2002 @ 20:11:
Uit mn hoofd heeft die 2500 geen isa en/of PCI, alleen MCA (of EISA, dat weet ik niet meer)

Let daar dus ff op als je een extra kaartje koopt
Kan gewoon pci in hoor volgens mij, heb er zelf nog een extra el cheapo netwerkkaart in gedrukt, gewoon pci.

Stuur me een PM voor Wemos D1 shields voor het uitlezen van slimme meters of modbus apparaten (zie ook V&A: https://tweakers.net/aanbod/user/47321/)

Verwijderd

Ik heb ook zo'n bak thuis staan.
Mobo heeft standaard ook scsi onboard. Als je de zijkant open hebt hangt er een scsi kabel in je kast.
Zo niet dan zit als het goed is aansluiting aanhet einde van je mobo. Niet op het mobo maar de printplaat waar je je mobo insteekt.
Dit is wel een 68 pins geloof ik.
Daar moet die writer gewoon op kunnen.

En er zitten wel degelijk pci sloten in. 2 stuks zelfs waar er eentje gebruikt is voor de raid controler.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 November 2002 @ 22:21:
Ik heb ook zo'n bak thuis staan.
Mobo heeft standaard ook scsi onboard. Als je de zijkant open hebt hangt er een scsi kabel in je kast.
Zo niet dan zit als het goed is aansluiting aanhet einde van je mobo. Niet op het mobo maar de printplaat waar je je mobo insteekt.
Dit is wel een 68 pins geloof ik.
Daar moet die writer gewoon op kunnen.

En er zitten wel degelijk pci sloten in. 2 stuks zelfs waar er eentje gebruikt is voor de raid controler.
Thx to all voor de mega-info, ben er al zo'n beetje uit:
Er zit scsi on-board (waarop momenteel een DAT) en een extra scsi-controller voor de hot-swappable front bays :)
Naast de DAT op de interne scsi-kabel zijn nog 2 asl vrij, zijn alleen 68-pins, dus ik moet van 68 naar 50 naar mijn plexies et voila :*)
nu alleen nog die 68to50-adaptertjes ;)

• DJSmiley
Verwijderd schreef op 12 november 2002 @ 21:04:
[...]

Thx to all voor de mega-info, ben er al zo'n beetje uit:
Er zit scsi on-board (waarop momenteel een DAT) en een extra scsi-controller voor de hot-swappable front bays :)
Naast de DAT op de interne scsi-kabel zijn nog 2 asl vrij, zijn alleen 68-pins, dus ik moet van 68 naar 50 naar mijn plexies et voila :*)
nu alleen nog die 68to50-adaptertjes ;)
Kant 1:
Afbeeldingslocatie: http://www.djsmiley.com/got/pics/convertor1.jpg

Kant 2:
Afbeeldingslocatie: http://www.djsmiley.com/got/pics/convertor2.jpg

Bedoel je zo'n ding?? Die heb ik hier dus wel, mail je adres maar, dan stuur ik m wel op (ik gebruik 'm toch niet)

• Kippenijzer

Kippenijzer

DJSmiley schreef op 12 november 2002 @ 21:15:
[...]

Kant 1:
[afbeelding]

Kant 2:
[afbeelding]

Bedoel je zo'n ding?? Die heb ik hier dus wel, mail je adres maar, dan stuur ik m wel op (ik gebruik 'm toch niet)
Heb je er nog meer? Ik ben nl. nog op zoek naar eentje voor in mijn alpha :)

• DJSmiley
Kippenijzer schreef op 13 November 2002 @ 09:42:
[...]

Heb je er nog meer? Ik ben nl. nog op zoek naar eentje voor in mijn alpha :)
Ik heb er 1tje zeker weten, mogelijk meer (geloof ik, anders ff rotzooibak doorzoeken)

Topicstarter mag vandaag mailen, zo niet, dan kan ie wel naar kippenijzer ;)

Verwijderd

Topicstarter
Beste DJsmiley: dat is exact wat ik zoek, adres is gemaild.
Bij voorbaat mijn dank voor deze uitzonderlijke service...

Verwijderd

Topicstarter
DJSmiley schreef op 13 november 2002 @ 09:49:
[...]

Ik heb er 1tje zeker weten, mogelijk meer (geloof ik, anders ff rotzooibak doorzoeken)

Topicstarter mag vandaag mailen, zo niet, dan kan ie wel naar kippenijzer ;)
;) Adaptertje is vandaag binnengekomen :)

Nogmaals mijn dank _/-\o_

ZO ga je met elkaar om op GoT O-)

• DJSmiley
Verwijderd schreef op 18 November 2002 @ 20:03:
[...]

;) Adaptertje is vandaag binnengekomen :)

Nogmaals mijn dank _/-\o_

ZO ga je met elkaar om op GoT O-)
Suc6 ermee!! Dingen zijn vrij prijzig, maar ik heb 'm ook ooit maar gekregen, en is hier toch zinloos... en als jij er plezier mee hebt.. be my guest ;)
Pagina: 1