Chipset cooler A7V266 verwijderen

Pagina: 1
Acties:

• Plaagje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-02 18:52

Plaagje

<<Fly & Dive>>

Topicstarter
Omdat mij oude chipset cooler soms beetje raar gaat doen, (50db maken), had ik een nieuwe gekocht: de Zalman 32J.

het instalren van die cooler leek heel makkelijk, maar ik had niet over nagedacht hoe moeilijk het wel niet kan zijn om een oude cooler te verwijderen :S

de schroefjes zitten vaster dan beton, dus die krijg ik niet los.

en aan de zijkant zitten van die veertjes, maar ik wet niet wat ik daarmee moet (behalfde indrukken).

nou is de vraag hoe kan ik de oude cooler verwijderen zonder mijn MOBO te slopen?
(kan het nergens in de search vinden en ook niet in de Manual van mijn mobo)

Flying High!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
als et goed is, zitten er aan die andee kant van die vertje weerhakkjes, (achterkant van je vga kaart), die moet je inknijpen (tangetje ofzo), en dan wip je ze zo los...

One World Concepts

• brouwerpower
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 19:22
Zijn het wel schroefjes? of zijn het een soort van spijkers zonder profiel voor een schroevedraaier? Zo ja, dan zitten er waarschijnlijk weerhaakjes aan, zoals hierboven verteld is. Dan moet je de veertjes indrukken en de weerhaakjes indrukken.
Anders: pics plaatsen

Verwijderd

pak een kniptang en knip aan de onderkant van dat mobo die pinnen van het koelertje eraf.

sim-pel :) :+

(zo heb ik het dus ook gedaan)

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 10 november 2002 @ 13:53:
pak een kniptang en knip aan de onderkant van dat mobo die pinnen van het koelertje eraf.

sim-pel :) :+

(zo heb ik het dus ook gedaan)
sja, ik denk dat je die pinnetjes er beter uit kunt wippen, kan je je koeler later ook nog gebruiken...

One World Concepts

Verwijderd

B_FORCE schreef op 10 november 2002 @ 14:39:
[...]

sja, ik denk dat je die pinnetjes er beter uit kunt wippen, kan je je koeler later ook nog gebruiken...
hij zegt dat dat ding aan het aanlopen is ... (was hier ook het geval)

en echt goed koelt het zowiezo niet :X

ikzelf heb trouwens ook wel ff met die pinnetjes zitten kloten, maar na een paar min heb ik maar gewoon de kniptang gepakt hoor :)

Verwijderd

Ik heb deze mobo met het zelfde geluidsoverlast. Kan die northbridge chip zonder cooler Alain? Of toch die zalman er maar ff opzetten?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 november 2002 @ 20:11:
Ik heb deze mobo met het zelfde geluidsoverlast. Kan die northbridge chip zonder cooler Alain? Of toch die zalman er maar ff opzetten?
hmz, ik heb hem nooit zonder koeler gedraait, ik heb er nu gewoon een oude gepolijste 486 koeler opzitten...

ik denk niet dat hij stabiel zonder koeler kan draaien , maar een klein passief heatsinkje is al meer dan zat denk ik.

dus die zalman, of een oude 486 koeler oid, of een klein heatsinkje zonder fan should do the trick :)

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:04

charrel

Cortisol4life..

ik heb hem wel zonder cooler gedraait, gewoon een paar losse blokjes erop plakken werkt perfect. Op de latere versies en andere versie mobo's hebben ze niet eens een koeler met fan erop meer dan zitten er alleen koelblokjes! Moet dus wel vertrouwd zijn :P

Verwijderd

mjah ik zeg het verkeerd

zonder enige vorm van koelblokjes oid loopt ie niet stabiel denk ik (de chip echt "naakt" dus ;) )

met wat passieve koelblokjes moet het gewoon lopen
Pagina: 1