Toon posts:

Newbie shit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het zal vast wel bekende koek zijn, maar je komt er lastig in als DPC-newbie...

Voor zover ik het nu begrijp, flush ik om de paar minuten wat blokjes naar de grote D.N-server. Als ik dat nu naar key-proxy's stuur, komt er dus niks meer door naar de D.N-server. Hoe kom ik daar dan in vredesnaam ooit in de stats te staan?
En hoe zet je je buffers groter, hij hoeft van mij niet zo nodig om de zoveel minuten te connecten.

Beetje vaag trouwens:
'[Apr 06 23:15:45 UTC] Retrieved RC5 work unit 26 of 26 (100.00% transferred)
[Apr 06 23:15:45 UTC] Sent RC5 packet 5 of 5 (100.00% transferred)'
Ik krijg er elke keer 26 binnen, en er gaan er maar vijf uit? Mis ik er nou 21?

• NightBird
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

NightBird

DPC-Crew Coding
Voor zover ik het nu begrijp, flush ik om de paar minuten wat blokjes naar de grote
D.N-server. Als ik dat nu naar key-proxy's stuur, komt er dus niks meer door naar de D.N-server. Hoe kom ik daar dan in vredesnaam ooit in de stats te staan?
De keyproxy's van ons (DPC) flushen alle blokjes op 4 mei, zodat je een hele berg blokjes krijgt te zien op 5 mei. Als nu veel mensen op deze manier blocks sparen, halen we een mega-hoog aantal blocks als DPC... en dat is leuk. Een keertje vet ver bovenaan.

Niet alle keyproxies werken echter zo. Want de meeste proxies flushen de zooi meteen door, waardoor je elke dag gewoon in de stats staat.

:) de blocks die je naar de keyproxy stuurt blijven gewoon op jouw naam staan. Wees daar dus niet bang voor. :)
En hoe zet je je buffers groter, hij hoeft van mij niet zo nodig om de zoveel minuten te connecten.
zie opties:
- 2-11: rc5=xx:yy, waarbij xx het aantal blocks is dat in je inbuffer moet komen wanneer je je buffers update. En yy is het aantal blocks dat je in je outbuffer moet hebben voor-ie gaat flushen.
'[Apr 06 23:15:45 UTC] Retrieved RC5 work unit 26 of 26 (100.00% transferred)
[Apr 06 23:15:45 UTC] Sent RC5 packet 5 of 5 (100.00% transferred)'
Ik krijg er elke keer 26 binnen, en er gaan er maar vijf uit? Mis ik er nou 21?
nee hoor.
zoals je ziet gaat de 26 om work-units (= 2^28 keys) en de onderste om packets.
Dit is een punt waar veel koeienmelkers moeite mee hebben. Ik ook.
Work-unit: 2^28 keys
Block: oude term voor work-unit. Nog in gebruik bij de users :)
Packet: een aantal work-units, tussen de 1*2^28 en 4*2^28 als je 2^28 als grootte hebt gekozen. De grootte kan je kiezen in je koe (optie 2-10) tussen de 2^28 en 2^33 (=32*2^28, dus 32 workunits)

WatHoorJeWaar · Asobakken
Eerdere projecten: Leading Courses · Brandstof-zoeker.nl · Voertuig-zoeker.nl

Verwijderd

Jep. Sluit ik me volledig bij aan. Alleen - "You can't always get what you want"
Ik vraag 33-size balen, maar krijg de laatste tijd zelfs 3*2^28 blokkies, waarschijnlijk herkauwsel

Verwijderd

Topicstarter
Wat is het evrschil dan tussen 2^28 keys en 2^33 keys??
Packet: een aantal work-units, tussen de 1*2^28 en 4*2^28 als je 2^28 als grootte hebt gekozen
Maar zelfs 4*5 packets is nog geen 26...?
Niet alle keyproxies werken echter zo. Want de meeste proxies flushen de zooi meteen door, waardoor je elke dag gewoon in de stats staat.
So what's the point dan eigenlijk van die keyproxies? Voor een megaflush snap ik (dacht dat ik ze zelf moest opsparen) maar waarom een keyproxy als die het ook direct doorstuurt?

Addendum:
Ik kom dus ook in andere posts verhalen tegen van mensen die ZELF hun zut opsparen, hoe doe je dat dan?

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:31
Het verschil tussen 2^28 en 2^33 keys is dat 1 wu gelijk is aan 2^28 keys. 2^33 keys is dus 32 * 2^28 is dus 32 wu's. Als je in je client instelt dat je packets wilt van 2^33, krijg je dus bij voorkeur 2^33 packets. Maar daarnaast krijg je ook kleinere packets. Als je dus 33 instelt krijg je packets die een grootte hebben van tussen de 2^28 en 2^33 keys.

Verder kun je zelf sparen door onder optie 2-5 disable buffer updates from/to a keyserver op yes zet (van te voren wel ff aantal blokjes dat je op wilt halen goed zetten, deze optie verdwijnt nl. na bovenstaande keuze). Hierdoor kun je handmatig je buff-in opvullen door rechts te klikken op je koetje en fetch work te kiezen. Hierdoor worden je blokjes niet geflushed, maar worden wel nieuwe opgehaald. Wel opletten dat je buff-in niet leeg raakt, want dan gaat ie random blokjes kraken, en loop je de kans dat de computer een tijdje voor niets aan het kraken is.

[removed]

• NightBird
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

NightBird

DPC-Crew Coding
Maar zelfs 4*5 packets is nog geen 26...?
klopt...
maaar het is ook niet zo, dat je elke keer precies evenveel flusht als fetcht. Dat verschilt nog al eens. Bijvoorbeeld als je namelijk eerst wat flusht zonder te fetchen, dan moetie de volgende keer meer fetchen.
So what's the point dan eigenlijk van die keyproxies? Voor een megaflush snap ik, maar waarom een keyproxy als die het ook direct doorstuurt?
Allereerst kan het handig zijn voor netwerken met firewalls/gateways.
Ten tweede heb je vaker stats :) MOO
Ten derde zijn er subteams die met meerdere mensen op 1 emailadres flushen, en die willen zien wie wat heeft gedaan. Dat kan dus ook via de keyproxy, daar kan je namelijk ook kijken per host.
Ik kom dus ook in andere posts verhalen tegen van mensen die ZELF hun zut opsparen, hoe doe je dat dan?
simpelweg door niet te flushen :)
dat kan zo:
1) buffers groot maken (optie 2 - 11)
2) zorgen dat 2 - 9 op no staat
3) geen automatisch contact met d.net (2 - 5)
4) handmatig eens in de zoveel tijd (liefst voor je buffer leeg is :) ) fetchen.

succes!

WatHoorJeWaar · Asobakken
Eerdere projecten: Leading Courses · Brandstof-zoeker.nl · Voertuig-zoeker.nl

Verwijderd

Topicstarter
Ok, alle info die ik zocht. :)

nightbird & redwing,
THNX!

Verwijderd

Hoe doe je dat ook alweer met die opties 2 en dan 1 bijvoorbeeld??
Ik wist het maar nu niet meer :)
Pagina: 1