Ik heb Postfix draaien in combinatie met qpopper op een Debian testing server. Nu wil ik daar uw-imap-ssl aan toevoegen. Installatie verloopt vlot maar als ik op IMAP wil connecten met Evolution dan krijg ik nergens errors en toch haalt ie m'n mails niet op. Weet er iemand wat er fout kan zijn?
Verwijderd
waar staat je mail? in ~/mbox of ~/Maildir/ Wu-IMAPD doet alleen maar mbox, niet Maildir/.
Courier is beter (kan veel meer) en sneller, probeer die eens
Het systeem maakt gebruik van mbox. Ik kan het mij niet permiteren van van mailsystem te migraten, het moet Postfix blijven. Het gaat hier over een server die 50 mails per minuut moet verwerken.Verwijderd schreef op 10 november 2002 @ 00:34:
waar staat je mail? in ~/mbox of ~/Maildir/ Wu-IMAPD doet alleen maar mbox, niet Maildir/.
Verwijderd
Ik bedoel courier-imapd ipv wu-imapd. Courier-imapd gebruikt minder geheugen en is veel sneller, zeker met veel mails of veel gebruikers. Postfix kan gewoon Maildir gebruiken.
Over je probleem met wu-imapd, probeer 'm eens in debug mode te draaien, misschien kan je dan zien wat er fout gaat.
Over je probleem met wu-imapd, probeer 'm eens in debug mode te draaien, misschien kan je dan zien wat er fout gaat.
Zoals hij al zegt: hij kan onmogelijk migreren naar Maildir op die manier. Als je Postfix naar Maildir overgooit zal je nml dat ding ook een tijd down moeten gooien, heeft hetzelfde effect als "ff over op qmail"
Idd, alles moet blijven draaien zoals het nu is, ik wil er alleen imap aan toevoegen._JGC_ schreef op 10 November 2002 @ 02:30:
Zoals hij al zegt: hij kan onmogelijk migreren naar Maildir op die manier. Als je Postfix naar Maildir overgooit zal je nml dat ding ook een tijd down moeten gooien, heeft hetzelfde effect als "ff over op qmail"
Verwijderd
Met 50 mails per minuut kan je gerust even postfix herstarten, alsof email 1 per seconde veel email is. De winst die je haalt met een 'goede' imap-daemon ipv de simpele wu-imapd lijkt me veel belangrijker. Zowiezo kan je met SMTP gerust je mailserver even down gooien, niemand die daar wat van merkt. Met 'postfix reload' is het zowiezo helemaal transparant dat je postfix herstart, check de manuals.
Maarja... iedereen maakt zijn eigen keuzes, met uw-imapd kan ik je iig niet helpen.
Maarja... iedereen maakt zijn eigen keuzes, met uw-imapd kan ik je iig niet helpen.
Ik wil gewoon uw-imapd-ssl combineren met Postfix, meer niet.Verwijderd schreef op 10 november 2002 @ 12:25:
Met 50 mails per minuut kan je gerust even postfix herstarten, alsof email 1 per seconde veel email is. De winst die je haalt met een 'goede' imap-daemon ipv de simpele wu-imapd lijkt me veel belangrijker. Zowiezo kan je met SMTP gerust je mailserver even down gooien, niemand die daar wat van merkt. Met 'postfix reload' is het zowiezo helemaal transparant dat je postfix herstart, check de manuals.
De combo heb ik zelf ook draaien (alleen dan zonder qpopper) en ik gebruik pine om met imap te connectecten:
invullen bij inbox path, en het werkt in 1x. Dat laatste inbox woord moet je niet vergeten natuurlijk. Evolution nooit gebruikt. Balsa deed het ook in 1x.
code:
1
| {<host>/ssl/novalidate-cert/user="sjonny"}inbox |
invullen bij inbox path, en het werkt in 1x. Dat laatste inbox woord moet je niet vergeten natuurlijk. Evolution nooit gebruikt. Balsa deed het ook in 1x.
The problem is in the part of your brain that handles intelligence.
Dus voor iedere mailmap die ik aanmaak moet ik dit zo instellen?Sjonny schreef op 10 november 2002 @ 14:49:
De combo heb ik zelf ook draaien (alleen dan zonder qpopper) en ik gebruik pine om met imap te connectecten:
code:
1{<host>/ssl/novalidate-cert/user="sjonny"}inbox
Pagina: 1