zie verdere posten, plz
Zou je zo vriendelijk willen zijn om zelf te debuggen, en de fout zelf te localiseren?
Doorgaans willen GOT-ters dat niet voor je doen. Zodra je het probleem hebt gevonden kunnen we het voor he oplossen. Ik heb echt geen zin om een pagina aan sourcecode te bestuderen op zoek naar een gemiste accolade, zeker niet als het niet mijn code is.
Doorgaans willen GOT-ters dat niet voor je doen. Zodra je het probleem hebt gevonden kunnen we het voor he oplossen. Ik heb echt geen zin om een pagina aan sourcecode te bestuderen op zoek naar een gemiste accolade, zeker niet als het niet mijn code is.
Localhost, sweet localhost
Je zou aangezien het om phpfreaks script gaat contact met die persoon kunnen opnemen. Wij zijn geen debuggers voor jou! Als volgt een paar tips
- echo je variabelen eens
- zet ERROR_SPUUGMODE op FULL
- lees de FAQ van dit forum een keer staat heel veel over in over php debugging
- leer codeetiquete of hoe je dat ook wilt noemen
FOUT_RAPPORTERENsmaij schreef op 10 november 2002 @ 00:11:
Je zou aangezien het om phpfreaks script gaat contact met die persoon kunnen opnemen. Wij zijn geen debuggers voor jou! Als volgt een paar tips
Ik vind de code nog redelijk netjes trouwens. Er is in ieder geval geprobeerd te indenten..
Expanding the inexpandable
Waar dan?Expander schreef op 10 november 2002 @ 00:14:
Ik vind de code nog redelijk netjes trouwens. Er is in ieder geval geprobeerd te indenten..
Willekeurig spaties toevoegen noem ik geen indenten hoor...
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| $query = mysql_query("[...] ") or die("Unable to connect to database"); $results = mysql_num_rows($query); if ($results == '1') { $MySession->Login = 1; $MySession->Username = "$LoginNaam"; $MySession->Password = "$LoginPassword"; session_register("MySession"); echo "De gebruikersnaam en password kloppen ..."; } else { echo " Je gebruikersnaam of password klopt niet.\n"; } |
Localhost, sweet localhost
Ik gebruik altijd editplus, heerlijk programma daarvoor. hmmmmm lekker coden daarin zeg
o ja sorry beetje offtopic.. nouja (het brengt de topicstarter misschien op een idee)
Je hebt helemaal gelijk, hij is veel te uitgebreid gepost ... en om een code goed te kunnen testen moet je alle overbodige informatie weglaten ... dat heb ik nu dus gedaan.
Situatie: er wordt vanaf een andere site de variabelen $username en $password gepost, er wordt gekeken of deze in combinatie bestaan. Wanneer dat zo is, zal er 1 rij weergegeven worden, dan gebeurt er dit:
Wanneer ik op dezelfde site de variabele login weergeef d.m.v
wordt deze goed weergegeven ... als die bestaat 1 en zo niet dan is login niks.
Nu gaan we dmv een link naar een andere site waarin het volgende staat:
Hier geeft hij nooit wat weer ... het lijkt wel of de sessie niet wordt opgeslagen of gewoon niet bestaat ... wat kan er fout zijn?
Situatie: er wordt vanaf een andere site de variabelen $username en $password gepost, er wordt gekeken of deze in combinatie bestaan. Wanneer dat zo is, zal er 1 rij weergegeven worden, dan gebeurt er dit:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| <?php // dit is helemaal bovenaan het html gedeelte session_start(); echo "MySession->Login: "; print $_SESSION['login']; ?> <htmL> nu een html gedeelte </html> <? if ($results == '1') { // resultaat van de query om te kijken of de combinatie betaat $_SESSION['login'] = 1; session_register("MySession"); echo "De gebruikersnaam en password kloppen ..."; } else { echo " Je gebruikersnaam of password klopt niet.\n"; } ?> |
PHP:
1
| print $_SESSION['login']; |
wordt deze goed weergegeven ... als die bestaat 1 en zo niet dan is login niks.
PHP:
1
2
3
4
5
| <?php session_start(); echo "MySession->Login: "; print $_SESSION['login']; ?> |
Hier geeft hij nooit wat weer ... het lijkt wel of de sessie niet wordt opgeslagen of gewoon niet bestaat ... wat kan er fout zijn?
PHP:
1
| if ($MySession->Login = 1) { |
http://www.php.net/language.operators
het oh zo lastige verschil tussen toekennen en vergelijken
Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz
Misschien wat voor je tiplist?drm schreef op 10 November 2002 @ 14:13:
PHP:
1 if ($MySession->Login = 1) {
http://www.php.net/language.operators
het oh zo lastige verschil tussen toekennen en vergelijken
offtopic:
tipje:
tipje:

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz
Verwijderd
$_SESSION['session variabele']Verwijderd schreef op 10 november 2002 @ 15:34:
Hmzz ... daar was ik net achter gekomen
Jammer dat er geen tips over sessions in je tiplijst staan ...
Ik ben er namelijk nog steeds niet uit waarom hij de variabele niet doorgeeft
tenminste ligt eraan hoe je je php.ini heb. vaak kan je ook gewoon $session variabele doen
Stel ik heb deze file, test.php:
wordt deze goed weergegeven ... namelijk een 1.
Hier geeft hij niets weer ... het lijkt wel of de sessie niet wordt opgeslagen of gewoon niet bestaat ... wat kan er fout zijn?
PHP Version 4.2.2, register_fglobals is set to Off ...
Kan iemand mij een kleine hint geven
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| <?php // dit is helemaal bovenaan het html gedeelte session_start(); ?> <htmL> <body> <? $_SESSION['login'] = 1; session_register("MySession"); ?> <a href="test2.php">go to test2</a> </body> </html> |
PHP:
1
| print $_SESSION['login']; |
PHP:
1
2
3
4
| <?php session_start(); print $_SESSION['login']; ?> |
Hier geeft hij niets weer ... het lijkt wel of de sessie niet wordt opgeslagen of gewoon niet bestaat ... wat kan er fout zijn?
Verwijderd
Wat bij mij heeft geholpen:Verwijderd schreef op 11 november 2002 @ 15:13:
Stel ik heb deze file, test.php:
PHP:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 <?php // dit is helemaal bovenaan het html gedeelte session_start(); ?> <htmL> <body> <? $_SESSION['login'] = 1; session_register("MySession"); ?> <a href="test2.php">go to test2</a> </body> </html>
PHP:
1 print $_SESSION['login'];
PHP:
1 2 3 4 <?php session_start(); print $_SESSION['login']; ?>
a. Gebruik ook session_save_path om een goed pad aan te geven waar de temp files van de sessies komen te staan. (session save path moet dan op elke site waar je de sessie gebruikt ook even neergezet worden.
b. Ga na of hij wel een temp file aanmaakt op de plaats waar de temp files voor sessions moeten komen (kan je met phpinfo terugvinden
Verwijderd
het script zal dan zoiets worden van:Verwijderd schreef op 11 November 2002 @ 15:24:
[...]
Wat bij mij heeft geholpen:
a. Gebruik ook session_save_path om een goed pad aan te geven waar de temp files van de sessies komen te staan. (session save path moet dan op elke site waar je de sessie gebruikt ook even neergezet worden.
b. Ga na of hij wel een temp file aanmaakt op de plaats waar de temp files voor sessions moeten worden (kan je met phpinfo terugvinden
PHP:
1
2
3
4
5
6
| <?php session_save_path("c:/temp"); session_start(); $login = 1; session_register['login'] ; ?> |
De 2e pagina zal dan worden
PHP:
1
2
3
4
5
| <?php session_save_path("c:/temp"); session_start(); echo $_SESSION['login']; ?> |
et tu, Brute
~ Gottfried Leibniz
Ok, het zal vast aan een instelling liggen in php.ini ... maar ik zou niet weten welke ... misschien iemand die hier meer vanaf weet?
Een sessie moet natuurlijk als volgt, als je met twee files werkt:"
3.php
Hij creërt in de map temp wél de (tijdelijke)sessie, maar geeft de variabelen niet weer... (zie de twee manieren om een variabele weer te geven) ...
php version 4.2.2
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
| session_save_path("C:/WebServer/tmp"); session_start(); $var_waarde = "Gewoon een waarde"; session_register("var_waarde"); // LET OP!!! Zonder het $-teken echo "Klik <a href=\"3.php\">hier</a> voor de volgende pagina"; |
3.php
PHP:
1
2
3
4
| session_start(); echo "De waarde van de 'var'-variabele: $var_waarde"; print $_SESSION['var_waarde']; |
Hij creërt in de map temp wél de (tijdelijke)sessie, maar geeft de variabelen niet weer... (zie de twee manieren om een variabele weer te geven) ...
php version 4.2.2
Verwijderd
gebruik in 3.php ook session_save_pathVerwijderd schreef op 11 november 2002 @ 17:23:
Ok, het zal vast aan een instelling liggen in php.ini ... maar ik zou niet weten welke ... misschien iemand die hier meer vanaf weet?
PHP:
1 2 3 4 5 6 7 session_save_path("C:/WebServer/tmp"); session_start(); $var_waarde = "Gewoon een waarde"; session_register("var_waarde"); // LET OP!!! Zonder het $-teken echo "Klik <a href=\"3.php\">hier</a> voor de volgende pagina";
3.php
PHP:
1 2 3 4 session_start(); echo "De waarde van de 'var'-variabele: $var_waarde"; print $_SESSION['var_waarde'];
php version 4.2.2
als je je php.ini nou es leest, zie je vanzelf wel de session.blabla = "bla" stuff staan.Ok, het zal vast aan een instelling liggen in php.ini ... maar ik zou niet weten welke ...
en de documentatie is op zich ook best duidelijk.
en als je in foo.php session_save_path("C:/WebServer/tmp"); doet, zul je dat in bar.php dat ook moeten doen...
en is het niet session_set_save_path()?? whatever, ik zet zulk soort dingen in me .htaccess of httpd.conf of php.ini, en niet in die volgorde
sjon.
Verwijderd
Het is session_save_path();sjon. schreef op 11 november 2002 @ 17:38:
[...]
als je je php.ini nou es leest, zie je vanzelf wel de session.blabla = "bla" stuff staan.
en de documentatie is op zich ook best duidelijk.
en als je in foo.php session_save_path("C:/WebServer/tmp"); doet, zul je dat in bar.php dat ook moeten doen...
en is het niet session_set_save_path()?? whatever, ik zet zulk soort dingen in me .htaccess of httpd.conf of php.ini, en niet in die volgorde
sjon.
gebruik dit in alle 2 de PHP files (Zo werkt het iig wel voor mijn winkelwagentje.)
Mijn instellingen zijn trouwens gewoon de standaard instellingen.
ok, hij doet 't nu .... nadat ik php.ini voor de 10de keer doorgelezen had, kwam ik op een site waarop te zien was dat iemand de regel session_save_path(); gebruikte. Toen heb ik deze in beide(!!) files toegevoegd (bedankt sjon), waarna de sessie het eindelijk deed ...
Toen heb ik gekeken wat er in php.ini bij save.path voor session stond. Daar stond '/tmp' ...
Deze map bestond helemaal niet! Nu heb ik deze gecreeërt en doen alle sessions het wel
Thx all
Toen heb ik gekeken wat er in php.ini bij save.path voor session stond. Daar stond '/tmp' ...
Deze map bestond helemaal niet! Nu heb ik deze gecreeërt en doen alle sessions het wel
Thx all
Pagina: 1