Toon posts:

Promedion 5600 Ervaringen

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb goed gezocht en maar een paar concrete ervaringen van mensen met deze laptop gevonden.
Ik open dit topic omdat het de goedkoopste laptop qua prestaties is en er volgens mij meer mensen van op de hoogte zouden willen zijn.
Daar ik nu meer vertrouwen in Dell of Asus heb, welk misschien onterecht is.
Graag alleen reageren als je er zelf een in handen hebt (gehad),
dus geen: "Dell is the best", "kijk naar Acer" enz enz.
Gewoon posten of je hem prettig vind ja/nee en waarom.
En ja hij heeft geen mobile processor. (dus wordt ie een beetje warm)

Vindingen:
- Toetsenbord toetst zwaar??
- Gammele Casing??

Verder:
- Accu duur
- FPS
- Pro's
- Con's

Dank

• DjGeRo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06:55
Je zou is kunnen zoeken naar een aantal reviews, GoT is hier niet echt blij mee, omdat dan toch iedereen gaat vragen, ej wat is het beste, zie ook deze... --- Voor alle "Hoe is dit systeem?" vragen. ---

Verwijderd

Ik zou jou Jewel wel willen aanraden (http://www.jewelnotebooks.nl)

Ik heb verschillende types ervan in mijn handen gehad. Ze worden gemaakt op bestelling. Wat inhoud dat alle onderdelen bijvoorbeeld niet eerst 3mnd in een vitrine hebben lopen draaien.

Ik vind Jewel een uitstekende prijs/kwaliteits verhouding hebben. Op de website of bij een winkel kun je aan de hand van een folder jou gewenste onderdelen kiezen (meerprijs) en de laptop wordt dan meestal binnen 3 dagen bij de winkel afgeleverd.

Ze zijn ook van deze tijd en kunnen redelijk wat hebben betreft uitbreidingen. Ook kun je altijd later kiezen voor een upgrade wat bij een Acer of Dell meestal niet zo 1 2 3 te regelen valt en of anders heel erg duur kost.

Ik ben er zelf ook een van plan te kopen want ik zie/werk/verkoop ze. Dell en Acer zijn voor mij ook goede Laptops alleen gezien de prijs en de economische duur van hardware tegenwoordig knap ik op die twee merken af.

• DjGeRo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06:55
Jammer dat de uitstekende kwaliteit van Jewel, toch een herrie maakt, altijd als ik die laptops zie staan is er geluid, van een fan, die vaak nog continue draait ook, dat vind ik wat minder... :(

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedoelde echt ervaringen met promedion 5600, dus niet wat voor ander merk beter is of iets dergelijks.
Echt mensen die de laptop zelf hebben en hem bv goed/slecht vinden.
Ik wil weten of het een goede behuizing heeft, een goed scherm, accu duur.
Dat soort dingen, specifiek voor deze laptop.
Dus alstublieft (nogmaals) geen andere merken noemen.
En volgens mij houd ik mij best wel aan de regels.

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 18:31

silitek

Tubes Only

Heb zelf geen ervaring met het notebook..maar een vriend van me heeft wel z'n ding. Moet zeggen dat het er erg cheap uitziet ( behuizing dan he )....voor de rest is tie voor een beetje internet, world enzo wel ok.....maar verwacht geen topspul!!!...zou je toch meer aan topmerken moeten denken Toshiba b.v :):)

Tubes....It's what make music music!

Verwijderd

promedion?? zie ik ook wel eens een advertentie van in de computer totaal oid, maar heeft dat toevallig iets te maken met medion ag? dat bedrijf wat voor de aldi die desktops en laptops maakt?

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of het wat te maken heeft met medion ag???
Verder hoopte ik eigenlijk wel dat een P4-2,4, 512 MB, 64 MB Ati 9000
wel beter zou presteren dan een beetje word en internet.
Graag meer info over de "gammele" behuizing.

• silitek

silitek

Tubes Only

ja...de buizing is zo slecht dat het klapscherm achter al haarscheurtjes begint te vertonen net boven de scharnierpunten........dus, trek je conclusie :)
Verwijderd schreef op 10 november 2002 @ 16:39:
Ik weet niet of het wat te maken heeft met medion ag???
Verder hoopte ik eigenlijk wel dat een P4-2,4, 512 MB, 64 MB Ati 9000
wel beter zou presteren dan een beetje word en internet.
Graag meer info over de "gammele" behuizing.

• silitek

silitek

Tubes Only

silitek schreef op 10 November 2002 @ 16:45:
ja...de behuizing is zo slecht dat het klapscherm achter al haarscheurtjes begint te vertonen net boven de scharnierpunten........dus, trek je conclusie :)

[...]

Verwijderd

Hoi,
Ik verwacht komende week mijn Promedion 5600, 2.4 mHz, 512 mb pc266, 60 gb hd 5400 rpm, Ati Radeon Mobility 9000 64 mb etc, dan zal ik je mijn eerste indrukken laten weten. Deze laptop wordt in het buitenland verkocht onder verschillende namen, onder andere Alienware, die deze laptop verkoopt als de ultieme gaminglaptop, iets wat door anderen wordt geclaimd, echter nauwelijks waargemaakt. Koop een Dell met dezelfde specs, dan betaal je 700 euro extra, tel uit je winst. De meeste gebruikers vinden de Promedion groot, zwaar, heet, retesnel en veel waar voor, relatief, weinig geld ! Check de volgende sites ook eens:
http://www.m-techlaptops.com/specifications/mtech5600.htm
http://www.alienware.com/main/system_pages/area51-m.asp
http://www.clevo.com.tw/products/5600D.asp

Verder kan ik je op het hart drukken bij de aanschaf van een laptop, ALTIJD te kiezen voor 3 jaar garantie. Bezuinig daar niet op !

Groeten Gerrit

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 november 2002 @ 16:58:
Hoi,
Ik verwacht komende week mijn Promedion 5600, 2.4 mHz, 512 mb pc266, 60 gb hd 5400 rpm, Ati Radeon Mobility 9000 64 mb etc, dan zal ik je mijn eerste...

Verder kan ik je op het hart drukken bij de aanschaf van een laptop, ALTIJD te kiezen voor 3 jaar garantie. Bezuinig daar niet op !
Waar heb je hem gekocht???
Heeft die 533 mhz FSB??

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 november 2002 @ 18:03:
[...]

Waar heb je hem gekocht???
Heeft die 533 mhz FSB??
Bij http://www.de-laptopper.nl, en ja, 533 FSB. Ik moest iets langer wachten ivm die 533 fsb en de Ati RM 9000, maar dat was het mij wel waard !

Verwijderd

Hoi, ik heb mijn laptop binnen. Eerste indruk: prachtig apparaat, mooi, zwaar, zeer stevige casing, netjes afgewerkt. Toestenbordje toetst absoluut soepel, hij maakt vrij weinig geluid, af en toe beetje krakende harde schijf echter uiterst bescheiden, soms slaan de fans aan als de boel te heet wordt dan is het even iets minder stil. Hij wordt warm bij gebruik, ik vind het echter erg meevallen, ik had gezien de specs een hetere laptop verwacht !
Prestaties: 3DMark2001SE: 7012 op Windows XP ! Niet slekt !!

Wat mij betreft een aanrader !

Verwijderd

Twee vrienden hebben er een. Idioot zwaar en een soortement van hete luchtverwarming. Vin ze niet echt geweldig maar snel is ie geloof ik wel.

Verwijderd

Mijn vraag is heeft deze laptop TV-OUT??? Dus een s-video poortje?

Ik ga deze laptop enk ik ook aanschaffen.

Zeewier zou je me een mailtje willen sturen als je online bent, wil meer dingen vragen over de laptop.

p.neijenhuis@chello.nl

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:26

LopeZ

Too much is never enough

Lees de faq eens, dan weet je dat dit soort topics niet opprijs worden gesteld.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.