Toon posts:

Gigabit nuttig?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan een netwerkje bij mij thuis op te zetten.

de server wordt een win 2000 adv server
de clients draaien beide winxp

heeft het enig nut om in elke pc (zowel server als client) een gigaspeed kaart te steken.

op de server zullen heel wat mp3's staan, die constant door de clients gebruikt zullen worden, er zullen dedicated games op worden gedraaid, de server zou moeten werken als printserver, en hij zal ook de verbinding van buitenaf moeten verzorgen.

iemand tips?

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

Voor 2 clients die mp3's eraf halen is zelfs een 10mbit netwerkje genoeg. Ga gewoon voor een standaard 100mbit en het is ok :)

• Xenon
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-08 11:42
Als je geen gigabit switch hebt ben je er toch niks mee...

En 100 mbit is meer als voldoene

ProtocoLAN.be: De beste LAN van de Maaskant

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-08 19:18

killercow

eth0

aan de andere kant, als je goedkoop aan gigabit kaarten kan komen, ze zijn er vanaf 28 euro dan kun je ze al wel gebruiken, je kunt er namenlijk altijd een cross-cable tussen hangen, want dan heb je geen gigabit switch nodig , werkt perfect en je bent op de toekomst voorbereid.

openkat.nl al gezien?

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
Als je ziet wat je er allemaal op wilt doen dan is het ook van belang of je HDs het aan kunnen, of je CPUs het werk aan kunnen, en je wilt natuurlijk geen lagg hebben dus.

Je kan denk ik het beste 2 netwerkkaarten van 100mbit gebruiken (wel hardwarematig 3com of Intel ofzow) en dus 2 hubs, zo kan je het werk een beetje balancen en gaat het niet allemaal door 1 lijntje.

En begrijp wel als je toch gigabit wilt gebruiken dan moet je een Gigabit Swaitch kopen en die zijn onbetaalbaar, een 100mbit hub of switch kost stukken minder.

Als je een gigabit netwerk kaart in de server doet en de rest achter de 1 gbit switch 100 mbit dan heeft het wel zin maar je hebt wel een heeeeel duur netwerk ;)

Uit ervaring als je gewone ata 100 schijfjes gebruikt 7200 rpm dan neemt 100 mbit bij volledig gebruik (kopieren van bestanden) kompleet je harddisk in.

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:12
killercow schreef op 10 November 2002 @ 11:35:
aan de andere kant, als je goedkoop aan gigabit kaarten kan komen, ze zijn er vanaf 28 euro dan kun je ze al wel gebruiken, je kunt er namenlijk altijd een cross-cable tussen hangen, want dan heb je geen gigabit switch nodig , werkt perfect en je bent op de toekomst voorbereid.
28 euro ?! Waar dan ?

-

• Cipri
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07-2024

Cipri

Of niet natuurlijk...

idd, zou ik ook wel willen weten dan :9
Goedkoopste in de pricewatch is SVEC Netwerkaart PCI 1GBit voor € 44

-=[ Murlocs Ate My Boots]=- Sylvanas Alliance - EU - Orosei lvl 100 Paladin

• NeverSeen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-07-2024

NeverSeen

Press any key to continue.....

gewoon 100mbit met goedkoopste hubje geen probleem

Verwijderd

premium resellers van intel, weet niet precies welke dat zijn , maar die kunen ze denk ik voor die prijs wel verkopen, wil dus niet zeggen dat die ook in de pricewatch staan natuurlijk.

anyway een gigabit kaart met crosscable naar een andere gigabit kaart geeft een mooi gigabit netwerkje.

Verwijderd

Moet je voor een gigabit netwerk eigenlijk andere kabels hebben? (beter geisoleerd ofzo?)

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-06 11:13

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

cat 5e moet je dan hebben of cat 6 :)

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Verwijderd

cat 6 :? wasda?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Braaikamer - Smoke&BBQ

• bazzs2001
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-06 11:18

bazzs2001

je moet knagen wat lekker is

10 mbit is volgens mij al genoeg, 1gbit lijkt me overkill, 100 mbit zou het beste zijn IMHO

groeten

Verwijderd

Voor in totaal 3 pc's? Dan is 1GBit wel erg overkill, mp3 kopieren gaat prima op 100MBit...
Voor gamen is 10 MEER dan zat.

Verwijderd

nuttig ja, realistische prijs - kwaliteit - prestatie verhouding in vergelijk met 100mbit, nee, niet voor thuisgebruik.
Pagina: 1