Code, justify, code - Pitr Dubovich
            Gewoon ff checken bij de dichtsbijzijnde pc winkel, over het algemeen hebben die een heel assortiment stekkers. 
Maar weet je zeker dat je van ps/2 naar usb wil??? Ik ken alleen stekkers andersom.
            Maar weet je zeker dat je van ps/2 naar usb wil??? Ik ken alleen stekkers andersom.
Verwijderd
            ehm is dit mogelijk?
en wat is het voordeel
ja kan toch nie van een oude connector type (met zijn nadelen) een nieuwe maken (met die voordelen)? de usb>>ps2 stekker was voor win95/oude computers
            en wat is het voordeel
ja kan toch nie van een oude connector type (met zijn nadelen) een nieuwe maken (met die voordelen)? de usb>>ps2 stekker was voor win95/oude computers
            USB-> PS2 is niet alleen voor oude computers hoor, ook makkelijk voor als je een digicam hebt en een usb-printer, en een usb-muis en maar twee usb-poorten achterop je comp hebt zitten en geen zin hebt om een usb-verdeeldoosje te kopen 

Maar ze bestaan wel degelijk, de PS2»USB-adapters: Sitecom heeft ze in haar assortiment. Zie http://80.247.198.48/prod...hp?product_id=29&grp_id=1 .Gomez12 schreef op 10 november 2002 @ 00:45:
Gewoon ff checken bij de dichtsbijzijnde pc winkel, over het algemeen hebben die een heel assortiment stekkers.
Zoiets bedoel je toch?
Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!
            Je kan niet van een oude poort een USB poort maken. Van een USB poort kan je meestal wel andere (oudere) poorten maken. Sitecom heeft idd die adapters. Reken maar op zo'n 35 euro.

Eeuhrm, van PS/2 kan je dus wel USB maken, maar dan werkt het wel alleen voor toetsenborden en muisjes.Jimsterrr schreef op 10 november 2002 @ 01:02:
Je kan niet van een oude poort een USB poort maken. Van een USB poort kan je meestal wel andere (oudere) poorten maken. Sitecom heeft idd die adapters. Reken maar op zo'n 35 euro.
PS/2 -> USB dingen zijn er idd van SiteCom, Ik kreeg een verloop-stekkertje bij m'n toetsenbord, je ziet ze verder best weinig. (de meeste toetsenborden hebben standaard al een USB aansluiting van deze tijd)
Is dat niet alleen voor toetsenborden en muisjes die dat aankunnen??? Het lijkt mij niet dat elk toetsenbord zo gemaakt is...Aikeleer schreef op 10 november 2002 @ 01:38:
[...]
Eeuhrm, van PS/2 kan je dus wel USB maken, maar dan werkt het wel alleen voor toetsenborden en muisjes.
Ik neem aan dat er een microcontroller inzit, en dat deze de communicatie verzorgt. USB en PS2 hebben 2 heel verschillende protocollen... Zowiezo heeft een usb aansluiting heel weinig pennetjes... Dus zul je moeten kunnen detecteren welke soort verbinding er is, en aan de hand daarvan het juiste protocol hanteren...
Ik denk dat alleen toetsenborden/muizen van duurdere fabrikanten dit kunnen... Meestal wordt de verloopstekker dan ook nog meegeleverd... Het scheelt aanzienlijk in het programmeren (dus de productiekosten) om 1 van de protocollen weg te laten... Ik denk dus dat het met een goedkoper usb toetsenbord/muis niet kan...
De verloopstekker die je bij een toetsenbord/muis krijgt heeft dus geen protocol-conversie in zich... Dat wordt geheel vanuit de randapparatuur gestuurd...
Ik zag, ik nam en ik kwam...
            Het is zo dat ik een nieuw mobo krijg, abit at7m, en daar zitten geen ps2 aansluitingen op.
Nu ben ik erg tevreden over het simpele, standaard, geen fratsen keyboard wat ik nu heb, alleen die is ps/2. Dus ik wil dit ps/2 toetsenbord aansluiten op een USB poort. En vroeg me af of dat kon.
                    Nu ben ik erg tevreden over het simpele, standaard, geen fratsen keyboard wat ik nu heb, alleen die is ps/2. Dus ik wil dit ps/2 toetsenbord aansluiten op een USB poort. En vroeg me af of dat kon.
Code, justify, code - Pitr Dubovich
Verwijderd
            ja, zie de post van ferdo
@banzi: heb je het nou over verloopstekkertjes van ps/2 op het mobo naar usb randapparatuur? ik heb een keer zo'n stekkertje gekregen bij een muisje van logitech, en hij werkt met elke usb toetsenbord/muis. hoe het kan weet ik ook niet, maar het werkt zelfs met een din-aansluiting op je mobo, als je er dus weer een din-ps/2 convertor tussen zet
            @banzi: heb je het nou over verloopstekkertjes van ps/2 op het mobo naar usb randapparatuur? ik heb een keer zo'n stekkertje gekregen bij een muisje van logitech, en hij werkt met elke usb toetsenbord/muis. hoe het kan weet ik ook niet, maar het werkt zelfs met een din-aansluiting op je mobo, als je er dus weer een din-ps/2 convertor tussen zet
            Sitecom verkoopt dit:
http://www.sitecom.com/pr...SB+Adapters&subgroupid=20
Dus GEEN stekker om een USB naar PS2 te krijgen. En dat is nou net wat ik zoek, omdat mijn nieuwe Microsoft Comfort Curve 2000 niet aan mijn ps2-kvm switch van Kobishi kan hangen, en ook niet herkend wordt met zo'n standaard usb>ps2 adaptertje...
            http://www.sitecom.com/pr...SB+Adapters&subgroupid=20
Dus GEEN stekker om een USB naar PS2 te krijgen. En dat is nou net wat ik zoek, omdat mijn nieuwe Microsoft Comfort Curve 2000 niet aan mijn ps2-kvm switch van Kobishi kan hangen, en ook niet herkend wordt met zo'n standaard usb>ps2 adaptertje...
            Als zo'n adaptertje niet werkt, dan zit er voor jou niet veel meer op dan een andere kvm switch te halen (als die bestaan voor usb keyboards/muizen).
Het probleem is dat jouw toetsenbord alleen de 'usb taal' praat. En dan helpt zo'n verloopstekkertje niet veel want je ps/2 poort begrijpt die taal dus niet.
            Het probleem is dat jouw toetsenbord alleen de 'usb taal' praat. En dan helpt zo'n verloopstekkertje niet veel want je ps/2 poort begrijpt die taal dus niet.
            Als je even stilstaat bij wat je vraagt snap je zoals Jimster aangeeft hopelijk dat een simpel verloopje niet voldoet in jouw geval, MarcellusMaximus. Maar los daarvan, enige reden om een oud topic te schoppen is om zinnige info toe te voegen. Dat jij een ander probleem hebt is al helemaal geen goede reden om zo'n zoekertje te schoppen 

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.
                                                     ![]()