ATA 100 +Asus A7V

Pagina: 1
Acties:
  • 202 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• jle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-07 06:25
Is er iemand binnen deze group die het wel gelukt is om met een A7V mobo van een ATA100 disk te booten :?. Als ik eerlijk moet zijn ben er best wel benieuwd naar hoe diegene dat voor elkaar heeft gekregen.
Mij lukt het in elk gevan niet.:"(

Good goan

Verwijderd

Ik.

Alles werkt gewoon (maxtor ATA-66's, ATA-100's, IBM's)

Misschien is je board wel kapot

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:57
Lukt mij ook, A7V en IBM ata100 schijf.
Staat de volgorde van de bootschijven goed in je bios?

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• abwouters
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-08 22:31
lukte mij ook, maar niet om een schijf op de ata 100 en een schijf op de ide controller te krijgen.

• nrico
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-09 07:46
ik heb mijn maxtor hd ook aan de gang gekregen.
1) heb je je hd wel op ata mode 5 staan
2) heb je in het bios je ata 100 bios/ controller wel aan staan.
3) heb je je hd wel op de juiste ide kanaal aangezet. ( het is het onderste blauwe ide kanaal)

suc6

Verwijderd

En je moet in de bootsequence wel zeggen dat ie van SCSI/other mag booten, dan werkt het perfect (althans bij mij) :)

• jle
Ik heb alle instellingen die je kunt maken in de bios al geprobeerd, maar niks blijkt te werken. Als ik in de bios de ATA100 controller aanzet vind ie de HD wel, ook ziet ie de juiste HD en ook dat ie als master op de primaire IDE zit. Hij wil er gewoon niet van booten. Als ik alle andere schijven verwijder krijg ik de foutmelding "PRESS ANY KEY TO REBOOT". Als ik een andere HD (ATA66)aansluit op de 'normale' IDE, dan of doet ie het niet of boot dood leuk van de ATA66 HD, terwijl ik in de bios toch duidelijk aangeef dat ie van de ATA100 moet booten. Onder Windows kan ik 'm wel benaderen als een gewone HD.:(

Good goan

Verwijderd

Heb je in je bios wel
"Load Onboard ATA BIOS" op "Enabled" staan?

Verwijderd

Ik heb zelf nu 2 x Asus A7v geprobeerd met ibm ata 100 schijf en kan niet booten, ik ben echter erg benieuwd naar de bios versie van de mensen die het wel lukt te booten

• sankao
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10-08 01:29
Misschien een domme opmerking,

Staat er wel een OS op?

9760Wp ZO(145°) @SE9K, 6480Wp ZW (235°), 2960Wp NO(50°) @SE7K-RWS

Verwijderd

ok dit had ik dus ook omdat ik een schijfje wilde testen op de ata 66 connector waarop een PRIMARY partitie op stond die had blijkbaar voorrang over de ata 100 !!!!
dus je moet je hd waarschijnlijk formatteren of opnieuw fdisken en de c: A status toewijzen anders kan ie er niet van booten op de ata 100 snap je ? en als je andere schijven ook nog in je systeem hebt die zo fdisken dat ze geen A status hebben dit is de oplossing =) succes ermee :)

Verwijderd

en natuurlijk bios goed zetten maar dat snap je wel =)

Verwijderd

abwouters dat kwam omdat die ide schijf ook een A status had en dus een c partitie wil hebbe ...... :)

• abwouters
maar toen ik allebei de scheiven opnieuw gepartitioneerd had en op de ata 100 schijf het os had gezet wilde hij nog steeds niet booten (press key to reboot of zoiets.)
Dus nu heb ik beide schijven maar op de ata 100 controller gezet.

• abwouters
"schijven"

• johnny.xxx
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-03-2025
bij mij werkt alles ook goed.
WD 6,8Gb ATA66 5400rpm

• jle
Bedankt Darkman, dat is iets waar ik nog niet aan gedacht heb, maar het klinkt in ieder geval goed en ik zal het zeker proberen. Je hoort nog wel of het gelukt is.:)
(Alle anderen natuurlijk ook bedankt).;)

Good goan

Verwijderd

Het is mij gelukt om de IBM 307030 te laten booten op de A7V,in het bootmenu heb je de optie Load ATA100 device first(of zoiets),zet deze op YES en zet load Promise bios op AUTO.

Succes

• jle
Hey allemaal,

Bedankt voor alle tips. Het is mij eindelijk gelukt.*D

Good goan

Verwijderd

Ah critical billy vertel me ff wat je hebt gedaan ik heb namelijk precies hetzelfde probleem
Pagina: 1