Toon posts:

maxtor 160giga probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Probeer mijn nieuwe maxtor 160giga vol met mijn mp3 verzameling te kopieren, in fdisk en part. magic lijkt dat er 152 giga na format beschikbaar is, maar als een maal de grens van 127giga data overgezet te hebben wordt overschreden, onstaan de problemen, eerder gekopieerde folders zijn leeg en krijg een mededeling dat chckdisk moet uitvoeren!
Als ik dan de pc opnieuw opstart, wordt de hd niet herkend en kan de hele procedure weer opnieuw beginnen, meerdere patities bieden geen oplossing.
dacht eerst een defecte hd te hebben maar die is inmiddels vervangen 8)7
P4 2.0 msi moederboard en verder de benodigde hardware die er in hoort, verder niets extreems, wie O wie heeft een oplossing????
Systeem besturing is XP pro, NTFS, en heb de laatste bios update van mijn moederboard

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:43

Smarron

The bend

Wellicht een BIOS-update om grotere HD's te ondersteunen ?

Kijk hier eens: FAQ Opslagmedia & I/O Controllers (09-09-2002)

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Welk OS draai je?
Welk filesystem? (in het geval van Windows FAT32 of NTFS..)

160 Gig is heel groot..als je een wat oudere Windows draait, zoals '98, kan het zijn dat je updates nodig hebt.

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:14

Valkyre

Kitesurf FTW!

svdmeer schreef op 10 November 2002 @ 00:53:
Welk OS draai je?
Welk filesystem? (in het geval van Windows FAT32 of NTFS..)
offtopic:
dat heeft ie al verteld XP en NTFS onderaan zijn post

iRacing Profiel

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Gohan-san schreef op 10 november 2002 @ 12:31:
[...]

offtopic:
dat heeft ie al verteld XP en NTFS onderaan zijn post
Kijk nou eens goed naar de datum/tijd van mijn post, en de datum/tijd dat de topicstarter zijn post heeft gewijzigd om de systeem-info toe te voegen..

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:43

Smarron

The bend

Nou, maar even een quote uit de FAQ:

En die 128GB limiet dan?
Tot de invoering van de ATA133 standaard was 128GB de limiet voor de harddisk-grootte. Dit heeft te maken met de adressering van de harddisks. Om een harddisk groter dan 128GB goed te kunnen gebruiken is er ook een ATA133 controller nodig. De ATA133 schijven kleiner dan 128GB kun je wel gewoon op een ATA100/66 controller gebruiken.

Ook kun je middels een simpel BIOS update de meeste ATA100 controllers klaar maken voor schijven groter dan 128GB. Tot zover kun je dat doen met bijvoorbeeld de ATA100 controller van de VIA 686B southbridge en met de Promise ATA100 controllers (Ultra100, FastTrak100, etc). Voor de onboard controller zul je op de website van de moederbordfabrikant moeten kijken of deze ondersteuning in de laatste BIOS zit. Voor een losse controller kun je op de website van de controllerfabrikant terecht. Na zo'n BIOS update, waarbij 28bits LBA addressering wordt omgezet in 48bits LBA addressering, kun je schijven tot 128PB gebruiken (128 miljoen GB!).

Als je Windows XP draait, dan zul je een klein reghackje moeten doen om 48bits LBA addressering werkend te krijgen. Hierbij bestaat overigens nog steeds de eis dat je BIOS tevens de 48bits LBA addressering ondersteunt.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:14

Valkyre

Kitesurf FTW!

svdmeer schreef op 10 november 2002 @ 12:52:
[...]

Kijk nou eens goed naar de datum/tijd van mijn post, en de datum/tijd dat de topicstarter zijn post heeft gewijzigd om de systeem-info toe te voegen..
ow sorry had ik niet naar gekeken!

iRacing Profiel

• -=unicron=-
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-02 21:52

-=unicron=-

Betrayal can never be forgiven

Welk model msi moederboard heb je ?

AMD Ryzen 7 3800X/MSI MPG X570 Gaming Plus/HyperX Fury RGB HX432C16FB3AK2/64/Inno3D GeForce RTX 3060 TWIN X2 OC 12GB/Samsung SSD 850 EVO 500GB/2XSamsung 870 QVO 2TB

Pagina: 1