Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[CM] Painting en Bestikkering

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil mijn Case (ATX Midi-Tower) gaan bestikkeren/schilderen, maar na het lezen van de FAQ is het me nog niet 100% duidelijk geworden.

1: Ik ga niet schuren, omdat ik er een soort symbool op wil hebben, en schuuren is te veel werk, daarom zou ik met een sjabloon en een leuke spuitbus Zwarte Metallic lak van de Halfords tot sjabloon volspuiten, zodat het op de kast zit.

(mijn kast, voorkant plastic, zijkant(en) aluminium)

2: Als het spuiten niet wil werken, zou ik willen bestikkeren, met grote stikker vellen, als die ik uitknip in gewenste vorm. Ik ben alleen op zoek naar 2 A3 zwarte stikkervellen die uit 1 deel bestaan, en een witte achtergrond hebben, waar ik op kan tekenen/schrijven om het patroon uit te tekenen, en het over die lijn uit te knippen....

Is 1 van deze 2 mogelijkheden van toepassing naast het 'oude' painting en stikkering

• 3lmowww
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

uh, ik vraag me af of het echt helemaal aluminium is wat de kast is... waarschijnlijk zit er nog een laklaag overheen, die moet je zoiezo opschuren wil je eroverheen kunnen spuiten...

Electronics development

• Solosmots
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-11 09:08
Nah, goed ontvetten als het een beetje goeie verflaag is zou voldoende moeten zijn hoor.

• Dennizz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-07 21:33

Dennizz

pc-70 mod in progress!

voor stickers, je kunt vaak kant en klaar laten maken bij bedrijven, hier waar ik woon zit bijvoorbeeld een bedrijf wat colors heet, en die maken zulke stickers

Verwijderd

of je haalt die stickers bij 3M weg. Mijn oom doet dat ook (hij werkt daar), en heeft zelfs als totale computer n00b zn kast ook bestickert :)

Verwijderd

Topicstarter
:P stickers laten maken is onwijs duur.... en omdat ik toch de voorkant, en de rechterzijkant wil bestikkeren, dat is bijna 2 complete A3 vellen, gaat het me even veel kosten als een kast zelf :P maarjah dat hebbe ik er voor over :P

Verwijderd

Bij http://www.casewraps.com gaan ze special stickers voor op je case verkopen.

Review: overclockersclubcanada.com

voorbeelden.:

Afbeeldingslocatie: http://www.casewraps.com/gallery/images/Halflife.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.casewraps.com/gallery/images/Quake3.jpg

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
gewoon kast goed ontvetten (bijvoorbeeld met ammonia) en dan gewoon spuiten. Dat moet goed gaan.

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11 18:01

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Verwijderd schreef op 10 November 2002 @ 12:50:
:P stickers laten maken is onwijs duur.... en omdat ik toch de voorkant, en de rechterzijkant wil bestikkeren, dat is bijna 2 complete A3 vellen, gaat het me even veel kosten als een kast zelf :P maarjah dat hebbe ik er voor over :P
1) Bij de Hubo (en ook andere bouwmarkten) verkopen ze stickervellen per rol
2) Stickers laten maken op jouw formaat (en ik begrijp) uit 1 kleur valt nog aardig mee denk ik:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/wfvn2/alleweder/sticker7.jpg

Even ter verduidelijking: De fiets is langer dan een Smart en heeft dus een lengte van iets meer dan 2,5 meter. Beide kanten zijn bestickerd. Aantal kleuren is dus 4 (zwart, geel, wit en grijs waarbij zwart ongelofelijk veel is; dat haal jij niet uit je 2x A3-vellen)

Prijs: 145 euro voor het geheel inclusief aanbrengen dus....

Okee, is niet goedkoop, maar dan heb je ook wat....

• whocarez
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-06 15:03
hmm als we nou eens met zijn alle zo'n gave sticker laten ontwikkelen van henk en dan een IA starten hebben we binnekort een monitor of kast met sponsored by henk LOL!!

• Guldan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-11 11:09

Guldan

Thee-Nerd

Ik las ook ergens op een site dat je gewoon A4(3) transparantie etiketten kon kopen en daar je plaatje op kon afdrukken met je printer, maar ik heb nog geen site gevonden die ze verkocht..

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

Verwijderd

Topicstarter
Stickers zijn deck ik voor mij de oplossing, die kant en klare zijn wel wreed, maar niet erg orgineel, ik heb eigen design, en zal in 2 kleuren worden, Rood en Zwart of Blauw en Zwart, iig Zwart, en veel Zwart, de andere kleur is eigenlijk alleen voor de details.

Na wat tekenen, e.d. heb ik een tekening van Ongeveer 2,5 A4, is dus 1,25 A3 geheel zwart, en is voor Voor-, Zij- en gedeeltelijk Bovenkant. Ik denk dat het wel gaat lukken.

Ik ga morgen even langs de Hubo (aah shit, hebben we niet meer) dan maar Praxis of Gamma, en zal zoeken naar Blanko Zwarte Stikkerrollen. De extra kleur zullen ze ook wel hebben, uitknippen en bijplakken, is dan beste methode denk ik.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 November 2002 @ 14:06:
Stickers zijn deck ik voor mij de oplossing, die kant en klare zijn wel wreed, maar niet erg orgineel, ik heb eigen design, en zal in 2 kleuren worden, Rood en Zwart of Blauw en Zwart, iig Zwart, en veel Zwart, de andere kleur is eigenlijk alleen voor de details.

Na wat tekenen, e.d. heb ik een tekening van Ongeveer 2,5 A4, is dus 1,25 A3 geheel zwart, en is voor Voor-, Zij- en gedeeltelijk Bovenkant. Ik denk dat het wel gaat lukken.

Ik ga morgen even langs de Hubo (aah shit, hebben we niet meer) dan maar Praxis of Gamma, en zal zoeken naar Blanko Zwarte Stikkerrollen. De extra kleur zullen ze ook wel hebben, uitknippen en bijplakken, is dan beste methode denk ik.
Niet orgineel :? :X

Heb je die site wel bekeken !! Mooie shit man.

Nog een ander voorbeeld: (klikable voor 1280 x 960)
Afbeeldingslocatie: http://www.casewraps.com/gallery/computerwrap1280.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Ze zijn wel origineel, maar ik wil meer iets, specialy made 4 and by me :P ze zijn extreem wreed, maarjah........ ik ga zelf wel lekker knippen, plakken en spuiten

Verwijderd

Ze zijn daar wel weg van Warcraft :)

Verwijderd

Topicstarter
:P WarCraft is onwijs tof . . . al die shit is tof!

- - -
Maarjah ikke houd van Simply the Best :P

Verwijderd

ik vin et niet echt mooi eigenlijk ... behalve die zwarte warcraft monitor :)

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-11 22:48
Verwijderd schreef op 10 november 2002 @ 15:46:
ik vin et niet echt mooi eigenlijk ... behalve die zwarte warcraft monitor :)
Vindt die linker pc wel mooi,
met die scarry ogen !!
Denk dat dit toch wel iets voor de topic starter,
want als spuiten al te moeilijk is.....

Verwijderd

kom op ....ik vindt dat je het gewoon zelf moet maken niet van die kant en klare shit...het is wel m00i maar iedereen kan zoiets de kunst is natuurlijk om alles zelf te doen dat vindt ik tenminste

Verwijderd

als je zelf wat ontwerpt kan et nog wel kewl zijn toch

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 november 2002 @ 16:10:
kom op ....ik vindt dat je het gewoon zelf moet maken niet van die kant en klare shit...het is wel m00i maar iedereen kan zoiets de kunst is natuurlijk om alles zelf te doen dat vindt ik tenminste
Airbrush is een kunst en dat kan niet iedereen zelf (goed) doen.
Dit is gewoon een mooi & goed alternatief.
Ik zeg ook niet dat je gelijk daar moet bestellen.
Ik geef je alleen weer een alternatief.
Maar een eigen ontwerp laat dit maken (net als casewrap)en plak dat op je case.
Sommige dingen kan je niet zelf maken.

Verwijderd

Topicstarter
Casewrap maakt geen dingen :'( je kan dus niets insturen om het door hun te laten maken

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 november 2002 @ 18:05:
Casewrap maakt geen dingen :'( je kan dus niets insturen om het door hun te laten maken
eeuh wel. zijn zijn alleen op dit moment bezig nog met designs.
enkele zijn al te koop.

Shop:everglide.com

Verwijderd

Topicstarter
dus als het nu goed begrijp, kan ik eigen design insturen, en ze maken hem voor me :P volgens mij is de Praxis toch een betere uitkomst

Verwijderd

waarom toch altijd kritiek op zulk soort dingen. Je hebt mensen die modden om zich af te zonderen als bijzonder en uniek, en je hebt mensen die die saaie kast gewoon proberen te verfraaien. Ik vind het prachtig bovendien kan je ze laten maken aan de hand van een eigen ontwerp das iets dat je met airbrushen alleen lukt met vele vele vele jaren ervaring.

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-11 07:50
Je kunt ook autobelettering gaan gebruiken.
dat soort spul kunnen ze snijden met het ontwerp wat jij wilt.
Ik werk bij een textieldrukkerij en zit dus ook de hele dag dingen te snijden, maar dan voor op kleding (doh!!)
Ik heb ook wel eens reclame texten voor op een auto uitgesneden en dat is best wel makkelijk aan te brengen.
Qua materiaal is het helemaal niet zo duur, maar je moet maar net een bedrijf vinden wat dat voor je kan/wil doen.
Ik zou ieg zorgen dat je tekening in vector formaat (dus coreldraw of illustrator) al klaar is, dan kunnen ze het gelijk uitsnijden.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

Topicstarter
Het is een uitweg, maar waar vind ik zo iemand? Autobelettering (heb ik uit ervaring van kennisen) is gewoon onwijs duur, en koste op een Ford K, letters van 17,5 cm hoog per letter 8 Euro... hoe je dat kan om rekenen naar een ontwerp van 2/3 kleuren van bijna 1,5 A3 is erg moeilijk, toch?

Me eigen vader heeft me aangeraden om bij de Praxis zo rol zwarte plakplasic/sticker te kopen, en die te gebruiken... maar ik ga met 2 kleuren bezig, rood en zwart, en moet dus veel knippen en plakken.

Eerst maar een design op papier zetten, die ik verder kan uit werken.

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-11 07:50
prijzen vallen wel mee hoor, alleen de marges niet.
Als je >1 kleur wilt is gewone belettering al een stukje lastiger. (het overbrengen van het materiaal gaat niet 100% nauwkeurig) tenzij de kleuren elkaar niet tot nauwlijks raken, of mogen overlappen.
Voor meerdere kleuren is een groot stickervel een mooiere oplossing, dan moet het op een soort van printer bedrukt worden, maar dan zou het dus zelfs een foto kunnen zijn.
Probleem is dat dat laatste qua materiaal een stuk duurder is. (de inkt cassettes zijn duur)
Dan hebben we het toch al gauw over 20 euro voor een cassette (* aantal kleuren) en op elke cassette zit 70 meter (8 mm breed)
Voor een zijkant zit je toch al gauw op 40*40 cm is ongeveer 1/3 cartridge dus voor fullcolor heb je het dan over 32 euro incl BTW puur alleen de kostprijs van de inkt.
De stickers kosten vrijwel niets (3 euro voor 700*1500 mm) (niet te printen door een gewone printer of te beschrijven met een pen/stift)

Ik denk dus dat autobeletteringsfolie verreweg het voordeligste is qua kostprijs (paar euro per meter)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

Topicstarter
Als je het me zo verteld, jah, ik zit nu al met een 'design' in me hoofd met 2 kleuren in me hoofd, worden er waarschijnlijk 3, (Zwart, Rood & Oranje) in een bepaalde vorm. Oranje CCFL erin, en aan de andere kant van de kast ff een sort of window er uit halen, en voila, nieuwe verlichting in mijn eigen jasje.

Ik ga denk ik op zoek naar meer info over autobelettering

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:37

BaRF

bijna kerst

mn zwager heeft ook zon snijplotter (voor bv autobelettering) waar je het automatisch mee kan snijden, en meerdere kleuren is zeker goed te doen, dan snij je kleur voor kleur uit en plak je het op het applicatievel zoals het moet worden en voila :P gaat mooi :)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Verwijderd

Dus stel ik wil een "quote" op de zijkant van mijn kast hebben, 46 letters van zo een 5 tot 6 cm hoog, een webadres van 4 cm hoog a 12 letters en een logo van 20 cm hoog en 20 cm breed zou ik niet zo heel erg veel kwijt moeten zijn. Zou dat lukken voor 20 euro?
Alles in 1 kleur, alleen het logo in 2 kleuren.

Verwijderd

Topicstarter
ik hoop het... ik wil aan elke kant van de kast (boven, en alle bij de zijkanten) een sticker van ongeveer 30 cm lang (dus vanaf rand, naar achteren) en over de gehele kast, is dus ongeveer 3 A4tjes, en de voorkant moet dan misschien ook nog, hangt van me idee af, en de tekening.

• Guldan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-11 11:09

Guldan

Thee-Nerd

huh waar is me reply gebleven?????

nou jah.. nog maar een keer: waarom gebruik je geen boeklon ofzow en daar plak je dan je afbeelding achter..

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

Verwijderd

guldan schreef op 11 November 2002 @ 20:17:
huh waar is me reply gebleven?????

nou jah.. nog maar een keer: waarom gebruik je geen boeklon ofzow en daar plak je dan je afbeelding achter..
Is zonde van mijn zorgvuldig gepainte kast :)

Verwijderd

Topicstarter
helemaal mee eens! zonde, die boekshit is lelijk, en als het eenmaal zit er niet zo 1,2,3 af te halen, stickers lukt dat wil, maarjah eerst maar een design maken, als ie klaar is zal ik de A4tjes wel ff inscannen en posten :P
Pagina: 1