[RH7.3] X doet niks :(

Pagina: 1
Acties:

• iScripters
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-06-2025
Ik heb nu bijna 24 uur Linux... en heb er nog niks mee kunnen doen :)

Ik probeer van alles om X aan de praat te krijgen, maar niks helpt! Dit is de log: www.nodnl.net/XFree86.0.log

Kan iemand PLS helpen? _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Verwijderd

xfree86config in je console typen en configgen. :)

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Fatal server error: no screens found

Onderste regel van je log :P

de betaler vervuilt

Verwijderd

linux draait al linux is niet alleen X als linux alleen X was dat was ik bakker geworden :-)

Maar inderdaad Xconfigurator is de oplossing

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 10:41

Bergen

Spellingscontroleur

Wat is dat toch de laatste tijd? Al die mensen die 1337 willen overstappen op Linux willen meteen na installatie X hebben! Het lijkt wel of iedereen meteen weer mooie plaatjes en kleurtjes wil hebben om op te klikken!

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-12-2025

Erikie

www.erikie.nl

GerbenW schreef op 10 november 2002 @ 05:14:
Wat is dat toch de laatste tijd? Al die mensen die 1337 willen overstappen op Linux willen meteen na installatie X hebben! Het lijkt wel of iedereen meteen weer mooie plaatjes en kleurtjes wil hebben om op te klikken!
tja, men wil wel gebruiksvriendelijk werken, toch?! moeten ze er maar wat aan doen....

traktor scratch!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-04 00:19

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

GerbenW schreef op 10 November 2002 @ 05:14:
Als ik ooit debian heb geinstalleerd dan wil ik ook gnome, KDE of Enlightment. Het werkt gewoon prettiger, en je hebt altijd de keuze om terug te schakelen naar Comman Line Interface.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• iScripters
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-06-2025
Heb die hele Google afgezocht maar kan niks vinden. Ik heb een S3 SavagePro DDR, weer iemand toevallig een drver site? (Ookal naar gezocht)

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

iScripters schreef op 10 november 2002 @ 12:26:
Heb die hele Google afgezocht maar kan niks vinden. Ik heb een S3 SavagePro DDR, weer iemand toevallig een drver site? (Ookal naar gezocht)
Die driver staat al op je systeem, je zult alleen nog moeten aangeven dat je die driver wilt gebruiken, hetgeen je met 'xf86config' of XF86Config doet..

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

probeer het eens met de "s3" driver, geen gebruik maken van framebuffer.
als dat niet lukt, nog eens proberen met "svga / vga of vesa" driver.
dan zou je het toch aan de praat moeten krijgen

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 10:41

Bergen

Spellingscontroleur

FrankGuthrie schreef op 10 november 2002 @ 11:47:
[...]

Als ik ooit debian heb geinstalleerd dan wil ik ook gnome, KDE of Enlightment. Het werkt gewoon prettiger, en je hebt altijd de keuze om terug te schakelen naar Comman Line Interface.
Ja, het werkt wel mooi enzo maar dat bedoel ik niet. Waar ik op doel (ik merk dat tenminste bij mensen in m'n contactlist die ik heb geholpen bij de installatie) is dat het lijkt of niemand de shellcommando's wil leren en die heb je toch echt wel nodig als je wilt overstappen. Als dan blijkt dat je dat ook allemaal moet leren vallen veel ineens weer af en deinstalleren ze het maar weer omdat dat te moeilijk is en te veel werk is. Dat bedoelde ik :)

Ik wil hier trouwens niet mee flamen naar de topicstarter hoor, dit is gewoon ff een uitlating van ergernis in 't algemeen :P

Verwijderd

GerbenW schreef op 10 november 2002 @ 22:33:
[...]
Ja, het werkt wel mooi enzo maar dat bedoel ik niet. Waar ik op doel (ik merk dat tenminste bij mensen in m'n contactlist die ik heb geholpen bij de installatie) is dat het lijkt of niemand de shellcommando's wil leren en die heb je toch echt wel nodig als je wilt overstappen. Als dan blijkt dat je dat ook allemaal moet leren vallen veel ineens weer af en deinstalleren ze het maar weer omdat dat te moeilijk is en te veel werk is. Dat bedoelde ik :)

Ik wil hier trouwens niet mee flamen naar de topicstarter hoor, dit is gewoon ff een uitlating van ergernis in 't algemeen :P
Klopt ja. Ik had een oude pc over waar ik linux op wilde proppen maar het was mij te moeilijk ( jaar terug was dat).. Maar met beetje hulp van iemand anders heb ik het toch aan de praat gekregen en nu ken ik mezelf al goed uit de brand helpen als er iets foutgaat :) en het werkt als een tierelier..

Ontopic nu: probeer dus die x config te draaien en dan je juist driver laten pikken. :) Als dat niet werkt heb je denk ik een probleem maar dan iets groter dan nu }:O
Pagina: 1