[Carhifi]Specificaties Pioneer TS-E1777

Pagina: 1
Acties:
  • 244 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Hee mensen,
ik kreeg van een vriend van mij een oudere carspeaker van Pioneer, de TS-E1777. Nu wil ik hier een beetje mee gaan hobbyen, maar daarvoor moet ik wel de specificaties hebben. Momenteel weet ik de volgende dingen over de speaker:

- Coaxiaal
- Drieweg
- 120W
- 4 Ohm
- 40W nominaal vermogen
- 340g magneet
- +/- 12cm woofer

Is hier nog wat leuks mee te doen of is het echt te beroerd? Ik zat te denken om er een baskastje mee te bouwen, is dit mogelijk en zal het een aardig geluidje geven? Zal dan de tweeter en midtone moeten verwijderen, maar dat zal wel lukken.

Alvast bedankt! :)

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Een baskastje met 12 cm diameter? Ik geef je weinig kans...

Dat lijkt op wat je zelf al zegt, beroerd...

• TimMer
  • Niet online
Wekkel schreef op 10 november 2002 @ 03:06:
Een baskastje met 12 cm diameter? Ik geef je weinig kans...

Dat lijkt op wat je zelf al zegt, beroerd...
Gewone speaker ervan bouwen kan wel aardig?

Ik lees hier trouwens een reactie van jou waarbij je zegt de 13cm nog een aardig geluidje kan produceren en het verschil 12 - 13 is nou ook niet zo denderend groot.
Wekkel schreef op 10 november 2002 @ 03:01:
Als je inderdaad met een primitief brein aan speakers zit te denken:
naast mijn beeldscherm staan 11 liter boxen met ieder een Tonsil GTC/13/1 woofer, 13 cm dus. Met 20 liter zouden ze perfect zijn, maar goed. Vette bas en ik zou niet schromen deze speakers in te zetten bij een middelgroot feest met een zaal van 80 m2. Vette bas en goede respons en belastbaarheid. Staar je vooral niet blind op woofergrootte.....

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Ja, alleen heb je aan een enkele speaker meestal weinig. Je zal overigens moeten gokken naar de maten van een (gesloten) kist, want het is niet gebruikelijk gegevens van allround full range speakers te publiceren.

• TimMer
  • Niet online
Wekkel schreef op 10 november 2002 @ 03:13:
Ja, alleen heb je aan een enkele speaker meestal weinig. Je zal overigens moeten gokken naar de maten van een (gesloten) kist, want het is niet gebruikelijk gegevens van allround full range speakers te publiceren.
Heb jij een beetje een indicatie van hoe groot het moet zijn of totaal niet? Zo'n beetje 20 liter, iets minder, maak ik op uit jouw verhaal.

• TimMer
  • Niet online
Niemand een idee?

• Aidix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:37

Aidix

Geluidspietlut

Ik denk persoonlijk dat de kast 'nogal groot' moet omdat autospeakers toch free air speakers zijn.
De precieze groottte is onmogelijk te geven.

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:33
Meestal draaien experimenten met dit soort coaxiaal speakers uit op totale mislukking. Haal gewoon een 'echte' woofer, ookal is het zo'n 20 euro ding van de kijkshop ofzo. De bass zal al meteen veel beter zijn.....

• TimMer
  • Niet online
dominator schreef op 10 november 2002 @ 22:13:
Meestal draaien experimenten met dit soort coaxiaal speakers uit op totale mislukking. Haal gewoon een 'echte' woofer, ookal is het zo'n 20 euro ding van de kijkshop ofzo. De bass zal al meteen veel beter zijn.....
Laat dan maar. Ik dacht: hee, misschien leuk projectje. Meer niet.

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:33
Ik zou die speakers gewoon lekker in de hoedenplank of deur fixen. Geven ze waarschijnlijk het beste geluid! (niet dat het slechte speakers zijn hoor! ik heb ook jaren die TS-E serie van pioneer gebruikt....)
Pagina: 1