[PCMCIA] Laptop hangt bij insteken WPC11

Pagina: 1
Acties:

• DrJamez
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:12
Als ik mijn laptop boot en het wireless Linksys WPC11 kaartje zit in het PCMCIA slot dan boot ie niet.
Als ik windows (ME) laat booten zonder kaartje dan gaat het goed. Maar als ik in windows het kaartje er alsnog insteek, dan hangt mijn laptop regelmatig (CTRL-ALT-DEL werkt dan niet meer, kan alleen mijn laptop nog uitschakelen). Het is maar af en toe dat het kaartje wel werkt. Wat kan dit zijn?

Temper is the one thing you can't get rid of by losing it.

Verwijderd

Ben bang dat dit in de onstabiliteit van Windows ME ligt ...! Of windows ME kan geen 'hot swappeble' apparaten aan!

• DrJamez
En ik neem aan dat wanneer ME vanuit de fabriek op een laptop geleverd wordt dat het wel om kan gaan met een PCMCIA apparaat!
Nog andere ideeen ?

• s3n
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:58

s3n

DrJamez schreef op 10 november 2002 @ 12:10:
En ik neem aan dat wanneer ME vanuit de fabriek op een laptop geleverd wordt dat het wel om kan gaan met een PCMCIA apparaat!
Nog andere ideeen ?
Normaal zeg ik, ga eerst ff googlen.
Maar omdat ik zelf ook Me op mn laptop heb, en ook zo'n kaartje wil aanschaffen heb ik ff gekeken.

Als je een oude versie hebt:
http://www.delilama.net/linksys/mefix.html

Misschien met de firmware gaan hobien??
Hier staan veel gebruikerservaringen, ook met hangende computers door een bepaalde firmware, niet alleen winMe
http://computers.cnet.com/hardware/0-7055-418-2735599.html

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.. de meeste verhalen zijn niet bepaald positief.
Is dat ook de ervaring van mensen hier?? Access point wordt waarschijnlijk de wap11.

• DrJamez
s3n schreef op 10 November 2002 @ 13:47:
[...]

Normaal zeg ik, ga eerst ff googlen.
Maar omdat ik zelf ook Me op mn laptop heb, en ook zo'n kaartje wil aanschaffen heb ik ff gekeken.

Als je een oude versie hebt:
http://www.delilama.net/linksys/mefix.html

Misschien met de firmware gaan hobien??
Hier staan veel gebruikerservaringen, ook met hangende computers door een bepaalde firmware, niet alleen winMe
http://computers.cnet.com/hardware/0-7055-418-2735599.html

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.. de meeste verhalen zijn niet bepaald positief.
Is dat ook de ervaring van mensen hier?? Access point wordt waarschijnlijk de wap11.
Ik heb al gegoogled, doe ik altijd voordat ik iets post. Maar ik heb niets kunnen vinden :(

Ik heb nu de drivers verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Echter bij het installeren werd er om een bestandje genaamd rpcltc6.dll gevraagd. Ik heb bij deze en alle volgende bestanden op annuleren geklikt en nu werkt ie wel (onder voorbehoud).

En over de WAP11: tis een geweldige AP. Ik heb mijn laptop een keer onder mn arm mee genomen en op een afstand van ongeveer 100 meter kon ik nog steeds muziek luisteren van mijn schijf
edit:
op mn pc thuis
(en dan zat er een stuk houten muur tussen)
Ik ben niet verder gelopen omdat ik geen zin had, maar met het bereik van die dingen zit het OK!

Verwijderd

Wat voor merk laptop is het en welk type ?

Ik heb wel eens geruchten gehoord over pcmcia ondersteuning op sommige merken icm windows. (vooral 98 en ME)

• DrJamez
Verwijderd schreef op 10 november 2002 @ 14:37:
Wat voor merk laptop is het en welk type ?

Ik heb wel eens geruchten gehoord over pcmcia ondersteuning op sommige merken icm windows. (vooral 98 en ME)
Tis een topline Amicus 3200S
Maar hij werkt al :*)

• DrJamez
Update:
Hij werkte dus alleen zondag :(
Ik heb dus
- Topline Amicus 3200S
- O2Micro 6812/6912 Cardbus Controller
- Linksys WPC11 v3
Ik denk dat het toch een bug is in windows ME. Weet er iemand een oplossing voor?

• DrJamez
*schopje*

Pagina: 1