Ik ben nu al een aardige tijd aan het proberen om onder gimp een aantal extra fonts te krijgen waaronder ook ttf fonts, maar om de een of andere reden wil dat niet lukken.
Wat ik al geprobeerd heb zijn de volgende zaken (allen als root).
een tweetal fontdirs aangemaakt in /usr/X11R6/lib/X11/fonts genaamt myfonts en myttf
vervolgens deze geimporteerd in de XF86Config en bij het staatje van fontpads toegevoegd.
Vervolgens X herstart en geen nieuwe fonts te zien.
Vervolgens heb ik via xset geprobeerd ze te importeren via
"xset fp+ /usr/X11R6/lib/X11/fonts/myfonts"
"xset fp rehash"
en
"xset fp+ /usr/X11R6/lib/X11/fonts/myttf"
"xset fp rehash"
immer nog nada
Nu weet ik zeker dat de boel goed geinstaleerd is in die zin dat als ik OpenOffice opstart de fonts die gelocaliceerd zijn in ..../myfonts en ..../myttf wel werken.
Ik heb geen idee wat er fout gaat en waarom de font wel in openoffice te benaderen zijn, maar niet in Gimp vind ik al helemaal vaag
Ik gebruik trouwens gentoo 1.4 met gcc 3.2
Wat ik al geprobeerd heb zijn de volgende zaken (allen als root).
een tweetal fontdirs aangemaakt in /usr/X11R6/lib/X11/fonts genaamt myfonts en myttf
vervolgens deze geimporteerd in de XF86Config en bij het staatje van fontpads toegevoegd.
Vervolgens X herstart en geen nieuwe fonts te zien.
Vervolgens heb ik via xset geprobeerd ze te importeren via
"xset fp+ /usr/X11R6/lib/X11/fonts/myfonts"
"xset fp rehash"
en
"xset fp+ /usr/X11R6/lib/X11/fonts/myttf"
"xset fp rehash"
immer nog nada
Nu weet ik zeker dat de boel goed geinstaleerd is in die zin dat als ik OpenOffice opstart de fonts die gelocaliceerd zijn in ..../myfonts en ..../myttf wel werken.
Ik heb geen idee wat er fout gaat en waarom de font wel in openoffice te benaderen zijn, maar niet in Gimp vind ik al helemaal vaag
Ik gebruik trouwens gentoo 1.4 met gcc 3.2
[ Voor 0% gewijzigd door Slaiter op 10-11-2002 02:17 . Reden: toevoeging ]