Toon posts:

Windows 2000 IP adressen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb al de search gebruikt en daarom vraag ik het nu maar aan jullie.

Ik heb namelijk de volgende situatie: Een Windows 2000 AS, hier hangen 2 werkstations aan en worden verbonden met een switch. Nou heb ik in de Server 2 netwerkkaarten zitten. 1x Chello en 1x thuis netwerk, nou heb ik dit al een aantal keren gehad.

Namelijk als ik mijn DHCP ga instellen dan zie ik dat mijn server het IP adress gekregen heeft van mijn Chello namelijk 213.x.x.x en dit is dus ook het geval met het pingen van mijn server vanaf mijn werkstations, als ik dan "ping server" intyp dan zie ik resultaat van 100% alleen wel naar IP adres 213.x.x.x dat eigenlijk 192.168.x.x moet zijn.

Heeft iemand hiet ervaring mee gehad hoe ik die op kan lossen, zodat mijn server ip adres 192.168.x.x krijgt en niet mijn extern. Dus eingelijk hoe kan ik de volgorde veranderen van IP adressen want nu is dus 213.x.x.x bovenaan en moet 192.168.x.x. zijn.

Iemand ervaring of een oplossing, laat aub weten.

Ik heb ook al bij microsoft support gezocht alleen is moeilijk zoeken!

Alvast bedankt :)

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-08 19:47
Waarom zet je bij de netwerkkaart van je server (degene verbonden met thuisnetwerk) niet een vast IP-adres??? Is jouw server trouwens ook DHCP-server voor je thuisnetwerk, of geef je zelf de IP-adressen op?

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

Verwijderd

Topicstarter
Server heeft een vast IP adres, namelijk de 192.168.x.x en de netwerkkaart van Chello wordt via DHCP voorzien via Chello.

De server dient als Domain Controller, IIS en DHCP...

• Morax
En als je het 192.168.x.x-adres van je server pingt, wat krijg je dan????
Overigens, je server heeft als Computernaam dus "server"?

Verwijderd

Topicstarter
Als ik ping 192.168.x.x ping dan krijg ik gewoon signaal terug van hetzelfde IP adres namelijk 192.168.x.x en deze is met 100% verzonden.

Mijn server heet server01 maar ik noemde het maar ff server.

Overzicht van ping commando vanuit mijn werkstations:

ping 192.168.x.x --> 192.168.x.x
ping server01 --> 213.x.x.x --> en deze moet juist 192.168.x.x zijn.
ping 213.x.x.x --> 213.x.x.x

Verwijderd

microsoft networking niet op chello kaart draaien (securitywise ook aan te bevelen) , alleen op LAN kaart.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, beide netwerkkaarten hebben Microsoft Network en TCP/IP en wat bedoel je met securitywise ???
Verwijderd schreef op 09 November 2002 @ 22:45:
microsoft networking niet op chello kaart draaien (securitywise ook aan te bevelen) , alleen op LAN kaart.

• Morax
Welk internet-delen prog gebruik je eigenlijk??? WinRoute, SyGate, standaard-windows geval????
Maar als ik vragen mag, wat is het probleem nu eigenlijk, het lijkt me niet erg alsie bij het commando "ping" een ander IP krijgt, tenzij iets het hierdoor niet doet, zoals het i-net op de werkstations.

P.S.
Sorry als ik laat reageer, maar ben hier ook aan het proberen en aan het denken wat het kan zijn ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik Winroute Lite om internet te delen, alleen dit is al na de installatie van Windows dat ie bij DHCP met IP adres verkeerd bezig is...

Wat eigelijk het probleem is, is dat het internet niet functioneerd op de werkstations en op de server wel. Dit lijkt me naar aanleiding van die IP adressen, zodat de werkstations aanloggen op de server alleen dan een server zien die een heel ander IP adres heeft dan hun, namelijk 213.x.x.x en zo niet in de range valt en niet kan internetten, de verder rest doet het wel zoals netwerkstation, inloggen enz...

Geeft niets dat je zolaat reageerd, ik vind het al fijn genoeg dat iemand probeert te helpen...

Verwijderd

De volgorde van je netwerkkaarten zijn verkeerd.

Uit mn hoofd (draai XP hiero)
Start, Settings, Network & Dial Up Connection (rechtermuisknop, open)

Ga dan naar menu Advanced, Advanced Settings.

Onder het kopje "Connections" zorg er voor dat je internet netwerkkaart bovenaan staat en de Chello kaart daaronder.

That's it.

• Whizzkid
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-09-2021

Whizzkid

Doesn't Play Well With Ot

Welke DNS server staat ingesteld op je client?
Als je de Chello DNS hebt ingesteld krijg je het externe IP adres. Heb je je interne DNS als primary geconfigureerd dan zou hij het interne IP adres moeten pingen.

Mocht het probleem dan nog steeds niet verholpen zijn, dan moet je op je eigen DNS server een A-record aanmaken dat verwijst naar het interne IP adres.

• Morax
Ik neem aan dat je de DHCP server ook de DNS-server en GateWay IP's laat toewijzen?? Dat is dus ook het 192.168.x.x nummer van de server?
En dan weer een vraag (ja, ik blijf vragen :P ) gebruik je de DHCP van WinRoute, of is die weer wel van windows?

Damn, net iets te laat!!! :/

Verwijderd

Topicstarter
Systeemprutser je bent geweldig... _/-\o_

Die optie die je noemde bij Geavanceerd had ik nog nooit gezien, maar dat was het. Nu heb ik namelijk mijn IP adres 192.168.x.x aan mijn server01 hangen..

Hartelijk dank allemaal

Verwijderd

Je bent van harte welkom.

Je interne netwerkverkeer zal nu ook iets sneller gaan.

Mocht je die Winroute Lite ZAT zijn:

Gebruik Routing & Remote Access Service voor het delen van je internet.
Is een routing service van Microsoft zelf. Als voorbeeld: ik heb hier 2 netwerkkaarten + 1 wireless netwerkkaart. Binnen 3 minuten draaien en dat allemaal met WIndows 2000. DHCP zelf even instellen (en dat is prettig want ik wil zelf mn IP range aangeven) en voila.

Voor de veiligheid op je CHELLO Kaart alleen TCP IP draaien en onder TCP/IP bij het kopje Advanced en dan WINS even aanvinken "NetBIOS via TCP/IP uitschakelen".

Voor je interne netwerkkaart gewoon alles laten zoals het was (Client voor MS Windows, File & Printersharing, TCP/IP). Deze moet je ook laten draaien want je hebt een Domain Controller.

GEWELDIG dat ie goed werkt.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2002 10:54 . Reden: typo ]

Pagina: 1