Epox Of Abit ?!

Pagina: 1
Acties:

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:02
Ok, mijn mobo heeft dus gisteren de geest gegeven, en ik ben nu haastig opzoek naar een nieuw moederbord.

Ja, ik heb al reviews gelezen op i-net, ongeveer alle hardwarefora afgezocht etc. maar wil toch graag wat persoonlijke meningen horen. (ben niet uit op een flame-war ofzo..).

ten eerste, ik heb nu Samsung PC2700 geheugen hier liggen, ben niet van plan nieuwe te halen :) (dus geen corsair etc.), ik heb wat liggen lezen op i-net maar het schijnt dat die nieuwe KT400 chipset nog niet helemaal zo goed is, maar hij heeft wel al die leuke extra dingen, 6channel audio, LAN, enz. enz. Ik heb toen DDR pas uit was, meteen zo'n mobo gekocht ... maar 'n paar maanden erna kwam er dus 'n nieuwe uit (KT266A) en die was 'n stuk beter, misschien dat dit met die KT400 chipset ook zo is :? in dat geval zou ik misschien beter kunnen kijken voor een KT333 chipset.

Nu was ik dus aan het twijfelen tussen deze mobo's:
Abit KX7-333R
Abit KD7-Raid
Abit AT7-Max2 (HEEL mooi moederbordje, maar duur :( is ie t geld waard denken jullie?).

Epox 8k9a2+
Epox 8k5a2+

Dingen wat ik er mee zou willen doen:
- Overklokken, ik ga waarschijnlijk mijn cpu unlocken, en dan ook nog 'n voltmod plegen. dus dat het mobo een redelijk hoge FSB aankan is wel handig :)
- Waterkoelen. Ik weet niet zeker of alle huidige mobo's die 4 gaten nog hebben naast het socket :? maar dat is iig wel erg handig met waterblok monteren ;)
- Raid, ik heb hier 3 HD's, een brander en 'n cdrom speler, dat zijn dus 5 ide apparaten dus moet ik 3 IDE poorten hebben.

Ik wilde eigenlijk niet zoveel geld uitgeven aan het mobo (nja mijn pa betaald 150euro aan het moederbord, rest moet ik zelf bijbetalen). Maar als de guru's hier zeggen dat die functie's op bijv die AT7-Max2 erg handig zijn, wil ik er best over na denken om bij te lappen vanwege alle extra functies.

Nou goed, ik hoop dat deze thread niet meteen gesloten word en dat ik niet van die reply's krijg met: "je had ook de search kunnen gebruiken" en "GOOGLE" etc. _/-\o_

Verwijderd

Ik zou Abit aanraden, Abit is veel stabieler en beter over te klokken.

• De_Bastaard
Kan je ook zeggen welk type je zou pakken? :)

Verwijderd

Persoonlijk vind ik DDR400 absoluut niet nodig, ook DDR333 is al meer dan genoeg (als ik geweten had dat het weinig verschil uitmaakte, had ik DDR266 gekocht i.p.v. DDR333). Ik zou zelf de KX7-333R nemen, als je later nog USB 2.0 wilt, kun je gewoon een PCI-kaart kopen.

• motormuisje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03-2024
JAAAAAAAAAAAAA

Abit AT7 MAX2

Die heb ik ook loopt erg leuk ... is zijn geld wel waard.
Heb een Xp 1600 hier lekker draaien
Fsb: 167
Vcore: 2.1 v
koeling: lucht :)
Multi: locked kan niet meer unlocked worden

En lopen dat het ding doet. Ga eind deze maand XP 2200+ halen die word op dit mobo standaard unlocked...

Dus mijn advies kopen dat bord :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 november 2002 @ 12:29:
Het kan aan mij of m'n collega's liggen maar met Abit zijn wij niet zo blij als met EpoX. De Abit borden vooral de wat recente zijn in vergelijking niet zo snel en stabiel is het soms wat aan de mindere kant.

Bovendie EpoX is meer tweaker-friendly en heeft goede bios instellings opties. Sinds je nog twijfelt zou ik een sheet maken tussen de bordjes die je van abit en EpoX wilt en alles even op een rijtje vergelijken.

• De_Bastaard
Dat is het probleem juist, ik weet dat Abit al 'n hele tijd goede moederborden maakt om over te klokken, maar toen ik net 'n review las van die 8k9a2+ zag ik dat er standaard rounded cables enzo bij zaten. maar helaas is dat mobo nog niet te krijgen hier :'( volgens pricewatch heeft Informatique em, maar op de site staat dat ie nog niet binnen is.

• YaeX
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-10-2023
Ja ik heb dus n epox 8k5a2+ en ik ben er best wel zeker tevreden over. Raid controler erbij ook usb2 etc en een gratis ata133 kabel maakt geen kont uit maar tog... Zeer goed overclockbaar bord. Ik heb mijn proc. nog niet unlocked maar je kan alles instellen. en zelfs tot een fsb van 250.

Oh als je een epox neemt zou ik die ander nemen 8k9a2+ die heeft meer features en is verder niet veel verschilend volgens mij..

Verwijderd

Sinds ik lees dat je haastig op zoek bent naar een nieuwe mobo dan zou je dus of een andere type EpoX moeten nemen of dus toch een Abit. Maar je kunt beter op de mobo specs lezen dan kijken wat je er allemaal gratis meekrijgt. Vaak als een moederbord niet zo veel heeft of kan willen ze het nog weleens opleuken met extra's.

• motormuisje
Je kan het instellen maar je haalt het niet das nogal een verschil.
whehe
En wat rounded cable betreft ga ik toch weer voor abit want daar krijg je een Sata kabel bij en een converter.
Strakker kan niet.

• De_Bastaard
Idd, die AT7-Max2 is nice, leuke extra's ... maar die Epox heeft minder, maar wel 3 rounded cables erbij, wat me ook weer geld spaard (die wilde ik gaan kopen). Ik dacht btw aan vandaag, of morgen heel vroeg te bestellen zodat ik em misschien dinsdag of woensdag in huis heb.
Enne, een FSB van 250 ... zover kom ik niet denk ik :)

Verwijderd

voor de ddr 400 optie moet je niet echt helemaal gaan, ik heb zelf ook laatst wat research gepleegd en de winst met 333 is te verwaarlozen...
Ik heb zelf een epox 8kha+ liggen, deze loopt stabiel op fsb van 175+ alleen dan trekt mn geheugen het niet meer :9 met abit heb ik geen ervaringen

check anders www.overclockers.com voor de resultaten met oc

• De_Bastaard
dus dan zou ik ook voor die Epox 8k5a2+ kunnen gaan? die 3+ heeft meen ik 2 raid controllers, overbodige luxe dus.

• motormuisje
Paar pics hoop je ermee te kunnen overtuigen dat rounded niets is ten opzichte van de luxe die abit je bied :)

Afbeeldingslocatie: http://httpd.chello.nl/irc.motormuisje/Abit.jpg

En natuurlijk het sata in close up

Afbeeldingslocatie: http://httpd.chello.nl/irc.motormuisje/Sata.jpg

Erg leuk setje en daar kan naar mijn mening geen rounded tegen op :)

Verwijderd

De epox 8k9a2+ is gewoon momenteel HET vetste bord dat er te krijgen is..... Daar worden echt bizar hoge FSB's mee gehaald en de bandbreedte liegt er niet om! Met Abit KD7 en AT7-2 borden worden daarentegen veel minder hoge FSB's gehaald....de gemiddelde KD& of AT7-2 strand rond de 200Mhz Fsb....niet echt gek hoog dus.
De epox daarentegen doet met geen enkele moeite 225Mhz FSB.....er zijn zelfs mensen die 240Mhz FSB halen..

• De_Bastaard
Ja maar waar haal je dat ding hier in nederland NoStra ..?

• motormuisje
Niet is ook niet nodig
whehehe

De epox daarentegen doet met geen enkele moeite 225Mhz FSB

Waarom heb jij dan 133 ?? :P

Verwijderd

Ik 133? Ik draai 217Mhz voor benchmarks...200Mhz FSB voor normaal gebruik....6.5x200 dan.

Verwijderd

De_Bastaard schreef op 10 november 2002 @ 13:41:
Over een week bij Infromatique...

Verwijderd

De_Bastaard schreef op 10 november 2002 @ 13:41:
Je wilt niet weten wat voor problemen ik met mijn Epox heb... :/

• euro
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-01-2022
Heb je als is nagedacht over de nieuwe Zenith of Apogee moederborden van Chaintech, zit rounded cabels bij, er wordt 3,5 bracket bijgelverd voor diverse aansluitingen naar de voorkant van je case te halen,koptelefoon en heeft tal van overclock opties.

Revieuws
http://www.hardware.info/nieuws.php?id=1674
http://www.ocworkbench.co...gi?newsid1036398012,20446,
nieuws: Chaintech 7NJS met Zenith-features review;
http://www.hardware.info/nieuws.php?id=1673
http://www.hardware.info/reviews.php?id=304

• De_Bastaard
lol, ik wil Abit of Epox .... Chaintech, no-go.

• euro
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-01-2022
was maar een voorstel, de chaintechs doen niet onder voor Abit en Epox, verder komen er standaard veel extra's bij.De Chaintech 7VJL Apogee standaard staat al voor 119 euro in de pricewatch, had je geld over gehouden in plaats van er waarschijlijk bij hoeven te leggen.

Verwijderd

Ik zou ook voor de epox 8k9a2+ gaan voor vet overklokken maar ik twijfel nog omdat ie ook een paar nadeeltjes heeft..

Je kan geen AGP voltage instellen (ik wil dat graag ivm dat ik een gf2 ti met waterkoeling heb.. lijkt me wel stoer als ik daarmee deus ex 2 mee kan spelen, hoef ik de komende jaren geen nieuwe videokaart :) (nee, ben niet zo'n spelletjes fanaat))

Er zitten geen gaatjes rondom de northbridge dus ik kan mijn chipset waterblok er niet op bevestigen.. wat ik vreemd vind want bij de 8k5a2+ zitten wel gaatjes..

Kortom, ik twijfel nog even welke ik nou zal nemen maar iig epox gezien prijs/overklok verhouding :)

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:53

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Als ik op het moment het geld er voor had gehad, dan zou ik waarschijnlijk voor de Epox gaan. Heb nu een 8KHA+, daarvoor 2 Abit's, maar toen ik die kocht had Abit nog echt unieke dingen (als eerste een jumperless mobo, als eerste een ATA66 controller onboard, als eerste een RAID controller onboard). Nu hebben ze nog steeds mooie mobo's alleen nu ze hun naam hebben opgebouwd zijn de bordjes ineens duurder.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• De_Bastaard
Mwah ik heb nog niet echt zo de 'need' om mijn chipset ook water te koelen. gaat me nu voornamelijk om de CPU. als ik ooit mijn northbridge wil waterkoelen, verzin ik wel 'n clip ofzo...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 November 2002 @ 12:29:
Zo zo Farzin..niet eens een Epox flame? De Epox is beter over te klokken heren!! Op KT400 gebied dan. Dus als je moet kiezen tussen de Epox 8K9A of de Abit KD7 zou ik echt voor de Epox gaan. Ik heb ervaring met de KD7 en das niet echt goed te noemen.
Verwijderd schreef op 10 november 2002 @ 12:39:
Persoonlijk vind ik DDR400 absoluut niet nodig, ook DDR333 is al meer dan genoeg (als ik geweten had dat het weinig verschil uitmaakte, had ik DDR266 gekocht i.p.v. DDR333). Ik zou zelf de KX7-333R nemen, als je later nog USB 2.0 wilt, kun je gewoon een PCI-kaart kopen.
Man man, TUURLIJK moet je ddr 400 nemen!! Het is ALLEEN trager als je het op 133/200 gebruikt!! Geloof mij nou maar dat je op 200/200 (of 220/220 >:) ) veel sneller bent (en 220 kun je dus gewoon lekker vergeten met PC2700 ;) ). Lees anders het topic van Soldier2000 over Corsair PC3500. 166/166 met PC2700 of PC3200 is even snel.
Verwijderd schreef op 10 november 2002 @ 12:53:
[...]

Het kan aan mij of m'n collega's liggen maar met Abit zijn wij niet zo blij als met EpoX. De Abit borden vooral de wat recente zijn in vergelijking niet zo snel en stabiel is het soms wat aan de mindere kant.
Uhh, tot aan de KD7 is Abit altijd sneller geweest.
Bovendie EpoX is meer tweaker-friendly en heeft goede bios instellings opties. Sinds je nog twijfelt zou ik een sheet maken tussen de bordjes die je van abit en EpoX wilt en alles even op een rijtje vergelijken.
Right, das dus gewoon niet waar, want de bios opties zijn zowat hetzelfde. Bij de KD7 bijv vcore tot 2,325V en vmem tot 3,2V of meer. Abit is HET tweak merk, al jaren. Pas sinds Epox de 8K9A heeft hebben ze een beter bord dat Abit. Wat het is met die KD7 weet ik niet. Maar iets klopt er niet aan dat bord.

De keuze tussen Abit en Epox is persoonlijk. Het zijn allebei topmerken. Over het algemeen is Abit net ff sneller, maar dat merk je alleen als je extreem gaat. Met een fsb van 200Mhz maakt het geen bal uit.

Conclusie: Er is maar 1 keus mogelijk, koop de 8K9A. Bordje gaat erg hard en is gewoon beter te overklokken dan de KD7. Wil je per se een Abit om te overklokken koop dan de KX ipv de KD. Maar zelf zou ik die Epox nemen.

• De_Bastaard
ik heb btw een 1700+ dus 200//200 word al lastig of niet?
btw die AT7-Max2 had toch ook KT400 :?

Verwijderd

De_Bastaard schreef op 10 november 2002 @ 18:00:
ik heb btw een 1700+ dus 200//200 word al lastig of niet?
btw die AT7-Max2 had toch ook KT400 :?
Unlock je XP dan...
ik kan zelfs 220/220 draaien met mijn duron...

http://service.madonion.com/compare?2k1=4702874

• De_Bastaard
ow hehe, nja goed dan zal ik dat maar es effe doen dan he :) trekt mijn Samsung PC2700 dat wel?? (is btw samsung chip&samsung pcb). ik ga IMO niet weer nieuw geheugen halen.

• mdj84nl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-03-2025
chaintech apogee :)

• TDLofCC
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02-2024
Staat toch echt Epox of Abit ...
Zie nergens Chaintech staan ... (alhoewel ik wel eens wil weten wat die Chaintech Zenith gaat doen)

Heb zelf nog geen idee ... wil ook wel nieuw mobo ... maar me KT266 gaat nog goed genoeg mee.

Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.

• De_Bastaard
mijne niet, melted :) als ik hier effe iemand in de buurt vind met 'n digicam maak ik pics voor jullie :) ... onze camera is waarschijnlijk kapot :( firewire aansluiting in de camera is waarschijnlijk kapot (pinnetje afgebroken ofzo).

Verwijderd

AT7Max2 is ook KT400 idd. Hij is hetzelfde als de KD7 maar dan in max uitvoering. Dus bomvol met extra hardware en geen serieel + printerpoort. Als je licht overklokt een perfect mobo! Ik vind de max borden gewoon het vetste, maar voor speed zou ik toch de Epox nemen.

KT333 -> neem een KX7
KT400 -> neem een 8K9A

Epox borden zijn ook vrij goedkoop. Dat vind ik ook een groot voordeel. Ik heb 600 pieken neergeteld voor m'n KR7A-Raid.. best veel achteraf :D Maar het bordje was ook gloednieuw toen en het snelste wat er te koop was.

Verwijderd

TheDarkLord666 schreef op 10 november 2002 @ 19:38:
... (alhoewel ik wel eens wil weten wat die Chaintech Zenith gaat doen)...
Chaintech Zenith en een review van de EPoX 8K9A2+.

• De_Bastaard
Mwah, ik heb net van m'n pa 150euro gekregen, omdat ik vorig jaar ben overgegaan (LOL, je gaat zowieso over op mijn school maar daar praten we niet over >:)). Dan wil ik best wel 'n paar euro bij lappen voor 'n ruig mobo :)

• erikdeperik
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-07-2024
als je geen ander geheugen koopt maakt het weinig uit ,want fsb 200 + haal je toch niet met je mem.
de n-force chopset is een stuk sneller als de via ,maar dan moet je nog ff w88 :Z

ik zeg maar zo "zeg maar niks"

Verwijderd

De_Bastaard schreef op 10 november 2002 @ 22:30:
Mwah, ik heb net van m'n pa 150euro gekregen, omdat ik vorig jaar ben overgegaan (LOL, je gaat zowieso over op mijn school maar daar praten we niet over >:)). Dan wil ik best wel 'n paar euro bij lappen voor 'n ruig mobo :)
Dan zou ik toch echt de Epox 8k9a2+ halen als ik jou was....

En dat zeg ik niet omdat ik nu toevallig een Epox heb...heb ook meerdere Abit bordjes gehad..
Maar als je de buitenlandse fora bekijkt zie je gewoon hoe vet ze presteren..

• De_Bastaard
Jupz net gelezen op IcronticForums, hele discussie over Epox/Abit ... ze zeggen dat Epox de hogere FSB geeft, maar Abit hogere performance heeft...

Verwijderd

Zeker een link gekregen van Soldier2000? :)

• De_Bastaard
Nope, was effe zelf aan het rondneuzen daar ;) ik leef niet alleen op GoT hoor :P

Edit: Enne, denk je dat mijn geheugen 200+ FSB haalt? samsung pc2700....

• TDLofCC
  • Laatst online: 02-02-2024
erikdeprik schreef op 10 November 2002 @ 22:47:
als je geen ander geheugen koopt maakt het weinig uit ,want fsb 200 + haal je toch niet met je mem.
de n-force chopset is een stuk sneller als de via ,maar dan moet je nog ff w88 :Z
Suuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuure ...
Dat Samsung PC2700 haalt ECHT wel de 200 hoor.
Mijn Crucial PC2100 haalt dat zelfs al (op de laagste timings maargoed :P)

En N-Force is idd leuk, maarja als je daarop w8, kan je op nieuwe ontwikkelingen blijven w88.

Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.

• toastingnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:23
Ik heb hier de Abit KX7 KT333CD! versie en m'n XP1800+ loopt heerlijk op 8 x 195 met mem op cas 2. Nog nooit probs mee gehad. Maar ja, zoveel verschilende gebruikers van Epox en Abit, dus ook zoveel verschillende meningen.

Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400

• De_Bastaard
Ja daarom :) denk dat ik dalijk eens effe bel naar informatique..

• Dark Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-02 23:50

Dark Angel

Corvette LS Power

Ik heb zelf een ABIT KD-7 V 1.1 en deze had ik gekocht om te gaan ocen.

Alleen er is echt een hoop mis met dat bord.
Als eerste de condensatoren ronde de extra voeding aansluiting dik 70 graden zonder al te lang te game. en dit is echt een zeer grove constructie fout.

2de probleem was bij mij dat de 5:2:1 divider na 1,5 week werken in eens de geest gaf.
hij wou daar niet meer in booten.

3de probleem is dat je harddisk corruptie krijgt met ocen dat begint al na de 189 mhz en dan bij verschillende fsb weer niet dan weer wel. dit is zwaar irritant wat dan is je windows weer fuckup.

ik heb op internet gezocht en heb met wat mensen op forums zitten praten en er zijn wel meer mensen met percies dezelfde problemen.
na wat overleg met abit heb ik een nieuwe gekregen alleen deze heeft nog steeds dezelfde problemen.

zelf zit ik nu ook hard te denken om ook de nieuwe epox te gaan halen.

|D3 Battletag: <SG>DarkAngelnl#2829| WOT DarkAngelnl

• De_Bastaard
Dat je die HD corruptie krijgt kom toch door die divider :? anyway die KX7-333(R) schijnen ook lekkere planken te zijn! :)

• Demo

Demo

toastingnow schreef op 11 November 2002 @ 08:11:
Ik heb hier de Abit KX7 KT333CD! versie en m'n XP1800+ loopt heerlijk op 8 x 195 met mem op cas 2. Nog nooit probs mee gehad. Maar ja, zoveel verschilende gebruikers van Epox en Abit, dus ook zoveel verschillende meningen.
Wat houdt dat CD in dan?

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.

Verwijderd

ikke draai ook met een abit kx7 333r super bordtje, toen ik mijn xp 2000 + nog had, is nu dood.
maar haalde zonder problemen een fsb van 186, geheugen wou niet veder, anders had ik de 200 zeker gehaald. met mijn 1800+ locked haal ik zonder problemen een fsb van 143, men loopt dan ook op 186, wil weer niet veder door geheugen.

moet nog ff pc3500 op halen, maar dat doe ik wel op de hcc,.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2002 10:39 . Reden: typo ]

Verwijderd

De_Bastaard schreef op 10 November 2002 @ 23:48:
Nope, was effe zelf aan het rondneuzen daar ;) ik leef niet alleen op GoT hoor :P

Edit: Enne, denk je dat mijn geheugen 200+ FSB haalt? samsung pc2700....
Ligt er maar net aan hoeveel voltage jij op je DDR geheugen kan zetten....maar meestal lukt dat wel ja!

• toastingnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:23
Demoniac schreef op 11 november 2002 @ 09:18:
[...]
Wat houdt dat CD in dan?
CD versie was de vorige versie (1ste versie) van de KT333 chip. Volgens sommige mensen was met de CD een probleem. Is zeg maar opgelost door de CE versie uit te brengen. Alleen heb ik nog nooit probs er mee gehad. Het zou ook zo zijn dat men met de CD versie niet hoger kwam dan fsb = rond 150.

Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400

• Demo

Demo

toastingnow schreef op 11 November 2002 @ 11:27:
[...]

CD versie was de vorige versie (1ste versie) van de KT333 chip. Volgens sommige mensen was met de CD een probleem. Is zeg maar opgelost door de CE versie uit te brengen. Alleen heb ik nog nooit probs er mee gehad. Het zou ook zo zijn dat men met de CD versie niet hoger kwam dan fsb = rond 150.
De stepping dus eigenlijk? :)

Bij die review van VR-ZOne staat overigens genoemd dat Epox in het eerste kwartaal van 2003 met een KT400A mobo komt :D

• De_Bastaard
Hmz zolang wilde ik iig niet wachten, wil deze week of volgende week toch zeker 'n nieuwe hebben...

• DeadPool
  • Laatst online: 07-12-2025
op icrontic forums is momenteel een discussie aan de gang over epox vs abit (was 't oorspronkelijk niet maar na een paar replies is 't een soort epox vs abit war geworden :D maar d'r staat redelijk nuttige info in)hier is de link

• erikdeperik
  • Laatst online: 25-07-2024
TheDarkLord666 schreef op 11 november 2002 @ 07:20:
[...]

Suuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuure ...
Dat Samsung PC2700 haalt ECHT wel de 200 hoor.
Mijn Crucial PC2100 haalt dat zelfs al (op de laagste timings maargoed :P)

En N-Force is idd leuk, maarja als je daarop w8, kan je op nieuwe ontwikkelingen blijven w88.
uit de meeste topics kun je halen dat ie 190 max haalt, een enkeling gaat hoger.
dan heb ik het nog niet iver turbo timings.
maar stel dat je 200 zou halen ,dan voldoen beide bordjes toch?
btw samsung is geen crucial :)

ik zeg maar zo "zeg maar niks"

• De_Bastaard
Ej, net lees ik op de forums van amdmb.com ... dat de IWill XP-333R ook zeer goed te oc'en valt? btw die dudes bij informatique sucken ... ik had gemailed om te vragen welke revisie van die EpoX 8k9a2+ ze daar hadden... nou dat wisten ze nog niet aangezien ze hem nog niet binnen hebben gehad. en ze zeiden dat via internet bestellen met een voorkeur voor 'n revisie niet mogelijk was...

Verwijderd

De_Bastaard schreef op 11 November 2002 @ 17:06:
Ej, net lees ik op de forums van amdmb.com ... dat de IWill XP-333R ook zeer goed te oc'en valt? btw die dudes bij informatique sucken ... ik had gemailed om te vragen welke revisie van die EpoX 8k9a2+ ze daar hadden... nou dat wisten ze nog niet aangezien ze hem nog niet binnen hebben gehad. en ze zeiden dat via internet bestellen met een voorkeur voor 'n revisie niet mogelijk was...
Ja en? Dat lijkt me niet meer dan normaal. Dan hoeven ze daar niet meteen te sucken, alleen maar omdat jij daar je zin niet krijgt.

• De_Bastaard
Ja nou eh, als dat TOEVALLIG de enigste winkel hier in NL is die hem verkoopt. en aangezien ik helemaal aan de andere kant van nederland woon, is dit best irritant.

• Demo

Demo

De_Bastaard schreef op 11 November 2002 @ 17:15:
Ja nou eh, als dat TOEVALLIG de enigste winkel hier in NL is die hem verkoopt. en aangezien ik helemaal aan de andere kant van nederland woon, is dit best irritant.
Dat zou betekenen dat ze niet sucken als ze hem niet zouden verkopen? Of dat alle andere winkels in Nederland sucken omdat ze hem niet verkopen?

• porn*
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-01 12:02

porn*

...take on the world!

Sinds ik enorm veel problemen met mijn Abit KT7A heb gehad, wil ik NOOIT meer een Abit. Daarvoor had ik een BE6-2, werkelijk perfekt mobo, maar die KT7A kwam me echt de strot uit. Dat kwam niet alleen door de data corruption bug (alle 133A based mobo's hadden dat), mijn mobo wilde gewoon niet op 133Mhz FSB draaien!
Terugsturen etc zou tussen de 4 weken en 2 maanden duren, dus heb ik hem maar verkocht. Had geen zin om zolang mijn PC te moeten missen. Met Epox (tot nu toe) nog geen slechte ervaringen, dus ik zou je Epox aanraden :)

Bnet pindle#2913

• porn*
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-01 12:02

porn*

...take on the world!

erikdeprik schreef op 11 november 2002 @ 16:18:
[...]

uit de meeste topics kun je halen dat ie 190 max haalt, een enkeling gaat hoger.
dan heb ik het nog niet iver turbo timings.
maar stel dat je 200 zou halen ,dan voldoen beide bordjes toch?
btw samsung is geen crucial :)
Mijn Samsung valt me ook wat tegen, heb een reepje 256 MB PC2700 aangeschaft en dat gaat toch lang niet zo hoog als mijn Twinmos PC2700. Ik had die op 176 Mhz 2-5-3-3-2 lopen (misschien kon ie nog wel hoger, niet getest), en met het Samsung erbij wil hij niet eens cas2 lopen :(

Zit nu noodgedongen op 170 Mhz 2,5-5-3-3-2, met 2,9v nogwel. Eerst had het maar 2.7v nodig. Nou weet ik wel dat 2 reepjes wat meer stress voor je mobo betekent en dus minder hoog gaat, maar met één reepje erin wil het Samsung reepje ook al geen cas2 doen...

Bnet pindle#2913

• De_Bastaard
Niemand hier toevallig die in de buurt van Informatique woont ? >:)

• De_Bastaard
Ik dacht breng ze effe op de hoogte hier, ik heb vandaag op mijn stageplek een Abit KD7-Raid besteld :)

• Munchkin
  • Laatst online: 18-02 19:19
porn schreef op 11 november 2002 @ 17:26:
Dat kwam niet alleen door de data corruption bug
Aha, dus daarom krijg ik of en toe van die vage berichten / programma's die niet willen opstarten! wat doet die bug als ik vragen mag (welke data wordt gecorruppeerd)?

Maar ik ben ook niet zo'n voorstander van Abit borden. Niet meer sinds ik mijn KT7-RAID 3x heb moeten terugsturen (3 verschillende mobo's) omdat ik er problemen mee had. Het 4e bord was een KT7A-RAID maar die geeft dus zo af en toe die vage errors. Service is ook niet echt denderend (geld teruggeven doen ze dus per definitie niet aan, ook niet als je 3 bordjes moet terugsturen. Verder heeft het mij heel veel moeite gekost om uiteindelijk een KT7A-RAID te krijgen (dagelijks bellen).
Nee, ik koop _NOOIT_ meer een Abit. Als je zoveel geld moet betalen mag je een degelijk product verwachten waar een goede service bijzit. Aangezien beiden niet geleverd worden, is het gewoon een verkwisting van geld. Koop die Epox maar, die is iig goedkoper.

• De_Bastaard
Kom je nu te laat mee, heb nu 'n Abit, maarja dan hoor ik jou nu wel klagen, zo hoor ik andere mensen klagen over Epox... Abit is gewoon een goed merk en om dan nu te zeggen 'ik koop een Epox' omdat jij het zegt .. dacht het niet :) ik heb er lang genoeg over na gedacht en heb besloten deze te pakken.

kostte me btw 'maar' 130 euro, inkopen bij groothandel via stage rulez >:)

• Munchkin
  • Laatst online: 18-02 19:19
Uiteraard koop je niet iets omdat ik wat zeg! (waar kreeg je die indruk door), je vroeg echter om advies. Mijn advies (ligt verkapt opgeschreven dat wel) was koop epox, want daarvan is de prijs/kwaliteit/service verhouding beter. Dat gaat kennelijk voor jou niet op (vermeldt dat in het vervolg dan ook, dan krijg je betere adviezen lijkt me), omdat voor jou de abit evenveel of zelfs minder kost dan de epox. Maar voel je je nu een beetje beledigd omdat dat ik "jouw" merk afkraak?

edit: hmm, 'k zie nu pas het berichtje boven mijn orig. post. Je had 'm al, had ik dat geweten dan had ik niet gereageerd.

• De_Bastaard
No problem, * De_Bastaard voelt zich iig niet beledigd :)

Verwijderd

Binnenkort ligt er 8k5a2 (hopelijk niet te piepen) in me good-old pII paradigit kast
Pagina: 1