[url=http://specs.tweak.to/[/url] / Specs 2 \ 24 uren in een dag, 24 bierflesjes in een krat........ Toeval?
Win98 ? Vermoedelijk de overbekende PPTP bug.
Zie de FAQ: http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/100#100
Nr 2. moet je hebben ...
Zie de FAQ: http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/100#100
Nr 2. moet je hebben ...
Beetje oud topic maar dit is exact mijn probleem 
Ik heb dus de sitecom 201s router( 4 port switch) met een alcatel modem(1 van de eerste), maar na een tijdje valt internet gewoon uit.
Nou draai ik af en toe wel emule, maar die instellingen staan standaard goed voor een 768/128 lijntje denk ik.
Maar ik heb DMZ voor 1 ip aan en DHCP van 192.168.0.1-192,168.0.15 ook aan, zo ziet het netwerk er ongeveer uit:
ADSL modem ------> sitecom router ---------> 1 aansluiting naar 1 hub voor 5 pcs de rest van de aansluitingen(op de router) naar nog een paar pc's.
Deze gaan allemaal via dhcp behalve die ene met DMZ, die heeft een vast 192.168.0.4 ip voor emule en ftp etc.
Heeft iemand enig idee waar dit door zou kunnen komen?
Zou dit door DMZ of een brakke hub kunnen komen, tis nogal #$@!@ om een paar keer per dag de modem en router resetten om het te weer laten werken.
*Edit*
Oh ja bijna elke pc is win2k, behalve 1 met win2003(3771) en 1 met winxp.
En dit gebeurt ook als maar 1 pc zit te internetten.
Ik heb dus de sitecom 201s router( 4 port switch) met een alcatel modem(1 van de eerste), maar na een tijdje valt internet gewoon uit.
Nou draai ik af en toe wel emule, maar die instellingen staan standaard goed voor een 768/128 lijntje denk ik.
Maar ik heb DMZ voor 1 ip aan en DHCP van 192.168.0.1-192,168.0.15 ook aan, zo ziet het netwerk er ongeveer uit:
ADSL modem ------> sitecom router ---------> 1 aansluiting naar 1 hub voor 5 pcs de rest van de aansluitingen(op de router) naar nog een paar pc's.
Deze gaan allemaal via dhcp behalve die ene met DMZ, die heeft een vast 192.168.0.4 ip voor emule en ftp etc.
Heeft iemand enig idee waar dit door zou kunnen komen?
Zou dit door DMZ of een brakke hub kunnen komen, tis nogal #$@!@ om een paar keer per dag de modem en router resetten om het te weer laten werken.
*Edit*
Oh ja bijna elke pc is win2k, behalve 1 met win2003(3771) en 1 met winxp.
En dit gebeurt ook als maar 1 pc zit te internetten.
[ Voor 14% gewijzigd door RickDB op 26-03-2003 12:30 ]
ik las toevalig paar uur terug (hier ook op GOT) iemand die zei dat zijn sitecom router na een tijdje vastloopt als die emule gebruikt, meschien dat het daar iets mee te maken heeft?
You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?
Ja ik denk toch dat het emule is aangezien deze veel udp connecties heeft.
Stond op 800 connecties per sec (lijkt me nogal veel), maar dat daardoor een router en modem uitvalt
Verschilt af en toe soms kan ik niet bij de router af en toe wel, en dan doet de modem het weer niet.
Resetten van de modem zelf helpt nu geen eens meer.
Hij kapt er gewoon voor meer dan 15 min mee, die lampjes op de voorkant van de modem bevriezen gewoon(alleen de eerste 2 knipperen nog maar).
Wat zijn ongeveer goede connecties/sec en max connecties settings voor een 768/128 lijn bij emule?
Stond op 800 connecties per sec (lijkt me nogal veel), maar dat daardoor een router en modem uitvalt
Verschilt af en toe soms kan ik niet bij de router af en toe wel, en dan doet de modem het weer niet.
Resetten van de modem zelf helpt nu geen eens meer.
Hij kapt er gewoon voor meer dan 15 min mee, die lampjes op de voorkant van de modem bevriezen gewoon(alleen de eerste 2 knipperen nog maar).
Wat zijn ongeveer goede connecties/sec en max connecties settings voor een 768/128 lijn bij emule?
[ Voor 101% gewijzigd door RickDB op 26-03-2003 16:21 ]
Pagina: 1