[WIN XP] bestand 'regrunchk.exe' ontbreekt

Pagina: 1
Acties:

• EmilneM
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-09-2023
toen mijn virusscanner een virus ontdekte wat hij niet kon repairen/deleten ben ik naar de veilige modus gegaan om dit nogmaals te proberen. hier lukte het wel.......de virusscanner verwijderde de file.

toen ik vervolgens windows weer opstartte krijg ik een foutmelding dat de file 'regrunchk.exe' niet aanwezig was. mijn virusscanner heeft blijkbaar een systemfile gedeleted. nu zit ik dus elke keer opgezadelt met die foutmelding. verder merk ik er niets van dat ik de file niet meer heb.

ik heb hem in msconfig al uitgezet bij opstarten maar hij blijft de fout geven, uit de path info in msconfig is ook niet te halen wat de file precies doet.

weet iemand wat de file 'regrunchk.exe' doet, of ik die foutmelding kan uitschakelen. of heeft iemand de file misschien voor mij?

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 16:35
regrunchk.exe is geen systemfile; is een file die een trojan geplaatst heeft..
Zou je dus gewoon moeten kunnen verwijderen nadat je de taak hebt gekilled of in safemode...

Run je regedit eens en zoek naar dat bestand-referentie; misschien staat ie nog ergens in de registry dat ie opgestart moeten worden..
System.ini en win.ini kun je ook nog even checken..

Pvouput live

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Het is, zoals ik begrijp, geen systeembestand, maar een Trojan: http://www.tek-tips.com/g...ev3/21/pid/760/qid/362791
Kijk je register eens na waar dit bestand genoemd staat, en verwijder de betreffende sleutels, althans, dat lijkt mij het meest logisch :).

• EmilneM
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-09-2023
tnx!

heb inderdaad ff me registry doorgespit, alle keys verwijderd en nu is hij definitief weg, geen fout meer bij het booten.

regrunchk.exe leek mij iets van een register check bij het opstarten dus had geen vermoeden dat het een trojan was.