Amd te heet gevolgen ?

Pagina: 1
Acties:

• siskos
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:49
Mijn Amd athlon xp 1800+ word nu zo'n 47 a 51 graden celsius als ik op het internet zit word enz ...
Stressed zo'n 58 a 60 graden .
men cooler is een Tt V9 met een 22dBa casefan eropgemoteerd.
Nu mijn vraag is als mijn aaxp1800+ echt té heet wordt (meltdown) vooralleer je schade krijgt aan je proc door hitte krijg je eerst dan niet craches enz... ?
En als iemand het moge weten wat is de max temp van die proc. ?

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Hijs nu ieg nog niet te heet, in principe kan ie veilig tot 80 lopen ofzo, dus geen zorgen :)
en je zal idd eerst crashes krijgen prob :)
kijk als er geen blok opzit, dan gaattie gewoon dood, maar met blok, dan zal ie eerder crashen dan dood gaan.

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

• toastingnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:23
in het ergste geval is het opeens: <<poef>> lights out!

Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400

Verwijderd

pff er zijn zat mensen waarvan de proc over de 100 graden is geweest en die het nog gewoon doet, zolang het maar niet tè lang is.

60 graden stressed is wat aan de hoge kant maar is nog te doen.

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Met een volcano 9 kun je de fan regelen geloof ik, zet em eens wat harder ;)

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Verwijderd

Voordat je CPU zichzelf frituurt is je bak al lang en breed vastgelopen. Het is sowieso erg moeilijk je CPU in een briketje te veranderen als er een koelblok op zit, zelfs als de fan niet draait.

Een AMD heeft meestal een max. temp van 85 of 90 graden Celcius. Core-temp .. dus wat je meet met de thermistor is lager. Hou het er maar op dat als je thermistor op je mobo 70C aangeeft je 'm beter uit kunt zetten. Zelf heb ik in de zomermaanden met een Tbird op 65C gezeten en dat liep stabiel.

• siskos
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:49
Ik had een andere fan erop gemonteerd maar het werdt toch iets te warm .
Dus heb ik de smartfan II op temperatuur greregelde functie staan en het is koel.
iddle 47/31 @ 33dBa :) stressed 53/32 @ 48 dBa :(

• Marcelloz
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-01 16:31

Marcelloz

IT dude with a beard

Mijn 2000+ is altijd 45 idle en 55 stressed... nooit problemen mee gehad, kan koeler maar dat betekent meer geluid of water. beide geen zin in. Ding doet'et ook zo. En als ik mijn cpuIdle proggie aanzet, duikt de idle 10 graden omlaag. Ideaal.

There are better things in life than alcohol, but alcohol makes up for not having them.

Verwijderd

zolang je systeem stabiel loopt, hoef je je nergens druk om te maken.
ik had al problemen bij 55 graden dit uitte zich in rare fratsen in spelletjes ed (toetsen niet meer willen pakken enzo, vraag mij niet hoe het kwam, maar het had weldegelijk met de temp temaken)
ik heb toen maar het core voltage omlaag gehaald. nu blijft ie netjes onder de 45, met whisperrock en fan op 7 v.

• brouwerpower
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 19:22
Als je echt bang bent dat je proc te heet word, kan je ook in je bios waarschijnlijk instellen dat je pc bij een bepaalde temp van je proc uitgeschakeld wordt. daarmee kan je voorkomen dat je proc te heet wordt.
Ik neem aan dat je temp wordt gemeten door je mobo? die sensors zijn soms wat onnauwkeurig en zitten er dan enkele graden naast, daar kan het ook aan liggen.
Als je een casefan plaatst die de warme luchgt van je proc wegzuigd, kan je temp ook flink dalen

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:27
Mijnes is bij 70 hardstikke stabiel. [stressed meestal zo'n 64 graden. ALsik de fan uitdoe wil die wel eens oplopen tot 74 graden. Gauw weer aan doen loopti weer terug niets aan de hand :)

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-02 17:22
pierre-oord schreef op 10 november 2002 @ 13:20:
Mijnes is bij 70 hardstikke stabiel. [stressed meestal zo'n 64 graden. ALsik de fan uitdoe wil die wel eens oplopen tot 74 graden. Gauw weer aan doen loopti weer terug niets aan de hand :)
Ik geloof je maar aan zulke temps moet ik toch echt niet denken ;)

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-02 18:41
Volgens de specs 75 graden max (AMD)
Maar dit is wel een echte search vraag !

En pas nou op, dit begint echt op een opsom topic te lijken !

• fraggel
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-01-2023
Mijn Thunderbird 1333 MHz werd een tijdje terug 72 graden (stressed). Volgens mij heeft ie er niet zoveel problemen mee. Nu heb ik opnieuw koelpasta aangebracht en wordt ie maar 60 graden (stressed). Ik vind het allemaal wel best zolang ie stabiel loopt. In frituren onder de 80 C graden geloof ik in ieder geval niet. Vastlopers natuurlijk wel, maar das niet zo erg :)

Pluk de dag, maar laat nog wat hangen voor morgen! Specs

Pagina: 1