• cpwins
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-07-2025

cpwins

ut Grunn...

Topicstarter
Wat is een goeie Flash MP3 speler?

Het gaat hier dus niet over 8 cm CD MP3 spelers.

Welke mij zelf wel leuk leek is de Freecom Beatman Flash

Afbeeldingslocatie: http://www.mp3shopper.nl/image/database/freebeatflash-1.jpg

Die staat in de pricewatch voor € 131,-. Ik heb gezocht op het forum maar heb geen info/ervaringen over deze speler kunnen vinden.

Een speler die hier erg op lijkt, maar wat meer mogelijkheden heeft, is de Mpio DMG 128MB

Afbeeldingslocatie: http://www.mp3shopper.nl/image/database/mpiodmg-1.jpg

In de pricewatch staat die voor € 269,- , behoorlijk wat duurder dus.

De eerste heeft 64 MB, de tweede 128. Beide kunnen met 128 MB uitgebreid worden m.b.v. een SmartMedia kaartje. Ik denk dat ik er sowieso een 128 Mb kaartje in zet, dus het geheugenverschil van bovenstaande twee spelers maakt denk ik niet zo'n heel groot verschil.

De eerste is iets kleiner in formaat en speelt 9 uur op een AAA-batterijtje, de tweede doet 20 uur met een AA-batterij. Verder zijn ze allebei ongeveer hetzelfde. ID3, blauw schermpje, etc. Alleen kan bij de Mpio de firmware ge-upgrade worden, en de Beatman Flash kan dat niet. Is dat een balangrijk verschil?

Wie heeft er ervaring met een van deze of soortgelijke spelers? Welke raad je aan?

En BTW, bestaan er oplaadbare AAA batterijen? En kunnen die in een gewone oplader?

• zork
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02 15:39

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
zelfde als voorganger zie ik :P
srry

• Hironshy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-10-2025

Hironshy

Orooo!!!

Ja lol kijk eens in dat topic. >:)
Iedereen is tevreden met zn IRIVER IFP-180T dus ik zou voor die Iriver gaan. ;)
De IFP-180T heeft alles wat die MPIO spelers hebben behalve dat de geheugen niet uitbreidbaar is.

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-03 09:15

DinX

Motormuis

Frontier labs Nex IIe :7

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:19

MaDLiVe

.-Observer-.

Er bestaan oplaadbare nimh aaa batterijen. Ik zou voor de mpio gaan wel wat duurder maar ook duurzamer. Daarbij kun je de firmware upgraden wat in de toekomst altijd handig kan zijn.
Maargoed de 64mb extra+upgradeable firmware maken het prijsverschil niet goed. Het hangt dus grotendeels van je eigen budget af.

Btw, waarom geeft niemand antwoord op de vraag van de topicstarter maar komt iedereen met alternatieve keuzes die of niet in het profiel passen of argumentatie missen.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• Hironshy

Hironshy

Orooo!!!

De IFP-180T voldoet toch aan zijn eisen?
Firm-ware is te upgraden, 20 uren luister plezier op 1 batterij, veel kleiner en meer functies dan die MPIO en ook nog eens 50 euro goedkoper. Alleen is het niet mogelijk om gehuegen uit te breiden maar dat was niet een eis van de topicstarter.

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Voor informatie over de beatman flash zie:
Freecom Beatman Flash 64 MP3/WMA Player

• cpwins
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-07-2025

cpwins

ut Grunn...

Topicstarter
Die IRIVER IFP-180T ziet er inderdaad prima uit. Een plus is dat je daar ook radio mee kan luisteren. En AA ipv AAA batterij, dus langer spelen.

Omdat de Beatman Flash alleen op een PC aangesloten kan worden m.b.v. een speciale driver en daarna met een progje gevuld moet worden (dus niet als external removable drive vanuit Explorer o.i.d. benaderd kan worden), ga ik die denk ik niet kopen. Ik wil hem namelijk ook vanuit Linux kunnen vullen en ik denk dat dat met die Beatman Flash niet / moeilijk zal gaan. Maar dat moet ik nog ff checken.

De IRIVER IFP-180T staat in de pricewatch voor € 239,-. Da's dus goedkoper dan de Mpio, en de iRiver heeft ook nog radio. :)

• DocB
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-12-2025
Hironshy schreef op 10 november 2002 @ 01:57:
De IFP-180T voldoet toch aan zijn eisen?
Firm-ware is te upgraden, 20 uren luister plezier op 1 batterij, veel kleiner en meer functies dan die MPIO en ook nog eens 50 euro goedkoper. Alleen is het niet mogelijk om gehuegen uit te breiden maar dat was niet een eis van de topicstarter.
Staat er dan niet dat hij er sowieso 128 mb bij wil gooien?? :? als hij dat al van tevoren van plan is valt dat ding af lijkt mij.

Zelf heb ik de Mpio en ben er nog steeds blij mee. De firmware upgrades zijn behoorlijk handig, zeker wanneer er 256 mb smartmedia kaartjes uit gaan komen. De fabrikant van de MPIO heeft al gezegd de firmware daarvoor up te graden, met die ander kan dat niet...
Tis natuurlijk heel persoonlijk, dus je moet vooral kijken wat je zelf belangrijk vindt aan een speler...

edit:
Hmm ik heb die mpio trouwens voor 250 euro bij mp3cdspeler gekocht... vaag dat hij nou weer 20 euro duurder is...

• Hironshy

Hironshy

Orooo!!!

Hij DENKT dat hij een geheugen kaart erbij gaat doen dus het is niet zeker.

Maar goed die Iriver valt dus af omdat ie niet als een externe drive kan worden gedecteerd zonder driver.
Trouwens heb die Iriver voor 200 euro. >:)

Edit: maar dat kan volgens mij ook niet met de MPIO DMG.
Pagina: 1