• justanotheruser
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-12-2025
kga een .mp3 speler kopen (waarschijnlijk de Iriver iFP180T) en op de iriver site staat dat de speler 128 built in flash geheugen heeft.
Is dat geheugen uit te breiden of zijn de kaarten verwisselbaar.
Nog belangrijker is hoeveel minuten cq uren muziek (op aanvaardbare qualiteit) je op 128MB kunt opslaan?¿
(dit omdat ik ga verhuizen naar Curaçao en 9 uur in het vliegtuig moet zitten, daar is ten eerste het eten afschuwelijk(in het vliegtuig offcourse), en ten tweede is de muziek in het vliegtuig bijna net zo erg) ik wil daarom minstens 9 uur muziek bijhebben. Het liefst meer zodat ik zeker niet tekort kom.
Dus wil ik weten hoeveel muziek er bijvoorbeeld op 128 MB past

To Tweak Or Not To Tweak

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:57
Op 128mb gaat niet veel meer dan 2 uur muziek op redelijke goede kwaliteit...
Als je goedkoop veel MP3 bij je wilt hebben moet je voor een MP3 CD speler gaan, daar kun je zo'n 10 uur op kwijt en je kunt gewoon CDRs gebruiken.
Het nadeel hiervan is de grootte van de speler...
Je kan ook voor een 8 cm MP3 speler gaan dan, dan heb je per schijfje 200mb ongeveer, die schijfjes kosten bijna niets dus daar kun je er dan veel van meenemen..

Verwijderd

justanotheruser schreef op 09 November 2002 @ 23:27:
kga een .mp3 speler kopen (waarschijnlijk de Iriver iFP180T) en op de iriver site staat dat de speler 128 built in flash geheugen heeft.
Is dat geheugen uit te breiden of zijn de kaarten verwisselbaar.
Nog belangrijker is hoeveel minuten cq uren muziek (op aanvaardbare qualiteit) je op 128MB kunt opslaan?¿
(dit omdat ik ga verhuizen naar Curaçao en 9 uur in het vliegtuig moet zitten, daar is ten eerste het eten afschuwelijk(in het vliegtuig offcourse), en ten tweede is de muziek in het vliegtuig bijna net zo erg) ik wil daarom minstens 9 uur muziek bijhebben. Het liefst meer zodat ik zeker niet tekort kom.
Dus wil ik weten hoeveel muziek er bijvoorbeeld op 128 MB past
als ik het goed begrepen heb is dat geheugen niet uit te breiden.
Als je de centen hebt kun je het besten voor een ipod gaan :) , neem dan bv meteen de mdr-ex70 dopjes van sony bv erbij, die gaan lekker diep je oren in en heb je geen last van ruis van buiten af.

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-03 08:08
ik heb zelf die ifp180 en ben er zeer over tevreden :)
kheb een aantal mp3s geprobeerd op 96kbits en zo slecht vind ik het niet eens klinken, zo kun je 3.5-4 uur muziek op dat kleine dingetje kwijt, en dan is er nog de fm radio die niet perfect is maar wel goede ontvangst heeft hier(utrecht)

dus ik ben zeer tevreden, vooral dat ie zo klein was was voor mij enorm belangrijk om mn napa 380 te vervangen, dat ik die bewegende delen zat was was een 2e reden

Verwijderd

DE iFP 180T krijg ik binnenkort (ws morgen) ook. En met alles wat ik erover gelezen heb zak ik er geen spijt van krijgen.
Alleen voor het doel waar jij hem voor wilt gebruiken is die absoluut niet geschikt. 128 mb aan mp3 in 128kbps kwaliteit is zo'n 30 to 35 liedjes. Dus lang geen 9 uur!

Als je zwemt in het geld is een mp3 speler met HDD natuurlijk een mooie oplossing, zoals een ipod. Daar kun je de wereld mee rond vliegen ;)
Anders lijkt een mp3 cd speler echt de beste oplossing. Minstens 10 uur muziek op 1 cdr. En even een cdtje verwisselen mag ook geen probleem zijn, als je bv. op een hogere bitrate wilt luisteren.
Dan is er natuurlijk nog de vraag waarvoor je hem nog meer wilt gebruiken.
Een speler op discman formaat is natuurlijk wat aan de grote kant. Maar dan heb je altijd nog de keuze voor een 8 cm cd spelertje. Meer schijfjes nodig maar wel overal makkelijk mee naar toe te nemen.

• justanotheruser
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-12-2025
Bedankt voor de replys, maar ik wil een mooie (lees kleine en liefst zilvergrijze) gadget. Die mp3's kan afspelen, en waar ik veel muziek voor mee kan nemen.
Nu ben ik dus confused, want zo te horen is mooie speler + goede specs moeilijk te verkrijgen ?

ps. budget tot maximaal 300 euro

To Tweak Or Not To Tweak

• CycloneX
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

MPIO DMG 128MB flash + 128MB Smartmedia

Plus/minus 4 uur muziek voor €309

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

• hneel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:29

hneel

denkt er het zijne van

(jarig!)
Ipv de Ipod kan je ook denken aan de Archos Studio. Is min of meer vergelijkbaar maar kost een stuk minder...
Pagina: 1