Epox 8k3a+ Dood? C1 Error

Pagina: 1
Acties:

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-08 17:53
Ik had eerst de 2815 bios toe in mijn radeon 9700 pro had maar teon ben ik een tijd een 8500 gaan gebruiken en heb ik de bios geubdate naar die nieue die op de frontpage stond de D900 http://www.tweakers.net/meuktracker/3038.
Maar toen ik er weer een radeon 9700 pro in deed liep i de hele tijd vast ( dit was niet de zelfgde radeon 9700 pro al eerst ) Maar nu d8t ik van ik probeer die 2815 bios weer dus ik die op een floppy gezet en geflasht. Nu ging dat goed en ging hij rebooten en vroeg i op een floppy dus ik d8t ik reset wat dat had ik nog nooi gehad. En nu starte hij niet meer :( en op de display stond een C1 error. en ik hoorde de hele tijd lage piepjes. (dat zou er op duiden dat het geheugen kapot was) Dus heb ik er een mudue uit gehaald maar nog steeds piepjes dan de 2e maar probeeren, weer hetzelfde. Heb er ook al een bootflop in gedaan maar dat werkt ook niet. Iemand enig idee wat dit kan zijn :?

Ik heb ook geen lijst met de codes dus weet ook niet wat dat C1 is weet iemand dat toevallig ook ?

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Verwijderd

C1=blz E-1 van je manual.

Detect memory

- auto-detection of DRAM size, type and ECC
- Auto-detection of L2 cache (socket7 or below)

tenminste, dat staat in min manual.

• Astennu
Verwijderd schreef op 10 november 2002 @ 00:18:
C1=blz E-1 van je manual.

Detect memory

- auto-detection of DRAM size, type and ECC
- Auto-detection of L2 cache (socket7 or below)

tenminste, dat staat in min manual.
Bij mij is dat hele deel E weg dus het staat er niet :?
Maar zou het kunnen dat die bios de 2400+ niet aankan ? en jah mijn mem is denk ik niet kapot want ik heb 2 modules en voor de flash werkte ze nog ik denk dan dat het met die L2 cache te maken moet hebben weet je mischien ook wat code 26 betekend ? En ik zal mijn 1900+ wel ff gaaan probeeren.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Verwijderd

Ik ben bang dat de biosflash verkeerd heeft gewerkt bij jou. Heb ik ook al een keer gehad met een Asus bord op mijn werk. Even flashen en vervolgens kwam ik bij het opstarten niet eens tot het bios.

Je zou kunnen proberen even je battery uit je moederbord te halen en een minuutje later weer erin stoppen. Heeft 1 keer gewerkt bij mij ... alleen niet voor dat Asus bordje.

• Astennu
Verwijderd schreef op 10 november 2002 @ 09:16:
Ik ben bang dat de biosflash verkeerd heeft gewerkt bij jou. Heb ik ook al een keer gehad met een Asus bord op mijn werk. Even flashen en vervolgens kwam ik bij het opstarten niet eens tot het bios.

Je zou kunnen proberen even je battery uit je moederbord te halen en een minuutje later weer erin stoppen. Heeft 1 keer gewerkt bij mij ... alleen niet voor dat Asus bordje.
Jah ik denk ook dat het verkeerd is gegaan :'( want die 1900+ werkt ook niet. Ik probeer nog wel ff ander geheugen maar dan ben ik echt uit opties. Ik zal ook die batterij er uit halen.

Verwijderd

Als hij met een Error aankomt, boot hij wel! Flash dus gewoon je bios nogmaals!

• Astennu
Verwijderd schreef op 10 november 2002 @ 09:42:
Als hij met een Error aankomt, boot hij wel! Flash dus gewoon je bios nogmaals!
Hoe dan want hij geeft geen beeld meer :'(. En ik heb de baterij er uit gehad maar dat hielp ook niet.

Verwijderd

Hoe dan want hij geeft geen beeld meer . En ik heb de baterij er uit gehad maar dat hielp ook niet.
Minder. Dat was ook een van de redenen waarom ik ver ben gegaan op Gigabyte met zijn dual-bios. Ik denk dat je misschien even langs de winkel moet gaan waar je 't gekocht hebt (als ze daar een technische dienst hebben). Misschien kunnen zijn nog wat doen.

Ook heb ik gehoord dat je met behulp van een ISA videokaart weer wel beeld hebt. Zo kun je dan weer terug flashen naar de oorspronkelijke bios versie. Maar ik weet niet 100% of dit waar is.

• Astennu
Verwijderd schreef op 10 november 2002 @ 09:55:
[...]

Minder. Dat was ook een van de redenen waarom ik ver ben gegaan op Gigabyte met zijn dual-bios. Ik denk dat je misschien even langs de winkel moet gaan waar je 't gekocht hebt (als ze daar een technische dienst hebben). Misschien kunnen zijn nog wat doen.

Ook heb ik gehoord dat je met behulp van een ISA videokaart weer wel beeld hebt. Zo kun je dan weer terug flashen naar de oorspronkelijke bios versie. Maar ik weet niet 100% of dit waar is.
Er zit alleen maar Pci op en ik heb wel op de epox site gelezen dat ik daar een bios rom met bios er in kan kopen dus zou ik em weer kunnen oplappen. Want als ik een ander mobo krijg ben ik al mijn data op mijn schijven kwijt omdat die in raid staat en de raid controller zit op het mobo.

Verwijderd

Er zit alleen maar Pci op en ik heb wel op de epox site gelezen dat ik daar een bios rom met bios er in kan kopen dus zou ik em weer kunnen oplappen. Want als ik een ander mobo krijg ben ik al mijn data op mijn schijven kwijt omdat die in raid staat en de raid controller zit op het mobo.
Ik denk dat je inderdaad anders even via email contact moet opnemen met EpoX.

• X-t-r-e-m-e
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-08 11:20
Je kunt toch gewoon een diskette met de nieuwste bios erop in je computer doen, en vervolgens tijdens het booten op ALT-F2 drukken. Er zit toch een bios updater ingebouwd, hoef je niets voor te kunnen zien op je scherm. Gewoon alt-f2 indrukken tot dat je je diskette station hoort rammelen, dan is tie aan het flashen, gaat allemaal automatisch.

• Astennu
X-t-r-e-m-e schreef op 10 November 2002 @ 13:32:
Je kunt toch gewoon een diskette met de nieuwste bios erop in je computer doen, en vervolgens tijdens het booten op ALT-F2 drukken. Er zit toch een bios updater ingebouwd, hoef je niets voor te kunnen zien op je scherm. Gewoon alt-f2 indrukken tot dat je je diskette station hoort rammelen, dan is tie aan het flashen, gaat allemaal automatisch.
JAh maar zo ver komt i toch mooi niet.

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 12:42

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Rare tip misschien, maar doe eens niet al te voorzichtig met het in drukken van het geheugen. Het gebeurt wel vaker met Epox dat er ineens rare geheugen fouten zijn en als je het geheugen er dan stevig in duwt (dus gewoon duwen tot de clipjes vanzelf er omheen schieten) dan doet ie het ineens weer :?

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• X-t-r-e-m-e
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-08 11:20
Nou moet ik eerlijk zijn dat ik dat ook heb gehad. Nadat ik een reepje geheugen had bij geprikt met de klemmetjes goed aangedrukt, starte deze ook niet op. Alleen veel gepiep, nadat ik hem eruit haalde en opnieuw erin heb gezet, deed hij het weer wel. Ik heb met mijn hand mijn moederbord aan de achterkant ondersteunt en met m'n andere hand het geheugen er inderdaad goed ingedrukt, hielp wel.

• Astennu
Ik heb em gehotflasht in een Epox 8K3AE door awdflash/qi te grbruiken gaat i voorbij de bevijliging dus pc werkt weer :Y)

Verwijderd

goed gedaan, is altijd wel riskant om te hotflashen. gefeliciteerd

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 15:36

star-saber

Ryzen

Zo dan is die Super Grover toch nog ergens handig voor he ;)

• Astennu
star-saber schreef op 13 november 2002 @ 08:16:
Zo dan is die Super Grover toch nog ergens handig voor he ;)
JAH ZEKERS :P _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Pagina: 1