Ik heb een plaatje met daarin buttons verwerkt, echter het is 1 plaatje
Ik weet dat ik met het commando:
Bepaalde lokatioes op het plaatje mee moet kunnen aanwijzen, echter ik krijg dit niet werkend.
Ik kan nergens vinden HOE die coordinaten werken,
neem bv: coords="130,2,175,17"
Wat is die 130 nu bv ? Pixels? zoja vanaf waar geteld? hetzelfde geld voor die 2, 175, 17
Ik kan dus nergens vinden wat elke waarde betekend.
Een 2de vraag er achter aan is hoe bepaal je de coordinaten in een picture?
Ik heb al eens met FrontPageXP geprobeerd en ook met photoshop maar ik krijg het gewoonweg niet gevonden.
Dus kan me iemand dus kort even uitleggen hoe die coordinaten zijn opgebouwd (wat is eerste getal, 2de , derde en vierde) en hoe bepaal je op een eenvoudige en snelle manier de coordinaten op een picture?
Ik weet dat ik met het commando:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| <map name="Map2"> <area shape="rect" coords="130,2,175,17" href="topics.php"> <area shape="rect" coords="184,3,264,16" href="submit.php"> <area shape="rect" coords="275,2,354,17" href="top.php"> <area shape="rect" coords="367,3,448,21" href="modules.php?name=Downloads"> <area shape="rect" coords="455,3,502,17" href="index.php"> </map> |
Bepaalde lokatioes op het plaatje mee moet kunnen aanwijzen, echter ik krijg dit niet werkend.
Ik kan nergens vinden HOE die coordinaten werken,
neem bv: coords="130,2,175,17"
Wat is die 130 nu bv ? Pixels? zoja vanaf waar geteld? hetzelfde geld voor die 2, 175, 17
Ik kan dus nergens vinden wat elke waarde betekend.
Een 2de vraag er achter aan is hoe bepaal je de coordinaten in een picture?
Ik heb al eens met FrontPageXP geprobeerd en ook met photoshop maar ik krijg het gewoonweg niet gevonden.
Dus kan me iemand dus kort even uitleggen hoe die coordinaten zijn opgebouwd (wat is eerste getal, 2de , derde en vierde) en hoe bepaal je op een eenvoudige en snelle manier de coordinaten op een picture?